Kia u Parizu predstavlja novog Sorenta te poboljšane Rija i Vengu
Kia u Parizu predstavlj a novog Sorenta te poboljšane Rija i Vengu
Novi Kia Sorento će evropsku premijeru doživjeti 2. oktobra na salonu automobila u Parizu, a društvo će mu praviti poboljšani modeli Rio i Venga. Njima će se na pozornici pridružiti koncept hibridne limuzine Optima, koji predstavlja Kijinu novu štedljivu dizelsko-električnu hibridnu tehnologiju.
Novi Kia Sorento će svojim novim izgledom, brojnim novitetima na području paketa opreme i komfora napadati klasu prestižnih velikih sportskih terenaca. Od velike pomoći će mu biti uspjeh prethodnika, koji je davne 2002. godine postavio Kiju na mapu globalnih automobilista. Kreatori novog Sorenta upotrijebili su brojne stilističke detalje s prošlogodišnjeg koncepta Kia Cross GT, kao što su npr. vertikalnija maska, koja podsjeća na tigrov nos te nazad zategnuti farovi i profil.
Ispod Sorentovog vitkog profila i zaobljenijih površina krije se 3. generacija vozila, koja putnicima pruža luksuzniju kabinu s osjetno kvalitetnijim materijalima. U zavisnosti od tržišta novajlija će nuditi širok izbor naprednih tehnologija koje će povećati udobnost. To su, između ostalog, ekran koji pomoću četiri kamere prikazuje događanje oko vozila (Around-View Monitor), što vozaču pomaže kod parkiranja, te pametno otvaranje električnih prtljažnih vrata (Smart Power Tailgate).
Sorento, koji je duži, širi i niži od prethodnika, može se pohvaliti i većim međuosovinskim razmakom, što omogućava više prostranosti u kabini i veću upotrebljivost. Prtljažni prostor je povećan na 605 litara (VDA), a kupci mogu birati varijantu sa 5 ili 7 sjedišta.
Novi Sorento mnogo je dobio i na brojnim drugim područjima kao što su vozna dinamika, upravljivost, uglađenost i sigurnost, jer se može pohvaliti brojnim nadgradnjama – tvrđom karoserijom, poboljšajima ovjesa i upravljanja, manjom bukom i vibracijama te većim međuosovinskim razmakom.
Evropskim kupcima na raspolaganju će biti tri motora: 2,4-litarski benzinski GDI motor s direktnim ubrizgavanjem goriva, te dva turbo dizelska motora sa 2,2- i 2,0-litarskom zapreminom za koje je za očekivati da će biti najtraženiji.
Novi Sorento će se širom Evrope prodavati od početka iduće godine
Pored legendarnog Sorenta Kia će u Parizu predstaviti novo poglavlje svog globalnog bestselera – poboljšanog Rija. Ukupno su ih prošle godine širom svijeta prodali čak 471.000 primjeraka (od toga 56.821 u Evropi).
Restilizovani Kia Rio će iduće godine, kada dođe na ceste, predstaviti osvježen izgled, kako vanjštine tako i unutrašnjosti, dok će i dalje zadržati ključne adute s kojima je postao Kijin najprodavaniji model zadnjih nekoliko godina.
Eksterijer je doživio zapažene promjene, jer su dizajneri promijenili prednji branik i maglenke, a novi je i Kijin zaštitni znak – tigrova maska. Na raspolaganju su tri nova kompleta aluminijskih naplataka (15-, 16- i 17-inčna), a novitet je i osvježen profil Rija, koji zajedno sa novim zadnjim branikom zaokružuju Kijinu vanjsku preobrazbu. Nove su i dvije boje karoserije – plava (Urban Blue) i žuta (Digital Yellow), koje dopunjuju već ionako bogatu paletu boja.
Riova kabina je sada zahvaljujući kromiranim dodacima i centralno postavljenom audio sistemu svjetlija. Moći će se naručiti i digitalni radio (DAB) i nova generacija audio-navigacijskog sistema (AVN) sa 7-inčnim ekranom, koji se može pohvaliti bržim djelovanjem i bržim računanjem puta (u zavisnosti od raspoloživosti na pojedinim tržištima).
Poboljšani Rio će u Evropi biti na raspolaganju s četiri učinkovita motora – s rasponom snage od 75 do 109 KS – s pogonom na prednji par točkova preko 6-stepenog ručnog ili 4-stepenog automatskog mjenjača. Svaki od tih motora moguće je naručiti i sa sistemom start/stop (ISG) druge generacije.
Rio će se u 5-vratnoj, hatchback varijanti za evropsko tržište proizvoditi u južnokorejskoj fabrici Sohari, a na Starom kontinentu ga očekujemo početkom iduće godine.
Pet godina nakon predstavljanja Kia će u Parizu pokazati poboljšanu Vengu. Popularni monovolumen, koji su osmislili, dizajnirali i proizvode u Evropi i namijenjen je isključivo evropskim kupcima, od 2009. godine prodat je u više od 150.000 primjeraka (od toga 29.000 prošle godine).
Poboljšana Venga će i dalje svojim korisnicima pružati upotrebljivost, svestranost i pouzdanost, što evropski kupci očekuju, ali sada predstavlja i novi izgled sprijeda i pozadi, savremeniju kabinu, nove aluminijske naplatke i veći izbor dodatne opreme.
Kijino evropsko dizajnersko odjeljenje, koje se nalazi u Frankfurtu, Vengi je namijenilo veći ‘tigrov nos’, koji je sada odvojen od bedža Kia, promijenjenu donju masku s maglenkama i LED dnevnim svjetlima. Na zadnjem dijelu su novost vodoravni kromirani okviri svjetala, koji mogu biti i sa LED sijalicama. Novi su i 16- i 17-inčni aluminijski naplaci.
U kabini je Venga opremljena detaljima u metalik boji sa svjetlim umecima, što ostavlja kvalitetniji dojam, a novi izgled su dobili i središnja konzola i audio sistem, dok su kao opcija mogući i grijani volan te novi audio-video-navigacijski (AVN) sistem sa 7-inčnim ekranom.
Poboljšana Venga će i dalje nuditi mogućnost izbora čak 7 motora – 1,4-litarski i 1,6-litarski benzinski i dizelski motori, koji proizvode od 77 KS do 128 KS, s pogonom na prednji par točkova, koji snagu prenosi preko 5- ili 6-stepenog ručnog ili 4-stepenog automatskog mjenjača.
Poboljšana Venga, koju isključivo za Evropu proizvode u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, na evropske drumove stiže početkom iduće godine
Kia će u Parizu evropskoj javnosti pokazati i novi inovativni blagi hibridni pogon, koji su za potrebe svojih budućih modela razvili u svom evropskom R&D centru u blizini Frankfurta. Konceptno vozilo Kia Optima T-Hybrid (turbo hibrid) je ujedno svjetska premijera Kijinog novog blagog hibridnog pogona.
Koncept T-Hybrid pokreće postojeći 1,7-litarski CRDi turbodizelski motor iz Optime, kojem pomaže mali električni motor sa 48-voltnom olovno-karbonskom baterijom. Novi pogon konceptnoj Optimi T-Hybrid omogućava vožnju isključivo na struju pri malim brzinama, a zahvaljujući regenerativnom kočenju baterija se kod svakog kočenja puni.
Kijini inžineri su se kod ovog novog hibrida odlučili za olovno-karbonsku bateriju, jer za razliku od litijum-jonskih baterija nije potrebno njeno aktivno hlađenje i jednostavnija je za daljnju razgradnju na kraju svog životnog ciklusa.
Okolini prihvatljiviji start-stop sistem može se pohvaliti novim starterom s remenom, koji je zamijenio uobičajeni alternator, što omogućava ponovno paljenje motora gotovo nečujno i bez vibracija. Zahvaljujući usavršenom pogonu inžinjeri su u Optimu ugradili manju bateriju i starter motora, što je značajno poboljšalo raspodjelu težine i upravljivost vozila.
Takođe je omogućena ugradnja inovativnog električnog super punjača za CRDi motor, koji je dodatak uobičajenom turbo punjaču, a što pomaže kod povećanja okretrnog momenta i odaziva motora kod nižih okretaja.
Novi pogon T-Hybrid će Kijinim strankama pružati bolje performanse i manju potrošnju goriva, a to je istovremeno i garancija da će Kijini modeli opremljeni ovom novom tehnologijom i dalje ostati pristupačni cijenom.
Pošto je salonski koncept još uvijek u fazi razvoja za sada nema podataka o potrošnji goriva ili tehničkim mogućnostima pogona. Kijini inžinjeri žele postići osjetno smanjenje emisija CO2 te povećanje snage od 15 do 20 posto za sve varijante s ovim novim pogonom. Postojeća Optima sa 1,7-litarskim dizelskim motorom snage 136 KS ima emisije CO2 128 g/km (sa ISG start-stop sistemom i ručnim mjenjačem).
Za sada nema nikakvih informacija o serijskoj proizvodnji modela Kia Optima T-Hybrid ili o njegovoj upotrebi u Kijinim novim modelima.