Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI AWD – Lični hedonizam

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 01

Test: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI AWD – Lični hedonizam

U vremenu kada su SUV modeli i crossoveri sve popularniji, neke limuzine se jednostavno ne prepuštaju trendu. Svojom raznovrsnošću i atraktivnom pojavom privlače kupce koje su konkurentski modeli drugih brendova davno izgubili.

Piše: Aleksandar Bursać

Dizajn i ponuda prostora

Opel Insignia je i dalje jedna od omiljenih, a za to je zaslužan njen dizajn za koji mnogi smatraju da je jedan od najlepših Opela ikada. Kako bi Insignia bila još uspiješnija, u Opelu su je podvrgli i prvom faceliftu koji ju je učino još privlačnijom.

Na našem testu našao se nesvakidašnja verzija Insignije koja nosi oznaku Country Tourer. U odnosu na ostale Insignije Sport Tourer razlikuje po svom offroad izgledu, sa mnoštvom dodataka na karoseriji koji su tu više iz estetskih nego iz praktičnih razloga.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 05

Branici su dizajnirani u stilu terenaca a dodati su i plastični rubovi oko točkova i na pragova koji bi automobil trebali da zaštite od grebanja prilikom vožnje van urbanih puteva. Ovakva “terenska Insignia” dostupna je sa nekoliko različitih motora, ali i u varijantama sa standardnim pogonom na prednjim i sa pogonom na sva četiri točka koju smo mi testirali.

Opel Insignia je auto koji zaista plijeni svojim izgledom, a da bi utisak bio potpun mora da ima felge što većeg prečnika. Konkretno, testirani Country Tourer na sebi je imao felge prečnika od 18 cola, koje uopšte ne djeluju preveliko. Osim toga, na spisku dodatne opreme su i mnogi drugi detalji, kao što je bež koža u putničkoj kabini.

Generalno, izbor boje i materijala je nešto što u velikoj mjeri utiče na ukupan utisak o automobilu. Sa gomilom korisne opreme i kožnim sjedištima, testna Insignia izazivala je ubrzan puls i kod zakletih uživalaca premijum segmenta, i to s razlogom. U putničkoj kabini mjesta ima na pretek i naprijed i nazad. Također, prostora neće nedostajati ni u prtljažniku, a njegova zapremina praktično je ista kod hatchbacka i karavana – 530, odnosno 540 litara. Poređenja radi, limuzina ima prtljažnik zapremine 500 litara.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 08

Auto je opremljen svim mogućim sistemima za pasivnu i aktivnu sigurnost u šta su uključeni adaptivni tempomat sa radarom koji sam održava rastojanje od vozila ispred tako da sam koči i ubrzava, zatim, tu je sistem za automatsko kočenje u slučaju neposredne opasnosti od sudara, sistemi za upozorenje prilikom napuštanja kolovozne trake, detekcija vozila u mrtvom uglu, radarski senzor za upozorenje od dolaska vozila dok se isparkiravate, kamera za čitanje saobraćajnih znakova… Kada se svemu tome dodaju vrhunski audio sistem marke Bose i kožna sjedišta sa kompletnim enetrijerom u bež boji, zaista je teško ostati ravnodušan.

Ukoliko ste raspoloženi za dalje udovoljavanje ličnom komforu, što toplo preporučujemo ukoliko ste u mogućnosti, onda doplativi Bose zvučni sistem svakao treba biti na popisu dodatne opreme. Poslije njega, „muzika“ u svakom drugom automobilu bit će vam kao da je sa malog „tranzistora“ ili malo boljeg mobilnog telefona. Ovakav visok kvalitet projektovanja akustike i samog audio sistema će vas koštati svega oko 937 KM.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 12

Oprema vrijedna pažnje

Testirani primjerak vrlo je interesantna kombinacija high tech. opreme koja je u pogledu cijene zaista dostupna. Tako, na primjer, svi mogući sistemi za aktivnu sigurnost sa adaptivnim tempomatom, automatskim kočenjem u kritičnim situacijama, kamerama za napuštanje kolovozne trake, kamerom za automatsku aktivaciju dugog svjetla, kamerama za prepoznavanje saobraćajnih znakova košta ispod 2.000 KM. Kod drugih proizvođača ova gomila opreme nije ovako povoljna.

Touch pad za kretanje kroz funkcije

Opel je uveo specijalan sistem kontrole menija preko touch pada, slično kao na prijenosnim računarima. Ponaša se kao miš, tako da prstom kližite po njegovoj površini i time kontrolišete sve funkcije ozvučenja, telefona, navigacije…

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 14

Naravno, sve to isto možete da obavite i preko velikog centralnog ekrana koji je osetljiv na dodir. Na sreću ili nesreću, Insigni je veliki auto, tako da je potrebno da se protegnete kako bi ste ga dohvatili. Zato je uveden touch pad koji ima i vejštački odziv dok prstom prevlačite po njemu.

Naime, dok kursor pomjerate po ekranu, sva polja na njemu su razdvojena ne samo grafički, već ih osjećate i na samoj podlozi po kojoj pomjerate prst. Klikanje, odnosno odabir željene funkcije vršite jednostavnim pritiskom na touch pad. Možda na prvi pogled djeluje komplikovano ali se vrlo brzo naviknete na njega.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 07

Motor i ovjes

Gama motora je zaista vrlo široka, tako najjači 2.0-litreni benzinac raspolaže sa 250 KS, dok je najjači 2.0-litreni bi-turbo dizelaš rasplaže sa 195 KS. Testni model bio je opremljen slabijom izvedbom dizlaša sa 163 KS i 350 Nm okretnog momenta koji je bio uparen sa automatskim šestostepenim mjenjačem. Insignia Country Tourer u kombinaciji ovog motora i mjenjača, prema fabričkoj deklaraciji, ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,4 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h.

Što se tiče mehanike i inženjeringa, Insigniji nije lahko pronaći veću manu. Ogibljenje je prilično mekano podešeno za moderne “Njemce”, a motor sa 163 KS sasvim je dovoljno snažan za 1.840 kg tešku limuzinu.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 17

Njena masa je uočljiva tek prilikom kočenja. Ubrzanja su uprkos povećanoj masi i dalje dobra, a 4×4 sistem je tu da dodatno pruži dobro prijanjanje u brzim prolascima kroz krivine. Automatski mjenjač sa šest brzina veoma je „inteligentan“ i brz. Tačno je automatski mjenjač Country Toureru podiže potrošnju, ali komfor koji pruža mora imti svoju cijenu.

Standardna Insignia bez pogona na sve točkove sa ovim motorom i mjenjačem troši oko osam litara u gradskim uslovima, dok sa 4×4 pogonom zbog povećane mase i komlikovanijeg sistema prijenosa troši i 1,5 litara više. Na autoputu pri brzini od 130 km/h ta brojka kreće se oko sedam litara.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 04

Alternativa SUV vozilima

Pogon na sva četiri točka je sličan kao kod SUV vozila i idealan je u slučajevima ako stanujete na mjestima koja nisu prioritet kod službe za čišćenje puteva od snijega. Bit će od velike pomoći kad krenete na skijanje ili ako imate vikendicu do koje treba stići makadamskim putem po kiši ili snijegu.

Sistem je potpuno automatizovan, bez mogućnosti biranja modova za vrstu podloge i slično. Ipak, od njega nemojte očekivati čudo jer Insignia ipak nije terenac. Za što bolje performanse 4×4 sistema, odaberite kvalitetne pneumatike.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI -620- 03

Zaključak

Velika količina luksuzne opreme i dobra mehanika, uz povoljnua cijenu, ozbiljno privlači pažnju pa je Insignia obavezna tema za razmišljanje čak i onih koji nisu ljubitelji Opela. Ukoliko vam je Insignia zapala za oko, bazni Country Tourer model možete kupiti po cijeni već od 55,233 KM. Ipak, ako ste ograničeni sa budžetom standardna Insignia dostpna je po cijeni od 39 469 Km. Detaljan cjenovnik Opel Insignije možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi