Predpremijerno predstavljena Opel Astra pete generacije na BH tržištu
Predpremijerno predstavljena Opel Astra pete generacije na BH tržištu
BH novinari imali su rijetku priliku, uživo vidjeti novi model, prije zvanične premijere koja će biti održana na sajmu automobila u Frankfurtu. Radi se o modelu Opel Astra pete generacije (K).
[gmedia id=401]
Da podsjetimo, Opel Astra, predstavljena je 1991. godine, a dolazi kao nastavak uspješne priče koju je započeo Opel Kadett još davne 1936. godine. Od tada, pa do danas, proizvedeno je 24 miliona ovih vozila (kumulativno Kadett i Astra), što je veliki uspjeh u kompaktnoj klasi. To je razlog da je u novu Astru uloženo mnogo, te da su, shodno tome, očekivanja velika.
U odnosu na prethodnu generaciju, nova Astra je neznatno kraća i niža, ali osjetno (za 120 do 200 kg) lakša, te nudi više prostora u putničkoj kabini. To je postignuto primjenom modernijih i lakših materijala, pa je sama karoserija lakša za 77, a sistem vješanja za 50 kg. Unatoč smanjenju masu, krutost nije smanjena, pa budući korisnici mogu očekivati dobra vozna svojstva.
Dizajnerski gledano, nova Astra donosi prepoznatljiv izgled, ali i dosta novih elemenata, koji doprinose dinamičnijem izgledu. Redizajnirane su maska hladnjaka i branici, poklopac motora dobio je nabore, nov je i nabor na bočnim stranicama, a svjetlosne baterije dobile su motiv krila, koji se ponavlja i u dizajnu kokpita.
U Opelu su posebno ponosni na nova svjetla IntelliLux LED matrix, koja će biti dostupna uz doplatu, a vozaču omogućuju da noću, pri brzini od 80 km/h uoči prepreke 30 do 40 m ranije nego što bi to mogao sa konvencionalnim halogenim ili xenon svjetlima.
Unutrašnjost Astre ima novi izgled i znatno kvalitetnije materijale, a uz doplatu će biti dostupna Opelova posljednja generacija IntelliLink multimedijalnog sistema, koji je kompatibilan sa Android Auto i Apple CarPlay sistemima. Ovim IntelliLink sistemom se upravlja preko centralnog displeja osjetljivog na dodir, a jedna od njegovih opcija je i stalna konekcija sa sistemom za servisnu asistenciju Opel OnStar.
Ponuda pogonskih agregata je također obnovljena. Ponudu benzinaca čine 3-cilindarski 1.0-litreni Turbo Ecotec sa 105 KS, te 1.4-litreni potpuno aluminijski turbo-benzinac sa 125 i 150 KS. Potpuno nov je i 1.6-litreni CDTI (dizel), koji dolazi u verzijama sa 95, 110 i 136 KS.
Budući da su Opelovi prodajni rezultati veoma dobri, čak i na BH tržištu, a ovi model se očekuje ubrzo nakon zvanične promocije u Frankfurtu, već sada je poznato da će cijena osnovnog modela sa benzinskim motorom (100 KS) iznositi prihvatljivih 24.800 KM. Za tu cijenu kupci će dobiti: klima uređaj, radio + USB + AUX + kontrole na upravljaču, bluetooth, tempomat + limitator brzine, ESP + pomoć pri kretanuju na uzbrdici, 6 zračnih jastuka, LED poziciona svjetla i žmigavce, daljinsko zaključavanje, el. podizače prednjih prozora, grijane retorvizore, čelične felge (15 inča), te nadzor pritiska u gumama.
Naravno, ponudu će činiti i bogatije opremljeni modeli, a tokom iduće godine očekuje si snažni turbo-benzinac koji obećava izražene sportske performanse.
Detaljno o novoj Opel Astri
Lagana, lakša – nova Opel Astra
- Dosljedno lagan dizajn: model s pet vrata lakši do 200 kilograma
- Konstruiran od praznog papira: svaka komponenta fino je ugođena za najveću učinkovitost
- Kompaktna: posve aluminijski motori i koncept unutrašnjosti donose dodatne uštede u masi
- Pametna arhitektura: više prostora u užoj kabini
Lakša, štedljivija i kompaktnija, a istovremeno nudi više prostora u unutrašnjosti – sve kod nove Opel Astre slijedi moto najveće učinkovitosti. Sve komponente i značajke dizajna usmjerene su prema tom cilju, a rezultat je pametno pakiranje à la Astra. Nova generacija kompaktnog prodajnog hita koja će biti premijerno predstavljena na sajmu IAA u Frankfurtu (od 17. do 27. rujna 2015) temelji se na posve novoj laganoj arhitekturi, karoserija mu je znatno uža i pogone ga snažni motori optimizirane mase i emisije ugljikova dioksida načinjeni posve od aluminija. Sveukupno, nova je Astra do 200 kg lakša od svoje prethodnice.
Dosljedno lagan dizajn: nova arhitektura vozila
Vizionarski Monza Concept koji je predstavljen na sajmu IAA 2013. godine bio je uzor za jedanaestu generaciju Opelove kompaktne klase. Svaki dio studije odražava moto o učinkovitosti. Nova Astra već dosljedno oživotvoruje tu viziju: ovisno o modelu i paketu opreme, ona je do 200 kg – najmanje 120 kg – lakša od prethodnog modela! Nova temeljito olakšana arhitektura vozila ima odlučujuću ulogu u tom smanjenju mase: samo su karoserija i struktura više od 20 % lakši, dakle pomak nadolje s 357 na 280 kilograma.
Daljnjih 50 kg ušteđeno je u konstrukciji dijelova podvozja: lagani čelik visoke i ultravisoke čvrstoće, kompaktniji podokviri kao i izmjene prednjeg i stražnjeg ovjesa pridonijeli su tom krajnjem rezultatu. Uz to su se inženjeri odlučili ne primijeniti prekrivanje cijelog donjeg dijela pločama da bi dodatno optimizirali aerodinamičnost podvozja i elemenata pogonskog sistema, što je pak donijelo dvostruku prednost: niže težište i smanjene troškove proizvodnje koji omogućuju cjenovnu ponudu koja će biti privlačnija kupcima.
Dodatne mjere optimizacije dimenzija i mase uključuju kraći prednji i stražnji prevjes te do 25 % lakši ispušni sistem koji je sâm donio uštedu od 4,5 kilograma. Manje gume i kotači lakši su do 11,5 kilograma, a isto vrijedi i za kočnice: budući da sistem ima manje mase za usporavanje, bilo je moguće implementirati kompaktniji dizajn lakši 10 kilograma, a uz postizanje još boljih performansi kočenja!
Gubitak težine: pridonose i motori
Još jedan plus kad se radi o učinkovitosti motori su nove generacije. Njih karakterizira kompaktan i ultraučinkovit dizajn: npr. novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo koji je premijerno predstavljen s Astrom ima znatno manju masu od motora s kojima se može trenutno usporediti. Već je samo njegov aluminijski blok 10 kg lakši od bloka od lijevanog željeza kakav se koristio u prethodnom modelu. Zahvaljujući kompaktnom dizajnu, najnovija generacija ultramodernog mjenjača štedi jednako toliko mase.
Smanjena masa vodi i do znatno veće agilnosti. Nova je Astra zabavnija za vožnju nego ikad prije, a istodobno štedi gorivo i emitira manje ugljikova dioksida. Novopridošlica s kombinacijom motora 1.0 Turbo i mjenjača Easytronic 3.0 jedan je od najekonomičnijih i najčišćih benzinskih modela u segmentu. Trocilindrični agregat sa 77 kW/105 KS smanjuje potrošnju u kombiniranom krugu na 4,2 litre na 100 km, a emisija ugljikova dioksida iznosi samo 96 g/km.
I unutrašnjost je stavljena na program mršavljenja. Uzmite kao primjer sjedala: nakon pet godina predanog rada razvojni je tim predstavio sjedala za kompaktnu klasu koja su funkcionalnija i udobna, a dizajn im štedi prostor i masu kao nikad prije. To omogućuju revolucionarne metode izračuna sklapanja dijelova i lagana poliuretanska pjena i čelik ultravisoke čvrstoće koji su ugrađeni ispod robusnih presvlaka. Tako su prednja i stražnja sjedala nove Astre ukupno oko deset kilograma lakša od onih u prethodnom modelu.
Čisti užitak: visokoučinkoviti 1,4-litarski turbo motor za novu Astru
- Posve načinjen od aluminija: četverocilindrični benzinski motor najnovije generacije
- Izravan odziv na gas: dinamična responzivnost i snažne performanse
- Čista visoka tehnologija: izravno ubrizgavanje goriva i turbopunjenje za najveću učinkovitost
- Jubilej: osammilijunti motor iz tvornice u Szentgotthárdu 1,4-litarski je turbo
Puno ime novog Opelova motora jest 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo i bit će premijerno predstavljen svijetu u novoj Astri u rujnu na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu (IAA-u). Ovaj četverocilindrični agregat s turbopunjačem bit će dostupan u dvije verzije koje se razlikuju snagom: 92 kW/125 KS i 107 kW/150 KS. Ta kombinacija povezuje ovaj posve novi aluminijski motor s nedavno predstavljenim modelom 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo poznatim iz Opel ADAM-a i Corse.
Tačnije, novi 1,4-litarski četverocilindrični motor veliki je brat jednolitarskog trocilindričnog modela koji je toliko hvaljen od stručnih medijima otkad je predstavljen s ADAM ROCKS-om i novom generacijom Corse. Oba su motora članovi obitelji takozvanih malih benzinskih motora – grupe revolucionarnih agregata s tri ili četiri cilindra i zapreminom manjom od 1,6 litara. Oni su ključni igrači u najvećoj ofenzivi motora u Opelovoj povijesti u sklopu koje će se od 2014. do 2018. na tržištu predstaviti čak 17 novih motora.
Najbolji u klasi: novi Opelov četverocilindrični motor prede kao mače
Puno je pažnje u fazi razvoja tog 1,4-litarskog turbo motora posvećeno dinamičkoj responzivnosti i visokim performansama uz istovremeno smanjenje potrošnje goriva. Motor vrlo rano nudi maksimalni okretni moment od 245 Nm. Najveća snaga dostupna je između 2000 i 4000 okretaja u minuti, što je izvanredan plato okretnog momenta i savršeni uvjeti za uživanje u vožnji u kombinaciji s učinkovitošću. Prema preliminarnim podacima ovaj snažni turbo s tehnologijom Start/Stop trošit će svega 4,9 litara benzina na 100 km u kombiniranom krugu (114 g/km CO2).
Stoga će 1,4-litarski turbo moći performansama nadmašiti čak i dvolitarske motore u svim karakteristikama i zamijeniti ih. Inženjeri su opet tijekom razvoja 1,4-litarskog turbo motora posvetili posebnu pažnju niskoj razini buke i vibracija, baš kao što su to napravili i kod jednolitarskog trocilindričnog modela. Blok motora konstruiran je s posebnom pažnjom posvećenom smanjenju rezonancije, posuda za ulje dvodijelna je, integracija glave cilindara u ispušnu granu zvučno je izolirana, konstruiran je pokrov za bregastu osovinu koji apsorbira zvuk, podešeni su ventili za visokotlačno ubrizgavanje, dok je lanac koji njima upravlja posebno postavljen za tih rad.
„Naš novi 1,4-litarski četverocilindrični motor s turbopunjačem i centralnim izravnim ubrizgavanjem dio je novodizajnirane linije malih benzinskih motora i utjelovljuje atribute koji ga opisuju – snažan, učinkovit i profinjen. Ovaj posve aluminijski agregat nije samo ekološki prihvatljiv, nego i postavlja nove standarde u udobnosti vožnje“, rekao je Christian Müller, potpredsjednik GM-ova inženjerskog odjela za pogonske sisteme u Europi.
Lakoća postojanja: nova razina učinkovitosti
Novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo zahvaljujući svojoj konstrukciji ne pridonosi puno masi vozila. Samo aluminijski blok motora ima 10 kg manje od bloka od lijevanog željeza trenutnog 1,4-litarskog turbo motora, pa je nova izvedba savršena za novu, visokoučinkovitu Opel Astru. Što se tiče učinkovitosti, upravo će tu tehnički zasjati novi 1,4-litarski turbo: da bi motor bio što lakši, koljenasto vratilo načinjeno je od šupljeg lijeva, pogon pumpe za ulje krasi posebno niska razina trenja, a sama puma radi na dvije razine tlaka. Cijeli se motor koristi s uljima s niskim trenjem i gradacijom viskoznosti 5W-30. Sve te mjere osiguravaju najviši standard učinkovitosti u potrošnji goriva.
Dok su trocilindrični Opelovi motori tipični predstavnici trenda smanjenja dimenzija motora (manji, lakši, učinkovitiji), Opelovi inženjeri kad govore o 1,4-litarskom četverocilindričnom motoru govore o „svođenju na pravu mjeru“, odnosno postizanju savršene ravnoteže između učinkovitosti pod malim i velikim opterećenjima.
Motor iz Szentgotthárda koji znači prekretnicu
Motor 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo proizvodi se u Opelovoj Flex tvornici u Szentgotthárdu i predstavlja svojevrstan jubilej za taj mađarski pogon. Naime, osammilijunti motor iz Szentgotthárda sišao je danas s proizvodne linije – bio je to, naravno, posve aluminijski četverocilindrični agregat koji će od rujna presti ispod poklopca nove Opel Astre.
“U Mađarskoj imamo fleksibilnu tvornicu svjetske klase koja ima ključnu ulogu u našoj strategiji proizvodnje. Čestitke i veliko hvala cijelom tamošnjem timu – osam milijuna motora zaista je postignuće na koje možemo biti ponosni, a siguran sam da ćemo tu u bliskoj budućnosti obilježiti još puno jubileja“, rekao je Peter Christian Küspert, potpredsjednik prodaje i postprodaje u Opel grupi, koji je prisustvovao proslavi zajedno s Marcom Schiffom, izvršnim direktorom proizvodnje za Opel/Vauxhall Europa, članovima Mađarske vlade i lokalnim dužnosnicima.
Prva u klasi: nova generacija Opel Astre sa svjetlom IntelliLux s LED matricom
- Svijetla budućnost: od jeseni je nova generacija LED svjetala IntelliLux u Opelovu prodajnom hitu
- I noću svijetlo kao danju: sistem LED matrice nudi stalne snopove dugih svjetala koja ne zasljepljuju
- Najviša učinkovitost: intenzivnije i dugotrajnije od uobičajenih prednjih žarulja
Pametni sistem svjetala budućnosti bit će premijerno predstavljen s novom generacijom Opel Astre na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu (od 17. do 27. rujna 2015.). S novom će Astrom revolucionarno svjetlo IntelliLux s posve LED matricom koje omogućuje vožnju s dugim svjetlima koja ne zasljepljuju prvi put biti dostupna u kompaktnoj klasi, čineći tako vrhunsku tehnologiju svjetala dostupnom dosad najvećoj publici. Nakon predstavljanja biksenonskih prilagodljivih svjetala s trenutno aktualnom generacijom Astre Opel ponovno svojim sljedećim kompaktnim prodajnim hitom preuzima pionirsku ulogu u tehnologijama svjetala.
„Demokratiziramo tehnologiju čineći inovacije cjenovno pristupačnima i uvodeći ih u vozila iz masovne proizvodnje. Naše novo svjetlo s LED matricom IntelliLux savršen je primjer. Uvođenjem ove tehnologije svjetala u klasu kompaktnih vozila Opel postaje prvi proizvođač automobila koji u tom segmentu nudi ovaj visokoučinkoviti i visokoperformansni sistem svjetala. Naša integracija LED tehnologije nudi izvanredne noćne performanse, povećavajući sigurnost vozača i svih oko njega“, rekao je Charlie Klein, potpredsjednik inženjerskog odjela za vozila u Opelu.
Jasno kao dan: duga svjetla za vozača bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu
Nakon što su već učinili biksenonska prilagodljiva svjetla cjenovno pristupačnijima i dostupnima u gotovo svim modelima uključujući aktualnu Astru (ona je s tim sistemom prodana u više od 200 000 primjeraka), inženjeri iz Opelova međunarodnog tehničkog razvojnog centra u Rüsselsheimu usmjerili su svoje resurse u razvoj, poboljšavanje i fino ugađanje sistema svjetala nove generacije.
Nakon godina pripreme Opelova su nova patentirana posve LED svjetla IntelliLux spremna za integraciju u proizvodnju. Dosad je ta vrsta sistema bila rezervirana za skupa vozila iz luksuzne klase. Opel će ga uvesti u novu generaciju Astri uz premijerno predstavljanje u rujnu na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu automobila (IAA-u) u Frankfurtu. Sve je to moguće zahvaljujući pametnim rješenjima i najnovijoj generaciji LED-ica koje nude blještavo osvjetljenje nalik na dnevno svjetlo.
Novi sistem s LED matricom sastoji se od 16 LED segmenata – osam sa svake strane vozila – i on automatski i neprestano prilagođava duljinu i raspodjelu svjetlosnog snopa raznim prometnim situacijama. U tom procesu sistem sarađuje s prednjom kamerom Opel Eye koja, primjerice, otkriva prisutnost drugih vozila u pokretu pa se pojedinačni LED segmenti koji bi zaslijepili vozače koji dolaze u susret automatski isključuju i uključuju.
Čim vozilo napusti urbano okruženje, duga se svjetla automatski uključuju i ostaju uključena. To omogućuje znatno povećanje sigurnosti, što potvrđuje i istraživanje koje je provelo Tehničko sveučilište u Darmstadtu i europska inicijativa LightSightSafety. Istraživanje pokazuje da prilikom vožnje brzinom od 80 km/h vozači opažaju predmete uz rub ceste otprilike 30 – 40 metara prije nego s uobičajenim halogenim ili ksenonskim kratkim svjetlima. To znači da imaju oko 1,5 sekunde više vremena da reagiraju, primjerice kad životinje nenadano prelaze cestu.
No neće zbog toga profitirati samo vozači Astre – premda sami uživaju u izvrsnim svjetlosnim uvjetima i vidljivosti, ne zasljepljuju druge sudionike u prometu. Kad kamera otkrije izvore svjetla koji dolaze od prometala iz suprotnog ili istog smjera, pojedinačne se LED-ice u odgovarajućim zonama deaktiviraju i time jednostavno „izrezuju“ područje oko vozila, dok ostatak ceste i okolnog dijela ostaje vrlo dobro osvijetljen. Uz tu razinu preciznosti i prilagodljivosti svjetla s LED matricom podižu tu tehnologiju na novu razinu.
Opelovi inženjeri za svjetla nisu učinili ovaj pametan posve LED sistem samo cjenovno pristupačnim, nego su ga podigli i na novu razinu pametnog funkcioniranja. Budući da se neće svi kupci Astre odlučiti za ugrađeni navigacijski sistem, sistem svjetala mora moći sam prepoznati nalazi li se vozilo, primjerice, u urbanom okruženju ili na autocesti. Sistem IntelliLux kod Astre bit će prvi svjetlosni sistem s matricom koji se stalno optimizira u jednom automobilu iz serijske proizvodnje, a koji nije povezan s navigacijskim sistemom. Osim brojnih varijacija uzoraka dugih i kratkih svjetala, LED-ice sistema IntelliLux omogućuju i poseban način rada za autocestu koji dodatno povećava sigurnost prilikom noćne vožnje. A posebna funkcija svjetala dobrodošlice čini ulaženje u Astru i izlaženje iz nje udobnijima u noći.
Svjetlije, dugotrajnije, učinkovitije: Opelovo LED svjetlo IntelliLux donosi trostruke prednosti
Visoka efikasnost svjetla s LED matricom donosi dodatnu sigurnost i udobnost. Ne samo da sistem osvjetljuje okolinu jače od uobičajenih sistema svjetala, nego ima i znatno dulji vijek trajanja od prednjih svjetala s halogenim ili ksenonskim žaruljama. Još jedna prednost je da u prednjem svjetlu više nisu nužni mehanički pokreti – pojedinačni LED segmenti uključuju se i isključuju ovisno o situaciji, što također pridonosi trajnosti koja znatno nadmašuje životni vijek automobila.
I na kraju, no ne i manje važno, novi sistem svjetala znatno je usrećio i dizajnere. Prije je veličina kućišta prednjih svjetala ovisila uglavnom o najskupljoj tehnologiji koju su štitila, no sada osnovna žarulja određuje vidljivi dio prednjeg svjetla. Zahvaljujući malim LED-icama koje se koriste u matrici, u budućnosti će se svjetla moći dizajnirati profinjenije i preciznije. Stoga su mehaničke, komplicirane kontrolne jedinice koje zahtijevaju puno prostora i optički predimenzionirana kućišta zastarjele.
Nova Opel Astra: kraljica inovacija s bogatom tradicijom
Jedanaesta generacija: Opelov put od uspjeha do uspjeha u kompaktnoj klasi od 1936. godine
Rüsselsheim. Prodanih više od 24 milijuna Opel Kadetta i Opel Astri impresivan je broj i dojmljivo postignuće. Poredani jedan iza drugoga svi Opelovi dosad proizvedeni kompaktni modeli prešli bi čarobnu granicu od 100 000 kilometara i stvorili niz automobila koji bi dva i pol puta mogao obuhvatiti ekvator. Ukratko, moglo bi se reći da su Opelovi kompaktni automobili činili mobilnost dostupnom novim društvenim klasama, a kad je mobilnost postala dio njihove svakodnevice, najnovije su generacije učinile dostupnima tehnologije i inovacije iz viših segmenata.
Sada Opel pokreće novo poglavlje u povijesti svojeg prodajnog hita, i to nastavljajući ideju demokratizacije inovacija iz viših klasa i njihova kombiniranja s izražajnim, dinamičnim dizajnom. Astra nove generacije temelji se na posve novoj lakoj arhitekturi vozila, pogone je isključivo motori najnovije generacije i nudi značajke koje su prije bile dostupne samo u višim klasama. Njen robustan dizajn čini da Astra izgleda sportskije nego ikad prije. Ukratko, nova Astra kombinira učinkovitost s elegancijom i redefinira kompaktnu klasu svojim vrhunskim inovacijama. Opel Astra slavi svoju svjetsku premijeru ove jeseni na Međunarodnom sajmu automobila (IAA-u) u Frankfurtu (od 17. do 27. rujna 2015.).
Kad govorimo o slavljima, izravni predak nove Astre, Opel Kadett B, ove godine puni 50. Kadett je proizveden u više od 2,6 milijuna primjeraka i u šezdesetima oglašavan je pod sloganom „Das Auto“. Nadmašivao je konkurenciju svojim živahnim duhom, pregršt prostora, velikim prtljažnikom i visokom razinom sigurnosti. Ukratko: „Ako znate što želite, vozite Kadett.“
No do danas je apsolutni prodajni hit u 79 godina Opelove kompaktne klase bila Astra F koja se prodavala od 1991. do 1997. Prvi put širom Europe novi je model preuzeo ime Astra koje se već koristilo u Velikoj Britaniji i prodao se ukupno u više od 4,1 milijun primjeraka. Blizu brojke od 4 milijuna prodanih primjeraka bili su i Kadett E (3,8 milijuna) i Astra G (3,95 milijuna). Stoga ima puno razloga da se osvrnemo na više od 24 milijuna prodanih Opelovih kompaktnih modela.
Od Kadetta 1 do Astre K – priča o uspjehu koja traje jedanaest generacija
1936. – 1940.: Opel Kadett 1 – narodski automobil
Prvi je Opel Kadett bio manja senzacija, tehnički i kad se radi o cijeni. U Rüsselsheimu je između 1936. i 1940. proizvedeno više od 100 000 tih modela s četiri sjedala, a tada je to bila jedna od najnaprednijih tvornica za proizvodnju automobila u Europi. Prvi Kadett sa svojom revolucionarnom jednodijelnom konstrukcijom karoserije dostupan kao limuzina ili kabriolet koštao je samo 2100 maraka. Taj je brzi četverosjed mogao potegnuti skoro 100 km/h i nije trebalo dugo da pronađe svoje mjesto u srcima javnosti.
Bio je omiljen i novinarima: „Kao što su potvrdile prve testne vožnje, Kadett sigurno nije obično vozilo u tom cjenovnom rangu“, napisale su njemačke novine Braunschweiger Tageszeitung 5. prosinca 1936. Podvozje s nezavisnim prednjim ovjesom Dubonnet i stražnjom osovinom s lisnim oprugama preuzeto je od Opel Olympije, a četverocilindrični motor od sivog lijeva s L-glavom preuzet je od Opela P 4. Davao je 23 KS iz 1073 cm3 zapremine. Prednosti preuzimanja modularnih inženjerskih rješenja bile su ključne i za nisku cijenu automobila.
1962.– 1965.: Opel Kadett A – za gospodarsko čudo
Velik prtljažnik i pregršt prostora za četiri osobe uz novi živahni motor i niske troškove održavanja bili su recept za uspjeh Kadetta A. Opel ih je između 1962. i 1965. proizveo gotovo 650 000. Obrisi tog notchback-modela s dvama vratima bili su poslovni i moderni. Središnja linija bila je dosta spuštena, panoramski prozori namijenjeni dobroj vidljivosti, a ukrasna traka koja se prostirala uz bog naglašavala je izdužen oblik. Prednji odbojnici spajali su se s prednjim svjetlima, a stražnji dijelovi bili su oblikovani poput peraja.
Unutrašnjost se vrlo dojmila vlasnike uobičajenih malih automobila: prtljažnik je bio pune veličine, a poklopac rezervoara za gorivo bio je izvana! „Opel Kadett – ukratko: O.K.“, napisao je Opelov marketinški tim koji nije mogao odoljeti da ne bocne konkurenciju iz Wolfsburga. „Nikad vam u prtljažniku neće smrdjeti benzin“, rekli su, namignuvši. Uz svoj moderan prednji motor hlađen vodom Kadett je imao još jednu veliku dizajnersku prednost u odnosu na popularnu „bubu“. Četverocilindrični motor zapremine 993 cm3 davao je 40 KS i od ožujka 1963. pogonio je novi Kadett karavan.
1965.– 1973.: Opel Kadett B – “Das Auto”
B slijedi nakon A, a 1965. godine nova je linija zamijenila prvi model. Nova verzija bila je dulja od četiri metra i stoga prilično veća od prethodnika. Što se tiče moderne figure – dizajneri su se inspirirali radovima svojih kolega preko „Bare“. Ravno spuštajući stražnji dio podsjećao je na jedan od modela popularnih u SAD-u. Godine 1966. časopis Automobil Illustrierte napisao je: „Gotovo možete vidjeti snagu i brzinu prije nego što čujete motor.“ Nije samo duljina povećana – narastao je i broj konjskih snaga. Opelovi su inženjeri povećali provrt četverocilindričnog motora za 3 mm. Osnovni agregat sa 1078 cm3 davao je 45 KS. Dostupan je bio i 1.1 S motor s većom kompresijom i 55 KS.
Kadett je bio instant uspjeh, pa je od rujna 1965. do srpnja 1973. proizveden u više od 2,6 milijuna primjeraka. A njegov uspjeh sigurno nije bio ograničen samo na državu u kojoj je nastao. Godine 1966. izvozna kvota dosegla je 50 % jer su se kupci iz 120 država širom svijeta otimali za svoj primjerak Kadetta.
1973. – 1979.: Opel Kadett C – sportaš
Linija Kadett C imala je mnogo lica: praktičan obiteljski automobil, trendovski drugi automobil s praktičnim stražnjim poklopcem prtljažnika ili brzi sportski kupe u ratnim bojama. Proizvedeno ih je ukupno 1,7 milijuna između 1973. i 1979. Kadett C sa stražnjim pogonom prvi je put predstavljen u kolovozu 1973. s čisto dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima.
Karakteristične značajke dizajna uključuju ravnu rešetku, poklopac motora s prepoznatljivim naborom karakterističnim za robnu marku i prednji donji dio u obliku spojlera. „Osim što nudi iznimno dobru vožnju, Kadett je i savjesno dizajniran i precizno izrađen. Zahtijeva malo održavanja, lako ga je popravljati i ekonomičan je za posjedovanje“, hvalili su ga stručnjaci za testiranje automobila u časopisu „auto motor und sport“ u izdanju 20/73. Snažni GT/E debitirao je na sajmu IAA 1975. Njegov 1,9-litarski motor s Boschevim ubrizgavanjem L-Jetronic davao je 105 KS i pogonio tek 900 kg Kadetta maksimalnom brzinom od 184 km/h.
1979. – 1984.: Opel Kadett D – automobil s prednjim pogonom
Četvrta generacija poslijeratnog Kadetta uvela je novo razdoblje kompaktne klase u Opel. Na sajmu IAA 1979. Opelov prvi model s prednjim pogonom prvi je put predstavljen kao Kadett D, modernog izgleda. Pakiranje je bilo doista uvjerljivo. Premda je novopridošlica bio 126 mm kraći od prethodnika duljine 3998 mm, imao je dulju kabinu i nudio znatno više prostora od većine konkurenata. No nije samo pogonski sistem i podvozje s polukrutom torzijskom stražnjom osovinom raskrstio s tradicijom: Kadett je dobio novi 1,3-litarski OHC motor koji je davao 60 ili 75 KS.
Revolucija je nastavljena karoserijskim izvedbama. Osim prostranog karavana s kapacitetom prtljažnika od maksimalno 1425 litara, Opel je ponudio samo uobičajene verzije. U siječnju 1983. uslijedio je sportski Kadett GTE s najvećom brzinom 187 km/h opremljen 1,8-litarskim četverocilindričnim motorom koji je razvijao 115 KS. Ostale tehničke izmjene uključivale su čvršće i niže podvozje, nove amortizere i interno zračene disk-kočnice sprijeda. Od 1979. do 1984. proizvedeno je ukupno 2,1 milijun primjeraka Kadetta D.
1984. – 1991.: Opel Kadett E – svjetski prvak aerodinamičnosti
Drugi Kadett s prednjim pogonom koji se proizvodio od 1984. do 1991. ponio je titulu „Automobila 1984. godine“ i bio je apsolutni pobjednik. Prodavši se za svojeg životnog vijeka u ukupno 3 779 289 primjeraka, bio je to dotada najprodavaniji Opel i pravi svjetski prvak aerodinamičnosti. Opelovi inženjeri te su godine, 1984., osvojili jackpot. Inženjerski utemeljen na svojem prethodniku, no s posve novim dizajnom hatchback-modela, Kadett E bio je predodređen za velike stvari. Uz koeficijent otpora zraka od 0,39 Kadett D već je bio najbolji u klasi, no ta je brojka pala u zaborav dolaskom nasljednika.
Nakon 1200 sati finog ugađanja u zračnom tunelu model E postigao je senzacionalnih 0,32. Sportski GSi s koeficijentom otpora zraka od 0,30 i aerodinamičkim otporom od 0,57 m2 bio je najdinamičniji hatchback na svijetu. Kupcima se novi oblik svidio već nakon nekoliko mjeseci, utabavši tako put priči o uspjehu koja je uslijedila s Kadettom E koji je 1987. zabilježio 625 000 novih registracija širom Europe. Do tog trena karavanska se verzija već popela na sam vrh svoje klase. Od jeseni 1985. notchback-varijanta vraćena je u ponudu, prvi put od Kadetta C. No sportska varijanta GSi bila je legenda u nastajanju. Kad se 1987. na sceni pojavio legendarni 16-ventilski motor, konkurencija je ostala u oblaku prašine.
1991. – 1997.: Opel Astra F – prodajni hit
Između 1991. i 1997. proizvedeno je 4,13 milijuna Astri F čime je ona najbolje prodavani Opelov model svih vremena. Njen je razvoj bio fokusiran na kombiniranje modernog dizajna s više prostora u kabini, većom udobnosti i veći naglasak na zaštitu okoliša. Ovaj nasljednik Kadetta preuzeo je ime britanskog sestrinskog modela (četvrta se generacija Kadetta u Velikoj Britaniji od 1980. prodavala pod imenom Vauxhall Astra). Opel je s tom svojom novom zvijezdom pokrenuo i sigurnosnu ofenzivu: sve su Astre dolazile s aktivnim sistemom prednjih pojaseva sa zatezačima, pojasevima podesivima po visini i rampama na sjedalima kao i bočnom zaštitom koja je uključivala ojačanja u vidu duplih čeličnih cijevi u svim vratima. Prvi su put svi motori dolazili s katalitičkim konverterima.
1998. – 2004.: Opel Astra G – svestrani automobil
U proljeće 1998. Astra dizajnirana nalik na kupe nudila se od početka kao trovratni i četverovratni hatchback i kao karavan. Notchback limuzina, kupe i kabrio dodani su kasnije. Progresivan nezavisan dizajn, dinamičko podvozje i tehnologija pogonskog sistema kao i gotovo dvostruko veća torzijska čvrstoća i otpornost na savijanje u odnosu na prethodni model – sve su to bile karakteristike posve nove Opel Astre druge generacije. Posve galvanizirana karoserija novog modela odigrala je ključnu ulogu u njenom dobrom zadržavanju vrijednosti.
Aktivna sigurnost povećana je 30-postotnim povećanjem jakosti svjetala zahvaljujući prozirnim H7 halogenim prednjim svjetlima i posve redizajniranom podvozju s dinamičkom sigurnošću (DSA podvozju). Ovaj je model spajao udobnost s agilnim i sigurnim upravljanjem čak i pod punim opterećenjem. Međuosovinski razmak bio je oko 10 cm dulji, pa je omogućavao više prostora u kabini – posebno više prostora za koljena na stražnjoj klupi – i veći kapacitet prtljažnika od 370 litara.
2004. – 2009.: Opel Astra H – moćni automobil
Uz 12 motora u rasponu od 90 do 240 KS i sedam karoserijskih izvedbi, izbor modela Astre H koja se prodala u više od 2,7 milijuna primjeraka bio je izvanredan. Kad je predstavljena u ožujku 2004., treća generacija Opel Astre dičila se naprednim dizajnom, visokom voznom dinamikom i pregršti tehničkih inovacija. Odmah je pobijedila na brojnim usporednim testovima u specijaliziranim tiskanim medijima. Visokotehnološke karakteristike Astre obuhvaćale su prilagodljivi sistem podvozja IDSPlus s elektroničkom stalnom kontrolom amortiziranja (Continuous Damping Control, CDC) koja se dotad mogla susresti samo u klasi luksuznih vozila i ekskluzivnih sportskih automobila, a tu su bila i prilagodljiva prednja svjetla (AFL) s dinamičkim zakretnim svjetlima.
Astra je donijela i novu razinu sigurnosti. Organizacija za zaštitu potrošača Euro NCAP (Europski program procjene novih automobila, European New Car Assessment Programme) nagradila je Astru najvišom ocjenom od pet zvjezdica za zaštitu odraslih putnika. Uz ukupno osvojena 34 boda, ovaj je prodajni hit smatran jednom od najsigurnijih limuzina u kompaktnoj klasi.
2009. – 2015.: Opel Astra J – dizajnerski model
Umjetnička skulpturalnost spojena s njemačkom preciznošću – Opel Astra J ne samo da utjelovljuje novu dizajnersku filozofiju robne marke, nego i pomaže vozačima cijelim nizom tehnologija koje su već znatno pridonijele uspjehu najbolje prodavanog automobila u klasi srednje velikih vozila, Insignije. Opel Eye prepoznaje prometne znakove i obavještava vozača o ograničenjima brzine ili zabranama pretjecanja. Taj sistem i upozorava vozače ako su u opasnosti od slučajnog napuštanja prometne trake.
Uz sistem prednjih svjetala AFL+ Astra može zaviriti iza zavoja i ako je potrebno čak i automatski zatamniti svjetla ili prijeći na duga svjetla. S novim podvozjem, koje se može unaprijediti pomoću prilagodljive tehnologije FlexRide, najnovija Astra može posve iskoristiti sve svoje dinamične talente. Nova konstrukcija stražnje osovine jamči užitak u vožnji, poboljšano upravljanje i maksimalnu udobnost, dok je Wattova veza implementirana radi poboljšane kontrole kotača. Vozači Astre osjetili su i brojne prednosti nove generacije prednjih sjedala razvijenih prema najnovijim istraživanjima u ergonomiji sigurnosti, a koja je nezavisna udruga liječnika i stručnjaka za leđa AGR (Akcija za zdrava leđa) ovjenčala certifikatom kvalitete.
Od 2015.: Opel Astra K – kvantni skok
Do 200 kg lakša, s prostranijom kabinom usprkos manjoj ukupnoj duljini i još učinkovitija zahvaljujući ekskluzivnoj upotrebi motora nove generacije – nova Opel Astra predstavlja razvojni kvantni skok i bit će premijerno predstavljena svijetu na Frankfurtskom sajmu automobila (IAA-u) u rujnu 2015. Sredinom lipnja otvorena je knjiga narudžbi za peterovratnu varijantu sljedeće generacije ovog uspješnog modela iz kompaktne klase. Cijene nove Astre s benzinskim motorom zapremine 1,4 litre počinju od svega 17 260 eura, što znači da ne košta ni cent više od svojeg prethodnika. Pune 53 godine nakon predstavljanja u Kadettu vraća se u jedan kompaktni Opelov model motor zapremine 1 litru, no sada je gotovo dvostruko snažniji.
Taj trocilindrični agregat postiže 77 kW/105 KS zahvaljujući izravnom ubrizgavanju i tehnologiji turba. Taj motor čini Astru i najčišćim i najekonomičnijim benzinskim modelom iz kompaktne klase na tržištu. Nastavljajući tradiciju koja je počela s Astrom G, i nova Astra K izdvaja se svojom tehnologijom svjetala tako što je prvi automobil koji u kompaktni segment uvodi prilagodljivu tehnologiju posve LED matrice IntelliLux LED®, dosad rezerviranu samo za luksuzne i premium modele iz viših klasa. Novu generaciju sistema pomoći namijenjenih vozaču čine pomoćnik za prepoznavanje prometnih znakova, pomoć pri držanju prometne trake s upozorenjem u slučaju nenamjernog napuštanja trake zajedno s pokazateljem udaljenosti spram vozila ispred i upozorenja u slučaju mogućeg udarca u vozilo ispred i kočenja u slučaju neminovnog sudara. Osim toga, nova Astra K još jednom povećava udobnost novokonstruiranim ergonomskim prednjim sjedalima s AGR-ovim certifikatom. Ta nova prednja sjedala mogu se čak dodatno unaprijediti funkcijama ventilacije i masaže.