Nova Opel Corsa postavlja standard u segmentu malih automobila
U vrhunskoj formi: Nova Opel Corsa postavlja standard u segmentu malih automobila
Opel Corsa etablirana je kao vječni prodajni hit: kroz četiri modelske generacije koje se protežu kroz 32 godine prodano je 12,4 milijuna Corsi. S Astrom je ona Opelov najpopularniji model na koji svake godine otpada nešto više od četvrtine prodaje tvrtke. Corsa je dostupna u karoserijskim izvedbama s trima i petorim vratima i trenutno je broj četiri u segmentu malih automobila u Zapadnoj Europi. U Njemačkoj i Velikoj Britaniji je broj dva i još uvijek odolijeva konkurenciji.
Kad krajem godine nova, peta generacija Corse siđe s proizvodnih traga pogona u Eisenachu i Zaragozi, bit će rođena zvijezda koja će nastaviti uspjeh modela u segmentu malih automobila jer ima sve što joj je potrebno za to. Trendovska peta generacija Corse nudi svjež izgled i iskustvo vožnje s novim podvozjem i optimiziranim upravljanjem, spajajući umjetnost njemačkog inženjerstva s emocionalnim dizajnom, vrhunskim mogućnostima digitalnog povezivanja i izvrsnim omjerom cijene i performansi. Nova generacija benzinskih motora i temeljito prerađenih dizelskih motora osiguravaju novu razinu udobnosti, vrhunskih performansi i niske potrošnje goriva.
“Opel Corsa oduvijek je bila cijenjena, pogotovo radi svojeg privlačnog izgleda i učinkovite upotrebe prostora u kompaktnim dimenzijama“, rekao je dr. Karl-Thomas Neumann, glavni izvršni direktor Opel Grupe. „Siguran sam da će nova peta generacija sa svojom novom razinom udobnosti, modernim pomoćnim sustavima namijenjenim vozaču i informacijsko-multimedijskim sustavima, nastaviti sjajan uspjeh ovog modela. Obećavam da će iskustvo vožnje nove Corse sve iznenaditi.“
Apsolutna preciznost: novo podvozje i upravljanje za vrhunsku stabilnost u vožnji
Novo podvozje ne nasljeđuje niti jednu jedinu komponentu od trenutnog modela. Povećana je stabilnost prilikom pravocrtne i vožnje u zavojima zahvaljujući 5 mm sniženom težištu, robusnijem podokviru i novoj geometriji ovjesa uključujući novi prednji zglob. Poboljšano je ponašanje prilikom naginjanja, odziv upravljača i karakteristike podupravljanja. I nove karakteristike amortizera omogućuju petoj generaciji Corse bolju filtraciju gibanja uslijed nailaska na rupe i neravne cestovne podloge, čime se dobiva iznimna udobnost za ovaj mali automobil.
Razvoj posve nove električne arhitekture omogućuje profinjeniju razinu interakcije između raznih sustava u automobilu. Nova geometrija upravljanja i kalibracija upravljačkog softvera pozitivno utječu na novi električni servo upravljač koji je osjetljiv na brzinu: on sada ima precizniji odziv i poboljšava užitak u vožnji i udobnost.
Snaga i udobnost: novi trocilindrični motor i mjenjač za više užitka u vožnji
Hit ispod poklopca nove Corse jest Opelov novorazvijeni benzinski trocilindrični 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ovaj je ultramoderni džepni agregat netom imao premijeru u Opel ADAM-u, a dizajniran je od nule: on postavlja nove standarde u klasi svojom iznimno niskom razinom buke i vibracija kao i udobnosti u vožnji. Naime, kompaktni 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo načinjen posve od aluminija ima balansnu osovinu koja se okreće u suprotnom smjeru, što je jedinstvena značajka u klasi. Ovaj je motor dostupan s dvije izlazne snage, 66 kW/90 KS ili 85 kW/115 KS, pri čemu su obje verzije već usklađene s emisijskim standardom Euro 6, a verzija sa 66 kW/90 KS troši samo 4,3 l/100 km u kombiniranom krugu (emisija samo 100 g/km CO2).
Opelova nova generacija malog benzinskog motora ne ističe se samo svojim tihim radom, nego i iznimnom responzivnošću zahvaljujući ogromnom okretnom momentu dostupnom već kod malog broja okretaja. Obje verzije tako daju 170 Nm pri samo 1800 okr./min. Ponuda benzinskih motora sadrži još 1,2 i 1,4-litarske četverocilindrične motore. Nov je u ponudi 1,4-litarski turbo sa 74 kW/100 KS i 200 Nm vršnog okretnog momenta dostupnog u rasponu od 1850 do 3500 okr./min. To ga čini trenutnim velikanom okretnog momenta u portfelju pogonskih motora nove Corse. Oba motora usklađena su s emisijskim standardima Euro 6.
Ponudu dizelskih motora za Corsu proširuju posve obnovljeni, još profinjeniji u radu, a sada i usklađeni sa standardima Euro 6 CDTI motori s 55 kW/75 KS i 70 kW/95 KS. Prilikom tržišnog predstavljanja najštedljivija dizelska varijanta Corse – ona sa 70 kW/95 KS, peterostupanjskim ručnim mjenjačem i sustavom za oporavak energije kočenja – može smanjiti emisije ugljikova dioksida trovratne verzije na 85 g/km i potrošnju goriva na 3,2 l/100 km u kombiniranom krugu. To joj je priskrbilo njemačku oznaku energetske učinkovitosti A+ (prema odredbi [EZ] br. 715/2007).
No ne čine samo posve novi i dodatno usavršeni motori novu Corsu još zabavnijom i udobnijom za vožnju, nego poboljšanom iskustvu vožnje i učinkovitosti pridonosi i uvođenje novih mjenjača. Obje verzije motora 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo uparene su s posve novim kompaktnim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem kojega karakterizira dizajn unutrašnjih komponenti koji omogućuje nisko trenje te iznimnu preciznost mijenjanja brzina i udobnost. S novom generacijom Corse dostupan je i novi šesterostupanjski automatski mjenjač koji pak u segment malih automobila donosi višu razinu luksuza prilikom vožnje i postavlja standard koji je prije bio rezerviran za vozila iz viših klasa.
S Corsom Opel predstavlja i novu generaciju automatiziranog mjenjača Easytronic 3.0. Uparen s 1.4 benzinskim motorom sa 66 kW/90 KS on impresionira iznimnom učinkovitošću u potrošnji goriva (4,7 litara/100 km, 110 g/km CO2) i znatno glatkijem mijenjanju stupnjeva prijenosa u usporedbi s prethodnim modelom. Easytronic na cjenovno pristupačan način kombinira udobnost automatskog mjenjača s učinkovitošću ručnog, a budući da košta upola manje od prijenosa utemeljenog na pretvorniku, predstavlja izvrsnu alternativu za kupce koji paze na cijenu, a ne žele se odreći udobnosti koju nudi automatski mjenjač.
S puno stila: Opelova dizajnerska filozofija i čista unutrašnjost s novim sustavom IntelliLink
Dizajneri nove Corse spojili su njenu popularnu dinamičnu siluetu s fluidnim skulpturalnim linijama i preciznim detaljima koji karakteriziraju Opelovu nagrađivanu dizajnersku filozofiju. Novi stil prednjeg dijela sastoji se od elegantno oblikovanih prednjih svjetala s LED svjetlima za dnevnu vožnju u obliku krila i rešetku trapezoidnog oblika na kojoj se nalazi dominantna kromirana prečka s Opelovim logotipom. Prednji dio čini da je nova Corsa dojmljiva na cesti. Stražnji dio izgleda izduženo i sportski: široka vodoravno podijeljena stražnja svjetla pomažu vizualno proširiti automobil te se omataju oko stražnjih ramena, čineći da Corsa ima još bolji stav. Ovaj Opelov prodajni hit dug samo 4,02 m i dalje nudi pregršt prostora za maksimalno pet putnika, i to u oba formata: obiteljskom peterovratnom i sportskom trovratnom.
I Corsina je visokokvalitetna kabina trendovska i moderna, a dizajneri su joj podarili novu razinu inspirirajuće profinjenosti. Jednostavno dizajniran kokpit organiziran je uzduž izduženih vodoravnih linija koje pojačavaju dojam prostranosti. Središnje mjesto zauzima privlačan vozački kontrolni centar i ploča s instrumentima. Dodirni zaslon u boji dijagonale sedam inča opcionalnog informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink savršeno je smješten na središnjoj konzoli, između vozača i suvozača.
Opelov nagrađivani informacijsko-multimedijski sustav nudi optimalne mogućnosti povezivanja. Kompatibilan je s Appleovim uređajima i onima sa sustavom Android te čini Corsu najbolje povezanim malim automobilom na tržištu. Vozač može koristiti aplikaciju poput BringGo za navigaciju te Stitcher i TuneIn za globalni prijem radijskog programa i podcasta. Integracija uređaja sa sustavom Apple iOS sa sustavom IntelliLink omogućuje govornu kontrolu SIRI EYES FREE, koja omogućuje vozačima da čuju pristigle SMS-ove pročitane naglas ili da diktiraju SMS ili poruku e-pošte, a da pritom drže ruke na upravljaču i pogled uperen u cestu ispred.
Pomoć na dohvat ruke: ultramoderni sustavi povećavaju udobnost i sigurnost u vožnji
“Petom generacijom Corse želimo ponuditi novo iskustvo vožnje u ovoj klasi vozila kad se radi o ugodi, udobnosti i sigurnosti“, rekao je dr. Karl-Thomas Neumann. „Upravo zato naš prodajni hit dolazi na tržište s toliko novih tehnologija.“
Na dodir gumba način rada upravljačkog sustava City mode, koji dolazi standardno osim kad se odabere prednja kamera Opel Eye, povećava jačinu serva pri niskim brzinama, što je posebno korisno prilikom manevriranja u zakrčenim urbanim područjima. Standardna je i značajka pomoći prilikom kretanja na uzbrdici koja produljuje kočenje oko dvije sekunde da bi spriječila vraćanje Corse unatrag prilikom kretanja na uzbrdici.
Nova Corsa uvodi cijeli niz pomoćnih sustava namijenjenih vozaču, od kojih su mnoga bez konkurencije u toj klasi vozila. Napredna pomoć prilikom parkiranja otkriva parkirna mjesta i automatski parkira vozilo, a da pritom vozač ne mora ni dotaknuti upravljač. Ovaj sustav utemeljen na ultrazvučnim senzorima mjeri odgovarajuća mjesta za paralelno, okomito ili koso parkiranje, izračunava putanju vozila i automatski vodi Corsu na to parkirno mjesto. Napredna pomoć prilikom parkiranja uvijek dolazi s upozorenjem na objekt u mrtvom kutu. I ta značajka koristi ultrazvučne senzore da bi upozorila vozača na neminovan sudar prilikom prestrojavanja.
Domet senzora je tri metra lijevo i desno od vozila i oni otkrivaju objekte ili druga vozila u vozačevu mrtvom kutu. Kad god drugo vozilo dođe u domet senzora, uključuje se LED žaruljica na odgovarajućem vanjskom retrovizoru. I druga generacija prednje kamere Opel Eye s prepoznavanjem prometnih znakova, upozorenjem u slučaju napuštanja trake, pomoći pri korištenju dugih svjetala, pokazatelju udaljenosti spram vozila ispred i upozorenja u slučaju mogućeg frontalnog sudara dodatno povećava sigurnost prilikom vožnje. Da bi se još unaprijedila sigurnost moguće je opremiti Corsu nove generacije biksenonskim sustavom svjetala koji uključuje i svjetla u zavojima.