Test: Toyota Auris 1.4 D-4D Style – Jedinica za proračunatost

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D Style  – Jedinica za proračunatost

Toyota je u jesen 2012. godine na pariškom sajmu automobila predstavila drugu generaciju kompaktnog modela Auris. Novi Auris je nastavak vrlo uspješne Toyotine priče kada su u pitanju automobili iz kompaktne klase. U odnosu na prethodni model, novi Auris u potpunosti je promjenio dizajnersku filozofiju koja je sada mnogo bliža ukusima evropskih kupaca.

Sa novim Aurisom u kabini dolaze i novi kvalitetniji materijali, te bolja finalna obrada. Da je Toyota uvjek gajila ljubav prema pouzdanosti i kvalitetu nije nikakva novost, ali sa novim Aurisom Toyota je to još jednom potvrdila.

Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_01
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_02
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_03
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_04
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_05
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_06
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_07
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_08
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_09
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_10
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_11
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_12
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_13
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_14
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_15
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_16
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_18
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_19
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_20
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_21
previous arrow
next arrow
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_01
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_02
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_03
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_04
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_05
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_06
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_07
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_08
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_09
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_10
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_11
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_12
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_13
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_14
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_15
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_16
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_18
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_19
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_20
Test_Toyota_Auris_1.4_D4-D_2014_-_21
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić.

Dizajn

Kada su se pojavile prve zvanične fotografije novog Aurisa, reakcije su u većini bile pozitivne, posebno na evropskom kontinentu. Želja Japanaca je da dizajn novog Aurisa bude bliži ukusima evropskih kupaca, u čemu su i uspjeli. Prvu generaciju Aurisa odlikovale su zaobljene i „nabildane“ linije, a cjelokupno gledajući jasno je bilo da je automobil dizajniran u japanskom duhu. Dobro prihvaćen na evropskom tržištu, postavio je odskočnu dasku za novi Auris koji bi to trebao iskoristiti, a u prilog mu ide vrlo dobar vanjski dizajn.

Test Toyota Auris 1.4 D4-D 2014

Novi Auris krasi dinamičan dizajn što će se svakako dopasti mlađoj populaciji budućih kupaca ovog japanskog kompakta. Za razliku od prethodnika novi Auris ima izdužene linije, a sve strane automobila pretrpile su radiklane promjene koje su izuzetno pozitivne. Prednja strana automobila u potpunosti je promijenjena, na kojoj dominiraju „zašiljena“ svjetla, te veliki donji usisnik zraka.  Također, tu su gotovo i neizostavna LED dnevna svijetla, kao i svjetla za maglu koja su postavljena u same krajeve prednjeg branika.

Zahvaljujući čistim linijama bočna strana automobila izgleda dosta veće. Stakleni otvori izvedeni su u nešto manjim dimenzijama, a crni okviri prozora na vratima ostavljaju dojam da se radi o staklenoj površini iz jednog komada. Upravo stakleni otvori koji su zakošeni prema nazad daju dinamičan izgled bočnoj strani. Testni model imao je 16′ inčne aluminijumske felge koje su upotpunile izgled bočne strane.

Test Toyota Auris 1.4 D4-D 2014

Baš kao i prednja, tako je i zadnja strana automobila pretrpila radikalne promjene u dizajnu, i to baš na isti način što je i logično. Zadnjim dijelom dominira potpuno nova svjetlosna grupa koja je također, izdužena te duboko zalazi u bočnu stranu automobila. Za razliku od bočne strane, na zadnjoj strani dizajneri su se malo „zaigrali“ pa su sa nekoliko oštrih linija Aurisa učinili još agresivnijim. Zadnje vjetrobransko staklo proteže se do samih krajeva bočnih strana, pa tako prave efekat da je krov „u zraku“. Gledajući kao jednu cjelinu, zadnji dio novog Aurisa neodoljivo podsjeća na model Lexus CT200.

Koliko su dizajneri napravili dobar posao na vanjskom dizajnu, u unutrašnjosti nisu bili pretjerano inspirisani. Unutrašnjost je potpuno nova, ali je dizajnerski dosta konzervativna. Čini se kako su dizajneri prilikom stvaranja centralne konzole najviše koristili „katanu“, koja je napravljena u japanskom minimalističkom stilu. Upravo ta japanska minimalistička filozofija je najveći kočničar na evropskom tržištu. Svi značajniji evropski proizvođači, dizajnerski su razmazili evropske kupce koji postaju vrlo zahtjevni prilikom odabira novog automobila.

Minimalizam i jednostavnost preovladava i na instrument tabli, koja je izvedena slično kao kod aktuelnog modela Yaris. Ipak, Japanci su gotovo nepogrešivi kada je ergonomija u pitanju, pa tako volan, ručica mjenjača i nožne pedale imaju odlične pozicije, a zahvaljujući tome vozač brzo pronalazi dobru poziciju za ugodnu vožnju. Vozačka pozicija niža je u odnosu na prethodni model što nastavlja potvrđivanje dinamične orijentacije novog Aurisa.

U novog Aurisa mogu se udobno smjestiti 4 do 5 putnika, a sjedišta pružaju vrlo dobru udobnost, posebno prednja koja su dobro profilisana te daju dobru potporu prilikom dinamičnije vožnje. Zahvaljujući novoj konstrukciji sjedišta dobilo se na dodatnom prostoru za koljenja putnika na stražnjoj klupi.

Test Toyota Auris 1.4 D4-D 2014

Na prethodnom modelu jedna od većih zamjerki bila je često „škriputanje“ plastika u kabini, te njihovo relativno brzo habanje. Novi Auris donosi nove i osjetno kvalitetnije materijale koji već na prvi pogled odaju sliku izdržljivosti. Završna obrada podignuta je za stepen više što u konačnici ostavlja dobar utisak kada je kvalitet unutrašnjosti u pitanju.

Ponuda prostora i oprema

Ako pogledamo informacije o dimenzijama novog Aurisa nećemo imati baš pretjeranog razloga za radovanje, jer je ostao u istim gabaritima kao prethodnik. Sa dužinom od 4.275 mm, širinom 1.760 mm, visinom 1.460 mm, te međuosovinskim razmakom od 2.600 mm novi Auris je duži za 30 mm i niži za 55 mm. Zahvaljujući mudrim tehničkim rješenjima, novi Auris dobio je nešto više prostora u unutrašnjosti, dva centimetra više za noge na zadnjoj klupi i pet litara veći prtljažnik.

Prtljažnik od 360 litara podijeljen je policom, tj. duplim dnom, a po potrebi zapreminu možete povećati preklapanjem zadnje djeljive klupe u omjeru 40:60. Ipak kao nedostatak moramo navesti veličinu prostora između zadnje klupe i zadnjeg vjetrobranskog stakla. Naime, taj dio dosta je skučen zbog linije krova, što ne ostavlja dobar utisak preglednosti zadnjeg dijela. Taj nedostatak u znatnoj mjeri rješen je kamerom za vožnju unatrag.

Testni model bio je opremlje sa Style paketom opreme, što donosi pristojnu količinu opreme. Konkretno, to je treći paket u ponudi za ovaj model koji donosi u glavnom svu opremu koju ćete u svakodnevnici najčešće koristiti. Električno podizanje/spuštanje prednjih bočnih stakala, električno podešavanje vanjskih ogledala, automatski klima uređaj, daljinsko zaključavanje, kamera za vožnju unatrag i olakšano parkiranje, bluetooth, trokraki multifunkcionalni volan, itd. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Test Toyota Auris 1.4 D4-D 2014
Motor i mjenjač

Za pokretanje testnog Aurisa bio je zadužen mali dizelski 1.4-litreni D-4D motor. Gladajući brojke na papiru, po zapremini ovaj mali dizelski motor čini se kao „nejak“, ali iz njega je izvučeno respektabilnih 90 KS dostupnih na 3.800 okr./min. i 205 Nm okretnog momenta u rasponu od 1.800 do 2.800 okr./min.

U svakodnevnici, tokom gradske vožnje snaga ovog motora je i više nego dovoljna, a jedna od njegovih njavećih vrlina je odlična elastičnost i uglađen rad. I kada se nađete na otvorenoj cesti van grada, ovaj motor vas neće ništa manje pozitivno iznenaditi. Sa lahkoćom ubrzava i drži visoke brzinske prosjeke i sve to uz vrlo nisku prosječnu potrošnju goriva. Naglasak stavljamo na tečnu vožnju u granicama dozvoljenih brzina na javnim cestama.  Situacija gdje možete osjetiti nedostatak veće zapremine motora je ako u automobil smjestite pet putnika sa prtljagom.

Očekivano, ovaj mali dizelaš ističe se sa niskom potrošnjom goriva, pa je tokom testa bez velike pažnje na pritiskanje papučice gasa u gradu trošio od 5,8 do 6,2 litra, ovisno o gužvi u saobraćaju. Na otvorenim magistralnim cestama potrošnja je pala na 4,4 L/km, dok je potrošnja na auto putu bila neznatno veća 4,8 L/100 km. Na kraju test smo završili sa prosjekom od 5,5 L/km.

Ako poželite nešto agilniju vožnju, motor zbog male radne zapremine morate zavrtiti u nešto veće okretaje, ali bez prevelikih očekivanja. Rad turbo punjača najbolje se osjeti od 2.000 do 3.000 okretaja, nakon čega ćete i sami osjetiti potrebu za promjenu stepena prenosa u više. Motor je bio uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem koji je savršeno precizan pa izmjene stepena prenosa idu tečno i glatko.

Ovjes, upravljivost i sigurnost

Kada su inžinjeri projektovali novog Aurisa odlučili su se za kompromis između udobnosti i čvrstog držanja ceste. Zbog takvog odnosa novi Auris dobro se ponaša u svim režimima vožnje. Zahvaljujući EPS (Electric Power Steering) sistemu upravljanje je izuetno lagano, ali zbog prelaganog upravljača pri većim brzinama na krivudavim magistralnim cestama ponestaje informacija sa podloge.

Balans automobila je vrlo dobar, a tome doprinosi i smanjenje težine u odnosu na prethodni model. Naime, novi Auris u odnosu na prethodni model lakši je za 40 kg, a u hibridnoj verziji razlika je i veća, čak 70 kg, što su svakako značajni rezultati.

Kada je sigurnost u pitanju, novi Auris je nastavio odličan rezultat svog prethodnika na EuroNCAP testovima. Pet zvjezdica na crash testu za obje generacije Aurisa dovoljno govore o sigurnosti ovog automobila. Kočnice su izuzetno potentne, sa diskovima na svim točkovima uz elektronska pomagala kao što su ABS, ESP i ASR, ulijevaju sigurnost prilikom svakog oštrog kočenja. Svakako treba spomenuti da je Auris opremljen standardnim dvostepenim prednjim i bočnim zračnim jastucima. Detalje sa EuroNCAP crash testa možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Toyota sa novim Aurisom definitivno je napravila korak naprijed u približavanju ovog modela evropskim kupcima. Tome najviše doprinosi novi vanjski dinamični dizajn, koji je jasan napredak u odnosu na prethodni model. Ipak, dizajn unutrašnjosti automobila neće se svima dopasti, ali u samoj unutrašnjosti automobila ima napretka. Ugrađeni materijali znatno su kvalitetniji nego kod prethodnika, a poboljšana je i završna obrada. Mali dizalski motor definitivno je odličan izbor za ovaj automobil. Krasi ga odlična elastičnost, zadovoljavajuće performanse i niska potrošnja goriva, koja je često presudna u pri odabiru novog automobila.

Konceptualno novi Auris je napravljen da bude u isto vrijeme privlačan i dugotrajan automobil, a uz garanciju od 5 godina, bez sitno napisanih garantnih uslova, nameće se kao ozbiljan konkurent onima koji žele pouzdan i kvalitetan automobil. Vožnja novog Aurisa izuzetno je lagana i udobna što će sigurno najviše cijeniti pripadnice ženskog spola, kod kojeg bi Auris mogao postati omiljeni automobil upravo zbog navedenog. Na kraju osvrnimo se i na cijenu novog Aurisa koja za bazni model iznosi 26.521,00 KM. Testni model sa doplativom crvenom bojom (801 KM) koštao je 33.776,89 KM. 

Kategorije: Auto test, Testovi