Test: Fiat Panda 1.2 Lounge – Magična kutija

Test Fiat Panda 620x400 Automagazin 01

Test: Fiat Panda 1.2 Lounge – Magična kutija

Na prvi pogled djeluje neutralno, ali već na drugi otkriva sve svoje kvalitete. Iako spada u klasu najmanjih automobila (A segment), Fiat Panda treće generacije vrlo je ozbiljna limuzina u mikro pakovanju. Koliko god da je mala i jeftina, Fiat Panda jedan je od najcjenjenijih automobila u Evropi. Dokaz za to su i visoke cijene polovnjaka, koji posle nekoliko godina koštaju kao i daleko veći automobili zvučnijih brendova.

U drugoj generaciji je dobila dodatni par vrata, a u trećoj poboljšanja u pogledu bezbjednosti, ekologije, komfora i dizajna. Početna cijena je 8.499 eura sa PDV-om (u Srbiji) za bazni paket Pop koji uključuje i klima uređaj. Inače, u ponudi je još jedan bogatiji paket opreme, Lounge, kojim je bio opremljen testni auto.

Testira Auto magazin, partner Carlander portala
Piše: Aleksandar Bursać.

Iako spolja ne djeluje tako, Panda je vrlo prostran automobil. U auto se sjeda veoma lako, pa čak i na zadnja sjedišta na kojima ima dovoljno mjesta za glavu dvometraša! Dobro, koljena jesu problem, ali treba imati na umu da je ovo najmanja klasa automobila. Doduše, putnička kabina je čak prostranija od nekih modela klase iznad, u kojoj je i Punto. Isto se može reći i za prtljažnik koji, kada se zadnja klupa klizno pomjeri unaprijed, ima zapreminu čak 260 litra, što je prosek B segmenta. Lounge ima dijeljivo zadnje sjedište tako da po potrebi možete pomjerati samo jedan dio.

Sjedi se nešto uspravnije kao u MPV automobilima, što Panda na neki način i jeste. Sjedišta su veoma mekana i udobna, a preglednost je odlična zbog niske donje ivice prozora i velikih staklenih površina. Čak i oni nesigurni vozači će u svakom trenutku znati gdje su ivice karoserije.

Test Fiat Panda 620x400 Automagazin 02

Dok je spoljašnji dizajn prilično neutralan, enterijer je vrlo atraktivan i originalan. Čak i dok ste u potpunosti skoncentrisani na saobraćaj i vožnju, jednostavno vas prati taj osjećaj lijepog i funkcionalnog dizajna. Volan nepravilnog oblika iznenađujuće dobro leži u rukama, a posebno je zanimljiv način na koji je postavljena koža. Ručica mjenjača je tradicionalno na centralnoj konzoli i prijatna je za korištenje uprkos četvrtastom obliku koji je prisutan svuda u kabini.

Zanimljivo da je položaj tijela vozača i radno okruženje nije zbijeno kao kod ostalih malih automobila tako da je Panda zgodna i za duže vožnje. Pregrade za sitnice su stvarno svuda, a u vrata staju i veće flaše. Da se sve može kad se hoće, primer je i ogromna polica ispred suvozača koja je vrlo praktična i nije smetala postavljanju vazdušnog jastuka.

Test Fiat Panda 620x400 Automagazin 03

Materijali u kabini su isti kao u drugim malim Fiatima uz obilje tapaciranih površina, pogotovo u vratima. Novina su crne lakirane površine na instrument tabli i centralnoj konzoli sa prijatnim narandžastim pozadinskim osvjetljenjem. Nije u pitanju nikakav lažni sjaj, već je kvalitet detalja na zaista višem nivou nego što je to bilo do sada. Čak i pritiskanje dugmića na centralnoj konzoli pruža premium osećaj. Sve u svemu, mnogo je detalja koje Pandu uzdižu na jedan viši nivo, ne samo u odnosu na prethodni model nego čak i u odnosu na najnovije konkurente.

Ništa više ovdje nije spartanski i otkačeno mladalački. Čak i razmaženi ljubitelji konzervativnog dizajna neće imati ništa protiv Pande. S obzirom da smo paralelno testirali i Lancia Ypsilon koja je u potpunosti bazirana na mehaničkoj platformi Pande, odnosno Fiata 500, možemo reći da je Panda ne samo upotrebljivija, već na neki način i više zaslužuje “premium” epitet.

Test Fiat Panda 620x400 Automagazin 06

Tome u prilog ide i opšti komfor, ne samo položaj putnika i udobnost na prednjim sjedištima, već i vrlo mekano podešeno ogibljenje. Loš put nije nikakav problem za ovaj auto, pa čak nije izraženo ni ono čuveno skakutanje po kojima su poznati automobili sa kratkim međuosovinskim rastojanjem. Upravljanje je na nivou automobila B segmenta.

Tačno je da bi gradska vožnja trebalo da bude prirodno okruženje Pande, ali ona se odlično snalazi i na autoputu. Udobna sjedišta i mekano ogibljenje obezbjeđuju komfor i na dužim putovanjima. Pri 130 km/h osmoventilski benzinac troši oko 6,5 l/100 km, što je praktično jednako sa malim dizelašima. Fiat je bio pošten sa deklaracijom o potrošnji u gradu, tako da je navedenih 6,7 l/100 km realna cifra koja se uz pomoć malo više ravnih dionica i konstantne brzine može spustiti i na 6,3 l/100 km.

Test Fiat Panda 620x400 Automagazin 04

U suštini, ovo je isti motor kao kod modela Punto Clasic koji se ugrađuje u Fiate od sredine devedesetih uz redovna usavršavanja u smislu emisije ispušnih plinova. Evoluirao je od 60, preko 65 pa sve do 69 KS, mada se za italijansko tržište prave i dosta jače verzije. Ova posljednja varijanta je nešto tromija na nižim okretajima, mada je i dalje dovoljno elastičan za štedljivu vožnju po gradu.

Već uključena “klima” će vas natjerati da upoznate i njegovo drugo lice i potjerate ga u više okretaje koji mu prijaju. Iako se maksimalna snaga postiže pri 5.500 o/min, crveno polje na okretomjeru počinje tek na 6.500 o/min. Fiat je još jednom pokazao da njegovi modeli, čak i oni najmanji, imaju vrlo izražen sportski karakter. Nemojte da vas brine potrošnja ukoliko često zalazite preko 4000 o/min; ovo zadovoljstvo nećete skupo platiti jer, u najgorem slučaju, potrošnja može da poraste do 7,5 l/100 km. Više od toga nismo uspjeli.

Test Fiat Panda 620x400 Automagazin 11

Generalno, za automobile najmanje klase kojoj pripada i Panda važi pravilo da su toliko mali da se obično koriste kao drugi ili treći automobil u porodici. Ipak, mali Fiat je toliko kompletan auto da bez problema može da bude i jedini u familiji, prije svega zbog prostranosti, a onda i zbog snage i ekonomičnosti motora.

Jedina tačka spoticanja može biti oprema, a samim tim i cijena. Kao i ostali evropski proizvođači i Fiat nije velikodušan sa opremom. Preporučujemo da doplatite za ESP i bočne vazdušne jastuke, a ako baš imate ograničen budžet, razmislite o baznoj “pop” verziji koja, podsjećamo, za 8.500 eura uključuje i klima uređaj. Na taj način doplaćujete baš ono što vam treba, a izbjegavate nepotrebne detalje.

Test Fiat Panda 620x400 Automagazin 14

Tehnički podaci: Fiat Panda 1.2 Lounge
.

Motor: Zapremina 1.242 ccm, snaga 51 kW (69 KS) pri 5500 o/min, okretni moment 102 Nm pri 3.000 o/min, mjenjač 5 stepeni.

Dimenzije: 3.653/1.643/1.551 mm, međuosovinsko rastojanje 2.300 mm, prtljažnik 225/260/870 litara, rezervoar za gorivo 37 llitra, gume 185/55 R15, masa 940 kg.

Performanse: Maksimalna brzina 164 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 14,2 sekunde, potrošnja 4,3/5,2/6,7 l/100 km, emisija CO2 120 g/km.

Oprema: Standard: ABS, maglenke, prednji zračni jastuci, vazdušne zavjese, klima uređaj, električni podizači prednjih prozora, krovni nosači, kit za pušače, utičnica 12V u prtljažniku, radio CD/MP3 sa šest zvučnika, aluminijumske felge 15 inča.

Opcije: bočni vazdušni jastuci, elektro podesivi retrovizori sa grijačima, kožni volan i ručica mjenjača, senzor spoljne temperature, komande radija i telefona na volanu, Blue & Me, bluetooth konekcija sa AUX i USB utičnicom.

Cijena: 9.990 eura
Cijena testnog vozila: 10.875 eura.

Kategorije: Auto test, Testovi