Nissan GT-R NISMO uzima dijelove novog GT-R-a i vodi ih na još viši nivo
Nissan GT-R NISMO uzima dijelove novog GT-R-a i vodi ih na još viši nivo
Novi Nissan GT-R NISMO po prvi put je pred očima javnosti izišao na stazu Nürburgring, jednu od najdužih i najzahtjevnijih staza na svijetu. Na toj su stazi razvijane, ugađane i usavršene vrhunske performanse Nissana GT-R.
GT-R NISMO sad ima isti prednji kraj kao i serijski model na kojem se ističe novi odbojnik. Kako bi motor vrhunskih performansi ostao hladan, prednja je maska V-motion u boji tamnog kroma povećana kako bi se povećao dotok zraka bez ugrožavanja aerodinamičke efikasnosti. Novi, znatno krući poklopac motora ne deformiše se na izuzetno velikim brzinama, što mu omogućave zadržati aerodinamička svojstva u svim okolnostima. Ali, za razliku od onog u serijskom modelu, prednji odbojnik Nissan GT-R NISMO izrađen je vrhunskom preciznošću od karbonskih vlakana na način da se slojevi vlakana preklapaju kako bi se postigao optimalni nivo krutosti. Krilca su konstruisana tako da poboljšavaju protok zraka oko automobila i stvaraju visoki nivo potiska, a istovremeno usmjeravaju zrak oko blatobrana za bolju aerodinamiku. Novi oblik automobila stvara više potiska nego ijedan drugi serijski Nissan dosada, što rezultira izuzetnom stabilnošću pri velikim brzinama.
Novi GT-R NISMO od serijske je verzije dobio i osvježenu unutrašnjost, koja je sad luksuznija nego ikad prije. Instrumentna tabla, upravljač i centralni naslon novog dizajna obloženi su alkantarom vrhunske kvalitete. Raspored komandi na centralnoj konzoli poboljšan je i pojednostavnjen integrisanim komandama navigacije i audio sistema (čime je broj prekidača smanjen sa 27 u prethodnom modelu na samo 11) te povećanim 8-inčnim touch-screen ekranom sa većim ikonama za jednostavniju upotrebu. Komande novog displaya na centralnoj konzoli od karbonskih vlakana omogućavaju jednostavno upravljanje bez dodirivanja ekrana, što je posebno praktično pri vožnji većim brzinama. GT-R NISMO krase jedinstvena školjkasta Recaro® sjedišta presvučena kožom sa crvenim umecima od alkantare.
Performanse GT-R-a NISMO sa pogonom na četiri točka su također poboljšane, prvenstveno zahvaljujući znatno krućoj konstrukciji serijskog modela. Kruća školjka je inžinjerima omogućila dodatno podesiti amortizere, opruge i stabilizatore. Sve te promjene, u kombinaciji sa većim potiskom, poboljšale su upravljivost automobila u odnosu na prethodni model. To dokazuju i brža vremena u slalomu i bolje performanse u zavojima, poboljšani za gotovo 2 % u odnosu na prethodni model. GT-R je opremljen posebnim sistemom Bilstein® Damptronic, koji prikuplja informacije od više sistema kako bi osigurao odgovarajuće ublažavanje i vrhunsku kontrolu u svim situacijama. Taj sistem, čijim radom može upravljati i vozač, opremljen je posebnim amortizerima koje je podesio NISMO za bolji prenos snage 3,8-litrenog V6 motora sa dva turbopunjača koji razvija impresivnih 441 kW (600 KS) na cestu.
Motor Nissana GT-R NISMO, oznake VR38DETT, rezultat je znanja koje je NISMO prikupio na trkama širom svijeta. Zrak usisavaju dva turbopunjača širokog promjera i velike protočnosti zraka preuzeta iz klase GT3, a snaga se na točkove prenosi putem šesterobrzinskog mjenjača sa dvostrukim kvačilom. Motor, kao i za serijski model, od početka do kraja ručno sastavljaju izuzetno vješti inžinjeri u sterilnoj sobi. Na kraju se na svaki motor postavlja aluminijska pločica sa imenom inžinjera koji je sastavio motor.
Usprkos još većoj snazi, novi GT-R NISMO je uravnoteženiji nego ikad prije, zahvaljujući čemu se u njemu može jednako uživati i na krivudavoj planinskoj cesti i na trkaćoj stazi.
„GT-R NISMO posebno naglašava oznaku „R” u svom imenu (eng. Racing = trkanje). Zahvaljujući direktnoj vezi sa trkanjem, na svakoj se stazi osjeća kao kod kuće i pritom vozaču pruža najviši nivo uzbuđenja. Sa novim GT-R-om kao osnovom, novi NISMO je postao uravnoteženiji stroj, ne samo boljih performansi, već i luksuznijeg dojma. To je rezultat naše neprestane potrage za vrhunskim vozačkim užitkom”, rekao je Hiroshi Tamura, voditelj razvoja serijskog Nissana GT-R i GT-R-a NISMO.
Novi Nissan GT-R NISMO je dostupan u pet različitih boja. Proizvodi se u Tochigiju u Japanu, a motori se ručno sastavljaju u Yokohami.
Specifikacije (za evropsko tržište) | |||
Oznaka motora | VR38DETT | ||
Bregasta osovina | Dvostruka | ||
Broj i raspored cilindara | V6 | ||
Zapremina (l) | 3,8 | ||
Najveća snaga | 441 kW (600 KS) / 6800 o/min | ||
Najveći obrtni momenat | 652 Nm (66,5 kgf・m)/3600 – 5600 o/min | ||
.
Dimenzije | |||
Ukupna dužina | 4690 mm | ||
Ukupna širina (bez retrovizora) | 1895 mm | ||
Ukupna visina | 1370 mm | ||
Međuosovinski razmak | 2780 mm |