Nagrada za Opelov sistem upozorenja na objekte u mrtvom uglu
Napredni Euro NCAP: Nagrada za Opelov sistem upozorenja na objekte u mrtvom uglu
Važna nagrada za sistem koji može spasiti život – nagradu Napredni Euro NCAP za naprednu sigurnosnu tehnologiju dobiva Opel. Za tu se nagradu natječu proizvođači automobila koji nude nove sigurnosne tehnologije koje donose znanstveno dokazive sigurnosne prednosti za korisnike i društvo. Inženjeri iz Rüsselsheima razvili su upozorenje na objekt u mrtvom uglu da bi upozorili vozače na skrivene opasnosti. Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja drugi sudionici u prometu mogu naizgled nestati u mrtvom kutu. To je opasnost koja vodi do nezgoda, a stara je koliko i vožnja. Čak 10 % svih ozbiljnih nezgoda i 5 % smrtnih slučajeva u prometu u EU-u rezultat su takvih previda.
“Nagrada Euro NCAP potvrda je naše strategije da optimiziramo sigurnost naših automobila na temelju stvarnih prometnih scenarija i mogućih sudara. Interna istraživanja pokazuju koliko upozorenje na objekt u mrtvom uglu povećava ukupnu sigurnost. Velik proboj ovog sustava na tržištu u cijeloj Europi mogao bi dovesti do smanjenja svih nezgoda s manjim i ozbiljnim ozljedama za oko jedan posto“, rekao je Günther Schmall, direktor integracije sigurnosti vozila.
SBSA kao elektroničko oko pazi na ADAM, Corsu, Astru, Cascadu i Zafiru Tourer tako što provjerava bočni promet pomoću četiriju ultrazvučnih senzora. U Insigniji se pak koristi radarska tehnologija. Taj sustav pregledava široka područja oko vozila. Ako elektronički čuvari otkriju da se na putanji sudara nalazi objekt, na odgovarajućem vanjskom retrovizoru pojavljuje se optičko upozorenje žute boje. Intenzitet LED žaruljica velik je, pa nije moguće previdjeti upozorenje čak ni uz jaku sunčevu svjetlost. Upozorenje na objekt u mrtvom uglu funkcionira pri brzinama od 10 do 140 km/h te je dostupan kao opcija sa svim prethodno spomenutim modelima, što znači da je uvrštena i nova Opel Corsa.
U nedavnoj anketi vlasnici Opel Insignije izrazili su svoje oduševljenje upozorenjem na objekt u mrtvom uglu – 97,2 % nikad ne isključuje sustav, 87 % izjavljuje da su posve sigurni u korisnost sustava, a 82 % ističe da bi pri kupnji novog automobila definitivno opet naručili elektroničkog čuvara.