Citroën Spacetourer: „Unlimited Life“
Citroën Spacetourer: „Unlimited Life“
Citroën SpaceTourer, moderno vozilo snažnog karaktera, svojim trima izvedbama i mogućnostima unutarnjeg uređenja daje novi odgovor na potrebe suvremenih obitelji i osoba koje vole putovati s prijateljima, ali i poslovnih korisnika. Taj je novi kombi pravi nomad koji ide u korak s vremenom te beskompromisno objedinjuje udobnost, praktičnost i estetiku. Zahvaljujući novoj platformi SpaceTourer nudi izuztna vozna svojstva i efikasnost te potrošnju po kojoj je „Best in Class“. Opremljen je tehnologijama koje jamče visoku razinu sigurnosti i svakodnevni život čine lakšim. SpaceTourer prava je pratnja za intenzivan život bez granica i premijerno će biti predstavljen na ženevskom sajmu automobila.
Kao predvodnik u segmentu monovolumena i vozila za razonodu, Citroën posjeduje istinsko znanje i umijeće potrebno za razvoj svestranih i prostranih automobila koji u vožnju unose zadovoljstvo. Uz SpaceTourer Marka upotpunjuje svoju ponudu i potvrđuje svoju sposobnost da se u segmentu furgona uspne u višu klasu. Moderan je i prilagođen svijetu u pokretu, u kojem se način življenja i navike neprestano mijenjaju te se razonoda i putovanja sve češće dijele s drugima. SpaceTourer je vedar, praktičan i ugodna pratnja u svakodnevici te olakšava život i nudi bezbroj mogućnosti.
Svestran i poseban, Citroën SpaceTourer dostupan je u tri izvedbe. Prilagođen je potrebama suvremenih obitelji kao i potrebama poslovnih korisnika te usto nudi dozu odvažnosti karakterističnu za Citroën.
Snažna osobnost
Citroën SpaceTourer odlikuje se fluidnim dizajnom bez agresivnih linija, čiji oblicima ističu njegovu pouzdanost i robusnost. Zahvaljujući kotačima smještenima u kutovima vozila i kratkim prevjesima SpaceTourer na prvi pogled osvaja skladnim proporcijama i prostranošću koju pruža. Sprijeda je kratak poklopac motora usmjeren horizontalno i naglašen visoko smještenim širokim svjetlima, što ostavlja dojam snage i dominacije na cesti po uzoru na američki kombi. Izvedba potpisa Marke vizualno je vrlo dojmljiva. Potpis je ugrađen u prednju masku te se s obiju strana chevrona nastavlja sve do unutrašnjosti svjetala i time ističe pogled vozila. Prednji je kraj naglašen širokim profinjenim i pouzdanim odbojnikom u koji su ugrađene kontrastne crne rešetke ventilacijskih otvora koje ističu robustan stil SpaceTourera. Vertikalna dnevna LED svjetla smještena su u nastavku lukova točkova te se savršeno uklapaju u donji dio iznad svjetala za maglu zbog čega SpaceTourer odiše pustolovnim duhom.
S bočne strane modela SpaceTourer vidljiv je unutrašnji prostor zahvaljujući širokim bočnim kliznim vratima i velikim ostakljenim površinama kojima se ističe velika i ugodna kabina. Kao spoj stila i funkcionalnosti, stražnji kraj vozila odlikuje se velikim vratima koja pozivaju na putovanja i otkrivaju velik prostor u unutrašnjosti. Na toj površini blagih linija nalazi se stražnje staklo koje se može otvoriti i čiji su kutovi iskošenog oblika, u skladu s oblikom stražnjih stakala. Citroën SpaceTourer odlikuje se dizajnom razvijenim u cilju funkcionalnosti i praktičnosti. Nema granica, suvremen je te svojim robusnim i profinjenim stilom poziva na izlete i poslovna putovanja, i to u gradskom okruženju kao i prema egzotičnijim odredištima.
Kako bi se naglasili svi ti stilski aduti, za SpaceTourer dostupna je lepeza od devet boja, od otmjene crne Onyx, plave Impérial, smeđe Rich Oak, sive Platinium i sive Aluminium do jarke narančaste Tourmaline, plave Lagoon, bež Sable i bijele Banquise. A kako bi mu izgled postao potpuno savršen, može ga se opremiti aluminijskim naplatcima od 17’’ Curve.
Nova platforma za više prostora
Citroën SpaceTourer ima novu izvedbu modularne platforme EMP2 koja je upotrijebljena za C4 Picasso i Grand C4 Picasso. Od njih je preuzeo cijeli prednji kraj te je stoga pogodan za ugradnju mehaničkih dijelova kao što su motor i mjenjač, ali i za električne dijelove kao što su akumulator, snop kablova prednjeg bloka itd.
Ostatak platforme u potpunosti je osmišljen za SpaceTourer. U njezinu ojačanu strukturu smještene su nove posebne osovine, prednja i stražnja, koje podnose teret do 1 400 kg. Zahvaljujući modularnosti platforme moguća su dva osovinska razmaka (2,92 m i 3,27 m), ali i dva stražnja prevjesa (0,80 m i 1,15 m). Tako je njihovim kombiniranjem moguće dobiti tri duljine: XS od 4,60 m (jedinstvena u segmentu) s kratkim međuosovinskim razmakom, M od 4,95 m i XL od 5,30 m s dugim međuosovinskim razmakom.
Motori najnovije generacije
Citroën SpaceTourer nudi pet pogonskih sklopova od kojih svi imaju dizelske motore BlueHDi. Ta nova generacija motora koju Citroën nudi od kraja 2013. omogućava osjetno smanjenje emisije dušikovih oksida (NOx) i ujedno smanjuje emisiju CO2 zahvaljujući inovativnom ispušnom sistemu koji čine:
- oksidacijski katalizator na izlazu iz motora koji uklanja ugljikovodike (HC) i ugljikov monoksid (CO) nastale izgaranjem,
- sistem SCR (Selective Catalytic Reduction), smješten ispred filtra krutih čestica, koji ubrizgavanjem Adblue®* (mješavine vode i ureje) do 90 % dušikovih oksida (NOx) pretvara u vodenu paru (H2O) i dušik (N2), oba neškodljiva plina,
- filtar krutih čestica s dodatkom, koji je grupa PSA PEUGEOT Citroën predstavila na svjetskoj pretpremijeri 2000., za eliminaciju do 99,9 % krutih čestica.
Inovativnu i jedinstvenu konstrukciju ispušnog sistema čini precizan raspored tehnologija: katalizator SCR smješten je ispred filtra krutih čestica s dodatkom i jedini je sistem naknadne obrade koji emisiju NOx može smanjiti do 90 %, a ujedno i emisiju CO2 do 4 %.
Različitim dizelskim motorima kojima je opremljen Citroën SpaceTourer postižu se sljedeće vrijednosti potrošnje u mješovitoj vožnji i emisije CO2(kod duljine XS):
- motor BlueHDi 95 s ručnim mjenjačem: 5,5 l/100 km i 144 g/km CO2
- motor BlueHDi 95 S&S ETG6: 5,2 l/100 km i 135 g/km CO2*
- motor BlueHDi 115 S&S sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem: 5,1l/100 km i 133 g/km CO2
- motor BlueHDi 150 S&S sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem: 5,3l/100 km i 139g/km CO2
- motor BlueHDi 180 S&S EAT6: 5,8l/100 km i 151 g/km CO2*
*Adblue® se nalazi u spremniku od 22,4 litre. Taj je obujam dovoljan za vožnju do 15 000 km. Jednostavno se puni kroz otvor na prednjem dijelu vozila pokraj stepenice na vozačevim vratima.
Uz te motore najnovije generacije i aerodinamičnu siluetu te uravnoteženu masu (100 do 300 kg manju u odnosu na vozila iz tog segmenta i vozila usporedive snage), postiže se potrošnja i emisija CO2 „Best in Class“ u segmentu.
Osim optimalne potrošnje goriva, tim motorima omogućuje se smanjenje troška upotrebe jer interval servisiranja iznosi 40 000 km ili dvije godine.