Opel kreće u ofenzivu smanjenja potrošnje goriva i emisija
Opel kreće u ofenzivu smanjenja potrošnje goriva i emisija
Opel preduzima još jedan korak da bi zadovoljio buduće smjernice vezane uz emisije štetnih plinova, CO2 i NOx.
Od drugog kvartala 2016. uz službene podatke o potrošnji goriva i emisiji CO2 objavljivat će i brojke o potrošnji goriva dobivene u WLTP ciklusu testiranja (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – svjetski usklađen testni postupak za laka vozila).
Inženjeri zaduženi za dizelske motore nedavno su počeli raditi na inicijativi poboljšanja emisija NOx kod dizelskih motora s tehnologijom SCR (Selective Catalytic Reduction – selektivna katalitička redukcija). Ti su rani napori usmjereni praćenju takozvane RDE legislative (Real Driving Emissions – stvarne emisije tijekom vožnje) koja će stupiti na snagu 2017. godine. Opelov je cilj ponuditi transparentnost tijelima koja provode testiranja.
„Događaji i diskusije iz proteklih sedmica i mjeseci pokazali su da je automobilska industrija u iznimnom fokusu i sada je vrijeme da se djeluje na temelju naučenoga“, rekao je glavni izvršni direktor Opel grupe dr. Karl-Thomas Neumann. „Jasno je da je rasprava o dizelskim motorima prekretnica. Svijet više nije kakav je bio. To ne možemo ignorisati – na automobilskoj je industriji da promijeni percepciju nove stvarnosti.“
Potrošnja goriva i CO2
Od drugog kvartala 2016. uz službene podatke o potrošnji goriva i emisijama CO2 Opelovih modela objavljivat će se i brojke o potrošnji goriva dobivene tokom WLTP testnog ciklusa, i to počevši od nove Astre. Taj je postupak općeprihvaćen u branši i razvijen je s ciljem da tačnije prikaže stvarno iskustvo korisnika.
Prema planovima EU-a, „Novi europski vozni krug“ (New European Driving Cycle, NEDC) zamijenit će od početka 2017. moderniji standardni svjetski usklađen testni postupak za laka vozila, WLTP. I taj se postupak provodi u laboratorijskim uslovimai temelji se na strogim testnim procedurama koje su bliže stvarnim vrijednostima potrošnje goriva i emisije CO2 u cestovnom prometu. Taj novi testni ciklus važan je radi održavanja standardiziranih i usporedivih rezultata koji se mogu ponoviti.
Tehnologija SCR
Opel trenutno pokreće akciju i u vezi s emisijama NOx. Proizvođač automobila iz Rüsselsheima počeo je raditi na rješenjima za poboljšanje efikasnosti sistema za tretiranje ispušnih plinova kod dizelskih motora usklađenih sa standardom Euro 6 s tehnologijom SCR kako bi se napredovalo u smjeru budućih RDE (Real Driving Emissions) smjernica. RDE je standard za stvarne emisije tokom vožnje koji dopunjuje trenutne metode testiranja i mjeri emisije automobila izravno na cesti.
“Naše su analize u proteklih nekoliko mjeseci pokazale da nemamo uređaje koji bi nam rekli jesu li naša vozila u testnom ciklusu. No vjerujemo da možemo dodatno poboljšati efikasnost redukcije oksida iz dušičnih emisija naših dizelskih motora usklađenih sa standardom Euro 6 i s tehnologijom SCR, pa ih nastojimo unaprijediti prema budućim RDE specifikacijama”, naglasio je dr. Neumann. „Ubuduće ćemo koristiti SCR kao standardni sustav za Euro 6 dizelske motore u našem nastojanju da razvijemo naprednije tehnologije i istražimo veću efikasnost.“
Rad na ovom poboljšanju SCR-a prema standardu Euro 6 već je počeo i očekujemo implementaciju u proizvodnji od ljeta 2016. Ta će aktivnost obuhvaćati i akciju provjere zadovoljstva korisnika na terenu, koja će uključivati 43.000 automobila koji već voze evropskim cestama (Zafira Tourer, Insignia i Cascada). Ta će vozila dobiti novu kalibraciju kad ona postane dostupna.
I glavni izvršni direktor Opela dr. Karl-Thomas Neumann poziva na povećanje transparentnosti između proizvođača automobila i evropskih nadzornih tijela. „U SAD-u firme nadzornim tijelima otkrivaju svoju čitavu filozofiju kalibracije. Volio bih da se ta praksa uvede i u Europi.“ U tom kontekstu glavni izvršni direktor Opela želi predložiti i da svi proizvođači automobila aktivni u Europi učestvuju u ovom verbalnom dogovoru oko veće transparentnosti.
opel