Vozili smo: Novi Renault Twingo!
Vozili smo: Novi Renault Twingo!
Renault je na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi predstavio potpuno novi Twingo model. Radi se o zaista novom modelu, pa slobodno možemo reći revolucionarnom kada je u pitanju „A“ automobilski segment.
Renault je u saradnji sa Daimlerom razvio potpuno novi model koji koristi novorazvijenu platformu, koju će koristiti oba prozivđača za svoje modele. Renault je istu iskoristio za novi Twingo, dok je Daimler istu upotrijebio za Smart ForTwo i ForFour. U principu radi se o istom automobilu, ali sa „kozmetičkim“ razlikama.
Kada se spomene automobilski „A“ segment prva asocijacija je Renault Twingo koji je svojom prvom generacijom postavio standarde u klasi, te zabilježio odlične prodajne rezultate. To svakako nije slučajnost jer je Twingo prve generacije bio zaista nešto novo na tržištu, u momentu kada se pojavio. Izuzetno uspješnu prvu generaciju 2007. godine mjenja druga generacija, koja u 2012. dobija i „facelift“ verziju. Ruku na srce, druga generacija nije imala takav uspijeh kao prva, pa je ovom modelu trebala zaista mini revolucija u narednoj generaciji kako bi se vratio na puteve stare slave.
Treća generacija Twinga stigla je upravo sa revolucionarnim rješenjima, bar kada je u pitanju automobilski „A“segment. Naime, Renault je potpuno odbacio filozofiju koju je upotrijebio u konstruisanju Twinga druge generacije i na taj način otvorio novo poglavlje u proizvodnji malih gradskih automobila. Novi Twingo dobio je potpuno nova tehnička rješenja, ali i novi dizajn. Kada govorimo o novim tehničkim rješenjima, prvo koje „upada u oči“ je da se motor sada nalazi u stražnjem dijelu automobila. Samim tim, novi Twingo okitio se „titulom“ prvog Renaulta sa stražnjim pogonom.
Mali automobili sa motorom smještenim nazad nisu ništa novo, ali takva filozofija konstruiranja automobila davno je odbačena. No, razvojem automobilske industrije i dolaskom novih tehnologija, inžinjeri iz Renaulta oživjeli su „staru filozofiju“ smještanja motora u zadnji kraj automobila, te znalački iskombinovali nova i stara rješenja iz auto industrije. Obzirom da je motor smještan u zadnji dio automobila, prednji dio ostao je „slobodan“ pa su inžinjeri imali dovoljno prostora da povećaju ugao zakretanja točkova što se pozitvno odrazilo na upravljačke sposobnosti ovog automobila.
Konkretno, zbog upravljačkih osovina ispred prednjih točkova i jedinice servo upravljača na upravljačkoj letvi, točkovi se okreću čak za 45 stepeni u poređenju sa 30 stepeni uobičajenih za klasu gradskih automobila. To je novom Twingu omogućilo da ima izuzetno mali krug okretanja koji iznosi 4,3 metra, a što ga je postavilo na sam vrh u svojoj klasi. Prednosti malog kruga okretanja jasno smo vidjeli na mini poligonu, kao i tokom vožnje po zagušenim beogradskim ulicama.
Manja dužina vozila s više unutrašnjeg prostora
Dimenzije automobila također su promjenjene pa je novi Twingo kraći za 10 cm od svog prethodnika, što je svakako pozitivno prilikom svakodnevnih parkiranja u gradskim gužvama. Iako je ukupna dužina automobila smanjena, njegova unutrašnjost produžena za 23 cm, što je rezultat međuosovinskog rastojanja od 2,49 metra. Točkovi automobila postavljeni su u kranje tačke automobila, što je poboljšalo manevarske sposobnosti, ali i dalo mogućnost inžinjerima da se poigraju sa prostorom i tako ga najbolje iskoriste.
Da su Renaultovi inžinjeri napravili odličan posao, govori i činjenica da obaranjem suvozačevog i zadnjeg sjedišta dobijate tovarni prostor dužine 2,31 metar, a u Twinga možete smjestiti od „cvijeća do frižidera“. Kada je riječ o dimenzijama automobila, dužina Twinga iznosi 3,59 metara, visina 1,54 metra što je u odnosu na prethodnika više za 80 mm. Novi Twingo ima za 8 mm manju širinu od prethodnika, pa ona iznosi 1,64 metra, ali se nije izgubilo na unutrašnjem prostoru.
Da novi Twingo ne bude najbolji u svemu u svojoj klasi potrudio se prtljažnik, koji je platio cijenu postavljanja motora u zadnji dio automobila. Zbog toga Twingo ima najmanji prtljažnik u klasi sa 188 litara zapremine. Isti je moguće povećati pomjeranjem naslona zadnjih sjedišta pa se zapremina istog povećava na 219 litara.
Potpuno novi dizajnerski pravac sa ponekim genom iz prošlosti…
Nova tehnička rješenja zahtijevala su i novi dizajn, pa su dizajneri imali pune ruke posla. Trebali su stvoriti nov i privlačan dizajn, ali da se nenaruši funkcionalnost i prepoznatljivost Renaulta. Upravo to je falilo drugoj generaciji koja „nije bila ni mali Twingo ni veći Clio“. Ovog puta dizajneri su napravili moderan, razigran i funkcionalan automobil, koji će svakako privlačiti pažnju! U tome će mu svakako doprinjeti i velika mogućnost personalizacije svakog automobila, a renault je ponudio i širok izbor boja karoserije.
Tako je novi Twingo dostupan u Dragee plavoj, Flamme crvenoj, Eclair žutoj, Cristal bijeloj, Pacifique plavoj, Etoile crnoj i Cappuccino smeđoj boji. Zahvaljujući širokoj paleti boja karoserije, naljepnicama i ukrasnim elementima unutrašnjosti, novi Twingo može se prilagoditi svačijem ukusu, od muževnog do ženstvenog, zen, sportskog pa čak i retro, s uzorcima nadahnutim Renaultom 5 (crte i pruge). Vanjski i unutrašnji ukrasni elementi usklađeni s bojom karoserije prilagodbu novog Twinga čine dječjom igrom. To nije sve, jer uz doplatu novi Twingu moguće je dobiti sa električnim platnenim krovom koji nudi otvor dug 71 i širok 68 cm, a isto rješenje ponuđeno je već u prvoj generaciji Twinga.
Pored vanjskog dizajna u potpunosti je promjenjena i unutrašnjost, pa ulaskom u automobil prvo ćemo primjetiti novu centralnu konzolu koja kombinuje crnu tvrdu plastiku i u drugačijoj kontrasnoj boji lakirane umetke. Boje su posvuda, iznutra i izvana, čak i na mnogobrojnim pretincima za odlaganje raspoređenim po cijeloj unutrašnjosti. Vozačevo okružje zabavno je i puno energije, sjenilo instrumenata i upravljač sportskog su dizajna, a na instrumentnoj ploči nema suvišnih elemenata. Brzinomjer je u vozačevu vidnom polju kao i ekran smješten u sredini.
Uređenje unutrašnjosti temelji se na kontrastu između boja. Okvir armaturne ploče, umetci na upravljaču, okviri ventilacijskih otvora i obloge u kontrastnoj su boji u odnosu na crnu boju od koje je ostatak unutrašnjosti. Sjedišta su udobna pa ni manje vangradske vožnje neće predstavljati problem. Pozicija sjedenja na prednjoj klupi nešto je visočija što daje dobru preglednost, a stiče se dojam da se vozite u nekom malom monovolumenu. Kada je riječ o sjedištima, od drugog nivoa opremljenosti novi Twingo može se naručiti s jednim od triju uzoraka presvlaka s elementima u boji: plava, siva ili crvena.
Novi Twingo nudi na izbor dva multimedijska sistema
Novi Twingo jedini je gradski automobil koji na izbor nudi dva multimedijska sistema: pametno rješenje koje obuhvata besplatan navigacijski sistem temeljen na sistemu R&GO povezan s vašim pametnim telefonom ili ugrađeni tablet R-Link Evolution® najnovije generacije s dugim popisom aplikacija razvijenih za vozače. R&GO obuhvaća integrisani navigacijski sistem Copilot® Premium. Velika mu je prednost to što koristi 3D navigaciju s autokartama koje korisnik preuzima na svoj pametni telefon. Zbog toga mu ne treba 3G ili 4G veza i uvijek je dostupan, čak i u područjima koja nisu pokrivena signalom mobilnih operatera.
Funkcije uključuju informacije Active Traffic™, glasovnu navigaciju, navođenje na složenim raskrsnicama Clear Turn™, upozoravanje na nadzorne kamere (ovisno o tržištu) i upozoravanje na ograničenje brzine. R&GO korisnicima nudi i mogućnost preuzimanja autokarata države po izboru putem usluge Active Traffic®, koja je prvih dvanaest mjeseci besplatna. Multimedijski sustav R&GO napavljen je tako da vozači ne skreću pogled s ceste kako bi bio siguran. Korisnik imeniku ili kalendaru pristupa s dva pritiska na ekran pametnog telefona.
Novi Twingo može komunicirati sa sistemom R&GO®. Povezivanje novog Twinga s radijem putem Bluetootha® vozaču omogućuje da pametni telefon pretvori u dodatak instrumentnoj ploči koji nudi korisne dodatne informacije: putni računar, brojač okretaja, pa čak i uslugu Renault Driving eco2 za štedljiviju vožnju. R&GO® omogućuje pristup radiju i pjesmama preuzetim na pametni telefon ili USB uređaj, ali i hiljadama internetskih radijskih stanica.
R-Link Evolution – Integrirani tablet posljednje generacije
U ponudi se nalazi i posljednja verzija integrisanog multimedijskog sistema R-LINK – ‘R-Link Evolution’ – povezani tablet koji je vrhunac ponude u ovom segmentu. Nove mogućnosti obuhvaćaju još bolji softver potpomognut kapacitivnim ekranom dijagonale 7 inča (17,8 cm) kojim se korisnici mogu koristiti kao pametnim telefonom, pristup digitalnom radiju (ovisno o tržištu) i bogatu ponudu aplikacija za pomoć u vožnji. Istraživački institut SBD* R-Link je ocijenio najpraktičnijim i najintuitivnijim multimedijskim sistemom.
Štedljivi trocilindarski benzinski motori pokreću novi Twinog
Za pokretanje novog Twinga zadužena su dva štedljiva trocilindarska motora, snage 70 i 90 KS. Bazni SCe benzinac je potpuno novi atmosferski motor radne zapremine 999 cm3 koji 70 KS na 6.000 o/min i posebno je prilagođen gradskoj vožnji zahvaljujući okretnom momentu od 91 Nm. Gotovo 90 % najvećeg okretnog momenta dostupno je od 1.000 o/min, što znači da je potrebno manje promjena stepena prijenosa, a udobnost u vožnji je veća. Gotovo je nemoguće da vam se motor ugasi prilikom kretanja. Pristupačne cijene i niski troškovi održavanja, opremljen sistemom Stop&Start diči se potrošnjom od 4,2 l/100 km* i emisijama CO2 od 95 g/km (bez sistema Stop&Start: 105 g/km CO2*).
Snažniji motor nosi oznaku Energy Tce 90 i radi se o poznatom Renaultovom motoru koji je pretrpio određene mehaničke prerade kako bi se mogao smjestiti u novog Twinga. Tačnije 50% dijelova ovog motora koji ima zapreminu 898 cm3 ponovno je konstruirano. Snage 90 KS i okretnog momenta od 135 Nm, Energy TCe 90 nudi bolji odziv na niskim okretajima i pruža pravi užitak u vožnji gradom i izvan njega. Opremljen je elektroničkim otpusnim ventilom koji garantuje optimalnu ravnotežu između performansi i male potrošnje goriva/emisija CO2. Stop&Start dio je serijske opreme tog motora koji ispunjava normu Euro VI, potrošnja goriva iznosi 4,3 litre/100 km*, a emisije CO2 99 g/km.
Vozači potrošnju goriva mogu smanjiti za još 10% pomoću ugrađenih dodataka za ekološku vožnju novog Twinga: sistem ECO mode koji je dostupan samo u modelu pokretanim Energy TCe 90 motorom, te pomoću pokazivača promjene stepena prijenosa i aplikacije Renault Driving eco2 koja je dostupna uz multimedijske sistem R&GO i R-Link Evolution.
Oba motora, SCe 70 i TCe 90, opremljena su sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici za sigurno, lahko kretanje na uzbrdici. Na početku će se nuditi sa 5-brzinskim ručnim mjenjačem, ali u septembru 2015. u ponudi će se naći i 6-brzinski automatski mjenjač EDC. Obzirom da se motor nalazi u zadnjem dijelu vozila, ispod prtljažnika, zvučnu i toplinsku izolaciju osigurava metalna ploča ispod podnice prtljažnika koja je obložena pjenom i tepihom.
Novi Twingo hvali se nižim troškovima
Novi se Twingo diči povoljnim troškovima održavanja, ponajprije zahvaljujući maloj potrošnji goriva i lancu razvodnog mehanizma koji ne zahtijeva održavanje. Intervali promjene ulja su jedanput na godinu ili svakih 20 000 km. Akumulator, rashladna tekućina, tekućina za čišćenje vjetrobrana i sapunice za dopunjavanje kočne tekućine smještene su ispod prednjeg poklopca. Može im se pristupiti pomicanjem poklopca 22 cm unaprijed.
Za pristup motoru kako bi se, naprimjer, dopunilo ulje potrebno je samo ukloniti ploču zvučne izolacije koja je pričvršćena sa šest vijaka koji se mogu odvrnuti rukom, bez alata. Naposljetku, Renaultovi stručnjaci za motore razvili su sistem koji omogućuje spuštanje bloka motora za 150 mm kako bi se olakšalo servisiranje i manji popravci bez potrebe za odvajanjem motora od šasije.
Cijena će ostati u rangu konkurencije
Iako još nije formiran zvanični cjenovnik za tržište Bosne i Hercegovine, prema riječima zvaničnika Renaulta cijena novog Twinga bit će oko 8.100 eura za osnovni model, što će ovaj automobil postaviti u izuzetno konkurentan položaj, obzirom da i cijene glavnih konkurenata kreću od te brojke.