Test: Dacia Dokker 1.5 dCi Stepway – Šminka u rumunjskom stilu
Test: Dacia Dokker 1.5 dCi Stepway – Šminka u rumunjskom stilu
Dacia Dokker Stepway još jedan je novitet na automobilskom tržištu, koje kroz svoju historiju nikad nije nudilo više različitih modela i automobilskih klasa. Proizvođači su nakon godina krize odlučili da spajaju sve ono što nikad nije bilo spojivo, pa tako danas spajaju limuzine i terence, porodične automobile i dostavnjake, lijep dizajn i funkcionalnost, a Dacia je sa Dokkerom Stepway modelom spojila gotovo sve.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Dizajn
Rumunjska Dacia je sa drugom generacijom Sandero modela napravila mali izlet u „crossover“ segment, tačnije, po uzoru na neke druge zapadne brendove Sandero model je opremila dodatnom opremom, te na karoseriju postavila zaštitne plastike. Tako upakovani Sandero, sa dodatkom u imenu Stepway, pokazao se kao vrlo praktičan, ali i estetski primamljiv automobil. Poučen dobrim prodajnim rezultatima Sandera Stepway, rumunjski proizvođač odlučio je da isti recept primijeni i na Dokker model.
Dacia modeli definitivno nisu najljepši u klasi, a čini se da su rumunjski dizajneri prilikom stvaranja svakog modela imali na umu i tehnološke procese proizvodnje, pa su nastojali da svaki automobil bude jednostavan za proizvodnju, ali i estetski prihvatljiv. Bez sumnje u tome su i uspjeli. Ipak, oznaka Stepway napravila je dizajnerski korak naprijed, ali i Dokkeru dala nove mogućnosti.
Dacia Dokker Stepway definitivno izgleda ljepše i robusnije u odnosu na klasični Dokker. Zahvaljujući plastičnim oblogama karoserije, automobil je dobio „crossoverski“ izgled, što ga čini spremnim i za male izlete van asfaltiranih puteva. Zahvaljujući tim oblogama, najudarniji dijelovi karoserije, obrve blatobrana, donji dijelovi vrata, te prednji branik i zadnji branik, ostat će „netaknuti“ u slučaju vožnje po makadamu ili prolaskom kroz nisko bodljikavo rastinje.
Dacia Dokker izvorno je porodični automobil, ali i privredni ovisno o izvedbi, koji nudi obilje prostora, solidnu udobnost, a sa oznakom Stepway dobio je i male terenske sposobnosti i značajnu dozu atraktivnosti. Dacia Dokker Stepway ne skriva svoje velike dimenzije, niti ih lažno, „optički“, dodatno povećava.
Prednji i stražnji kraj ne ostavljaju dojam velikog automobila, dok pogledom na bočne strane jasno vidimo da je riječ o velikom automobilu. Velike bočne strane iskorištene su za postavljanje velikih prednjih vrata i također velikih zadnjih vrata koja se otvaraju klizno. Ovakvim rješenjem automobil je dobio na atraktivnosti, ali mnogo više na funkcionalnosti. Na zadnjem dijelu automobila postavljena su dvoja vrata koja se bočno otvaraju, a ista je moguće otvoriti do 180 stepeni kako bi se omogućio olakšani utovar većih predmeta.
Unutrašnjost Dokkera dizajnerski je na nivou ostalih Dacia modela. Dokker Stepway model u unutrašnjosti ima manje razlike u odnosu na standardni model, pa tako treba spomenuti da Stepway ima nešto veći stepen opreme, te drugačije presvlake, dok je sve ostalo isto.
Čitava unutrašnjost ne odaje sliku luksuza i najmodernijeg dizajna, a prilikom dizajniranja u prvi plan stavljala se funkcionalnost i ušteda na materijalu kako bi se snizila cijena izrade. Testni model u putničkoj kabini imao je manje-više sve što se očekuje, putni računar, električni podizač vozačevog i suvozačevog prozora, klima uređaj, audio/mp3/bluetooth uređaj… uglavnom sve je podređeno funkcionalnosti a ne “modnim trendovima”.
Plastični dijelovi napravljeni su od tvrde plastike, čiji sastavi su mogli biti precizniji za stepenicu više. Tkanina kojom su presvučena sjediša znatno je boljeg kvaliteta, ali ukupni utisak koji ostavlja dizajn unutrašnjosti automobila ne zaslužuje zavidnu ocjenu. Definitivno je vanjski izgled automobila jači adut od unutrašnjosti.
Ponuda prostora
Ako Dokker Stepway nije estetski oduševio u unutrašnjosti, onda se definitivno u najboljem svjetlu pokazao kada je u pitanju ponuda prostora. Dokker Stepway u unutrašnjosti nudi obilje prostora koji se može iskoristiti bilo da automobil koristite u poslovne svrhe ili da sa porodicom odlazite na duže putovanje.
Dokker Stepway ima prtljažnik koji u osnovi nudi fantastičnih 800 litara tovarnog prostora, što će zadovoljiti i najzahtjevnije. Ono što je vrlo važno jeste da je svih 800 litara prostora u potpunosti iskoristivo zbog ravnih stranica prtljažnika. Prtljažni prostor može se dodatno povećati preklapanjem zadnje klupe i naslona prednje suvozačke klupe, što će Dokkera Stepway pretvoriti u zavidnog transportera.
Pored odličnih transportnih mogućnosti Dokker Stepway nudi i prostornu raskoš za pet odraslih putnika. Sjedišta nisu na zavidnom nivou po pitanju veličine i bočnog držanja, ali zahvaljujući mehkoći ne stvaraju probleme na dužem putovanju.
Mjesta za noge ima sasvim dovoljno, bilo da sjedite naprijed ili nazad, a prostora u visinu i širinu ima u izobilju. Kada je riječ o količini prostora u visinu, dovoljno je reći da bi se u Dokkera Stepway bez problema mogli postaviti „avionski pretinci“, a Dacia je već iznad glave vozača i suvozača postavila vrlo praktičnu policu.
Motor i vozne karakteristike
Testni model pokretao je dobro poznati 1.5-litreni turbo dizelski motor iz Renaulta, koji razvija 90 KS pri 3.750 okr/min i 200 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. S ovim motorom već smo se susretali kroz modele koji dolaze iz Renault Nissan Dacia grupacije.
Kada je riječ o ovom motoru treba istaći da ga odlikuje niska potrošnja goriva, te solidne performanse, s obzirom da pokreće automobil težine 1.205 kg. Fabrika za ovaj model deklariše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,9 sekundi, te maksimalnu brzinu od 162 km/h.
Dokker Stepway sa 1.5-litrenim dCI motorom svakako neće postavljati neke brzinske rekorde, ali definitivno neće biti ni najsporiji na cesti. Već smo navikli da nova generacija Renaultovih motora gorivo troši na „kapaljku“, pa smo se iznenadili sa nešto „većom“ potrošnjom Dokkera Stepway, ali treba biti realan i objektivan pa reći da ovaj motor ne pokreće mali Clio ili neki sličan model, pa veća potrošnja nije neopravdana. Tome svakako doprinose kratki prijenosni omjeri na petstepenom ručnom mjenjaču, što svakako ima svoje opravdanje jer je Dokker Stepway namijenjen i za prevoz veće količine tereta.
U gradskim uslovima prosječna potrošnja goriva kreće se oko 6,1 l/100 km, dok na otvorenoj cesti do 80 km/h potrošnju možete svesti na 4,2 l/100 km. Ono što je svakako iznenađujuće i nimalo za pohvalu jeste držanje brzine od oko 130-140 km/h na autoputu kada putni računar pokazuje trenutnu potrošnju od 9,8 l/100 km. To će vas svakako obeshrabriti da nastavite tim tempom, osim ako nemate ambicije da često posjećujete benzinske pumpe. Također treba spomenuti da pri toj brzini u putničku kabinu prodire nešto veća buka zbog slabe zvučne izolacije, pa imate još jedan razlog da smanjite brzinu.
Kada je riječ o voznim karakteristikama, Dokker Stepway ima mekano podešen ovjes koji u kombinaciji sa dugim međuosovinskm rastojanjem jednostavno guta neravnine na prilično lošim balkanskim putevima. Zbog toga, ali i zbog same veličine automobila, zaboravite brze prolaske po krivinama. Ipak, ako stisnete gas po zavojima, osim bočnog naginjanja, većih problema nećete imati jer Dokker Stepway ima dobar balans prednje i zadnje osovine. No, naš savjet je da ne tražite limite po krivinama, jer Dokker Stepway nije za to.
Zaključak
Dacia Dokker Stepway vrlo je praktičan automobil sa pimamljivim vanjskim izgledom. Nudi obilje prostora u putničkoj kabini, kako za pet putnika, tako i u tovarnom prostoru, ali daleko je od visokih estetskih kriterija. Definitivno ima mnogo prostora za napredak u dizajnu unutrašnjosti.
Rumunjska Dacia prepoznatljiva je po cjenovno prihvatljivim modelima, a uspjeh ovog proizvođača svakako se velikim dijelom temelji na tom adutu. Ipak, Dacia Dokker Stepway teže se uklapa u sliku „cjenovno prihvatljivih“ automobila, jer je testni model koštao 31.324 KM. Benzinski Dokker Stepway nije značajno jeftiniji, pa je za njega potrebno izdvojiti 27.417 KM. U odnosu na konkurenciju to je još uvijek jeftinije, ali konkurencija nudi bolji kvalitet i veću vrijednost automobila, što kupci svakako imaju na umu. Obzirom da je Dacia imala zapažen uspijeh na bh. tržištu, teško je procijeniti koliko će prodajnog uspijeha imati ovaj model.
Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.