Uspješna decenija Dacije u BiH
Uspješna decenija Dacije u BiH
Dacia slavi vrijedan jubilej ”10 godina na bh. tržištu”. Začetnik uspješne priče i pionir nove ere Dacije je trovolumenska limuzina Logan, koju su zadnjih godina slijedili i popularni modeli kao Sandero, Sandero Stepway i Duster. Danas, deceniju poslije začetka nove poslovne ere, Dacia više nije samo automobilski brand, Dacia je postala jedan novi pokret, jedna sasvim nova vozačka kultura čija zajednica u BiH broji više od 4.300 zadovoljnih vlasnika.
U modernoj eri poslovanja i razvoja, rumunsku Daciju na bh. tržištu poznajemo kao proizvođača automobila u većinskom vlasništvu francuskog Renaulta. Iza ovog strateški temeljito razvijenog paravana u periodu 1999-2004. Renault grupa je investirala 489 miliona eura u opsežnu modernizaciju Dacije, te 2003. godine povećanjem vlasničkog udjela kapitala na 99,43 posto pružila veliku priliku ovom rumunsko-francuskom timu da zajedno rade na projektu zvanom Logan. Paralelno sa razvojem Dacije na europskom tržištu, razvoj rumunskog proizvođača je tekao jednakim intenzitetom i na ostalim tržištima uključujući i bosanskohercegovačko. Shodno takvim poslovnim tokovima i lanisiranju jednostavnih i robusnih automobila na čelu sa modelom Logan, te koristeći razvijenu Renaultovu prodajno-servisnu mrežu u BiH, Dacia je u samo jednoj deceniji uspješno izrasla u respektabilan automobilski brand, ali i pokrenula jednu potpuno novu vozačku kulturu.
Na skromnom bosanskohercegovačkom tržištu kupci novih automobila u Daciji su prepoznali niz pozitivnih osobina, a začetnik uspješne priče i pionir nove ere koji je to pokrenuo bio je model Logan s kraja 2004. godine. Trovolumenska limuzina modernizovanih linija, izrazito robusne gradnje, te komforne unutrašnjosti i izdašnog prtljažnika jako brzo se uvukla pod kožu bh kupaca. Ispod Loganovog plašta krila se provjerena mehanika Renaultovih modela, koja je ovoj narodnoj limuzini dala finalni ”touch” i nadasve veliko povjerenje kupaca. U godinama iza, Dacia je nastavila utirati svoj jedinstveni put sa modelima Logan MCV, Logan Pick-Up i Logan Van, te za 10 godina preko razvijene mreže koncesija isporučila oko 1.700 modela Logana i njegovih derivata na tržište.
Ipak, pravu malu revoluciju donio je model Sandero 2008. godine. Prvi hatchback u Dacia gami, zbog svog dopadljivog izgleda na prvi kontakt je osvojio srca kupaca u nižoj klasi, iako je Sandero ubrzo počeo koketirati i u većim segmentima, zahvaljujući prostranoj unutrašnjosti i solidnoj izradi.
No, potencijal Sandera je procvjetao sa dolaskom izvedbe Sandero Stepway, verzije sa 20 mm povišenim podvozjem i dopadljivom off-road optikom. Istovremeno, uz njegovu globalnu, rasla je popularnost među domaćim kupcima, te su bh koncesionari od 2008. do danas na tržište isporučili preko 2.000 automobila sa značkom Sandera i Sandera Stepway. Zanimljivo, među tim isporukama u augustu 2010. godine našao se i jubilarno proizvedeni 300.000-ti primjerak Stepwaya, a kupac je na poklon dobio simboličnih 300.000 km garancije.
Krajem 2010. godine na tržište dolazi i prvi SUV model Dacia Duster, koji će u svim godinama iza toga u Bosni i Hercegovini s razlogom postati jedan od najprodavanijih ”terenskih” vozila uopšte. Duster je rapidno došao na jako dobar glas, što su prepoznala i fizička i pravna lica, koja su za pristojnu sumu željela posjedovati kvalitetan, ali i sposoban SUV sa nadmoćnim Nissanovim 4×4 pogonom i izdržljivim Renaultovim agregatima. Duster je za jako kratko vrijeme uzlaznom putanjom sagradio imidž izuzetno cijenjenog SUV automobila, što su potvrdile i prodajne brojke od preko 700 isporučenih automobila za nešto više od četiri godine.
Zaokruženju uspjeha Dacije nedostajalo je tek MPV vozilo, a to se desilo 2012. godine kada je porodici Dacia pridružen model Lodgy. Robusni i prostrani monovolumen sa značajno poboljšanom ergonomijom, u verziji sa pet i sedam sjedišta, tržištu je kao i svaki drugi Dacia model ponudio niz privlačnih aduta uz odmjerenu cijenu, od prtljažnika sa maksimalnim volumenom od 2.617 litara, preko štedljivih Eco2 dizelskih motora i izuzetno bogate opreme.
Ujedno 2012. godina za Daciju je bila prekretnica u obnovi krvne slike. Sa usvojenim modernim dizajnom i novim tehnologijama lansirana je druga generacija Logana, kao i druga edicija Sandera i njegove verzije Sandero Stepway. Uz svježi i mladalački dizajn i obnovljene vozne karakteristike, pristigli su moderni downsize TCe motori, a obogaćena je oprema uz: elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP), tempomat/limitator brzine, navigacijski uređaj itd.
Međutim, trend podmlađivanja je zahvatio i potpuno priključenje MPV segmentu, kojem je Dacia odgovorila sa dvojcem Dokker u putničkoj i Dokker Van u komercijalnoj izvedbi. Uz prepoznatljivi i uglađeniji novi Dacia dizajn, kompaktne dimenzije, mogućnost ugradnje dvostrukih kliznih bočnih vrata i respektabilnih 3.000 litara zapreminskog prtljažnog prostora, Dokker je u obje verzije prepoznat kao kralj komfora u svojoj cjenovnoj niši.
U drugoj polovini 2013. godine na tržište je uvedena, značajno drugačijeg pristupa u odnosu na prvu izvedbu, druga generacija Logana MCV kao i faza 2 bestsellera Duster sa novom hromiranom maskom, obnovljenom unutrašnjosti i sa elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP) u seriji.
Uprkos takvom trendu, cjelokupno podmlađene game i opštoj modernizaciji, brand je ostao vjeran svojoj filozofiji pozudanih i funkcionalnih automobila po pristupačnim cijenama.
Danas Dacia zajednica u BiH broji više od 4.300 zadovoljnih vlasnika. Ova brzorastuća zajednica svoje povjerenje je utemeljila na racionalnoj kupovini, u kojoj pouzdanost u kombinaciji sa bogatom opremom i dizajnom u ulozi funkcionalosti garantuju dugoročan užitak u vožnji i eksploataciji.
Najmlađa gama vozila u Europi
Na europskom tržištu Dacia je u proteklih 10 godina prodala 3,1 milion vozila. U 2014. rumunski proizvođač je po prvi puta zabilježio prodaju od preko 500.000 vozila u jednoj godini. Sa preko 320.000 prodatih jedinica, modeli Sandero i Duster drže dvije trećine Dacijine prodaje, dok ih suvereno slijedi model Logan sa skoro 100.000 plasiranih automobila na 44 tržišta širom Europe.
Tradicionalno najplodnije tržište za Daciju je Francuska, gdje ovaj brand sa stalnim rastom zauzima peto mjesto sa skoro 5 posto tržišnog učešća. Na španskom tržištu Sandero je najprodavaniji model na tržištu privatnih kupaca, a Dacia sa skoro 46.000 registrovanih vozila u prošloj godini povećala tržišni udio sa 4,0 na 4,7 posto. Nakon samo dvije godine od prodora na tržište Velike Britanije rumunski proizvođač u 2014. zabilježio je respektabilnih 24.000 registracija.
Održavajući vitalnost sa svojim spektrom od sedam potpuno obnovljenih modela u posljednje dvije godine, Dacia se može pohvaliti sa jednom od najmlađih gama vozila na Starom kontinentu.