Citroën CX slavi 40. rođendan
Citroën CX slavi 40. rođendan
Predstavljen na sajmu automobila u Parizu 1974., Citroën CX danas gasi 40 svjećica na torti i ostavlja sjećanje na vozilo puno odvažnosti i stila. Svojim sve kreativnijim odgovorima na ondašnja pitanja, CX je znao nametnuti iskorake u tehnologiji, primjerice dizelski motor s turbopunjačem te izvedba GTi, ali i u udobnosti, poput hidropneumatskog ovjesa.
Citroën prvi put otkriva CX 2000 na sajmu automobila u Parizu 1974. godine. Poznat po svojoj udobnosti, ergonomiji i ležanju na cesti, CX u godini svojeg lansiranja prima nagradu za “Automobil godine”, “Nagradu za sigurnost” te nagradu za stil (“Award Auto Style”).
Ovu dvovolumensku limuzinu duljine 4,63 metra dizajnirao je Robert Opron i to je prva limuzina opremljena dizelskim motorom u povijesti Marke. Tim modelom Citroën osvaja tržište velikih europskih krstarica, nudeći alternativu benzinskim motorima. Naime, godinu dana nakon naftne krize 1973., Marka, koja je već tada brinula o troškovima uporabe, stvara inovacije kako bi ponudila učinkovite motore kako u pogledu zadovoljstva u vožnji tako i s obzirom na potrošnju goriva. Aerodinamika tog modela usto ima odlučujuću ulogu u tim istraživanjima jer kratica CX označava koeficijent otpora zraka.
Sljedećih godina, Marka nastavlja tehnološka unapređenja te razvija CX. Godine 1975. izlazi njegova karavanska izvedba, 1977. sportska izvedba 2400 GTi s elektroničkim ubrizgavanjem, koja se tada smatra najbržom na francuskim cestama, a 1978. i izvedba Prestige s duljinom većom za 28 cm.
Priznat zahvaljujući stilu i tehnološkoj odvažnosti, CX je bio i vozilo velike udobnosti. Od modela DS nasljeđuje hidropneumatski ovjes konstantne visine, što mu nudi besprijekorno ležanje na cesti, a od modela SM iz 1970. preuzima servoupravljač osjetljiv na brzinu s automatskim vraćanjem u osnovni položaj. Tim se novinama dobiva i na udobnosti te većoj lakoći korištenja. Naime, inovativnimpretvaračem okretnog momenta C-matic uklanja se papučica spojke te se oslobađa prostor za ugodniju vožnju. Ne smijemo zaboraviti ni unutrašnjost opremljenu futurističkim vozačevim mjestom koje nudi veću praktičnost i pristup svim komandama bez ispuštanja upravljača iz ruku.
Citroën CX nije zaboravio ni inovacije. Godine 1985. bio je prvi francuski automobil opremljen kočnim sustavom ABS.
CX je bio pravi tržišni uspjeh i do 1991. prodan je u 1,2 milijuna primjeraka.
Danas se povijest modela Citroën CX nastavlja događanjima i okupljanjima u organizaciji kluba “CX Club de France” te krovne organizacije ljubitelja vozila Citroën “Amicale de France”. Jednako tako i oduševljenje prema “youngtimerima”, sportskim automobilima iz osamdesetih godina prošlog stoljeća koji su sada ljubimci kolekcionara, daje nov uzlet modelu poput Citroën CX GTi Turbo.