Test: Peugeot 308 Allure 1.6 BlueHDI – Vozi se kao karting!
Test: Peugeot 308 Allure 1.6 BlueHDI – Vozi se kao karting!
Prošle su već tri godine od kako je predstavljena aktuelna generacija modela 308, ali ovaj model i dalje nosi epitet “novi”. Iako se uskoro može očekivati njegov “facelift” aktuelni 308 još uvijek izgleda svježe i dopadljivo ali, svakako da bi mu dobro došle neke izmjene u najmanju ruku diskutabilnih rješenja. S aktuelnim modelom 308, Peugeot je uradio nešto potpuno drugačije, sa vrlo hrabrim rješenjima, a koja su upravo napravila podjelu u mišljenju o aktuelnom 308 modelu.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Peugeot 308 pripada tzv. “Golf” klasi koja je sigurno među najpopularnijim na evropskom tlu, a upravo u toj klasi vlada velika borba za kupce između svih proizvođača. Peugeot je s aktuelnim modelom 308 napravio odličan posao te se nametnuo kao ozbiljan konkurent u svojoj klasi. I prethodni model 308 nije ništa bio lošiji, ali aktuelni model od svog prethodnika otišao je za “koplja” dalje. Jednostavno, morao je, jer konkurencija je nemilosrdna! Da se radi o odličnom automobilu potvrđuje i nagrada “Automobil godine 2014” koja mu je dodjeljena na ženevskom sajmu automobila 2014. godine.
Dizajn eksterijera aktuelnog 308 modela izgleda vrlo kompaktno, ravnih linija, naglašenih bokova sa skladno odmjerenim odnosom staklenih i limenih površina. Prednji dio krasi njegov „potpis“ a to su Full LED svjetla, elegantno dimenzionisana i smještena u „tromeđu“ između poklopca motora, prednjeg branika i blatobrana. Hromirani obrubi usisnika samo naglašavaju eleganciju. Bokovi koji su više naglašeni prema zadnjem dijelu, daju posebnu sportsku notu kompletnom dizajnu koji preuzima i zadnji dio zajedno sa kompaktnim LED svjetlima i prilično malim staklom na petim vratima. Sve je krajnje elegantno usklađeno gdje svaka linija i površina imaju smisao.
Dizajn enterijera izazvao je najveće diskusije, a on je u potpunosti nešto novo i do sada ne viđeno. Dizajneri su imali u potpunosti odriješene ruke te su napravili u potpunosti novu koncepciju koja bi trebala spojiti funkcionalnost i estetiku. Po nama, u tome nisu uspijeli! Ulaskom u automobil, prvo što upada u oči jeste upravljač smanjenih dimenzija i izdignuta instrument-table na koju se gleda preko upravljača. Većini ovo rješenje, na prvu ne izgleda kako treba, čak i odbojno. Međutim, na to se može naviknuti i nije tako loše rješenje, ali sama instrument tabla definitivno je loše rješenje na koje se teško priviknuti.
Prije svega, analogni pokazivači brzinomjera i okretomjera međusobno su previše udaljeni, a kazaljka okretomjera okreće se s desna na lijevo, dok se kazljka brzinomjera okreće s lijeva na desno. Ovakvo rješenje u najmanju ruku je zbunjujuće. Uz to treba dodati da pozicija pokazivača nivoa goriva u rezervoaru nije na najboljem mjestu pa iz vozačke poziciji nije moguće vidjeti pravo stanje količine goriva, jer se stvara optička varka da imate manje goriva u rezervoaru. No, ako se pomjerite u lijevo, vidjet će te pravo stanje.
Centralna konzola je potpuno „raščišćena“ od gotovo svih komandi koje su se izvšavale preko tastera, pa je većina prebačena na komande koje se izvršavaju preko 9,7 inčnog „tablet“ na vrhu konzole. A tablet sadrži doslovno sve! Od osnovnih komandi audio uređaja, klimatizacije, telefona, navigacije, pa čak do dijagnostike motora/vozila i elektronskog uputstva za upotrebu! Dizajnerski i tehnološki gledano, odlično rješenje, ali sa aspekta funkcionalnosti i sigurnosti ne! Naime, tokom vožnje uvijek morate skrenuti pogled kako bi odabrali određeno polje komandi, npr. audio uređaj ili klimatizaciju, a nakon toga opet morate pogledom pronaći gdje se nalaze virtuelni tasteri za izvršavanje komandi. Ovakvo rješenje definitivno nije poželjno iz sigurnosnih razloga, jer kod fizičkih tastera intuitivno naučite da rukujete bez skretanja pogleda!
Kvalitet ugrađenih materijala je na visokom nivou, dok su oni nešto jeftiniji materijali pažljivo smještani na mjesta za kojima rijetko ili nikako ne posežemo. U prilog ovome govore kožom obloženi upravljač i metalna obloga ručice mjenjača – elementi koje najviše koristimo i habamo tokom vožnje. Prednja sjedišta objedinjuju prostranost, udobnost, ergonomski položaj i sportsko držanje tijela pri oštrim manevrima i to tako da minimalno osjetite sile koje tada djeluju na tijelo. Zbog skraćenog međuosovinskog razmaka, prostor za koljena putnika na zadnjoj klupi je prilično skučen, ali je zato zapremina prtljažnika od 420 (470 sa setom za reparaciju umjesto rezervnog točka) litara među najvećima u klasi!
Pored svega napisanog, mana i vrlina, posebno se mora istaći jedinstven doživljaj vožnje koji pruža Peugeot 308! Francuski inženjeri su napravili potpuno novi pristup prilikom kreiranja automobila, sa zadatim ciljem: performase i efikasnost! Oboje se najbolje postiže smanjenjem mase, pa je novi 308 od predhodnika lakši za čak 140 kg, od čega je 70 kg ušteđeno primjenom nove EMP2 platforme a ostatak korištenjem laganih i čvrstih materijala, novih rješenja na ovjesu, te samim smanjenjem dimenzija.
Ovjes je kreiran tako da bude francuski udoban ali istovremeno da krivine savladava poput nabrijanog „sportaša“, pa je zaista bilo teško sa 308-icom dostići krajnje granice sigurnog držanja, skoro pa nemoguća misija. Balans između prednje i zadnje osovine je odličan pa automobil nema tendenciju da prokliže preko prednje ili zadnje osovine. Naročito ako ovome dodamo sjajni upravljački sistem koji reaguje ekstremno precizno i direktno! Rekli bi smo da 308 cestu u zavojima drži poput kartinga.
Dobro poznati 1.6-litrenim BlueHDi dizel motor bio je zadužen za pokretanje testnog modela sa maksimalnih 100 KS pri 3.750 okr/min. i 254 Nm okretnog momenta pri 1.750 ok/min. Radi se o baznom dizelskom motoru koji zadovolja EURO6, a koji je uparen sa 5-stepenim ručnim mjenjačem. U ovoj kombinaciji motora i mjenjača fabrika deklariše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,3 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 186 km/h.
Potrošnja goriva testnog modela definitivno je za svaku pohvalu, pa tako tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja se kretala od 5,7 do 6,0 l/km, dok se na otvorenoj magistralnoj cesti kreala od 3,6 do 4,0 l/km. Performanse testnog modela nisu sportski nastrojene, ali je zato ekonomičnost stavljena u prvi plan.
Zaključak… Novi Peugeot 308 zaista je nešto novo, prvenstveno u tehnološkom, a zatim i u dizajnerskom smislu. Ako izuzmemo diskutabilno rješenje instrument table i svih komandi koje se izvršavaju preko centralnog “tableta” možemo reći da je Peugeot 308 jedan od najboljih automobila u svojoj klasi. Krasi ga odličan vanjski dizajn, odlične dinamičke sposobnosti, tehničke inovacije, visoka efikasnost i ekološka prihvatljivost. Pored svega navedenog, ono što je ostavilo najveći dojam jesu vozne karakteristike, jer Peugeot 308 “jede” krivine poput kartinga. Nikako ne treba zaboraviti Allure paket opreme koji donosi gotovo sve što je potrebno većini vozača. Detaljan popis opreme Allure paketa pročitajte OVDJE.
Cijena testnog modela iznosi 40.909,00 KM, ali isti je moguće kupiti po akcijskoj cijeni od 34.363,56 KM.