Sajam automobila u Frankfurtu 2015: Snaga i brzina u luksuznom pakovanju – III dio
Sajam automobila u Frankfurtu 2015: Snaga i brzina u luksuznom pakovanju – III dio
Ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu pored velikog broja premijera automobila koje će moći kupiti veliki broj stanovnika evrope, ali i čitavog svijeta, donio je nekoliko premijera super luksuznih i super sportskih automobila. Tako je na ovogodišnjem sajmu predstavljen najluksuzniji SUV koji je ikad napravlje, ali i dva super sportska automobila u cabrio izvedbi, novi Lamborghini Huracan Spdyer i Ferrari 488 Spyder. Također, predstavljen je i Lamborghini Huracan sa 1.250 KS koji je specijalno preradila tunerska kompanija Mansory.
Sajam automobila u Frankfurtu za posjetioce otvoren je od 17. do 27. septembra 2015. godine.
Bentley Bentayga, prvi SUV slavnog britanskog proizvođača
Bentley je sa ponosom predstavio svoj novi SUV Bentayga, čime su luksuz prenijeli i u SUV vozila. Bentayga je bila predstavljena u vidu koncepta 2012. godine na sajmu u Ženevi pod nazivom EXP 9 F. Od 2012. godine pa do premijernog predstavljanja Bentayg-e, Bentley je doradio i unaprijedio sam dizajn automobila. Bentayga je do sada najluksuzniji, najjači i najbrži SUV na svijetu. Bentayga je zadržala tradicionalne Bentley farove i dobila je agresivniji i više sportski izgled.
U Bentyagu je ugrađen 6.0 litara W12 twin-turbo motor koji isporučuje 600 KS, što ovome SUV-u omogućava ubrzanje od 0 do 100 za 4 sekunde, što je ravno sportskim automobilima. Okretni moment od 900 Nm omogućava da sve to izgleda veoma jednostavno u vožnji. Snaga se prenosi na sva četiri točka preko osmostepenog automatskog mjenjača.
Čitavom dužinom proteže se panorama krov koji doprinosi luksuznom izgledu Bentyag-e. Unutrašnjost je ručno rađena, a korištena je koža visokog kvaliteta sa kojom su ukomponovani drveni i metalni detalji, što dovoljno govori o luksuznosti novog Bentleya. Novi Bentley opremljen je sa displejom od 8 inča touchscreen i ugrađenim hard-diskom od 60GB. Ovaj za sada najluksuzniji, najsnažniji i najbrži SUV očekuje se na tržištu u toku 2016. godine.
Lamborghini Huracan Spyder
Lamborghini je u Frankfurt došao sa novim modelom Huracan Spyder. Huracan Spyder je varijanta Huracana, samo ovaj put bez krova. Huracan Spyder dobija elektrohidraulični, lahki mehki krov, kojem treba samo 17 sekundi da se zatvori pri brzini od 50 km/h. Boja krova će biti dostupna u crnoj, smeđoj i crvenoj boji.
Ispod haube nalazi se 5.2 litara V10 motor koji razvija 610 KS pri 8.250 rpm i isporučuje 560 Nm na 6.500 rpm. Snaga se kao i do sad prenosi na sva četiri točka, što omogućuje novom Lamborghiniju ubrzanje od 0 do 100 za samo 3,4 sekunde, od 0 do 200 km/h za 10,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 324 km/h. Huracan Spyder sadrži Lamborghinijevu tehnologiju “Cylinder on demand” u kombinaciji sa start stop sistemom.
U novi Huracan Spyder ugrađen je Lamborginijev sedmostepeni mjenjač sa duplim kvačilom (Lamborghini Doppia Frizione – LDF). Šasija novog Lamburghini Huracan Spyder LP 610-4 izgrađena je od aluminijskih i karbonskih komponenti, čime je nastojalo da se poboljšaju performanse ovog sportskog automobila. Ukupna težina iznosi 1.542 kg, što je teže od kupe varijante za 120 kg.
Huracan Spyder ima nevjerovatan odnos težine i snage i iznosi 2,53 kilograma po jednoj konjskoj snazi. Unutrašnjost je opremljena sa 12,3 inča TFT ekranom koji se može podesiti i nudi vozaču sve bitne informacije. Kupci će moći birati jednu od 17 boja za unutrašnjost koje će im biti ponuđene i 11 boja za vanjski izgled samog automobila. Na novom Lamborghini Huracan Spyderu nalaze se 20 inčne felge sa Pirelli gumama dimenzija: prednje, 245/30 R20 i stražnje, 305/30 R20.
Kupci će ovaj Lamborghini model moći nabaviti u proljeće 2016. godine po cijeni od vrtoglavih 364.664 KM.
Bugatti sa konceptom Vision Gran Turismo predstavio viziju budućeg modela
Bugatti je na sajmu u Frankfurt predstavio Vision Gran Turismo koncept, omogućavajući nam da makar na trenutak dobijemo uvid u buduće planove same komapnije. Dizajn bi po svemu sudeći trebao da se oslanja na bogatu trkaćku hirstoriju Bugattija, a naročitno na pobjede na Le Mans-u iz 1937. i 1939. sa Type 57 Tank.
Plava boja predstavlja dvobojnu izvedbu automobila iz 1937. pri čemu kompanija tvrdi da svaki drugi detalj, ne računajuci boju, ima svoju funkcionalnu svrhu.
Bugatti je nedavno proizveo svoj 450. i posljednji Veryron i trenutno je čitav svijet automobilizma u stanju iščekivanja sljedećeg koraka Bugattija i nasljednika Veyrona koji bi po navodima mnogih trebao da nosi ime Chiron.
Bugatti Vision Gran turismo predstavlja novu formu dizajna same kompanije, kojom će da proslave novo poglavalje u historiji uzimajuci u obzir kraj Veyronove ere. Koncept predstavlja extremno performansama orijentisanu izvedbu vozila koje bi trebalo da bude staza vodilja dizajnu Bugattija u narednih par godina.
Porsche na IAA u Frankfurtu: Mission E i turbo za 911 Carreru S
Na prošlom sajmu automobila u Frankfurtu Porsche je predstavio model 918, a ograničeni broj primjeraka istoimenog modela rasprodan je za nešto manje od dvije godine. Porsche je tako za ovogodišnji sajam u Frankfurtu pripremio dva noviteta, turbo Carru 911 S i Mission E Concept.
Nakon vrlo uspješne epizode za modelom 918, Porsche otvara novo poglavlje u svojoj historiji, te sa konceptom Mission E želi ući u svijet potpuno električnih automobila. Kao glavnog konkurenta Porsche je odabrao Tesla S model, o kojem ne treba puno govoriti.
Porsche Mission E dolazi sa pogonom i upravljanjem na sva četiri točka. Elektro motori koji pokreću ovaj model razvijaju preko 600 KS, što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,5 sekunde, dok do 200 km/h stiže za 12 sekundi. Porsche luksuzni električni sportista trebao bi imati autonomiju od 500 km.
Porsche 911 Carrera S sa novim turbo motorom
Porsche je predstavio još jedan novitet, model 911 Carrera S sa novim turbo motorom. Ovaj model donosi blago izmijenjena prednja svjetla, nove felge, ručke za otvaranje vrata, te blago preoblikovane branike.
Ipak glavna novost u ovom modelu je ispod poklopca motora. Tako je Porsche 911 Carrera S dobila novi još snažniji motor koji uz pomoć turbo punjača razvija dodatnih 20 KS nego prethodni atmosferski motor. Novu Carreru S pokreće novi 3.0 litreni šetocilindarski twin-turbo motor razvija 420 KS i 500 Nm okretnog momenta.
Novi motor modela 911 Carrera S uparen je sa PDK mjenjačem i Sport Chrono paketom pa za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 3,9 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 308 km/h.
Mansory, specijalista za snagu i luksuz
Ohrabrljeni uspjehom koji je Mansory doživo sa fascinantnim modelom Carbonado, kompanija se odlučila da lepezu svojih modela proširi sa još jednim nevjerovatnim automobilom također porijeklom iz Lambove garaže. Naime riječ je o aktuelnom modelu Huracan koji kao agresivna i radikalna obrada fabričkog modela poprima novi identite “Lamborghini TOROFEO”.
Promjene načinjene na motoru, karoseriji i unutrasnjosti su malog Lamba pretvorile u auto vrijedan MANSORY-evog imena. Kao što se dalo očekivati od Mansorya, nije se ni u najmanjoj mjeri štedilo na karbonskim vlaknima, tako da se mogu pohvalit ultra laganom i izrazito čvrsitom krajnjom izvedbom ovog malog remek djela.
Najočitiji primjer genijalnosti njihove kreacije je upotpunosti novo dizajnirana karbonska karoserija, koja sa agresivnim prednjim ususnicima zraka ne samo da automobilu poboljšavaju izgled, već i vozne karakteristike automobila radi boljeg protoka zraka. Samim tim poboljšava se downforce i automobil biva lakše upravljiv i više zaljepljen za cestu kada se testriaju krajnje granice samog vozila. Za poboljšavanje pasivne sigurnosti vozila zadužena su potpuno nova dnevna svijetla kristalne izvedbe, koja se mogu pohvaliti naročitom svjetlinom. Prednji kraj proširen je za 30 mm, dok je zadnji dio TOROFEA proširen za čak 40 mm.
Da su funkcionalnost i izgled usko povezani pokazuje činjenica da karbonska karoserija čini automobil lakšim od standardne izvedbe. Na zadnjem kraju automobil krase difuzor i energični spojler koji omogućavaju perfektno proticanje zraka ispod samog vozila. Sve promjene na šasiji i karoseriji bile su potrebena da se ukroti zvijer koja se krije ispod poklopca motora. U principu Mansory je rekonstruisao atomosferski 5.2-litreni V10 motor, fabrički ugrađen u Huracana i iz njega izvukao brutalnih 1.250 KS.
Da bi postigli ovu količinu snage, Mansory biva primoran motor “ukrasiti” sa dvije turbine koje su serijskih 610 KS dovele do gore navedene brojke. Odlukom Mansoryevih inžinjera okretni moment biva elektronski ograničen na 1000 Nm. Sve ovo dovelo je do toga da se brizina od 0 do 100 km/h razvije za zapanjujućih 2.7 sekundi, dok vozilo sa ubrzavanjem prestaje tek na “skromnih” 340 km/h.
Da bi ova količina čiste snage bila uspješno prenesena na cestu, sprijeda su zadužene 20 inčne felge u kombinaciji sa 245/30ZR20 gumama dok na zadnjem dijelu kontakt sa zemljom predstavljaju 21 inčne felge uparene sa gumama 325/25ZR21.
Kada je riječ o enterijeru, riječi su nedovoljne za opisivanje rapsodije unutar cockpita. Svaki pojedinačni dio unutrašnjosti dizajniran je i proizveden od strane samog Mansorya, koji po ko zna koji put pokazuje da nema namjeru štediti kad su prefinjeni materijali u igri.
Unutrasnjost u potpunosti opšivena kožom, koja ukolopljena sa redizajniranim volanom, aluminiumskim papučicama gasa i nebrojenim karbonskim dotacima predstavlja harmoniju na svom vrhunucu. Detalj vrijedan pažnje jest Start dugme koje pomjereno sa centralne konzole, a svoje mjesto pronašlo je na krovu kao u zrakoplovnim cockpitima. Da Mansory i dalje nastavlja da fascinira svojim kreacijama neosporna je činjenica, ali također i činjenica da će samo nekolicina ljudi imati prilike iskusiti te čari ostavlja naša lica tužnima.
Svota novac koja je potrebna da se izbroji za ovaj automobil je vrtoglava, pa još ako u obzir uzmemo da će proizvodna serija biti u maloj, ograničenoj količini, onda nam preostaje samo da se zadovoljimo posterom zaljepljenim na zid sobe, koji će nam svako jutro i večer izmamiti osmjeh i radost na lice.
AKRAPOVIČ, svjetski lider u proizvodnji ispušnih sistema
Ovogodišnji sajam automobila koji se održava u Frankfurtu privukao je veliki broj onih koji razvijaju, proizvode i koriste automobile. Svoj štand na ovogodišnjem sajmu ima i slovenački proizvođač ispušnih sistema Akrapovič. Kao jedan od vodećih proizvođača ispušnih sistema u svijetu svoje ultralagane proizvode predstavio je na svjestki poznatim sportskim automobilima.
Predstavljen je novi ispušni sistem za Lamborghini Aventador, koji je lakši 13,8 kg od standardnog sistema i omogućuje dodatnu snagu u iznosu od 9,9 KS na 3.100 okretaja, kao i poboljšan okretni moment na 2.100 okretaja. Tu je i bolji zvuk, o kojem nema potrebe puno govoriti.
Na štandu je istaknut Audi R-18 e-tron quattro, prototip koji se utrkivao na utrci 24h Le Mans, a koji koristi ispušni sistem ove slovenačke firme. Izložena su i dva sportska automobila koja su dozvoljena da se koriste za cestovnu vožnju, Porsche 911 GT3 RS i Lamborghini Huracan. Tu su i ispušni sistemi za Koenigsegg Regeru te MotoGP mašine koje također koriste ispušne sisteme slovenačkog proizvođača.