Test: Opel Corsa Enjoy Plus 1.0 Turbo – Nastavak uspješne priče
Test: Opel Corsa Enjoy Plus 1.0 Turbo – Nastavak uspješne priče
Nova Opel Corsa dizajnerski se djelimično oslanja na prethodni model, ali i na druge modele koji su otvorili novo dizajnersko poglavlje Opelovoj historiji. Nova Opel Corsa je kombinacija novog dizajna i provjerene platforme što stvara preduslove za svijetlu budućnost.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Dizajn i ponuda prostora
Nova Corsa u odnosnu na prethodnu generaciju sada izgleda znatno „toplije“, jer prethodnoj generaciji definitivno je falilo završnih detalja koji automobilu daju karakter. S novim dizajnom oblici karoserijskih dijelova u značajnoj mjeri su promjenjeni, tu prvenstveno mislimo na nove blatobrane, poklopac motora i prtljažnika, masku hladnjaka, odbojnike, nova vrata, nove svjetlosne grupe…
Opel je na novoj Corsi primjenio recept koji odavno drugi brednovi primjenjuju, a to je dizajnersko oslanjanje na druge veće-manje modele iz svoje ponude. Takva filozofija očito da donosi dobre rezultate, ali po nama ona definitivno ima „dvije strane medalje“. Ako se novi veći model oslanja na neki stariji manji model, po nama to nije baš za svaku pohvalu, a takav je slučaj sa novom Corsom koja se djelimično oslanja na manjeg bratskog Adama.
Model Adam krasi moderan i atraktivan dizajn, pa je razumljivo zašto su u Opelu odlučili da potraže inspiraciju u takvoj „bazi“ za novi, veći, model. Preuzeta inspiracija sa Adam modela najbolje je vidljiva na prednjem dijelu automobila, a glavni „krivci“ za to su svjetlosna grupa i maska motora. Bočni i zadnji dio automobila ipak su znatno originalniji, i nemaju baš puno zajedničkih tačaka s Adamom, a što je svakako po nama bolje, jer se originalnost i jedinstvenost više cijeni od „konfekcijskog“ dizajna.
Unutrašnjost automobila također je značajno promjenjena, rekli bi smo da je sada u s kladu sa ponudom konkurencije. Opel je uvijek gajio jednostavan i minimalistički dizajn, a koji je vrlo sličan japanskoj filozofiji. Takav dizajn mogao je „proći“ prije, ali u današnjem vremenu dizajn ima veliku ulogu u odabiru automobila, a sam utiče na ugodnost ambijenta u kojem putnici provode vrijeme tokom vožnje.
U poređenju sa prethodnom generacijom Opel je u unutrašnjosti nove Corse sve promjenio. Prvo što upada u oči jeste nova centralna konzola koja je dobila 7-inčni ekran osjetljiv na dodir, a preko kojeg se upravlja multimedijalnim sistemom. Odmah treba reći da njegova pozicija i nije najidealnija, jer je pomjerena podu pa tokom vožnje nije u vidokrugu, što znači da ćete u momentu pogleda prema ekranu imati značajno manje pažnje prema vožnji. Definitivno, pozicija ekrana mogla je biti bolja. Također, komande klima uređaja postavljene se ispod ekrana što je još niže, ali s vremenom možete se naviknuti na intuitivno podešavanje.
Za izradu unutrašnjosti korišteni su kvalitetni materijali koji bi trebali odoljevati zubu vremena, a pritom zadovoljavaju sve estetske kriterije u ovoj automobilskoj klasi. Unutrašnjost testnog modela bila je dvobojnoj kombinaciji crne i tamnosive boje što ambijent putničke kabine čini mnogo ugodnijim. Završna obrada je odlična i svi dijelovi su precizno uklopljeni. Prostora za napredak bilo je u segmentu rasporeda i veličine raznih tastera koji u smanjenoj veličini i uglavnom su koncentrisani na određeni prostor što nekad pričinjava poteškoće pri korištenju. Bolje rečeno, intuitivno korištenje nije jednostavno.
Kada je riječ o ponudi prostora u putničkoj kabini Corsa nudi zaista mnogo. Bez problema mogu se smjestiti četiri nadprosječno visoke osobe, a za to je najzaslužnija povišena pozicija sjedenja te izrazito uspravan naslon zadnje klupe. Visočija pozicija sjedenja daje bolji osjećaj preglednosti što je iznimno važno u gradskoj vožnji, dok recimo primjenjeno rješenje na zadnjoj klupi i nije „idealno“ za duže putovanje.
Prostora neće nedostajati ni kojem pravcu, bilo da se radi u visini, dužni ili širini, jednostavno rečeno prostora ima sasvim dovoljno. Nova Corsa nudi solidnan prtljažnik koji u osnovni nudi 285 litara prostora, a isti se preklapanjem stražnje klupe povećava na 1.220 litra.
Motor, vozne karakteristike i sigurnost
Testni model pokretao je novi trocilindarski 1.0-litreni benzinski motor koji uz pomoć turbo punjača razvija odličnih 115 KS pri 6.000 okr/min. Opel tradicionalno pravi dobre benzinske motore u manjoj radnoj zapremini, pa i navedeni motor iz testnog modela spada u tu kategoriju. Pored odličnih 115 KS motor raspolaže i sa 170 Nm okretnog momenta pri 1.800 okr/min.
Motor odlikuje miran i tih rad, bez poznatih vibracija koje prate trocilindarske motore. Vrlo rado se okreće do crvenog polja na okretomjeru bez gubitka snage, što je svakako za pohvaliti. I kada je motor u režimu visokih okretaja, u putničku kabinu ne dopire mnogo buke, a zato je zaslužan tih motor i dobra izolacija putničke kabine. Ipak, oni koji pređu sa motora s većom radnom zapreminom morat će malo prilagoditi svoj način vožnje, ali ništa značajno. Mali benzinski trocilindraš bio je uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem kojeg odlikuju dobri prijenosni omjeri te duži hod ručice mjenjača.
Novu Corsu odlikuje odlična stabilnost, a ovjes je odlično izblanasiran između dobrog držanja i udobnosti. Prilikom bržih prolazaka kroz zavoje Corsa se neće značajnije naginjati, a prilikom vožnje po lošim putevima ovjes će dobro upijati neravnine. Balans između prednje i zadnje osovine je dobar što se također pozitivno odražava na dobre vozne karakteristike, a svoj doprinos svakako je dao i lagani benzinski motor.
Sigurnosni aspekt nove Corse je vrlo dobar, pa je tako na pooštrenom EuroNCAP testu za sigurnost dobila četiri od ukupnih pet zvjezdica. Detaljan EuroNCAP test možete pročitati OVDJE.
Zaključak
Nova Opel Corsa nudi provjerenu mehaničku platformu, odličan novi turbo benzinski motor kao što je bio u testnom modelu i savremen dizajn koji je svakako nedostajao prethodnim generacijama. S novom Corsom Opel bi trebao nastaviti uspješnu priču kada govorimo o malim gradskim automobilima koja definitivno nipočemu ne zaostaju za konkurencijom, već naprotiv, ima dosta prednosti.
Testna Corsa bila je bogato opremljena sa Enjoy Plus paketom opreme koji značajno uvećava cijenu automobila. Tako testni model u punoj cijeni košta 31.393 KM, ali je isti moguće kupiti po akcijskoj cijeni od 29.697 KM. Oni koji požele novu Corsu u jeftinijem cjenovnom izdanju, startni model mogu kupiti za 19.597 KM dok za one najzahtijevnije tu je najskuplji model od 33.563 KM + dodatna oprema. Detaljan popis Enjoy Plus paketa opreme kojim je bila opremljena testna Corsa možete pročitati OVDJE.