Test: Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 Style – Automobil dostojan svog imena i historije
Test: Škoda Superb 2.0 TDI 4×4 Style – Automobil dostojan svog imena i historije
Škoda Superb oduvijek je bila perjanica češkog proizvođača, a historija ovog modela počinje već davne 1934. godine, kada je Škoda napravila prvi Superb model. Istini za volju, nije se dugo proizvodio, te je nastupila višedecenijska pauza.
Škoda će u svoju historiju sigurno upisati zlatnim slovima 2001. godinu – godinu povratka Superba, i 2015. godinu – dolazak treće moderne generacije Superba. U Škodi s pravom imaju velika očekivanja od Superba treće (moderne) generacije jer se radi o dosada najboljem modelu koji je sišao sa proizvodnih traka češkog proizvođača.
Moderan dizajn, savremena tehnologija, kvalitet, udobnost, prostranost, funkcionalnost, samo su neki od epiteta koje možete kupiti sa Superbom za razumnu cijenu, a o čemu se radi donosimo u nastavku.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Dizajn, kvaliteti materijala i nova tehnologija
Povratak Superb modela za Škodu je označio novo poglavlje u njenoj dugogodišnjoj historiji, ili bolje rečeno, nastavak poglavlja koje je zaustavljeno 1939. godine. Za povratnički Superb model Škoda je kao bazu iskoristila vrlo uspješni Volkswagen Passat 3BG, te uz manje korekcije na istoimenom modelu, krenula u novu eru. Od tada pa do danas, Superb i Volkswagen Passat postali su neodvojivi dio priče, iako je Škoda sa drugom generacijom Superba napravila ozbiljan korak u diferenciji od svog glavnog „takmaca“. Dizajn druge generacije i nije bio adut s kojim se Superb mogao hvaliti, bar kada je riječ o limuzinskoj verziji.
Dolaskom treće generacije Superb je iz temelja promijenio dizajn, koji je sada postao jedan od glavnih aduta ovog modela. Dizajn novog Superba je rezultat nove Škodine dizajnerske filozofije koja je započela sa aktuelnom Octavijom, pa jednostavne i oštre linije prevladavaju automobilom. Kompletan dizajn automobila odlikuju sklad i preciznost. Nema neskladnih detalja kao na prethodnom limuzinskom modelu kojeg je „mučila“ zadnja svjetlosna grupa, kao i duguljasta silueta automobila. Novi Superb sada ostavlja utisak velike i ozbiljne limuzine modernog dizajna.
Kompletan dizajn automobila je u „duhu“ oštrih linija, što mu daje agresivan i sportski karakter. Svjetlosna grupa u potpunosti je promijenjena i nema nikakvih dodirnih tačaka sa prethodnikom. Odlikuje je moderna LED tehnologija koja je odlično dizajnerski uklopljena u ostatak vanjskog izgleda automobila. Prednja svjetlosna grupa sa LED dnevnim svjetlima ostavlja snažan utisak o novom Superbu koji na cesti izgleda vrlo dominantno.
Škodini dizajneri na trećoj (modernoj) generaciji Superb modela nisu eksperimentisali, već su primijenili sva dosad stečena znanja i iskustva. Zbog toga i ne čude česti pogledi drugih vozača ili prolaznika…
Unutrašnjost nove Škode Superb nastavak je pozitivne priče o dizajnu vanjskog dijela automobila. Jednostavnost i funkcionalnost dvije su riječi kojima bismo najkraće mogli definisati putničku kabinu. Novi Superb dizajnerski nema nikakvih dodirnih tačaka s prethodnim modelom, jer unutrašnjost novog Superba krase jednostavne i oštre linije koje ostavljaju „minimalistički“ utisak. Unutrašnjost je koncepcijski gotovo ista sa aktuelnim modelom Octavije, ali, jasno, uz dodatnu prefinjenost i kvalitetnije materijale.
Testni model sa Style paketom opreme donio je značajan broj detalja koji putovanje čine ugodnim i lijepim. Pri samom ulasku u automobil primjećuju se presvlake sjedišta koja po sredini krase „baklava štepovi“, a koji su trenutno „dizajnerski hit“. Također, u noćnim vožnjama putničku kabinu sa obloga automobila diskretno osvjetljava toplo zeleno svjetlo, a tu je i multimedijalni uređaj sa velikim ekranom osjetljivim na dodir, na kojem se prikazuju potrebne informacije u slici visoke rezolucije. U svakom slučaju, dosta je elemenata koji vožnju čine ugodnom.
Kvalitet materijala i preciznost završne obrade, očekivano za ovaj model, na najvišem je nivou koji se može pronaći u Škodinoj ponudi. Ipak, postoji i segment koji malo kvari odličan utisak, a to je udobnost sjedišta koja bi trebala biti bar za jednu nijansu mekša, što bi u konačnici ostavilo savršen utisak.
Škoda je za novi Superb pripremila mnoštvo tehnoloških unaprjeđenja koja vožnju čine ugodnom i jednostavnom. Tako putnici u novom Superbu mogu koristiti razne moderne tehnologije, a jedna od njih je i SmartLink sistema. SmartLink uključuje MirrorLinkTM, Apple CarPlay i Android Auto, koji pružaju jednostavan pristup mnogim aplikacijama iz pametnog telefona putnika. Putnici u novom Superb modelu mogu se povezati i na Internet mrežu što će putovanja učiniti zabavnijim. Također, novi Superb donosi prvi put i trozonski klima uređaj.
Ponuda prostora i funkcionalnost
Škoda kroz sve svoje modele promoviše bogatu ponudu prostora i funkcionalnost, pa izuzetak nije ni novi Superb, koji nudi „kraljevsku“ ponudu prostora, kako u putničkoj kabini, tako i u prtljažniku. To potvrđuje činjenica da bez problema, jedan iza drugog, mogu sjediti izrazito visoki putnici, pa smo tokom testa na prednje sjedište smjestili putnika visine 192 cm, a iza njega putnika visine 188 cm. Obojica su imali dovoljno prostora i za noge i za glavu. Sa širinom je ista situacija, pa gledajući cjelokupno, prostor putničke kabine novog Superba najviše podsjeća na prostranu dnevnu sobu.
Prtljažnik sa svojih osnovnih 625 litara zapremine, što je za 30 litara više od prethodnika, „progutat“ će prtljag i najzahtjevnijih putnika, a za slučaj potrebe transporta veće količine prtljaga, preklapanjem stražnje klupe prtljažni prostor povećava se na 1.760 litara. Impresivno! Uz to svakako treba spomenuti da se poklopac prtljažnika testnog modela otvara i zatvara automatski, za šta je dovoljno samo pritisnuti taster na poklopcu ili daljinskom upravljaču (ključa) vozila.
Novi Superb hvali se i sa 29 Simply clever rješenjem, koja su zaštitni slogan Škode. U 29 novih Simply clever rješenja koje ima novi Superb spada niz pretinaca, džepova, držača čaša i flaša do 1,5 l, pretinac za sučane naočale, pretinci za kišobrane u vratima, električno upravljanje petim vratima koja se otvaraju i zatvaraju automatski. Također, peta vrata je moguće otvoriti bez dodira, dovoljno je samo da kliznete nogom ispod prtljažnika i on će se sam automatski otvoriti. Ovaj dodatak je moguć samo kod električno upravljivim petim vratima i sistemom KESSY (sistem pokretanja i zaključavanja).
Vozne karakteristike: motor, mjenjač, pogon i ovjes
Za pokretanje testnog modela zadužen je poznati 2.0-litreni TDI motor sa 150 KS dostupnih od 3.500 do 4.000 okr/min i 340 Nm okretnog momenta koji je dustupan od 1.750 do 3.000 okr/min., a motor je uparen sa ručnim 6-stepenim mjenjačem. Snaga se na podlogu prenosi preko sva četiri točka putem 4×4 sistema koji omogućava Superbu odlično držanje ceste.
U ovoj kombinaciji motora, mjenjača i pogona fabrika deklariše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 215 km/h. Tokom testa putni računar je zabilježio potrošnju goriva u gradskim uslovima od 6,2 l/100 km s uključenim „Star+Stop“ sistemom, i naravno, nezaobilaznim gradskim gužvama. Na otvorenoj cesti putni računar je zabilježio potrošnju od 5,3 l/100 km, s tim da se tokom vožnje nije pretjerano obraćala pažnja na ekonomičnost vožnje, pa je navedenu potrošnju moguće dodatno smanjiti. Uz to treba dodati da su tokom testa bile niske temperature zraka što je svakako doprinijelo većoj potrošnji goriva.
Superb sa ovim motorom definitivno nije pretjerano „raspoložen“ za pružanje sportskih užitaka u vožnji, ali se korektno nosi sa svim postavljenim izazovima. Dvolitreni dizelaš sa 150 KS sa 4×4 pogonom zadovoljit će većinu bh. kupaca, ali ipak, oni koji vole bržu i dinamičniju vožnju definitivno trebaju odabrati model sa snažnijim motorom od 190 KS, koji će biti i više nego dovoljan da podigne adrenalin.
Ako uzmemo u obzir veličinu / težinu (1.605 kg) automobila, onda se, uslovno rečeno, nedostatak snage može kompenzirati niskom potrošnjom vozila. Uz to treba dodati da je moguće odabrati četiri moda vožnje, tri stalna i jedan individualni. Tako su vozaču od stalnih modova ponuđeni „eco“, „normal“ i „sport“, dok u „individual“ modu vozač može sve ponuđene parametre podesiti prema svojoj želji. Motor zadovoljava Euro 6 norme o ispušnim plinovima, pa tako u okolinu ispušta 120 mg/km CO2.
Novi Superb sa pogonom na sve točkove 4×4 uvjerava svim dobrim vrlinama. Tehničke karakteristike su odlično podvozje sa multilink stražnjom osovinom. Balans težine automobila je odličan, pa proklizavanja preko prednje ili zadnje osovine nema. Naravno, za to je zaslužan i pogon na sve točkove.
Ovjes je očekivano nešto mekše podešen, ali nema pretjeranih naginjanja vozila, tako da je pred Superba moguće postaviti izazov dinamičnije vožnje po zavojitim cestama. Za sigurnost u vožnji brine se sigurnosna elektronika (ESC uključuje: ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS,CBC, MKB, XDS+ i Autohold) koja će na vrijeme reagovati te vozilo zadržati u predviđenoj i zadanoj putanji. Kao i većina modela koji dolaze iz Volkswagen grupacije, tako je i Superb postavljen na modularnoj MQB platformi.
Zaključak
Tvrdnja Škode da je novi Superb najbolji automobil koji je ikad izašao sa njihovih proizvodnih traka itekako ima smisla. Najveća Škodina limuzina dobila je potpuno novi, privlačni, agresivni i mladalački dizajn, te brojna tehnološka i mehanička poboljšanja. Kvalitet materijala i završne obrade također je podignut na veći nivo.
Raskošne dimenzije putničke kabine i prtljažnika oduvijek su bile među najjačim adutima Superba, a s novim modelom raskoš prostora odlazi na još veći nivo. Uz to, kad dodamo još veliki broj novih „Simply Clever“ rješenja, novi Superb se nameće kao ozbiljan konkurent i znatno skupljim automobilima.
Vožnja novog Superba najviše podsjeća na vožnju velikog „hatchback“ modela, što u neku ruku i jeste Superb, ali uz sve benefite koje donose velike sedan limuzine. Zbog spoja ove dvije filozofije Superb i jest tako interesantan automobil. Svojim mogućnostima pokriva veliki broj želja i potreba, bilo da se radi o poslovnim, ili porodičnim korisnicima.
Kada je riječ o cijeni, novi Superb moguće je kupiti za 48.233,00 KM, koliko košta bazni model s 1.8-litrenim TSI benzinskim motorom i Ambition paketom opreme, a cijena se penje do 73.561,00 KM, koliko košta najskuplji model pokretan 2.0-litrenim TDI motorm /140kW, sa DSG mjenjačem, 4×4 pogonom i Laurin & Klement paketom opreme. Kompletan cjenovnik svih Superb modela i dodatne opreme možete pročitati OVDJE.
Cijena testnog modela sa dodatnom opremom iznosi 64.921,00 KM sa PDV-om. Detaljan popis serijske i dodatne opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.