Test krovnih kutija za prtljag: ADAC testirao krovne prtljage u opasnim situacijama
Test krovnih kutija za prtljag: ADAC testirao krovne prtljage u opasnim situacijama
Blagi sudara i kutija krovnog prtljaga Montblanc Space 450E leti u visokom luku s krovnog nosača. Nažalost, to nije bio samo nesretni slučaj i druge krovne kutije za prtljag pokazale su ozbiljan problem u saobraćajnim nesrećama. Na mnogobrojnim provedenim testovima, ADAC je procijenio kvalitet i sigurnost kutija za krovni prtljag do 390 litara prtljažnog prostora.
Trenutni pobjednik je Motion Sport od Thule. Ova visoko kvalitetna, kompaktna krovna kutija za prtljag nije pokazala nikakve slabosti u testu i impresionirala je lahkoćom rukovanja u testu “dihtovanja”, svojoj otpornosti na niske temperature, kao i na mnogobrojnim testovima sigurnosti.
Sigurnosni kriteriji “City Crash” razdvajaju “muškarce od dječaka”. Dvije krovne kutije za prtljag pokazale su jedinstvenu slabost. Space 450E Montblanc je posustao na skoro svakom provedenom testu, tako da se može ocijeniti samo kao roba sa “greškom”. Također model MD 15 350L od proizvođača Ultraplast u nesreći je ocijenjen sa ocjenom “dovoljno”, jer su oba sistema (pojasa) za učvršćivanje tereta bila slomljena prilkom sudara, a lom kutije omogućio je da stvari počnu ispadati iz same kutije. Kamei krovne kutije za prtljag, koje su imale prolaz na testu, u saobraćajnoj nesreći nisu su pokazale besprijekornim. Stvari (teret) su se doista zadržale u kutiji, ali je nosač za osiguranje tereta dosegao svoj limit opterećenja. Stoga se Kamei kutije nisu mogle naći na samom vrhu ljestvice ovog testa.
U pogledu montaže same kutije na vozilo, krovna kutija Kamei ističe se po inovativnom “Click Fix” sistemu. Kod ostalih krovnih kutija za prtljag učvrsčivanje se postiže okruživanjem cijelog nosača profila na različite načine. Prednsot u oblasti rukovanja pokazale su kutije proizvođača Thule i Atera. Kutije proizvođača Cartrend i Ultraplast u unutrašnjosti imaju nosače za fiksiranje koji su najsličniji U-nosačima. Nedostaci su očiti: Prilikom prve instalacije moraju se bušiti rupe, ovisno o položaju kutije, kao i to da se ove dvije krovne kutije mogu otvoriti samo s jedne strane i povrh svega instalacija bez pomoći druge osobe praktički je nemoguća.
Prilikom punjenja Kamei Corvana S 390 kutije opet impresionira. Geometrija krovne kutije i ravan dizajn u spojnim elementima osiguravaju da cijeli teret može biti natovaren bez problema. Dok je kod ostalih krovnih kutija smanjena ili visina sistema za učvršćenje (Thule, Atera, Jetbag) ili ravan, ili sportski dizajn u prednjem dijelu korisne visine (Atera, Cartrend, Ultraplast).
Ono što treba svakako spomenuti jesu netačne deklaracije zapremine prtljažnih kutija. Naime, neki modeli imaju manju zapreminu u realnim uslovima korištenja od one koju je proizvođač naveo na deklaraciji. Kod tri proizvođača čije modele je testirao ADAC ovaj problem je evidantan, a to su Cartrend (-12%), model Atera (-13%) i model Ultraplast (-17%). Navedeni modeli imaju manju zapreminu (navedena u procentima) od one koju je proizvođač naveo na deklaraciji.
Pozitivne strane testa su pokazale da niti jedna od ispitanih krovnih kutija za prtljag nije pokazala abnormalnosti prilikom potpunog kočenja sa 100 km/h. U nastavku možete pogledati tabelu rezultata testa.