Sajam automobila u Frankfurtu 2015: Sinhronizacija pametnih uređaja i oktanskih mašina – I dio
Sajam automobila u Frankfurtu 2015: Sinhronizacija pametnih uređaja i oktanskih mašina – I dio
Sajam automobila u Frankfurtu, koji se održava svake druge godine, jedan je od najvažnijih događaja u svijetu kada je riječ o automobilskoj industriji, gdje njemački proizvođači na „svom terenu“ žele pokazati svu moć i prestiž. Jedanaest izložbenih hala dovoljno govore o veličini sajma, pa za odlazak do najudaljenije hale najbolje da koristite „shutlove“ koje su obezbijedili Audi, Volkswagen, Škoda, BMW, Mercedes i Toyota.
Ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu svoja vrata je otvorio 66-ti put, pod sloganom “New Mobility World”. Važnost povezivanja automobila sa pametnim uređajima novi je trend u automobilskoj industriji, pa svi veliki automobilski proizvođači pridaju veliku pažnju tom segmentu.
Također, električni i hibridni automobili sve su popularniji, pa je jasno zašto se proizvođači snažno okreću tom segmentu. Najbolji primjer za to je BMW, koji u narednih nekoliko godina želi kupcima ponuditi električne modele iz svih Serija koje proizvodi.
Na ovogodišnjem frankfurtskom sajmu automobila svoje izložbene prostore zauzelo je 1.103 izlagača iz 39 zemalja, a predstavljeno je čak 219 noviteta. Među predstavljenim novitetima je i nekoliko važnih premijera novih modela, koje su interesantne širokoj populaciji, kao što je nova Opel Astra, novi Reanult Megane, Volkswagen Tiguan, Audi A4, Škoda Superb Combi, itd.
Svakako, tu su bile i premijere super luksuznih i super sportskih automobila, u proizvodnim ali i konceptnim oblicima. Tako je Bentley predstavio najluksuzniji SUV pod imenom Bentyaga, BMW je predstavio novu limuzinu Serije 7, dok su Lamborghini i Ferrari predstavili super sportaše bez krova s potpisom „Spyder“. Bugatti je predstavio koncept pod imenom Vision Gran Turismo koji bi trebao ukazati na izgled i performanse nasljednika Veyrona, dok je Porsche predstavio Mission E koncept i 911 Carreru S turbo.
Sajam automobila u Frankfurtu za posjetioce otvoren je od 17. do 27. septembra 2015. godine.
Opel Astra, nova zvijezda među hatchbackovima
Ne tako davno Opel je prolazio kroz težak period u kojem je njegovo postojanje bilo upitno. Zdravo restrukturiranje, upornost i odlična vizija za budućnost u potpunosti su oporavili Opel, te ga doveli u poziciju da se vrati među uspješne automobilske proizvođače. Tako je Opel za ovogodišnji sajam u Frankfurtu “okupirao” više od 3.300 kvadratnih metara 8.0 izložbenog paviljona, gdje je izložio svoju bogatu ponudu automobila.
Pored vrlo uspješne Insignije i Corse, svoj daljnji uspjeh Opel je povjerio potpuno novoj Astri koja je bila glavna zvijezda na njegovom izložbenom prostoru, ali i jedna od glavnih zvijezda ovogodišnjeg frankfurtskog sajma.
Nova Astra postavljena je na novu laganu arhitekturu vozila koja je omogućila značajno smanjenje težine vozila, što je u konačnici donijelo značajne benefite u performansama, efikasnosti i smanjenju emisije štetnih plinova. Karoserija nove Astre lakša je za 20% tj. za 77 kg, dok je ukupna težina vozila smanjena od 120 do 200 kg.
Nova Astra u odnosu na prethodni model dolazi sa izmijenjenim dimenzijama, te slijedi trend smanjenja vanjskih dimenzija vozila, a povećanja prostora u putničkoj kabini. Tako je nova Astra kraća za 50 mm i niža 25 mm, a u isto vrijeme nudi više prostora za putnike. Pored Astre hatchback Opel je u Frankfurtu predstavio karavansku izvedbu pod imenom Sports Tourer, koju su zajedno predstavili izvršna direktorica GM-a Mary Barra i izvršni direktor Opel grupe dr. Karl-Thomas Neumann. Za njih, nova Astra je već uspješan model jer je za nju već zaprimljeno više od 30.000 narudžbi.
Unutrašnjost Astre ima novi izgled i znatno kvalitetnije materijale, a uz doplatu dostupna je i Opelova posljednja generacija IntelliLink multimedijalnog sistema. IntelliLink sistemom se upravlja preko centralnog ekrana osjetljivog na dodir, a jedna od njegovih opcija je i stalna konekcija sa sistemom za servisnu asistenciju Opel OnStar. IntelliLink nove generacije i servis OnStar su revolucionarna rješenja za povezivanje, koja su sada kompatibilna s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Astru je moguće uvezati sa Wi-Fi hotspotom koji dolazi sa snažnom ugrađenom antenom, pa je moguće povezati najviše sedam mobilnih uređaja. OnStar je jedinstven u Europi, pa Opel još jednom u ovom području diktira trendove.
Opel je s novom Astrom otvorio i nova tehnološka poglavlja u tom automobilskom segmentu. Naime, nova Astra nudi tehnologije i luksuz koji su dostupni samo u većim luksuznim klasama. Tako je nova Astra prvo vozilo iz kompaktne klase svih vremena koje nudi pametan sistem svjetala IntelliLux LED® s matricom. Uz to dolazi s cijelim nizom drugih inovativnih sistema pomoći i praktičnih detalja namijenjenih vozaču. Poklopac prtljažnika Astre Sports Tourer se, primjerice, sada otvara i zatvara laganim dodirom nogom ispod stražnjeg odbojnika. Tu su i potpuno ventilirana sjedišta, što je kod mnogih prizvođača rezervisano samo za luksuzne automobile.
„Nastavljamo slijediti našu filozofiju ponude tehnologija iz luksuzne klase svim Opelovim kupcima po pristupačnim cijenama. Nova Astra je prva u klasi i kad se radi o ukupnom trošku vlasništva. Dakle, nova se učinkovitost zaista isplati“, rekao je glavni izvršni direktor Opel grupe dr. Karl-Thomas Neumann.
Za pokretanje nove Astre zadužena je nova generacija benzinskih i dizelskih motora u rasponu snage od 95 do 200 KS. Benzinsku paletu čine 1.0 i 1.4-litreni motori, dok dizelska paleta nudi motore zapremine 1.6-litara. Bez obzira da li se radi o benzinskim ili dizelskim motorima, sve ih odlikuju visok stepen efikasnosti, tih, miran i uglađen rad.
Benzinsku paletu motora čine 3-cilindarski 1.0-litreni Turbo Ecotec sa 105 KS, te 1.4-litreni potpuno aluminijski turbo benzinac sa 125 i 150 KS. Dizelska ponuda motora dolazi sa novim 1.6-litrenim CDTI motorom koji dolazi u verzijama sa 95, 110 i 136 KS.
Za bh. tržište poznata je i cijena nove Astre čija će osnovna izvedba sa benzinskim motorom od 100 KS iznositi prihvatljivih 24.800 KM. Za tu cijenu kupci će dobiti: klima uređaj, radio + USB + AUX + kontrole na upravljaču, bluetooth, tempomat + limitator brzine, ESP + pomoć pri kretanju na uzbrdici, 6 zračnih jastuka, LED poziciona svjetla i žmigavce, daljinsko zaključavanje, el. podizače prednjih prozora, grijane retrovizore, čelične felge od 15 inča, te nadzor pritiska u gumama.
Opel u Bosni i Hercegovini ima veoma dobre prodajne rezultate, te očekuje nastavak pozitivnog trenda.
Renault predstavio potpuno novi Megane i Talisman
Renault je dugo pripremao novi Megane, a prethodna generacija pretrpjela je više „zatezanja bora“ nego i jedan model u ponudi francuskog proizvođača. Segment kompaktnih automobila od izuzetne je važnosti za Renault, pa bilo kakvo „kockanje“ s novim modelom nije dolazilo u obzir. Pored kompaktnog Meganea, Renault je predstavio i luksuznu limuzinu pod nazivom Talisman, s kojom očekuje značajan iskorak u automobilskom D segmentu.
Iako je Talisman javnosti predstavljen još početkom jula mjeseca 2015, ovo je njegovo prvo zvanično pojavljivanje na nekoj velikoj automobilskoj smotri. Zato i ne čudi što je bio okružen velikim brojem novinara koji su pažljivo proučavali svaki njegov dio, a već tradicionalno, bili su prisutni i „azijski špijuni“ sa metrom u ruci i bilježnicom.
Sa modelom Talisman Renault je napravio radikalnu promjenu u dizajnu i filozofiji, čime se želi ozbiljno približiti glavnim konkurentima iz Njemačke. Dizajn Talismana odiše elegancijom prema svjetskim mjerilima, a Renaultovi dizajneri vratili su se osnovama kreiranja limuzine, pri čemu su uspostavili idealne proporcije i savršenu ravnotežu između različitih volumena.
Talisman sa dužinom od 4,85 metara i širinom od 1,87 metara naglašava velikodušni unutrašnji prostor, spojen u jedinstveni vanjski dizajn neočekivan za limuzinu ovog tipa. Bliska saradnja dizajnera i inžinjera omogućila je postizanje idealnog omjera, jedna trećina/dvije trećine, ostakljenih površina i karoserije. Uz međuosovinski razmak od 2,81 metra izduženi poklopac motora i velike točkove, profil Talismana djeluje dinamično, a ujedno i skulpturalno.
Jedan od najupečatljivijih detalja Talismana su njegova svjetla. Renaultov novi vizuelni potpis nastavlja se kroz dnevna svjetla ”C” oblika, koja se protežu sve do branika. Nizak završetak zadnjeg poklopca dopunjen je neobičnim dizajnom svjetlosnih tijela u 3D tehnologiji, koja se vizuelno spajaju u jednu cjelinu.
Kada je riječ o unutrašnjosti, Renault je i tu napravio veliki korak naprijed, kako u dizajniranju, tako i u završnoj obradi znatno kvalitetnijih materijala.
Unutrašnji prostor je vizuelno podijeljen na tri horizontalne cjeline koje čine noseću strukturu unutrašnjeg prostora. Kontrast toplih boja i materijala mekanih na dodir doprinosi dojmu velikodušnosti i prostranosti, dok mukotrpna pažnja i posvećenost detaljima na ergonomiji i dizajnu, stvaraju prirodnu privlačnost na prvi pogled.
U svom segmentu Talisman konkuriše za prvaka po najprostranijoj kabini i prostoru za odlaganje. Užitak koji ima vozač jednako je primamljiv i saputnicima, a kabina, kao jedna od najprostranijih u klasi, posebno se ističe u tri područja: prednji i stražnji prostor za glavu, te prostor za koljena u drugom redu sjedišta.
Visina od sjedišta do krova iznosi nenadmašnih 902 mm sprijeda i 855 mm straga, dok 262 mm za koljena na stražnjoj klupi Talismanu daju punopravan status predsjedničke limuzine. Dozu poslovne limuzine sposobne da preveze četiri torbe za golf, nadopunjuje, sa zapreminom među najboljima u svojoj klasi, 608 dm3 (VDA) izdašni prtljažnik, idealan i za porodične potrebe.
Talisman se može pohvaliti s tri nivoa multimedijske opreme. Osnovni model donosi digitalni radio uređaj spojen na 4,2 inčni ekran, sa besprijekornim prijemom i kvalitetom zvuka jednakom CD-u. Kod srednje opremljenih modela stiže multimedijski paket R-Link2 povezan na 7-inčni horizontalno postavljeni ekran, dok se top opremljene verzije mogu pohvaliti ”portretno” ugrađenim 8,7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir.
Za pokretanje Talismana zadužena su dva benzinske motora TCe 150 i TCe 200, i tri dizelska motora dCi 110, dCi 130 i dCi 160, koji ispunjavaju Euro 6 normu. Oba benzinska motora opremljena su 7-stepenim EDC automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom. Ulazni i srednji dizelaš moguće je upariti sa 6-stepenim ručnim ili 6-stepenim EDC automatikom, dok je za najsnažnijeg TwinTurbo dizelaša dCi 130 rezervisan EDC sa šest stepeni prijenosa.
Pored limuzinske izvedbe Talismana Renault je izložio karavansku izvedbu koja nije ništa manje privukla pažnju.
Novi Renault Megane, svjetska premijera
Epitet glavne zvijezde Renaultovog štanda na frankfurtskom sajmu automobila ipak je pripao novom Megane modelu. Za ovaj model to je ujedno bila i svjetska premijera, od kojeg francuski proizvođač ima velika očekivanja. Kao i model Talisman, novi Megane kreiran je u duhu nove dizajnerske filozofije francuskog proizvođača, a nije izostavljen napredak u završnoj obradi i korištenju znatno kvalitetnijih materijala za izradu unutrašnjosti.
Četvrtu generaciju modela Megane odlikuju uravnotežene proporcije, novi identitet, velika ponuda visoke tehnologije iz viših automobilskih segmenata i Energy motori visoke efikasnosti i niske potrošnje, koji će iznova zadati nova mjerila u kompaktnoj klasi.
Novi Megane nosi novi identitet marke pokrenut sa modelom Clio, uključujući veliki logotip u obliku ”dijamanta” i široku rešetku hladnjaka naglašenu i oivičenu hromiranim letvicama, koje svoj ”dodir” imaju i na bočnim prozorima i ručkama vrata.
U poređenju sa prethodnikom, novi Megane duži je za 64 mm i 25 mm niži, te nudi širi trag točkova za 47 mm naprijed, odnosno 39 mm nazad, kao i duži međuosovinski razmak za 28 mm. U skladu sa izraženim dinamičnim stilom, stražnji prevjes je skraćen, a raspon dostupnih točkova narastao je do 18 inča. Kapacitet prtljažnika Meganea četvrte generacije iznosi 434 litra, što je drugi najveći rezultat u klasi, a prtljažni prostor nadopunjuju praktični pretinci unutar kabine sa dodatnih 25 litara.
Aerodinamika je također bila značajna kod stvaranja novog Renaultovog hatchbacka. Naime, zračne lopatice sprijeda, reflektori zraka straga i motorizirane letvice koje se automatski zatvaraju, doprinose redukciji aerodinamičkog otpora. Novi Megane postavljen je na novu CMF modularnu platformu, što je omogućilo da budući kupci imaju širok izbor naprednih tehnoloških mogućnosti, karakterističnih za više automobilske segmente. Iste tehnologije mogu se pronaći u većim modelima Talisman i Espace.
Novi Megane pokreće šest motora, tri benzinska TCe motora sa rasponom snage od 100 KS, 130 KS i 205 KS i tri dCI dizelska motora sa rasponom snage od 90 KS, 110 KS i 130 KS. Po prvi put Megane model bit će opremljen sa EDC automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom, a koji će biti dostupan sa motorom dCi 110 u izvedbi sa šest stepeni prijenosa i TCe 130 i TCe 205 u izvedbi sa sedam stepeni prijenosa.
Renualt je predstavio i Meganea GT model kojeg pokreće benzinski TCe motor sa 205 KS koji je uparen sa 7-stepenim EDC mjenjačem. Pored sportskog ovjesa GT model odlikuje i jedan tehnološki novitet. Naime, GT model po prvi put opremljen je 4Control sistemom upravljanja sva četiri točka koji će doprinijeti boljim voznim karakteristikama. Početkom 2016. godine GT model bit će dostupan i sa najjačim bi turbo dizelskim motorom, dCI 165.
Za 2017. godinu Renault najavljuje i dolazak hibridnog Megane modela kojeg bi trebala odlikovati potrošnja goriva ispod 3 litra te 76 g/km CO2.
Citroën Cactus M i Aircross koncepti
Citroën kroz čitavu svoju historiju mijenja poglede na automobilsku industriju i razbija stereotipe sa svojim smjelim dizajnerskim kreacijama i tehnološkim inovacijama. Na ovogodišnjem frankfurtskom sajmu Citroën je predstavio dva koncepta, Cactus M i Aircross.
Citroën Cactus M nudi svježu i energičnu izvedbu modela C4 Cactus, a odlikuje ga jedinstven dizajn. Predstavljen je kao „outdoor” izvedba, vedra duha i okrenut zabavi, a preuzima duh legendarnog modela Méhari, te se savršeno uklapa u vrijednosti marke Citroën.
Stil konceptnog automobila Cactus M, već nagoviješten odlikama modela Citroën C4 Cactus, još je pustolovniji, te potvrđuje srodnost s konceptom Citroën Aircross. Blatobrani su posebno oblikovani oko točka vozila kako bi mu dali zdepastiji i snažniji izgled. Uspravljeno vjetrobransko staklo, povišena karoserija i promjer točkova naglašavaju njegovu sklonost trenucima razonode.
Na bokovima karoserije velika plastična vrata pridonose lahkoći i sigurnosti vozila, te mu daju originalan potpis. Takav dizajn podsjeća na duh slavnog modela Méhari, također vođenog filozofijom vozila za sve terene. Naime, kabina mu je potpuno otvorena, pa se do stražnjih sjedišta može doći prelaskom preko boka karoserije podupirući se na umetak na stražnjem boku. Stoga granica između putnika i svijeta koji ih okružuje više ne postoji.
Citroën je pored svoje glavne zvijezde frankfurtskog sajma predstavio i konceptni automobil Aircross, što je interpretacija SUV-a modela francuskog proizvođača. Ovaj konceptni model svojim obrisima pokazuje da ima potencijal da na svjetskom nivou postane dio visoke klase. Citroën time potvrđuje svoj identitet i kreativnost koji ne prestaju iznenađivati.
Povodom Frankfurtskog salona, C4 Cactus dobiva novu opremu, novi motor, kao i novu crvenu boju (Jelly Red) zbog koje postaje još poželjniji. Jednako tako, Citroën C1 izlaže svoju novu opremu (Active City Break, AFIL) kao i nove kombinacije boja, poput plave Lagoon, koja mu daje još snažniji karakter.
Marka DS predstavila tri noviteta
Marka DS prvi put je u Frankfurtu, pa je na ovom velikom događaju predstavila tri nova modela: Novi DS 4, DS 4 Crossback i DSV-01. Na elegantnom izložbenom prostoru DS Marke premijerno su predstavljeni potpuno novi DS 4 i DS 4 Crossback modeli. Radi se o jednom modelu, ali u dvije izvedbe.
Prethodni DS 4 model lansiran je 2011. godine pod značkom Citroëna, te je predstavljao jedinstveno ostvarenje koje je nagrađeno prestižnim titulama „Najljepšeg automobila godine” i „Najljepše unutrašnjosti” na Međunarodnom festivalu automobila. Novi DS 4 model nastavlja istim pravcem svog prethodnika samo pod značkom Marke DS. Novi DS 4 je vrhunska, dinamična i profinjena limuzina, a DS 4 Crossback uglađeni pustolov koji savladava manje prepreke zahvaljujući povišenom podvozju za 30 mm, velikim točkovima i posebnim oblogama blatobrana, spojlerima i krovnim nosačima.
Novi DS 4 i DS 4 Crossback savršeno utjelovljuju automobile DS koje krasi snažan identitet naglašen novim prednjim krajem, najnaprednija tehnologija uz ponudu internetskih usluga DS CONNECT, uključujući protokol CarPlay®, predstavljen na Novom DS 4 i DS 4 Crossback, snažni motori koji razvijaju do 210 KS i s emisijama CO2 od 97 g/km i 138 g/km. Novi DS 4 odlikuje profinjenost armaturne ploče i obloga na vratima presvučenih kožom napa, te presvlake sjedišta nadahnute remenom ručnog sata od poluanilinske kože kao i ekskluzivne oznake marke DS.
Novi DS 4 nudi jedinstven oblik, fluidne, oblikovane i elegantne linije, posebno uz hromirane elemente na karoseriji. Novog, snažnijeg stava, naglašenog širokim točkovima smještenim u krajevima vozila, te prepoznatljivog, sjajnog, stila Novi DS 4 ima sve adute vrhunske limuzine i garantuje doživljaje i užitak u vožnji.
Personalizacija je zaštitni znak svih DS automobila. Prisutna je bila već na modelu DS 3, a sada je u ponudi i za Novi DS 4. Uz izbor četiri boje krova i spojlera, crna Perla Nera, Whisper, plava Virtuel, narandžasta Tourmaline, i mogućnosti kombiniranja s ponuđenim ukrasnim elementima – osvrtnim ogledalima i poklopcima točkova, Novi DS 4 uvodi vlastitu viziju dvobojnog izgleda. Tako se dobiva čak 38 mogućih kombinacija boja krova i karoserije. Tu su i četiri nove boje: plava Encre, narandžasta Tourmaline, siva Artense i crvena Rubis.
Zahvaljujući toj ponudi jedinstvenoj u segmentu vrhunskih kompaktnih limuzina, klijent može oblikovati vlastiti automobil i prilagoditi ga svojoj osobnosti i stilu.
DS 4 Crossback, uglađeni pustolov
Zahvaljujući svojoj polivalentnoj konstrukciji i dizajnu, DS 4 Crossback osmišljen je za klijente koji su u potrazi za zagarantovanom pustolovinom, u gradu i izvan njega. Taj automobil svoj status uglađenog pustolova potvrđuje sa snažnim stilskim elementima: podvozjem povišenim za 30 mm, velikim crnim kotačima, oblogama blatobrana, crnim prednjim krajem i spojlerom, posebnim sivim krovnim nosačima, vidnim poljem proširenim prema gore zahvaljujući panoramskom vjetrobranskom staklu (45°), crnim vanjskim osvrtnim ogledalima, posebnim pragovima vrata, tepisima. Svjetlucavim i izražajnim bojama (narandžastom Tourmaline) DS 4 Crossback nudi alternativu klasičnim limuzinama iz segmenta.
Novi DS 4 i DS 4 Crossback prvi su modeli DS i prvi automobili grupe PSA, koji kao veliku novost uvode protokol CarPlay® kompatibilan s najnovijim uređajima Apple iPhone.
Zahvaljujući novom 7 inčnom kolor ekranu osjetljivom na dodir, te posljednjim inovacijama grupe PSA u području HMI-ja, iskustvo vožnje u Novom DS 4 i DS 4 Crossback još je više u znaku visoke tehnologije. Taj ekran najnovije generacije nudi olakšan pristup svim funkcijama automobila i omogućuje ponajprije uslugu New Mirror Screen, odnosno prikaz ekrana pametnog telefona (Android i iOS) na ekranu armaturne ploče. Stoga se klijent u svakom trenutku i posve sigurno može služiti određenim aplikacijama. Na primjer, DS nudi pisanje SMS-ova glasovnim prepoznavanjem.
Novi DS 4 pokreće šest turbo motora, jedan PureTech, dva THP i tri BlueHDi. Novi DS 4 Crossback pokreću četiri motora, dva benzinska i dva dizelska. Navedeni motori razvijaju između 120 i 210 KS, s okretnim momentom od 230 do 400 Nm. Odlikuje ih niska potrošnja goriva koja iznosi od 3,7 do 5,9 l/100 km.
DSV-01, prvi trkaći bolid DS Marke
DS Marka predstavila je i DSV-01, potpuno električni trkaći bolid. DSV-01 bolid nastao je kao plod saradnje između marke DS i Virgin Racinga, koji je već učestvovao na svjetskom prvenstvu Formule E. DS Marka je prigodno osnovala DS Performance, svoj automobilistički odjel na čijem je čelu Yves Matton.
DS Performance skoro je otvoren a njegovi inženjeri su već razvili cijeli pogonski sklop (elektromotor / mjenjač / upravljačka jedinica) automobila DSV-01. Osmislili su i svoj rashladni sistem, stražnji ovjes i prijenos. Sistem upravljanja motorom usavršen je u saradnji s kompanijom Magnetti Marelli. DS Performance nije samo obični laboratorij za razvoj i istraživanje, nego pravi izlog tehnološkog znanja i umijeća, te avangardnog duha marke DS.
Drugi dio o sajmu automobila u Frankfurtu možete čitati već sutra, 22. septembra 2015. godine. (Link: II dio)