Mazda CX-3 – Izlet u nepoznato, ili…?
Mazda CX-3 – Izlet u nepoznato, ili…?
Mazda sve ozbiljnije nastupa na tržištu o čemu svjedoče uzlazni prodajni rezultati, praktično na svim tržištima.
Najnovija uzdanica je novi kompaktni crossover, sa kojim cilja prvenstveno na eropsko tržište. Naime, najbrže rastući segment u Evropi je segment kompaktnih crossovera, koji je samo tokom prošle godine zabilježio porat od gotovo 100%, što jednostavno znači da je prodaja takvih vozila skoro udvostručena. Uz to, konkurencija je veoma jaka i već je stekla solidnu reputaciju.
Međutim, u Mazdi, kao da nisu žurili sa ulaskom u ovaj segment, pa su Japanci mudro sačekali kako bi sagledali sve konkurentske vrline i mane. Mazdini inženjeri su pred sobom već imali nekoliko primjeraka konkurentskih kompaktnih crossovera kada su započeli sa razvojem novog modela.
Kako bi bili sigurni u uspjeh, Mazda CX-3, premijerno je predstavljena još prošle godine, na sajmu automobila u Los Angelesu, a prvi modeli u evropskim salonima očekuju se ovih dana. Kako bi ga učinili drugačijim, primijenili su elegantni KODO dizajn i inovativnu SKYACTIV tehnologiju, te vozilu podarili udobnost i praktičnost neophodnu savremenom korisniku.
Dizajn karoserije je zanimljiv i dopadljiv. Hromirana maska hladnjaka i prednja svjetla se odlično uklapaju i logično nastavljaju u proširene lukove blatobrana. Bočna linija se prema stražnjem dijelu blago spušta, te završava na podignutim i širokim stražnjim blatobranima, Stražnji dio je logično zaobljen, a omeđuju ga diskretan krovni spojler odozgo, te ravna linija između izduvnih cijevi, odozdo.
Ono što privlači pažnju su zaštitni plastični elementi na lukovima blatobrana i pragovima, sa kojima je rastojanje od tla vizuelno još veće. Drugim riječima, smjenjuju se zaobljene i glatke valovite linije, sa oštrim ravnim linijama, što i jesu obilježja KODO dizajna.
Ponudu pogonskih agregata čini turbodizel motor sa oznakom SKYACTIV-D 1.5 sa 105 KS i benzinski SKYACTIV-G 2.0 u varijantama sa 120 i 150 KS. Interesantno je da se uz motor SKYACTIV-D 1.5, mogu isporučiti manualni 6-stepeni mjenjač ili automatski 6-stepeni mjenjač, na u opciji su pogon samo na prednje (FWD) ili sva četiri točka (AWD). Ovaj motor postiže 105 KS pri 4.000 o/min, uz okretni momenat od 270 Nm u intervalu od 1.600 do 2.500 o/min.
Prema navodima proizvođača, sa ovim motorom i pogonom na prednje točkove, potrošnja goriva iznosi svega 4 l/100 km, emisija CO2 105 g/km, a maksimalna brzina 178 km/h. Modeli sa benzinskim motorima su nešto specifičniji. Naime, radi se o istom motoru radne zapremine 1.998 ccm, sa 204 Nm okretnog momenta dostupnog pri 2.800 o/min, te 120 ili 150 KS, a ono što se posebno ističe je visok kompresioni odnos od 14:1.
Unutrašnjost, kao što se i očekuje, podsjeća na Mazdu2, jer je cockpit gotovo identičan, izrađen od kvalitetne plastike i sa uzornom ergonomijom. Prednja sjedišta nude obilje prostora, dok su stražnja sjedišta stisnuta između širokih lukova blatobrana. Ipak, radi se o kompromisu, kako bi se dobio prtljažnik pravilnog oblika i upotrebljive zapremine od 350 l, a koji se po potrebi može povećati do 1.260 l.
Oprema vozila je, poslovično za japance, na visokom nivou, a u opcijama (uz doplatu) su elementi koji su do sada bili rezervisani za modele višeg segmenta: head-up displej, sistem aktivne sigurnosti nadzora mrtvog ugla (BSM), automatsko kočenje u gradskoj vožnji (SCBC), upozorenje na izlazak iz trake (LDWS), automatska duga svjetla (HBC) i još mnogo toga…, završno sa Bose audio sistemom, 7-kanalnim pojačalom i subwooferom smještenim umjesto rezervnog točka.
Očigledno je da Mazda, sa ovim modelom ima velike ambicije. Iako se radi o novom segmentu za ovog prozvođača, pristup serijskoj proizvodnji je bio dobro promišljen, što bi u konačnici trebalo donijeti dobru poziciju na tržištu.
Detaljno o ovom modelu moći će te čitati u junskom broju Carlander magazina.