Kia Optima i Sportage osvojili 5 zvijezdica za sigurnost
Kia Optima i Sportage osvojili 5 zvijezdica za sigurnost
Nova Kia Optima i Sportage osvojili su po 5 zvjezdica za sigurnost u simulacijama sudara koje su nedavno izveli u nezavisnom evropskom automobilističkom udružnju Euro NCAP. I Optima i Sportage odlično su se iskazali u zaštiti odraslih (89% odnosno 90% svih mogućih bodova) kao i u zaštiti djece (86% i 83%).
Optima je bila posebno pohvaljena zbog svojih mogućnosti nuđenja visokog stepena sigurnosti za sve putnike pri frontalnom sudaru, kao i u slučaju bočnog udara u prepreku, bez obzira na veličinu putnika ili na to gdje sjede u vozilu. Sportage – Kijin najprodavaniji evropski model – takođe se iskazao zbog zaštite putnika različite veličine na svim sjedištima, pogotovo kod bočnog sudara.
U svojim nastojanjima da svim putnicima pruži najbolju moguću zaštitu Kia u svojim modelima nudi brojne aktivne sigurnosne tehnologije. Zato ne iznenađuje da su oba modela osvojila 71% svih mogućih bodova u kategoriji sistema aktivne asistencije, što je jedan od najvažnijih dijelova nezavisnih Euro NCAP crash testova.
Visokotehnološka aktivna sigurnosna pomagala
Nova Optima i Sportage su jedni od tehnički najnaprednijih modela koje je Kia ikada napravila i nude širok izbor aktivnih sigurnosnih tehnologija koje pomažu vozaču kod izbjegavanja sudara ili ublažavanja posljedica istog.
Standardni pomoćni sistem stabilnosti VSM (Vehicle Stability Management) kod oba modela pruža stabilnost u različitim uslovima vožnje, pogotovo kod kočenja u zavojima, jer sistem djeluje zajedno sa sistemom stabilnosti ESC i električnim servo upravljačem. VSM i ESC se aktiviraju odmah nakon što senzori vozila detektuju gubitak prianjanja i tako pomažu vozaču pri održavanju stabilnosti vozila.
- Oba modela imaju na raspolaganju brojna opcijska sigurnosna pomagala, koja uključuju:
AEB – automatsko kočenje u nuždi (Autonomous Emergency Braking) koje koristi radar dugog dometa pomoću kojeg detektuje eventualne sudare s drugim vozilima ili pješacima i pomaže zaustaviti vozilo - LKAS – sistem upozoravanja kod neočekivane promjene vozne trake (Lane Keeping Assist System), koji detektuje položaj vozila u odnosu na linije trake i automatski popravlja vozilo ako detektuje klizanje vozila bez upotrebe žmigavaca
- HBA – sistem automatskog uklapanja dugih i kratkih svjetala (High Beam Assist), koji automatski prilagođava svjetlosni intenzitet farova s obzirom na druga vozila u saobraćaju i uslove na cesti
- SLIF – sistem upozoravanja na ograničenja brzine (Speed Limit Information Function), koji svojim kamerama detektuje znakove uz cestu s ograničenjima brzine i na mjeraču ih prikazuje
- BSD – sistem detekcije mrtvog ugla (Blind Spot Detection), koji vizuelnim upozorenjem u bočnom ogledalu vozača upozorava na drugo vozilo u vozačevom mrtvom uglu
- RCTA sistem (Rear Cross Traffic Alert)), koji pri vožnji unazad na parkiralištima upozorava na vozila u pokretu.
Nova Optima može biti opremljena i s naprednim radarskim tempomatom koji automatski prilagođava brzinu vozila i time održava sigurnu razdaljinu do vozila ispred.
Čvrstija konstrukcija omogućava veću pasivnu sigurnost
Konstrukcija Optime i Sportaga je osjetno čvršća u odnosu na njihove prethodnike, prvenstveno zbog raširenije upotrebe čvršćeg naprednog čelika veće čvrstoće (AHSS – Advanced High Strength Steel).
50% karoserije nove Optime napravljeno je od AHSS čelika, što predstavlja 150-postotno povećanje u odnosu na prethodnika (20%) i čak 450-postotno povećanje sume korištenih strukturnih veziva. Rezultat je za čak 50% bolja torzijska krutost u odnosu na prošli model, dok je sama karoserija lakša za 8,6 kg. Sportage se može pohvaliti i raširenijom upotrebom AHSS čelika, čija upotreba se sa 18% karoserije u 3. generaciji modela povećala na 51% u 4. generaciji Sportaga. Drastičnim jačanjem strukture novog Sportaga se torzijska krutost poboljšala za 39% u odnosu na prošli model.
Pasivna sigurnost je pored ostalog obezbijeđena i standardnim sigurnosnim zračnim jastucima i takođe serijskim ISOFIX sidrištima dječijih sjedišta u drugom redu sjedišta, koji štite mlađe putnike.
Nova Optima koju za evropska tržišta proizvode u korejskom Hwasungu, u martu dolazi kod nas. Novi Sportage, kojeg proizvode u slovačkoj Žilini, u jednoj od najmodernijih fabrika automobila na svijetu, stiže na evropske ceste nešto kasnije – krajem marta ili početkom aprila. Svi Kijini modeli koji se prodaju u Evropi, mogu se pohvaliti revolucionarnom 7-godišnjom garancijom na cijelo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).