Koncept C4 Cactus Airflow 2l: Samo 2 l/100 km
Koncept C4 Cactus Airflow 2l: Samo 2 l/100 km
Razvoj gradova, zahtjevi za zaštitu okoliša, gospodarski pritisak: potrošnja goriva je danas u središtu pozornosti kupaca. Vjerna svojem nasljeđu, marka CITROËN u taj novi izazov ulaže kreativnost i tehnologiju pa na Pariškom sajmu otkriva koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L.
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L pravi je laboratorij ideja te primjer tehnologije, znanja i umijeća koji pokazuju volju i sposobnost marke CITROËN da uvodi inovacije koje odgovaraju na automobilske izazove današnjice i budućnosti.
Konceptom C4 Cactus AIRFLOW 2L, CITROËN nudi vozilo koje postiže potrošnju od 2 l/100 km. Revolucionarna je potrošnja postignuta:
- Optimizacijom dizajna s aerodinamikom poboljšanom za 20 %,
- smanjenim otporom kotrljanja (gume Tall&Narrow),
- naporima da se koriste lakši dijelovi i tako smanji ukupna masa vozila za 100 kg,
- uvođenjem tehnologije Hybrid Air kojom se potrošnja smanjuje za 30 %.
Nastanak koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L
Projekt C4 Cactus AIRFLOW 2L proveden je u okviru progama „ Vozilo 2 l/100 km” francuske Platforme automobilske industrije*, čiji je cilj donijeti konkretna rješenja za smanjenje udjela troškova uporabe automobila u ukupnim izdatcima kućanstava za automobil te smanjiti utjecaj na okoliš tijekom vožnje.
CITROËN je kao polazište projekta uzeo svoj novi model C4 Cactus. Njime je CITROËN odlučio ponuditi više onoga što je danas doista važno kupcima: više dizajna, više udobnosti, više korisne tehnologije, a sve to uz umjerene troškove. Tako C4 Cactus više od bilo kojeg drugog automobila ispunjava osobito izazovnu zadaću – osmišljavanje tehnološkog koncepta veoma niske potrošnje, a istodobno učinkovitog i zavodljivog.
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L
Pročišćen i uglađen dizajn, tehnološka rješenja za smanjenje mase vozila, učinkoviti motori – CITROËN C4 Cactus već u serijskoj opremi ima vrijedne adute za ograničavanje potrošnje goriva.
Konceptom C4 Cactus AIRFLOW 2L, CITROËN ide još korak dalje.
- Silueta optimirana radi aerodinamičnosti
Jedinstven dizajn CITROËN C4 Cactus pomiruje estetiku i funkcionalnost spajajući fluidne oblike i snažne grafičke elemente radi lakoće uporabe (zaštita pomoću Airbumps i unutarašnjost blatobrana; prijevoz predmeta pomoću krovnih lukova; svjetlost koja ulazi u kabinu kroz velik panoramski stakleni krov). Kako bi se optimizirala aerodinamičnost koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L u odnosu na serijski model, izmijenjeni su ili dodani neki stilski elementi:
- stilski elementi promjenjive geometrije:
- novi prednji odbojnik ima tri otvora upravljanog dovoda zraka koji se aktiviraju ovisno o načinu vožnje kako bi zadržali optimalnu otvorenost, za hlađenje motora i protok zraka,
- pomični bočni deflektori dodani su na stražnja leptir-stakla radi boljeg vođenja toka zraka oko vozila,
- na naplatcima se nalaze pomični poklopci koje pokreće i kojima upravlja centrifugalna sila.
- stilski elementi fiksne geometrije:
- odabrane su gume sasvim nove generacije Tall&Narrow od 19“. Te veoma uske gume velikog promjera poboljšavaju energetsku korisnost vozila zahvaljujući njihovom „ultra ultra“ vrlo niskom otporu kotrljanja i boljoj aerodinamičnosti (WBRR). Udobnost je također unaprijeđena velikim promjerom jer gume bolje prigušuju neravnine na cesti.
- zračna zavjesa „Air Curtain” ugrađena je u unutrašnjost blatobrana. Tim malim uspravnim aerodinamičnim otvorima s obiju strana prednjeg odbojnika usmjerava se protok zraka uzduž točka i time se pospješuje njegovo strujanje.
- stražnji je spojler izduljen, a u stražnji odbojnik ugrađen je ispušni ventilator koji usmjerava protok zraka oko C4 Cactus AIRFLOW 2L i smanjuje turbulencije koje utječu na otpor zraka.
- klasični su retrovizori zamijenjeni manjim i tanjim kamerama kako bi se smanjio njihov utjecaj na protok zraka.
- podvozje automobila posve je aerodinamično. To omogućuje strujanje zraka bez ikakvih smetnji koje izazivaju dijelovi postavljeni ispod vozila.
- naposljetku, postojeća su svjetla sprijeda i straga zamijenjena LED svjetlima. Njihovom se malom potrošnjom električne energije štedi, dakako, energija, a time i gorivo.
Te su izmjene lako prepoznatljive prema uporabljenim bojama i materijalima – narančasta boja naglašava sve aerodinamične elemente i ističe tehnološki karakter koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L.
Određuju snažan stil u kojem su stilski elementi u službi aerodinamike automobila i tako omogućuju učinkovito smanjenje SCx-a odnosno koeficijenta otpora zraka čime je ukupna aerodinamika vozila za 20 % bolja u usporedbi sa serijskim modelom.
Inovativni materijali za smanjenje mase
Povrh 200 kg uštede na serijskom modelu C4 Cactus, u odnosu na masu modela CITROËN C4,na konceptu C4 Cactus AIRFLOW 2L masa je smanjena za još 100 kg (uključujući pogonski sklop).
Ponajprije, smanjena je masa nosivih dijelova – u podvozje koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L ugrađeni su novi materijali:
- aluminij je primijenjen za gornju površinu, unutarnje uzdužne grede i stražnju ploču.
- čelik visoke granice razvlačenja za uzdužne šipke ili pak za stražnji poprečni element,
- kompozitni materijali za prednju ploču.
Ti novi materijali imaju nosivu ulogu. Doprinose upijanju energije u slučaju sudara pa ispunjavaju najstrože mehaničke zahtjeve.
Zbog takve građe podvozja od više materijala bile su potrebne posebne tehnike sklapanja, posve nove u automobilskoj industriji. Nosivi dijelovi od kompozitnih materijala pravo su istraživačko postignuće i nužan ulog za smanjenje mase vozila u budućnosti. Njihova masovna proizvodnja danas je jedan od tehnoloških i industrijskih izazova koje treba dostići u automobilskoj industriji.
Nije se radilo samo na nosivim dijelovima, u sve je dijelove uložen velik trud radi smanjenja mase koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L.
Zato su odabrani lagani i učinkoviti materijali:
- kompozitni materijali na karbonskoj bazi za opruge ovjesa, vrata prtljažnika, stražnje klupe, bočne dijelove karoserije, krov, poprečne elemente krova, blatobrane i vrata. Na pragovima, blatobranima točka ili donjem dijelu prednjeg odbojnika tekstura karbonskog materijala naglašava njihov matiran izgled i ističe ih zahvaljujući kontrastu s perla bojom okolnih dijelova.
- aluminij je korišten za H nosač. Poklopac motora zadržao je izgled sa serijskog modela C4 Cactus, koji već ima aluminijski poklopac.
Zbog mnogo manje gustoće (čak 2700 kg/m3 aluminija i oko 1200 kg/m3 ugljika, u odnosu na čelikovih 7800 kg/m3), uporaba tih materijala u znatnoj mjeri pridonosi smanjenju ukupne mase vozila.
A kako je svaki gram važan, CITROËN je odlučio primijeniti i:
- nove postupke kako bi se smanjila debljina cijevi i ležišta ispušnog sistema tako umanjila njihova masa,
- prozirni polikarbonat za panoramski stakleni krov. Taj je materijal još lakši od višeslojnog stakla, a ima jednaka termoizolacijska i akustična svojstva te svojstva filtriranja ultraljubičastih zraka.
- karbonska vlakna za elemente Airbump® jer smanjuju masu materijala, ali zadržavaju njegova tehnička svojstva.
Tehnologija Hybrid Air, revolucionarno mala potrošnja
Zahvaljujući motorima najnovije generacije i malog obujma koji su već usklađeni s budućom normom Euro 6, serijski CITROËN C4 Cactus već ima potrošnju goriva među najboljima u segmentu, s emisijom CO2 od 82 g i potrošnjom od samo 3,1 l/100 km.
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L ide još korak dalje preuzimanjem pogonskog sklopa Hybrid Air. Ta tehnologija, koju je grupa PSA PEUGEOT CITROËN u siječnju 2013. te u sklopu Ženevskog sajma predstavila u modelu CITROËN C3, temelji se na spajanju više dobro iskušanih dijelova i tehnologija: trocilindarskoga benzinskog motora PureTech, sistema za pohranu energije u obliku stlačenog zraka, sklopa koji čine dva motora i hidraulične pumpe te automatskog prijenosa s epicikličnim zupčanicima. Cijelim sklopom upravlja sistem koji prilagodbom rada vozačevim naredbama optimira energetsku učinkovitost.
Dostupna su tri načina rada:
- način Air (bez emisija), u kojem motor na stlačeni zrak zamjenjuje termički benzinski motor,
- benzinski način rada, u kojem je uključen samo motor s unutrašnjim izgaranjem,
- kombinirani način, koji združuje snagu termičkog motora i snagu stlačenog zraka.
Na konceptu C4 Cactus AIRFLOW 2L, dva su spremnika za stlačeni zrak izrađena od kompozitnih materijala i smještena u stražnjem dijelu vozila.
Motor PureTech 82, koji je već ponuđen na serijskom modelu, optimiran je kako bi se prilagodio tom novom hibridnom pogonskom sklopu. Gubitci zbog trenja, na koje otpada 20 % energije koju troši motor, smanjeni su primjenom obloga Diamond-Like Carbon, smanjenjem mase pomičnih dijelova i uporabom vodilica dijelova koji rotiraju. Povrh toga, navedena su poboljšanja upotpunjena novim polimernim košuljicama i uljem vrlo male viskoznosti. Ukupna je učinkovitost motora poboljšana za 5 %, što je povezano s optimiranjem učinkovitosti izgaranja.
Spoj motora PureTech 82 s tehnologijom Hybrid Air u konceptu C4 Cactus AIRFLOW 2L omogućuje smanjenje potrošnje goriva za 30 %,čime je ostvarena potrošnja od samo 2 l/100 km, istodobno se približavajući dinamičnim voznim svojstvima motora PureTech 110.
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L, samo 2 l/100 km
Spoj tih tehnoloških postignuća omogućuje potrošnju od 2 l/100 km, a u budućnosti će omogućiti i manju potrošnju za vozilo kao što je C4 Cactus.
Takva revolucionarno niska potrošnja goriva proizlazi iz:
- optimizacije dizajna s aerodinamikom poboljšanom za 20 %,
- smanjenim otporom kotrljanja (gume Tall&Narrow),
- ukupnom masom vozila smanjenom za 100 kg,
- uvođenjem tehnologije Hybrid Air kojom se potrošnja smanjuje za 30 %.
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L pravi je primjer tehnologije i umijeća koji pokazuju volju i sposobnost Marke CITROËN da uvodi inovacije koje odgovaraju na automobilske izazove današnjice i budućnosti.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Masa praznog vozila: 865 kg
Duljina: 4156 mm
Širina: 1729 mm
Visina: 1487 mm
Koeficijent otpora zraka SCx: bolji za 20 %.
Pogonski sklop Hybrid Air povezan s motorom PureTech 82 S&S
Gume: Michelin 155/70/R19