Mercedes-Benz Actros – „Fuel Duel“ demonstracija štedljivosti
Mercedes-Benz Actros – „Fuel Duel“ demonstracija štedljivosti
Mercedes-Benz Actros je tržišni lider u segmentu teških kamiona (preko 16 tona ukupne dozvoljene mase), sa tržišnim udjelom od 23% u Evropi i gotovo 40% u Njemačkoj. Razlozi za ovakvu popularnost su ekonomska efikasnost i visok nivo sigurnosti.
Kako bi provjerili njegove mogućnosti provoedena je akcija nazvana „Fuel Duel“ u kojoj se Mercedes-Benz Actros suprotstavlja adekvatnim kamionima drugih proizvođača. Ovu akciju je prije dvije godine započeo Mercedes-Benz Netherlands u Holandiji, od kada se provodi u 22 zemlje, u njoj učestvuje 90 kamiona Actros, a do sada je provedeno gotovo 750 komparativnih testova u različitim eksploatacionim uslovima. Prema ukupnim rezultatima, Actros pobjeđuje u gotovo 90% duela, sa prosječnom uštedom goriva od oko 11%.
Najnoviji primjer dolazi iz mjesta Soest, u blizini Dortmunda. Tu je transportna kompanija Meiberg Transport, koristila kamion Actros 1845 LS (Euro 6), u poređenju sa konkurentnim vozilom drugog proizvođača u dvonedjeljom testu. Vlasnik kompanije Dirk Meiberg objašnjava: „Nismo bili zainteresirani za brojeve koje možete naći u brošurama – željeli smo testirali Mercedes u svakodnevnom poslovanju i saznati šta bi to moglo značiti u poređenju sa našim postojećim tegljačima, koji imaju ukupnu prosječnu potrošnju od 29.5 l / 100 km. Ipak, to nije bio lak zadatak, jer najbolji kamion u floti, prosječno troši 26,9 l/100 km.“
Tokom dvonedjeljnog testa Actros 1845 LS je „radio“ uobičajene poslove ove transportne kompanije: Vukao je frižrder (rashladnu poluprikolicu) opterećen sa 33 palete sa kutijama svježeg mesa, svakodnevno, na relaciji Heiligenstadt – Dortmund.
Tako je prevezao 4972,7 km i u prosjeku potrošio 25,01 l/100 km. To znači benefit od oko 7%. U slučaju godišnje kilometraže od 120.000 km, to bi predstavljalo uštedu od 2.280 l goriva i 6 tona manje emitovanog CO2.
Budući da je testirani Actros bio opremljen mjenjačem Mercedes Powershift 3, PPC kontrolom (Predictive Powertrain Control) i podržavan FleetBoard telematic servisom, vozač se prije vožnje morao upoznati sa ovim sistemima i načinom njihovog korištenja u svrhu postizanja ušteda.
Konsultant Fabian Eisenhauer (Professional Training & Consulting Team for Germany) svakodnevno je evaluirao prikupljene podatke, te konstatovao da je izmjena stepeni prenosa u 96,6% slučajeva obavljena na ekonomičan način, a na FleetBoard skali (koja ocjenjuje ocjenama od 1 do 10) postignuta je ocjena 9,67.