Freightliner Inspiration Truck – Prvi kamion sa autonomnim upravljanjem
Freightliner Inspiration Truck – Prvi kamion sa autonomnim upravljanjem
Freightliner Inspiration Truck je prvi tegljač na svijetu koji može voziti samostalno, dok se vozač odmara i uživa u vožnji. To je prvo komercijalno vozilo sa dozvolom za autonomni rad na javnim cestama, za sada samo na autocestama države Nevada (uskoro Florida, California, Michigan i District of Columbia u kojima se već izdaju dozvole za vozila sa autonomnim upravljanjem).
Naime, sistem nazvan Highway Pilot, funkcioniše kao autopilot na komercijalnom avionu i može održavati „krstareću“ vožnju bez intervencije vozača. Highway Pilot koristi stereoskopske kamere smještene na prednjem dijelu kamiona koje „gledaju“ cestu ispred i prepoznaju putnu signalizaciju i druga vozila u okolini. Ove 3D slike se pohranjuju u „elektronski mozak“, koji onda upravlja pogonskim i upravljačkim sistemom, te zadržava kamion (tegljač) u zadanoj kolovoznoj traci, na sigurnoj udaljenosti izmđu ostalih vozila u saobraćaju.
Radarski sistem smješten u prednjem braniku čine „long-range“ senzori koji imaju domet od 250 m i pokrivaju ugao od 18°, dok „short-range“ senzori imaju domet od 70 m, uz vidni ugao od 130°, što omogućuje „prepoznavanje“ objekata i prepreka, te tako daju informacije za Adaptive Cruise Control i Active Brake Assist. Već pomenute stereoskopske kamere imaju domet do 100 m i „vidni“ ugao od 45° horizontalno i 27° vertikalno. Ove kamere „prepoznaju“ putnu signalizaciju i „komuniciraju“ sa upravljačkim sistemom.
Spajanjem sa adaptivnim tempomatom i ostalim sigurnosnim sistemima, vožnja postaje sigurna i relaksirajuća za vozača. Mercedes-Benz i Freightliner u zajednici su razvili sistem koji se oslanja na koncept F 015 i Mercedes-Benz Future Truck 2025, te pretvara veliki tegljač u potpuno autonomni sistem. Naime, istraživanjima je utvrđeno da u 90% slučajeva nesreće na komercijalnim vozilima nastaju usljed greške vozača, a čak 1/8 su uzrokovane umorom i dekoncentracijom vozača, posebno na dugačkim dionicama autoputeva.
Highway Pilot za svoj rad ne treba nikakvu posebnu infrastrukturu, tehnologija je zasnovana na kamerama, pa je potrebna samo jasna putna (horizontalna i vertikalna) signalizacija. Ipak, sistem zahtijeva da vozač bude na svom sjedištu, jer kamion treba pokrenuti i izvesti složene manevre pri malim brzinama. Također, sistem će obavijestiti vozača (vizuelnim i zvučnim signalima) o promjeni uslova na cesti i upozoriti ga da treba preuzeti kontrolu u situacijama kada autonomno upravljanje nije pouzdano (kiša, snijeg, magla, ili cesta sa slabo definisanim putnim markerima).
Značaj ovog poduhvata je utoliko veći, jer je sistem Highway Pilot primijenljiv na kamionima (tegljačima) serije Freightliner Cascadia i Mercedes-Benz Actros, kod kojih je sistem Adaptive Cruise Control dio standardne opreme.
Freightliner Inspiration Truck zvanično je predstavljen na brani Hoover (The Hoover Dam), koja je za tu priliku pretvorena u svojevrsnu scenu, a njena površina u projekciono „platno“. Projekciju na površini od 420.000 kvadratnih stopa (cca 39.000 m2) obavljalo je 60 specijalno sihroniziranih projektora (svaki snage po 26.000 W), koji su stvorili sliku rezolucije 4.592 x 2.048 px, osvjtljenja od 1,17 miliona lumena. To je najveća i najosvjetljenija projekcija ikada, koja je zvanično upisana u GUINNESS WORLD RECORDS™.