Nissan iznova osmislio gradski automobil
Nissan iznova osmislio gradski automobil – Sway dobio radikalni izgled
Odvažni izgled najavljuje novi dizajnerski smjer, sa oštrim vanjskim izgledom te otmjenom unutrašnjošću. Nissan Sway osmišljen je da u segment gradskih automobila unese novi, napredni način razmišljanja.
Nissan Qashqai i Juke, dvije najveće uspješnice u automobilskoj industriji proteklih godina, rezultat su inovativnog dizajna i planiranja proizvoda. Nissan je odlučio isti radikalni način razmišljanja primijeniti na jedan od najvažnijih segmenata tržišta: gradske automobile.
Nissan Sway, predstavljen na Ženevskom salonu automobila 2015., nagoviještava izgled buduće generacije Nissanovih gradskih automobila uz primjenu upečatljivog novog dizajnerskog smjera marke na evropske gradske automobile. To je konceptni automobil dizajniran u skladu sa ukusima Evropljana: emotivan, oštar i uzbudljiv.
Dizajn Swaya ruši konvencije segmenta gradskih automobila, tradicionalno konzervativnog segmenta tržišta. Dinamičnim linijama, upečatljivim prednjim krajem, otmjeno jednostavnom unutrašnjošću i odvažnom primjenom profinjenih boja, dizajn koncepta drzak je i emotivan.
Ostavlja dojam jedinstvenosti i sklada… ali sa oštrim linijama koje nisu uobičajene u tom segmentu. Unutrašnjost, npr, primjenjuje tehnike uobičajene za industrijsku arhitekturu, poput aluminijskih elemenata koji su dio konstrukcije i nagovještavaju jednostavnost i snagu te pozornost posvećenu detaljima, ali također iskorištava boje i materijale koje povezujemo sa luksuznim proizvodima.
Vanjski izgled spaja četiri prepoznatljiva elementa – prednju masku u obliku slova V, lebdeći krov, svjetla u obliku bumeranga i C-nosač nagnut prema nazad – i razvija novi dizajnerski smjer viđen na konceptnom automobilu Nissan Lannia predstavljenom na Salonu automobila u Pekingu 2014. te na novom Muranu nedavno predstavljenom u Sjedinjenim Američkim Državama. Sway premijerno prikazuje novi dizajnerski smjer u segmentu gradskih automobila, koji će se ubuduće primjenjivati na sve Nissanove modele u različitim segmentima tržišta diljem svijeta.
Karakteristična linija modela Sway počinje sa prednjom maskom nazvanom V-motion u obliku slova V, smještenom nisko između odbojnika na prednjem kraju. Prednja maska početna je tačka odvažne linije koja se proteže od poklopca motora preko prednjih točkova do sredine prednjih vrata, gdje se naglo spušta. Zatim se uzdiže prema zadnjem kraju automobila, čime bočnim stranicama daje gotovo senzualan oblik.
Ponosno je istaknuta na poklopcu motora prije nego što pređe u prepoznatljiv – i oštar – nabor bočne linije automobila naglašene udubljenim trokutastim dijelom praga.
Sa obje strane maske V-motion nalaze se svjetla u obliku bumeranga. Oblik bumeranga uobičajeno se postiže upotrebom LED sijalica u inače konvencionalnom obliku svjetla: ovog su puta sama svjetla postavljena u taj oblik, a LED sijalice smještene u njima izgledaju poput očiju koje pomno prate sve što se zbiva.
Prepoznatljiva stražnja svjetla u obliku bumeranga također su dramatičnog oblika i presijecaju stražnje bočne uglove automobila. Dvostruke izduvne cijevi u obliku trapeza smještene su sa obje strane registracijske tablice u sredini zadnjeg dijela, umjesto ispod odbojnika.
U složenim zadnjim vratima uz proširene pragove i zakrivljenu bočnu liniju posebno su oblikovani izbočeni blatobrani koji nadsvođuju zadnje točkove. Linija nakošena unatrag smanjuje širinu C-nosača između krova i lebdećeg krova na najmanju moguću mjeru. Za lakši ulazak i izlazak, taj konceptni automobil nema centralni B-nosač pa su šarke zadnjih vrata smještene straga.
Još jedan element Nissanova novog dizajnerskog smjera lebdeći je krov, ovoga puta istaknut panoramskim staklenim krovom, uokvirenim proširenom konstrukcijom u obliku slova C koja se duž linije krova proteže od A-nosača do stražnje grede iznad poklopca prtljažnika. Na konceptnom automobilu ta je konstrukcija istaknuta odvažnom narandžastom bojom u kontrastu sa plavo-sivom bojom karoserije.
Dodatnu krutost donosi prepoznatljiva asimetrična struktura u obliku slova X na centralnom dijelu krova sa sjecištem linija iznad prednjih sjedala. Dvije su glavne prednosti staklenog krova: putnici mogu uživati u osjećaju slobode i prostranosti, a prolaznici se mogu diviti unutrašnjosti.
Sway na jedinstven način usklađuje boje karoserije i unutrašnjosti
Karoserija konceptnog automobila plavičasto je sive boje sa nijansom plave vidljive pod svjetlom, usklađene sa kontrastnom narandžastom bojom. Profinjena kombinacija boja odgovara evropskom gradskom okruženju u kojem se prekrasno ističe. Unutrašnjost je tamnije plave boje, sa kontrastnim bojama bjelokosti i narandžastom u skladu sa bojom karoserije koje automobilu nude osjećaj sklada.
Nadahnut konceptnim automobilom IDx premijerno predstavljenim na Tokijskom salonu automobila 2013., Sway primjenjuje i razvija koncept unutrašnjosti sa armaturnom pločom u obliku avionskog krila. Taj je dizajn odabran zbog svoje otmjene jednostavnosti. Rezultat toga unutrašnjost je u kojoj je funkcionalnost na prvom mjestu i ništa nije dodano samo kao ukras.
Strukturni elementi, npr., jasno su istaknuti kao strukturni elementi. Ručice vrata su dizajnirane kao dio izloženih aluminijskih nosača. Čak se i trokraki upravljač sa ravnim donjim dijelom i aluminijskim krakovima odlikuje jednostavnošću.
Ispred vozača nalaze se samo dva osnovna instrumenta. Ostale funkcije prikazane su na velikom tabletu u obliku trapeza smještenom u sredini armaturne ploče, a njime se mogu koristiti i vozač i suvozač.
Sjedala male mase konstruirana su od aluminija te su presvučena luksuznom tkaninom nalik na baršun i djelom ukrašena materijalom bisernog odsjaja, a šavovi su poput onih kakve nalazimo na torbicama vrhunskih modnih dizajnera. Upotrijebljene su plava i narandžasta boja, čime se unutrašnjost savršeno nadopunjuje sa vanjskim izgledom. Iako je riječ o gradskom automobilu, zbog čistoće dizajna, izostanka B-nosača i upotrebe jednostavnih ali otmjenih struktura, unutrašnjost se doima većom od očekivane.
„Vjerujemo da Sway našu tradiciju rušenja konvencija u određenim segmentima tržišta nastavlja donošenjem nečeg novog, prepoznatljivog i upečatljivog, baš kao što su to učinili Qashqai i Juke. Tim novim konceptnim automobilom konstruisanim za salon automobila u Ženevi želimo istražiti kako bismo te svježe ideje mogli prenijeti u segment gradskih automobila”, izjavio je Shiro Nakamura, viši potpredsjednik i direktor zadužen za dizajn firme Nissan Motor.
Paul Wilcox, predsjednik Nissana Europa, rekao je: „Nissan je u pokretu. Marka se ističe odvažnim, inovativnim načinom razmišljanja na europskom, čak i svjetskom tržištu automobila. Za naš rast u Europi zaslužni su izvrsni novi proizvodi koje krasi izuzetan dizajn. Sway ističe koliku važnost dizajn ima u razvoju naše marke i pokretanju rasta.”
Dimenzije Swaya (mm) | |
Dužina | 4010 |
Širina | 1780 |
Visina | 1385 |
Međuosovinski razmak | 2570 |