Porast svjetske prodaje grupe PSA Peugeot Citroën
Porast svjetske prodaje grupe PSA Peugeot Citroën od 1,2 % u 2015.
U Europi, prodaja Grupe porasla je za 5,9 % uz 1 864 000 vozila te se ubrzala u četvrtom tromjesečju.
Prodaja marke Peugeot povećala se za 9,4 %, na 1 056 000 vozila, osobito zahvaljujući sjajnom uspjehu modela PEUGEOT 308 (+31 %), uz bok solidnih rezultata modela PEUGEOT 2008 (+11 %, u porastu već treću godinu za redom) i 208 (+10 %). Modeli 2008 i 308 nalaze se na vodećem mjestu u svojim segmentima u Europi. Najznačajniji porast ostvaren je u Nizozemskoj (+25 % odnosno + 10 500 prodanih vozila), Španjolskoj (+24 % odnosno + 19 900 prodanih vozila), Italiji (+21 % odnosno + 17 500 prodanih vozila) i u Francuskoj (+7 % odnosno +23 900 prodanih vozila).
Citroën od 2012. bilježi prodaju vozila na najvišoj razini sa 731 000 vozila i godišnjim porastom od 3 % koji se ubrzao u drugoj polovini 2015 (+6 %). U pogledu broja registriranih vozila Marka postiže porast od 5 % u godini dana (+7 % u drugoj polovini godine). Broj prodanih vozila marke Citroën povećava se na najvećim tržištima poput Velike Britanije, Španjolske, Italije i Njemačke. Takvo postignuće podjednako je rezultat uspjeha modela osobnih vozila C4 Cactus (82 000 prodanih vozila), Novi C1 (60 000), C4 Picasso (113 000 prodanih vozila), kao i uspjeha modela gospodarskih vozila, posebice novog modela Berlingo, vodećeg vozila u svom segmentu.
Marka DS, s porastom prodajnog obujma od 20,7 % postignutim u četvrtom tromjesečju u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, bilježi 76 500 prodanih vozila u godini dana. Taj napredak osobito je rezultat lansiranih noviteta (Novi DS 5 u lipnju, Novi DS 4 i DS 4 Crossback u drugoj polovini godine), ograničenih serija vozila koje se nude za model DS 3 i razvoja mreže DS koja u Europi broji 17 prodajnih mjesta DS STORE i 78 prodajnih mjesta DS SALON.
U Kini i jugoistočnoj Aziji prodaja grupe PSA Peugeot Citroën gotovo je stabilna (-0,9 %) sa 736 000 prodanih vozila
Na kineskom tržištu, na kojem su međunarodne marke u umjerenom porastu tijekom godine, Grupa povećava prodaju u četvrtom tromjesečju (+8,9 % u odnosu na 2014.) i ostaje usmjerena na rentabilnost.
Prodaja marke Peugeot u Kini se povećava za 6 % na 408 000 prodanih vozila, čime Dongfeng Peugeot postaje jednom od međunarodnih marki s najsnažnijim rastom. Ova postignuća rezultat su uspjeha novog modela Peugeot 408, koji s rastom od 68 % prelazi brojku od 107 000 prodanih vozila u 2015. Tome je pridonijelo i osnivanje inovativnih platformi za internetsku trgovinu u suradnji s velikim kineskim stranicama za internetsku trgovinu. Valja istaknuti i stalni uspjeh game SUV-ova marke Peugeot (3008 i 2008), s više od 110 000 prodanih vozila tijekom godine.
Citroën u regiji bilježi više od 300 000 prodanih vozila i porast veći od 10 % u četvrtom tromjesečju. Taj napredak temelji se na uspjehu modela SUV C3-XR, puštenog u prodaju početkom godine, koji je sa 67 000 prodanih vozila već premašio sva očekivanja, dok model Citroën C-ELYSÉE s 90 000 prodanih vozila potvrđuje svoj status najprodavanijeg automobila mreže Dongfeng Citroën. Novi model C4 s trodijelnom karoserijom, u prodaji od listopada, ostvario je izvrstan početak s već 8 000 prodanih vozila. Ta se postignuća temelje na izvrsnosti komercijalne mreže Dongfeng Citroën, kao prvi u poretku JD Power 2015 CSI (Customer Service Index), ističe se svojom kakvoćom odnosa s kupcima.
S brojkom od 21 500 prodanih vozila, Kina čini 21 % svjetske prodaje marke DS. Kao dokaz oduševljenja luksuznim francuskim proizvodima u toj zemlji, Marka bilježi porast od 46 % isporuka svojih vozila.
Regija Bliskog Istoka i Afrike treći je stup razvoja Grupe sa 180 200 prodanih vozila odnosno porastom od 6,4 %.
Grupa PSA Peugeot Citroën zadržava snažan položaj na nekoliko tržišta (prvi u Tunisu, drugi u Alžiru i Maroku). Sa 117 000 prodanih vozila Marka Peugeot ostvarila je porast od 2,3 %. Marka jača svoj položaj u Alžiru, Maroku, Tunisu, u Francuskim prekomorskim departmanima (DOM) te u Izraelu. Njezina je prodaja osobito zahvaljujući modelima Peugeot 208, 301 i 308 u značajnom porastu u Turskoj (+40 %), Izraelu (+67 %) i u istočnim arapskim zemljama (+26 %).
Marka Citroën, sa 61 500 prodanih vozila, bilježi porast od 16,1 %. Marka jača svoj položaj u Alžiru, Tunisu i Izraelu, te uvelike povećava broj prodanih vozila u Turskoj (+43 %), Izraelu (+79 %) i Tunisu (+29 %), osobito zahvaljujući uspjehu modela C-Elysée, najprodavanijeg vozila marke Citroën u navedenim zemljama. Marka DS nastavlja s ubrzanim razvojem u regiji te, među ostalim, najavljuje dolazak u Iran i otvorenje prodajnih mjesta DS STORE u Ankari i u Tunisu, prvi put na afričkom kontinentu.
U Latinskoj Americi i Euroaziji prodaji vozila Grupe još uvijek šteti vrlo loša gospodarska situacija. U navedenim regijama Grupa ostaje usmjerena na svoju rentabilnost i na lokalnu integraciju svoje proizvodnje.
U Latinskoj je Americi Peugeot ostvario nekoliko većih lansiranja: model Peugeot 2008 pušten je u prodaju tijekom godine u Brazilu, a novi modeli Peugeot 308 i 408 pušteni su u prodaju u Argentini i Brazilu u posljednjem tromjesečju 2015. Valja istaknuti da se broj prodanih vozila marke Peugeot u Meksiku povećao za 34 % te da se prodaja u Čileu, na tržištu koje bilježi pad od 14 %, povećala za 4 %. Citroën je u Latinskoj Americi prodao 56 600 vozila te je u studenom pustio u prodaju Novi C3 AIRCROSS, mali crossover po mjeri lokalnog stanovništva, koji se proizvodi u Brazilu u tvornici Porto Real.
U regiji Indija-Pacifik zahvaljujući modelima 2008 i 308 marke Peugeot te modelu C4 Picasso marke Citroën, Grupa bilježi broj od 23 800 prodanih vozila. Taj porast od 6,5 % ostvaren je ponajprije zahvaljujući uspjehu u Koreji i Japanu.
Maxime Picat, glavni direktor marke Peugeot, izjavio je: „Znatan porast Marke u 2015. godini, s naglaskom na četvrto tromjesečje, uz povećanje svjetske prodaje vozila od 4,6 % pokazuje da se PEUGEOT vratio u velikom stilu, nudeći učinkovite, dinamične i inovativne proizvode. Ovaj uspjeh savršeno prikazuje namjeru marke Peugeot da postane najuspješniji proizvođač vozila prve klase za masovno tržište.”
Linda Jackson, glavna direktorica marke Citroën, izjavila je: „U 2015. godini Citroën je bez obzira na teške prilike u Latinskoj Americi i Euroaziji nastavio s porastom prodaje koja na svjetskoj razini bilježi 1,2 milijuna prodanih vozila. Osim što se po broju prodanih vozila u Europi još od 2012. godine nalazimo u samome vrhu, ostvarili smo napredak u regijama Bliskog Istoka i Afrike te u regiji Indija-Pacifik, a u zadnjem smo tromjesečju u Kini zabilježili ponovni rast od 10 %. Taj dinamičan razvoj temelji se na uspjehu modela koji su posljednji pušteni u prodaju u Kini: Novi C1, C4 Cactus i C3-XR. To dokazuje i naš novi atraktivan položaj, o kojem osobito svjedoče koncepti Aircross i Cactus M.”
Yves Bonnefont, glavni direktor marke DS, izjavio je: „Bogata događanjima i intenzivna, 2015. godina bila je plodno tlo za postavljanje temelja naše dugoročne strategije, osobito lansiranjem novog identiteta Marke, početkom obnove naše game i otvaranjem prodajnih mjesta DS STORE i DS SALON diljem svijeta. Sada je naša gama opremljena motorima koji spajaju snagu i učinkovitost, automatskim mjenjačem EAT6 najnovije generacije te novim internetskim uslugama koje su kompatibilne sa svim pametnim telefonima. Samouvjereno ulazimo u 2016. godinu, s ciljem da nastavimo takav razvoj.”