ŠKODA na AvD-Oldtimer-Grand-Prix takmičenju oživla svoju 115 godina dugu istoriju u motor sportu
ŠKODA na AvD-Oldtimer-Grand-Prix takmičenju oživla svoju 115 godina dugu istoriju u motor sportu
Na 44. takmičenju AvD-Oldtimer-Grand-Prix od 12. do 14. avgusta 2016. na Nürburgringu ŠKODA slavi veliki jubilej – svoju prvu pobjedu u automobilističkoj utrci prije 115 godina. Tako će na velikom spektaklu oldtajmera više vozila ŠKODA 130 RS podsjetiti na slavne 70-te i 80-te godine prošlog stoljeća. U sveukupno 36 ŠKODA vozila koja putuju u Eifel ubrajaju se i dva dragulja iz ŠKODA muzeja u Mladá Boleslavi.
Prije 115 godina je Narcis Podsedníček sa svojim motociklom Laurin & Klement prvi prošao kroz cilj zahtjevne utrke od Pariza do Berlina. To je bio početak velike uspješne istorije, koja se nastavila kako na kružnim utrkama tako i u reli-sportu. Na natjecanju AvD-Oldtimer-Grand-Prix, koje se od 12. do 14. avgusta 2016. održalo na Nürburgringu, ŠKODA je podsjetila na taj jubilej – i to s velikim brojem atraktivnih trkaćih i sportskih automobila. Među njima su i dva vrlo rijetka dragulja, koji su se na ovoj manifestaciji po prvi put našli na start. Osim toga se ljubitelji su mogli radovati brojnim drugim vrhunskim vozilima iz istorije kompanije.
“ŠKODA 1100 OHC iz 1957. je impresivan dokaz češke inženjerske umjetnosti i istodobno važna prekretnica u 115-godišnjoj povijesti motorističkog sporta u Škodi”, kaže Andrea Frydlová, voditeljica ŠKODA muzeja. “U razvoju tog dvosjeda inženjeri su imali slobodne ruke, pa su tako izradili sportski automobil prve klase.” Isto vrijedi i za automobil za utrke Formule 3 – Monoposto iz 1965. – s tim modelom je Miroslav Fousek 1968. godine pobijedio u istočnoeuropskom prvenstvu Formule 3.
U automobilu ŠKODA 1100 OHC za brzinu brine uzdužno ugrađeni redni motor s četiri cilindra i dva bregasta vratila položena iznad te sa zapreminom od 1.089 cm3. Mala “elektrana” blista snagom od 85 KS po litri – za ondašnje vrijeme fascinantna vrijednost. Napredna je bila i karoserija, jer se sastoji od superlaganog fiberglasa. 92 KS počivaju na samo 550 kilograma.
U svoje vrijeme je sportski dvosjed ispred konkurencije vozio moćnim ubrzanjem i najvećom brzinom od 200 km/h. 1958. godine je češki vozač utrka Miroslav Fousek u Mladá Boleslavi u prvom pokušaju pobijedio na prvom natjecanju s novim sportskim automobilom. Slijedili su trijumfi na lokalnim utrkama.
O dugoj i uspješnoj tradiciji marke ŠKODA u motorističkom sportu svjedoče i legendarni trkaći automobili iz 70-tih i 80-tih godina prošlog vijeka. Najbolji primjer: 1970. godine je predstavljen ŠKODA 110 R. Velikoserijski sportski kupe se u istočnom bloku ubrajao u automobile iz snova. Stražnji pogon, sportska sjedišta, sportsko kolo upravljača i tri dodatna instrumenta te bočni prozori bez okvira bili su posebne karakteristike dvosjeda čija je proizvodnja trajala do 1976.
ŠKODA 110 R je bio preteča za “Porsche istoka”: ŠKODA 130 RS, automobil uspješan u motorističkom sportu a posebno omiljen kod privatnih vozača, proslavio je 1976. godine svoj debi. Pobijedio je u reliju Monte Carlo 1977. u konkurenciji automobila sa zapreminom do 1,3 litre. 1981. ŠKODA je s tim modelom pobijedila u poretku proizvođača u Evropskom prvenstvu touring automobila. Na takmičenju AvD-Oldtimer-Grand-Prix na Nürburgringu ŠKODA predstavlja kako reli-verziju automobila 130 RS tako i njegovo izdanje za kružne utrke.
Tamo će osim toga nakon svojih povijesnih uzora poglede privlačiti novi ŠKODA 200 RS – s sedmerostrukim njemačkim reli-prvakom Matthiasom Kahleom za upravljačem. Originalni prototip kupea, koji je za razliku od 130 RS za 15 centimetara niži, učestvovao je 1974. godine samo na nekoliko relija, i to zbog promjene pravila. I pored toga 200 RS je prekretnica u istoriji motorističkog sporta češke marke.