Test: Peugeot 308 Allure 1.6 HDI – Voilà la voiture
Test: Peugeot 308 Allure 1.6 HDI – Voilà la voiture
U vrijeme kada se u autondustriji masovno koriste redizajniranja i fejsliftinzi sa minimumom stvarnih inovacija i drugi slični trikovi kako bi se izbacile „nove generacije“ modela, Peugeot je uradio nešto potpuno drugačije: zadržao je naziv ali potpuno iznova napravio novo auto i to u tržišno najzahtjevnijoj klasi – Golfovoj! Novi Peugeot 308 sa prethodnikom dijeli doslovce samo ime i prezime! Vrlo hrabar a vjerovatno i neophodan potez francuza…
Piše: Adis Gadžo
Foto: Ermin Okerić
Novi koncept 308-ce
Iako je prethodni model 308-ice bio, a i još uvijek je, vrlo popularan automobil širom Evrope zbog ponajprije porodičnih karakteristika, ipak nije dostizao ono što su francuski stručnjaci od njega očekivali. Bio je praktično „nadogradnja“ modela 307… Novi 308 je nešto potpuno novo, nešto što je vrijedilo čekati reklo bi se, i čime je Peugeot pogodio metu, a to je ni manje ni više nego Golf! Već sa izlaskom 508-ice, a naročito sa novom 308-icom, mnogi su požurili da ih optuže kako su „germanizovali“ auto. Međutim, mi bismo rekli da su ponovo izumili remek-djelo francuskog automobila.
U prilog ovome najbolje govori vanjski dizajn 308-ice, koji cijelom svojom figurom najviše liči na dizajn fenomenalnog modela 306, ali sa linijama koje su u skladu drugom dekadom 21. stoljeća. Podsjećanja radi, ‘90-tih godina prošlog stoljeća, 306-ica važila za automobil sa najboljim „handlingom“ (do pojave Ford Focusa), prelijepo dizajniran sa odličnim (naročito GTI) motorima bio je prava poslastica za vožnju. Upravo ovi aršini odlikuju kompakt klasu a nova 308-ica ih ima sve.
Dizajniran je tako da izgleda vrlo kompaktno, ravnih linija, naglašenih bokova sa skladno odmjerenim odnosom staklenih i limenih površina. Prednji dio krasi njegov „potpis“ a to su Full LED svjetla, elegantno dimenzionisana i smještena u „tromeđu“ između poklopca motora, prednjeg branika i blatobrana. Hromirani obrubi usisnika samo naglašavaju eleganciju. Bokovi koji su više naglašeni prema zadnjem dijelu, daju posebnu sportsku notu kompletnom dizajnu koju preuzima i zadnji dio zajedno sa kompaktnim LED svjetlima i prilično malim staklom na petim vratima. Nema više nekih „futurističkih ekperimenata“, sve je krajnje elegantno usklađeno gdje svaka linija i površina imaju smisao.
Dizajn enterijera je poseban doživljaj, osmišljen tako da na najbolji način vozaču i putnicima pruži pravi užitak u vožnji. Prvo što upada u oči jeste upravljač smanjenih dimenzija i izdignuta instrument-tabla na koju se gleda preko upravljača. Većini ovo rješenje, na prvu ne izgleda kako treba, čak i odbojno. Međutim, nakon svega 10-tak minuta provedenih u vožnji za upravljačem 308-ice sve postane tako logično i tako fantastično, dok jurcate krivudavim magistralama, krstarite autputem ili jednostavno savlađujete gradsku vrevu udobno smješteni u sjedišta koja su priča za sebe. Instrument tabla je potpuno simetrično podjeljena tako da se kazaljke obrtomjera i temperature vode, vrte suprotno od kazaljki brzinomjera i nivoa goriva.
Za one koji tokom vožnje prate obrtomjer, trebaće neko vrijeme da se naviknu jednostavno jer je ovo neobično vijdeti u ovoj klasi vozila. Centralna konzola je potpuno „raščišćena“ pa su gotovo sve komande prebačena na 9,7 inčni „tablet“ na vrhu konzole. A tablet sadrži doslovno sve! Od osnovnih komandi audio uređaja, klimatizacije, telefona, navigacije, pa čak do dijagnostike motora/vozila i elektronskog uputstva za upotrebu! I sve se to može jednostavno update-ovati preko USB priključka. Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.
Kvalitet ugrađenih materijala je na visokom nivou, dok su oni nešto jeftiniji materijali pažljivo smještani na mjesta za kojima rijetko ili nikako ne posežemo. U prilog ovome govore kožom obloženi upravljač i metalna obloga ručice mjenjača – elementi koje najviše koristimo i habamo tokom vožnje. Kao što smo već rekli, sjedišta su priča za sebe – prednja sjedišta objedinjuju prostranost, udobnost, ergonomski položaj i sportsko držanje tijela pri oštrim manevrima i to tako da minimalno osjetite sile koje tada djeluju na tijelo. Čista desetka! Zbog skraćenog međuosovinskog razmaka, prostor za koljena putnika na zadnjoj klupi je prilično skučen, ali je zato zapremina prtljažnika od 420 (470 sa setom za reparaciju umjesto rezervnog točka) litara među najvećima u klasi!
Sve što smo do sada napisali, uz predočene fotografije, se može prilično lijepo vizuelizirati, ali ono što je zaista teško opisati jeste jedinstven doživljaj, ugođaj vožnje koji pruža novi 308! Francuski inženjeri su napravili potpuno novi pristup prilikom kreiranja automobila, sa zadatim ciljem: performase i efikasnost! Oboje se najbolje postiže smanjenjem mase, pa je novi 308 od predhodnika lakši za čak 140 kg, od čega je 70 kg ušteđeno primjenom nove EMP2 platforme a ostatak korištenjem laganih i čvrstih materijala, novih rješenja na ovjesu, te samim smanjenjem dimenzija.
Ovjes je kreiran tako da bude francuski udoban ali istovremeno da krivine savladava poput nabrijanog „sportaša“, pa je zaista bilo teško sa 308-icom dostići krajnje granice sigurnog držanja, skoro pa nemoguća misija. Naročito ako ovome dodamo sjajni upravljački sistem koji reaguje ekstremno precizno i direktno – nema kraja zabavi! Testni model je bio pokretan provjerenim i unaprijeđenim 1.6-litrenim eHDI FAP dizelskim motorom koji razvija maksimalnih 115 KS, uparen sa 6-stepenim manualnim mjenjačem, predstavljaće vjerovatno najčešći izbor kupaca. Bitno je naglasiti da je ovo bio model iz 2014-te koji zadovoljava Euro 5 norme, dok modeli od 2015-te zadovoljavaju Euro 6 norme o izduvnim gasovima, te su dodatno „navijeni“ na 120 KS i pri tome troše još manje goriva.
Testni model je trošio minimalno uz odlične performase: naime, prosjek na testu (u svim mogućim uslovima vožnje) je bio ispod 5 L/100 km, dok je na otvorenoj cesti trošio svega 3,6 L/100 km. Fabrički podaci kažu da ove brojke mogu ići još niže, ali mi smo bili prezadovoljni i sa ovim. Za postizanje 100 km/h iz stanja mirovanja mu treba solidnih 9,7 s, a osjećaj ubrzanja se posebno naglašava sa „poklekivanjem“ zadnjeg ovjesa prilikom startanja i promjene stepena prenosa – sitnica koja mnogo znači pa automobil djeluje mnogo snažnije nego to zaista jeste.
Dah gubi tek nakon nešto više od 190 km/h i to bez pretjeranog maltretiranja pedale gasa. Sve u svemu jedan odličan skup performansi, ekonomičnosti sa posebnim i najvećim naglaskom na čisto uživanje u vožnji. Da vam izdvojimo primjer ovoga: pri brzini od 120 km/h u 6. stepenu prenosa, motor se nečujno vrti na blagih 2000 o/min i vrlo rado prima gas, a oštri prolasci kroz krivine, zahvaljujući manjoj masi, odličnom ovjesu i dovoljno snažnom motoru djeluju kao dječija igra naspram nekih konkurenata koji će vas dobro preznojiti.
I na kraju da zaključimo… Novi Peugeot 308 je zaista nešto novo, bez pretjerivanja. Pravo je „osvježenje“ kojeg krase fantastičan dizajn, odlične performase, dinamičke i one ekonomske, tehničke inovacije – ništa što je već viđeno, a s druge strane, sve dobro oprobano po starom receptu za uspjeh. Testni model je bio opremljen bogatim Allure paketom opreme kojem je još dodata troslojna metalik boja i sve se to prošle godine moglo dobiti za 42.475 KM (sa PDV-om). Detaljan cjenovnik modela 308 možete pročitati OVDJE.
Ovogodišnji modeli sa Euro 6 motorima su skuplji za skoro neznatnih 300 KM, što je opet za par hiljada KM manje u odnosu na jednako opremljenog VW Golfa koji je glavna konkurencija svima iz ovog segmenta. Sve u svemu, nova 308-ica je odličan automobil, kako za mlađe kupce željne akcije, tako za porodične ljude, a opet podjednako atraktivan i za iskusne u „krizi srednjih godina“. I sam autor teksta se itekako pronašao u ovoj 308-ici požalivši zašto test nije trajao duže – svaka čast Peugeot!