Test: Volkswagen Passat B8 Highline Bi-TDI – Na pragu veće klase
Test: Volkswagen Passat B8 Highline Bi-TDI – Na pragu veće klase
Segment poslovnih limuzina definitivno je jedan od najznačajnijih za sve proizvođače automobila, a godinama se baš u tom segmentu vodi velika borba za prevlast. Koliko je važan ovaj segment govori i činjenica da se Opel sa svojim predstavnikom upravo ‘spasio’ od sigurnog propadanja. Jedan od lidera u ovom segmentu je Volkswagen Passat, koji na evropskom tržištu drži značajan broj kupaca, a u Bosni i Hercegovini sa modelom CC drži prvo mjesto po prodaji.
Na samom početku 2015. godine testirali smo novi Volkswagen Passat B8, u izvedbi 2.0-TDI Comfortline sa 150 KS, od koje se očekuje da bude najprodavanija izvedba u BiH. Pola godine nakon što je novi Passat stigao na BiH tržište, testirali smo i „Top“ izvedbu Volkswagenove limuzine. Riječ je o modelu Highline, kojeg je pokretao trenutno najsnažniji dizelaš u ponudi, 2.0-litreni Bi-TDI motor sa 240 KS, koji dolazi sa 7-stepenim DSG mjenjačem i 4Motion pogonom. Testni model ustupio nam je NIPEX, ovlašteni prodavac i serviser Volkswagen vozila.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Dizajn i oprema
Nakon samog predstavljanja novog Passata bilo je raznih komentara koji su se odnosili na njegov dizajn. Bili oni pozitivni ili negativni, odmah je bilo jasno da nikoga nije ostavio ravnodušnim. S obzirom da smo već o njemu pisali prilikom prvog testa (koji možete pročitati OVDJE), ovom prilikom dotaći ćemo se samo nekih važnijih detalja koji su bili drugačiji u odnosu na prvi testirani model.
S obzirom da je testirani model bio opremljen sa Highline paketom opreme i dugom listom dodatne opreme, značajno se estetski razlikovao od prvog testiranog modela u Comfortline izvedbi, pa odmah moramo reći da Highline mnogo ljepše izgleda. Za takvo nešto u ovom slučaju zaslužne su aluminijumske „Verona“ felge od 19 inča, koje pored dobre estetike obezbjeđuju i dobar kontakt sa podlogom, kao i stabilnost vozila. Tu su bili i detalji poput hromirane lajsne na pragovima, trapezni elementi u stražnjem braniku od hroma (lijevo i desno), panorama krov (el. pokretan po dužini i nagibu), paket ambijentalnog osvjetljenja i laminirano višeslojno sigurnosno staklo sa zvučnom izolacijom (za bočne prozore uklj. zatamnjenje na zadnjim bočnim staklima i zadnjem staklu). Svakako se moraju istaći i „full“ LED prednja svjetla, koja također mijenjaju karakter automobila.
Zbog bogate opreme, unutrašnjost automobila također se razlikovala, a ovaj model imao je (gotovo) sve što putnicima može pasti na pamet. Kada bismo nabrajali svu opremu, to bi nam oduzelo mnogo vremena i prostora, pa ćemo spomenuti samo ono najvažnije. Testni model bio je opremljen sa izuzetno udobnim i odlično profilisanim sjedištima koja su potpuno elektrifikovana, a vozačevo sjedište bilo je u ergoComfort izvedbi, koja pruža masažu lumbalnog dijela leđa, te omogućava memorisanje tri različite pozicije. Sjedišta odlično kombinuju udobnost i „sportsku profilisanost“, pa bez problema možete voziti duge relacije, a po potrebi, ona će vas odlično držati u brzim prolascima kroz zavoje. Ista su bila presvučena kombinacijom kože i alcantare, te opremljena grijačima za zimske dane.
Sljedeći bitan segment bila je „Active info display“ – multi kolor digitalna instrument tabla sa podešavanjem različitih informacijskih profila. Ovakvo rješenje instrument table Volkswagen grupacija prvi put je predstavila na novom aktuelnom Audi TT modelu, a Passat je prvi Volkswagen model koji je dobio ovo rješenje. Ispred vozača nema više analognih mjernih pokazivača, već veliki kolor ekran na kojem se, po želji vozača, mogu prikazivati razne informacije u različitim grafičkim konfiguracijama. Naime, vozač po svojim željama i preferencijama može urediti šta će mu se prikazivati na instrument tabli. Tako na primjer vozač između okretomjera i brzinomjera može postaviti prikaze navigacione mape, „check status“ automobila gdje može pratiti trenutni pritisak guma, trenutne brzine, prosječne potrošnje goriva i zaista još mnogo toga. Kako to izgleda, najbolje prikazuje naredni video.
Pored potpuno digitalne instrument table, testni model bio je opremljen i sa navigacionim sistemom „Discover Pro“ koji ima ekran osjetljiv na dodir dijagonale 8 inča, te „tvrdi disk“ od 64 GB SSD, DVD, blue tooth, 2xSD + USB slot, MirrorLink. Za ozvučenje putničke kabine brine se „DYNAUDIO Confidence“, zvučni sistem snage 700W, a za potpuni užitak samo trebate imati kvalitetan snimak omiljene muzike.
Uz omiljenu muziku, dodatni užitak u vožnji pruža i elektrifikovani panoramski krov, koji pored estetike ima i odličnu funkcionalnost, pa tako nakon cjelodnevnog „prženja“ automobila na suncu, dovoljno je da isti otvorite kako bi u roku od dvije minute iz automobila izašla sva vrelina. Putnička kabina osvijetljena je LED sijalicama, a tu su i LED trake u bočnim oblogama vrata koje tokom noćne vožnje stvaraju jedinstven osjećaj. Kompletnu listu bogate dodatne opreme možete pročitati OVDJE.
Motor, mjenjač i vozne karakteristike
Testirani model novog Passata zaista je obilovao vrhunskom tehnologijom i opremom, a može se reći da je svaki segment priča za sebe, pa tako i motor koji ga pokreće. Radi se o 2.0-litrenom Bi-TDI motoru sa 240 KS i 500 Nm okretnog momenta, što je trenutno najjači dizelski motor koji pokreće novi Passat. To je najnoviji turbo motor iz Volkswagena kojeg odlikuju dva turbo punjača, a koji će se sigurno naći i u drugim nadolazećim modelima njemačkog automobilskog giganta.
Kako smo već napisali, ovaj 2.0-litreni common rail Bi-TDI motor razvija fantastičnih 240 KS, što je svega 5 KS manje od vrlo popularnog 3.0-litrenog V6 TDI motora koji razvija 245 KS, a koji pokreće najjači dizelski Audi A4, kojem je novi Passat direktni konkurent. Ova činjenica dovoljno govori o tome koliki su napredak napravili Volkswagenovi inžinjeri u performansama i efikasnosti novih motora. U usporedbi sa još jednim direktnim konkurentom, Passat je u prednosti, naime najjači BMW Serije 3, model 325d nudi 218 KS, što je osjetno manje od najjačeg dizelskog Passata.
Snaga od 240 KS raspoloživa je pri 4.000 okr/min, dok je impresivni okretni moment od 500 Nm raspoloživ od 1.750 do 2.500 okr/min. S obzirom da se radi o Bi-TDI motoru koji ima dva trubo punjača, veći i manji, krivulja snage lijepo je „popeglana“, pa očekivano, turbo rupe nema. Motor kontinuirano šalje snagu na odlični 7-stepeni DSG mjenjač koji radi bez greške. Motor u režimu nižih okretaja radi „pitomo“ bez vibracija i buke i tako sve do 2.500 okretaja. Kada digitalna kazaljka počne prelaziti 2.500 okretaja, ispod poklopca motora počet će dopirati nestandardan zvuk dizelskog motora. Zvuk je, prema našem mišljenju, fantastičan, a kombinuje oštrinu benzinca i V6 motora.
Zaista se radi o jedinstvenom zvuku, koji je teško opisati, a najbolje ga je isprobati. Iako će nekome to zvučati pretenciozno, najpribližniji mu je zvuk današnjih F1 motora. E sad, to možemo gledati iz dva ugla, prvi je da su F1 motori postali ono što nisu trebali, a drugi je da su motori cestovnih automobila u nekim momentima po zvuku vrlo slični F1 motorima. Svaki čitatelj neka gleda iz sebi dražeg ugla.
Testni Passat imao je poprilično veliku masu, 1.834 kg, ali zbog snažnog motora prvih 100 km/h hvatao je za fabrički deklarisanih 6,1 sekundu, te postizao maksimalnih 238 km/h. Kada je riječ o potrošnji goriva, raspon koji smo mi zabilježili kreće se od najnižih 5,1 do najvećih 10 L/100 km. U gradskim uslovima nerealno je očekivati da će ‘zvijer’ od 240 KS trošiti 5 L/100 km, pa smo u gradskoj vožnji zabilježili potrošnju od 8,5 do 10 L/100 km, dok je na otvorenoj cesti moguće spustiti potrošnju na zaista niskih 5,1 L/100 km, ali je isto tako moguće dohvatiti 10 L/100 KM ako pedalu gasa pritisnete do poda i natjerate svih 240 KS u puni sprint. No, umjerenom vožnjom na otvorenoj cesti potrošnja će se kretati od 5,1 do 6,9 L/100 km. Na kraju, test smo završili sa ukupnim prosjekom od 7,3 L/100 km, što je i više nego dobar rezultat.
Zadržimo se još malo na motoru, koji obiluje značajnim brojem promjena u odnosu na prethodni 2.0-litreni common rail TDI motor. Prvu promjenu koju bismo istakli, a možda i najznačajniju, jeste sistem hlađenja nabijenog zraka. Naime, prethodne generacije bile su hlađene klasičnim zračnim hladnjakom koji je bio smješten u prednjem braniku ili zajedno sa hladnjakom rashladne tečnosti. Ovaj motor dobio je hladnjak nabijenog zraka koji se hladi uz pomoć rashladne tečnosti, te je integralni dio usisne grane i još nekoliko elemenata. Na ovaj način smanjen je broj crijeva „intercoller sistema“, što se automatski odražava i na mogućnost povećanja pritiska.
Druga bitna promjena obuhvatila je sam rashladni sistem koji je sada podijeljen u tri „zasebna“ sistema, tačnije, sa tri različita termostata odvojeni su sistemi hlađenja motora i kabine, a sve u cilju povećanja efikasnosti u potošnje goriva, bržem dostizanju radne temperature motora i bržeg grijanja putničke kabine. Uz sve ovo, ovaj sistem zahtijeva poseban alat za izmjenu rashladne tečnosti, a koji posjeduju ovlašteni servisi.
Mjenjač u testnom modelu bio je automatski 7-stepeni DSG sa dvostrukim kvačilom, koji je u testnom modelu radio odlično. Izmjene stepena prijenosa tekle su glatko i rekli bismo „sportski“ brzo, posebno kada je mjenjač u „S“ modu. Za ovaj mjenjač dovoljno je reći: „Perfektno!“.
Snaga od 240 KS mora se kvalitetno prenijeti na podlogu, a u Volkswagenu za takvo nešto nude dobro poznati 4Motion pogon na sva četiri točka, koji kod ovog modela dolazi kao sandard, dok je za modele sa slabijim motorima dosupan kao opcija. Podsjećanja radi, spomenut ćemo neke bitne informacije o 4Motion pogonu. U normalnim uslovima snaga motora prenosi se u omjeru 98:2 na prednje točkove, a kada elektronika prepozna proklizavanje, distribucija se mijenja, te je u tom slučaju raspodjela u omjeru do 40:60 u korist zadnje osovine, ovisno o potrebi. Drugačije rečeno, elektronika sama prepoznaje koliko je potrebno snage na osovinama te toliko šalje, s tim da na zadnju može poslati maksimalno 60% od ukupno dostupne snage. Također, elektronika će prepoznati i opterećenje kao što je vožnja prikolice, pa će raspodjela snage opet biti do 40:60 u korist zadnje osovine.
Adaptivni sistem ovjesa – DCC
Testni model bio je opremljen sa adaptivnim ovjesom koji nudi pet različitih režima: Comfort, Normal, Sport, Eco i Individual. Sami nazivi režima govore za šta su namijenjeni, pa tako je Normal režim neki balans performansi i udobnosti, dok Comfort režim nudi najbolju udobnost, koju smo najviše koristili prilikom vožnje u gradu i laganih „krstarenja“ otvorenim putem. Eco režim peformanse podređuje maksimalnoj uštedi goriva, što smatramo pravim „grijehom“, a vjerujemo da će se mnogi složiti s nama.
Sport režim Passata pretvara u pravu limuzinsku jurilicu, gdje je odziv motora i mjenjača znatno brži. Ovjes i volan postaju kruti, kako dolikuje sportskom režimu vožnje, a pravim ljubiteljima brzine i automobila raste broj otkucaja srca, krvni pritisak i adrenalin. Potrudite se da vam se dobro zjenice prošire, kako biste na vrijeme vidjeli radarsku kontrolu ili nepredviđenu prepreku na putu. U režimu Individual možete samostalno kreirati parametre, ali već fabrička ponuda zadovoljit će sve potrebe.
Držanje ceste je vrhunsko, za šta je zaslužna kombinacija 4Motion pogona, DCC adaptivnog ovjesa, XDS diferencijala i 19-inčnih točkova sa gumama veličine 235/40 R19. U svakom momentu vožnje ovog automobila osjetite snagu i stabilnost, ali tokom poligonskog testa, u par navrata osjetilo se blago proklizavanje preko prednje osovine, koje je sigurno posljedica prilično velike mase vozila od 1.834 kg. No, ništa zabrinjavajuće, što potvrđuju i grafikoni informacija dobijenih sa mjernih instrumenata koje smo koristili tokom testiranja. Uz to, ono što ne bismo posebno pohvalili jesu ljetne gume Pirelli Cinturato P7, koje nemaju baš najbolje bočno držanje kada ih u oštrim zavojima pri većim brzinama pritisne masa od gotovo dvije tone. Na ovakvom automobilu svakako bi bile prikladnije gume poput Goodyear F1 Asymmetric 2 ili Continental SportContact 5th.
Važno za istaći: Prilikom prvog testa novog Passata koji je imao klasični ovjes primijetili smo povremena lupkanja na stražnjoj osovini, što nije bio samo slučaj kod našeg testnog automobila. Kod ovog modela sa 4Motion pogonom i DCC adaptivnim ovjesom nije bilo nikakvih lupkanja, škripanja ni drugih sličnih anomalija. Ovjes radi odlično.
Poligonski test
Na poligonskom testu smo novog Passata izložili zahtjevnim testovima, kako bismo vidjeli koje su njegove krajnje granice. Po već uhodanom sistemu prvo smo testirali kočioni sistem, gdje se Passat na prvom testu kočenja sa brzine od 100 km/h zaustavio sa fantastičnih 37,11 metara. Naredna stepenica bilo je kočenje sa 130 km/h, gdje mu je za potpuno zaustavljanje bilo potrebno 63,94 metara. Ovo su odlični rezultati jer su u rangu malih automobila koji teže znatno ispod jedne tone. Ono što je važno spomenuti, jeste to da je novi Passat B8 ostvario bolje rezultate u testu kočenja u odnosu na prethodnika B7, koji smo također testirali na istom poligonu (kompletan test i rezultate Passata B7 možete pročitati OVDJE).
Test slaloma pri brzini od 60 km/h Passat je također prošao bez problema, uz rijetke, brze i efikasne korekcije sigurnosnih elektronskih sistema. Kontinuitet brzine i pravca tokom testa najbolje potvrđuje priloženi grafik. Test izbjegavanje prepreke, tzv. „Loss test“, Passat je, očekivano, položio, ali prilikom tog testa osjetila su se blaga „podvijanja“ već pomenutih Pirelli guma. Pri tome trebamo naglasiti da smo test napravili sa brzinom od 100 km/h. Na kraju je došao i najzahtjevniji test, test izbjegavanja prepreke s kočenjem, s brzinom 100 km/h. Kao i njegov pethodnik Passat B7, tako i Passat B8 nije bio izuzetak, pa je ovaj zahtjevni test položio, ali se osjetio značajan utjecaj mase automobila i ne baš najboljih mogućnosti Pirellijevih guma za ovakve situacije.
U svakom slučaju, Passat je prošao test, ali, (ono ali) svakako bismo bili sretniji da su na automobil bile postavljene bolje gume. Testni model bio je isporučen sa Pirelli gumama, koje su više orijentisane na udobnost i dugotrajnost, što svakako ima svoje prednosti.
Sve grafike sa rezultatima poligonskog testa možete vidjeti u galeriji slika.
Zaključak
Nakon sveobuhvatnog testa u kojem smo imali priliku detaljno isprobati i upoznati novog Passata, s pravom možemo reći da je ovaj model zakucao na vrata veće klase. Kada uzmemo u obzir nivo opreme, ponudu prostora, najsavremeniju tehnologiju VW-a, snagu motora, te druge tehničko-tehnološke pozitivne karakteristike, onda je jasno zašto kažemo da Passat kuca na vrata veće klase. Na kraju, kada sredimo sve utiske, možemo reći da nam je ovaj Passat pružio jedinstven osjećaj udobnosti i sportskog užitka, za šta je najviše zaslužna kombinacija motora, mjenjača, 4Motion pogona i DCC adaptivnog ovjesa.
Da je testni Passat na vratima, ili bolje rečeno, na pragu veće klase, svjedoči i cijena, pa je testni model sa svom dodatnom opremom i plaćenim PDV-om koštao 101.610 KM. Cijena modela bez dodatne opreme iznosi 73.120 KM, a cijena dodatne opreme 28.490 KM.