Scania Citywide Low Entry Euro 6 hybrid biodiesel
Scania Citywide Low Entry Euro 6 hybrid biodiesel
Scania je učinila još jedan značajan korak u ponudi ekološki prihvatljivih vozila, čime pokazuje lidersku poziciju8 na ovom polju. Naime, lansiran je hibridni autobus Citywide Low Entry Euro 6, čiji motor pokreće biodizel gorivo. Uz to ovaj sistem je optimiziran za gradsku, ali i prigradsku vožnju jer omogućuje brzinu i do 100 km/h.
Osnovu čini već poznati 5-cilindarski 9 litreni agregat, koji u je u varijantama sa 320 i 360 KM pripremljen za korištenje biodizel goriva. Električni agregat je dio dugoročne strategije, a sastoji se iz DC/DC pretvarača, baterijskog bloka kapaciteta 1,2 kWh, jedinice za hlađenje i elektromotora snage 150 kW sa 1.050 Nm okretnog momenta.
Sistem je elegantno riješen, pa se rashladno ulje hibridnog sistema hladi sa uljem iz mjenjača u zajedničkom hladnjaku. Li-Ion baterijski blok, DC/DC pretvarač i hibridni hladnjak smješteni su na krov autobusa, dok je inverter postavljen uz mjenjač (12-stepeni, Opticruise) sa integrisanim elektromotorom. Ni to nije sve, motor postiže Euro 6 norme korištenjem samo SCR tehnologije, a tu je i start/stop i hibridni Eco-roll, sa kojim se postiže i dodatna ušteda.
U ovakvoj kombinaciji postiže se ušteda goriva od 20 do 25 %, dok je zahvaljujući korištenju biodizela emisija CO2 smanjena za 60 do 65 %. Opcija biodizelu je prirodni plin (CNG), za motore u varijantama od 280 i 320 KS. Hibridni sistem će biti dostupan za dvo i troosovinske autobuse dužine 12 i 14.8 m, dok će prirodni plin biti dostupan na manjim 10,8 m i većim, zglobnim autobusima dužine 18 metara. Korisnike, odnosno operatere svakako najviše interesuju uštede. Kada govorimo o gorivu, ušteda je 20 – 25 %, smanjenje zagađenja je 60 – 65 %. Životni vijek baterijskog bloka je 7 godina.
U tipičnim uslovima gradskog saobraćaja, sa 10 do 12 radnih sati dnevno, povrat uloženog novca se može očekivati nakon 7,5 do 9 godina, dok bi se u prigradskom saobraćaju povrat mogao očekivati nakon 5,5 do 7,5 godina (kalkulacije su zasnovane na životnom vijeku vozila od 10 godina sa 330 radnih dana u godini).
Drugačije rečeno, operateri bi sa pažljivim odabirom i prilagođenjem ruta mogli računati na značajno smanjenje gubitaka uz poboljšanje performansi u svakodnevnoj eksploataciji.