Test: Volkswagen Polo 1.2 TSI – Profinjeni dizajn i odlična tehnologija
Test: Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Comfortline – Profinjeni dizajn i odlična tehnologija
Novi ili stari Polo? Ovakvo pitanje nije slučajno kada je riječ o aktuelnoj generaciji Volkswagen Polo modela. Gledajući karoseriju automobila, mogli bismo reći da je riječ o modelu koji je predstavljen 2009. godine, dakle starom, ali detaljnim pregledom iste uvidjet ćete da postoje, male, ali ipak prisutne dizajnerske razlike.
Da je dizajnerski potpuno nov nije, ali su mu zategnute bore, pa sad izgleda nikad bolje. Rekli bismo da ima karakter vina „što stariji to bolji“, no kako kaže stara izreka nije sve u izgledu, ima nešto i u duši. Da ova teza stoji, najbolji primjer je novi Volkswagen Polo, čiju su ‘dušu’ inžinjeri u Wolfsburgu detaljno izmjenili i dali joj samo najbolje što su imali u bogatoj VW tehnološkoj paleti.
[gmedia id=102] Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Dizajnerske i tehnološke promjene
Prošlo je pet godina otkako je predstavljen VW Polo na čijim temeljima je postavljena nova generacija ovog malog gradskog automobila. To je nekako u nepisanom pravilu i životni vijek jednog modela 5-6 godina, a nakon toga minimum što dolazi je facelift istog. Na ovogodišnjem (2014.) sajmu automobila u Ženevi predstavljena je nova generacija Pola, ili bolje rečno facelift model. Nova generacija nije pretrpila značajne dizajnerske promjene, već samo blage izmjene koje su donijele neophodnu svježinu. Obzirom da je sve davno rečeno o dizajnu Pola iz 2009. godine, mi ćemo se zadržati samo na promjenama koje je dobio aktuelni facelift model.
Iako su te promjene minimalne, ponekad i teško prepoznatljive, one su facelift modelu donijele dozu ekskluzivnosti i luksuza. Gledajući prednji dio, promjene su zahvatile odbojnik, svjetlosnu grupu, masku motora, te su diskretno ubačene ‘deblje’ hromirane lajsne sa izmijenjenim pozicijama koje upravo daju tu dozu luksuza. Izmijenjene su plastične maske unutar odbojnika, koje su dizajnerski bliske aktuelnoj sedmoj generaciji većeg Golf modela. Isti slučaj je i sa prednjom svjetlosnom grupom koja podsjeća na svjetlosnu grupu Golfa 7, ali je ipak zadržala prepoznatljivost Pola. Minimalne promjene pretrpio je zadnji kraj automobila, pa je tako blago izmijenjena grafika svjetlosne grupe te je u istoj mjeri redizajniran odbojnik. Kod zadnjeg odbojnika proširen je prostor oko registarske oznake te su ubačene reflektirajuće plastike.
Također, u putničkoj kabini prisutne su minimalne dizajnerske promjene. Glavna promjena je u novoj instrument tabli koja je ‘kopija’ one iz većeg Golf 7 modela, te u novim ručicama komandi za pokazivače pravca i brisača, koje su sada mnogo ugodnije za korištenje. Za temeljitim promjenama i nije bilo potrebe, jer se unutrašnjost Pola uklapa u aktuelni dizajnerski pravac Volkswagena, pa je jasno zašto su napravljene minimalne izmjene.
Već kako smo odavno navikli od Volkswagenovih vozila, čitav ambijent je suzdržan od ‘nađiđanih’ rješenja, jer je sve podređeno funkcionalnosti i odlično uklopljeno u jednu kompaktnu cjelinu. Očekivano, završna obrada i kvalitet materijala na visokom su nivou, što nije ništa novo za Volkswagen. Već u Comfortline paketu imate unutrašnjost u kojoj je izbjegnuto masovno korištenje tvrde plastike, pa je tako centralna konzola izrađena od mekane pjenaste mase (plastike) koja je ugodna i za oko i za dodir.
Kada je riječ o ergonomiji tu nema nikakve zamjerke, jer je sve na svom mjestu uz maksimalnu funkcionalnost. Ugodan vozački položaj za novim trokrakim volanom brzo se pronalazi, a tome doprinosi i mogućnost njegovog podešavanja po visini i dubini. Novi upravljač dobio je novi oblik koji je ljepši, a njegov donji dio je ‘odrezan’ što je karakteristično za Audi modele. Novi volan odlično leži u rukama, a ako je još kožom presvučen, kao kod testnog modela, onda zaista pruža lijep osjećaj u vožnji. Sjedišta su također, u blagoj mjeri izmijenjena, ali po nama mogla su biti još za nijansu bolja. Dakako, bolja su od onih iz prethodnika, ali malo bolja potpora u lumbalnom dijelu učinila bi ih gotovo pa savršenim. No, mogućnost podešavanja dubine sjedišta omogućit će pronalazak položaja za solidnu udobnost.
Novi Volkswagen Polo u ukupnoj dužini, poredeći sa prethodnikom, narastao je za 20 mm, dok je međuosovinski razmak ostao identičan i iznosi 2.790 mm. Prostor u unutrašnjosti putničke kabine ostao je na nivou svog prethodnika, koji pruža sasvim dovoljno prostora za prevoz četiri odrasle osobe. Također, prtljažno – tovarni prostor ostao je iste zapremine, pa je na raspolaganju prtljažnik osnovne zapremine od 280 litra, čija se zapremina može povećati preklapanjem zadnje klupe na 952 litra. Jedina promjena je što je prtljažnik dobio ‘duplo’ dno koje vizuelno smanjuje njegovu zapreminu, ali omogućava bolje i bezbjednije smještanje sitnog prtljaga. Značajnije promjene dimenzija automobila napravljene su na prevjesima, pa je tako prednji prevjes dobio dodatnih 50 mm, dok je zadnj dio izgubio 20 mm.
Da je novi Volkswagen Polo više tehnološki napredovao nego dizajnerski, potvrđuju i novi audio sistemi kojim je opremljen ovaj model. Tako je novi Polo dobio posljednju generaciju multimedijalnih sistema, koji imaju ekran osjetljiv na dodir, baš kao i aktuelni Golf. Testni model bio je opremljen sa audio uređajem “Composition Colour” sa 5 inčnim ekranom osjetljivim na dodir, a koji posjeduje CD player i slot za SD karticu, MP3/WMA podršku, AUX-IN i 6 zvučnika. Također, tu je bio i Connectivity paket koji uključuje Bluetooth priprema za mobilni telefon i MEDIA-IN priključkom za USB stick. Preko navedenog audio uređaja moguće je očitavati informacije iz vožnje, te vrštiti manja podešavanja kao što je intenzitet svjetla na instrument tabli i sl.
Vozne karakteristike i sigurnosni sistemi
Kako smo već rekli, novi Polo glavne promjene dobio je u tehnološkom smislu, a što konkretno podrazumijeva novu paletu motora, nove sigurnosne sisteme, te dorađene mehaničke sklopove. Obzirom da je Volkswagen od predstavljanja prethodnika (2009-te) predstavio čitav niz novih motora, vrijeme je došlo da se isti nađu i u novom Polu.
Testni Polo bio je opremljen sa novim 1.2-litrenim TSI BlueMotion Tehnology turbo benzinskim motoro koji raspolaže sa 90 KS i 160 Nm okretnog momenta. Brojke na papiru nisu spektakularne, ali u stvarnosti izgledaju mnogo bolje. Ono što karakteriše ovaj motor jeste visoka elastičnost, jer je najveći okretni moment raspoloživ od ‘dizelskih’ niskih 1.400 okr./min pa do 4.800 okr./min., dok je maksimalna snaga dostupna na 4.800 okr./min.
Ovako ‘mapiran’ motor ne zahtijeva često posezanje za ručicom petostepenog ručnog mjenjača kojeg odlikuje visoka preciznost i odlični prijenosni omjeri. Takve tehničke predispozicije uz Start/Stop sistem pozitivno su se odrazile na smanjenje potrošnje goriva. Tako se testni Polo u zagušenim gradskim uslovima zadovolji sa maksimalnih 7 l/100 km goriva, koliko je zabilježio putni računar, dok na otvorenoj magistralnoj cesti prosječna potrošnja neće preći 6 litra goriva. Iako po fabričkim specifikacijama Polo sa ovim motorom znatno manje troši, tokom testa željeli smo doznati rezultate koji su mnogo primjereniji našim uslovima. Tako za vrijeme testnog perioda nismo prtjerivali sa štedljivom vožnjom, već smo pokušali pronaći ”zlatnu sredinu”.
Takav pristup dao nam je zaista zanimljive rezulate, posebno na otvorenoj magistralnoj cesti. Tako smo istu dionicu u tri navrata prelazili sa tri različite prosječne potrošnje, pa tako u štedljivom režimu prosječna potrošnja iznosila 4,7 l/100 km, u kombinaciji oštrije i štedljive vožnje prosječna potrošnja iznosila je 5,2 l/100 km, dok u slučaju kada smo motor držali iznad 3.500 okr./min i više, prosječna potrošnja je iznosila 6 l/100 km. Sve ukupno gledano, razlika je očita u potrošnji, ali i u načinu vožnje, ali bez dileme radi se o zaista štedljivom motoru. Treba napomenuti da je u štedljivom načinu vožnje bilo još prostora za bolji rezultat, ali u tom slučaju morali bi zaboraviti na sva preticanja, te da je navedena dionica imala značajan broj uspona.
Na kraju testa brojčanik pređenih kilometara pokazivao je gotovo 800 km, a kazaljka pokazivača količine goriva u rezervoaru nije došla u polje ”rezerve”. Ukupna prosječna potrošnja na kraju iznosila fantastičnih 5,6 l/100 km. Ovakve činjenice buduće kupce ozbiljno stavlja u dilemu da li se isplati kupiti novi Polo sa osjetno skupljim TDI motorom. Bolje rečeno, za prosječnog vlasnika koji prelazi 15.000 km na godišnjem nivou, nema dileme, 1.2 TSI je ekonomski isplativiji.
Zadržat ćemo se još na motoru koji radi mirno i tiho da ćete morati dobro obratiti pažnju kad dolazite pješacima iza leđa. Gotovo da se kreće kao bešumni električni automobili, koji se teško može čuti… Samo iskustvo iz vožnje je zaista pozitivno, jer novi Polo s navedenim motorom prosto ‘leti’. Jasno, radi se o malom gradskom automobilu, pa se treba staviti u razumne granice očekivanja, koje je on i više nego ispunio.
Golf 7 generacije, kao automobil sa vrhunskim sigurnosnim sistemima, postao je idealan ‘doner’ za transplataciju istih u novi Polo. Tako je novi Polo dobio ESC – Elektronska kontrola stabilnosti sa uključenim ABS sistemom i komfornim asistentom pri kočenju, ASR, MSR, EDL i EDTC i Hill Hold, kao i Front Assist sa City Emergency Braking funkcijom. Assist sa City Emergency Braking sistemom samostalno zaustavlja automobil u situaciji kada senzor detektuje opasnost u slučaju mogućeg udesa. Ovaj sistem radi pri brzinama do 30 km/h, te kao takav namijenjen je za sigurnost u gradskoj vožnji. Također, isti senzor prepoznaje i opasno približavanje automobilu ispred i tokom vožnje na otvorenoj cest, koji će vas zvučno i vizuelno upozoriti na velikom ekranu instrument table.
Važnu ulogu igra i MSR sistem koji može u kritičnim situacijama spriječiti opasnost od zanošenja automobila. Još jedan važan sastavni dio elektronskog programa stabilizacije je elektronska blokada diferencijala, koja se aktivira u zavojima i na različitim površinama ceste te prema potrebi preraspodjeljuje silu. Svakako tu su neizostavni ABS i zračni jastuci. Na EuroNCAP testu 2009. Polo je osvojio maksimalni pet zvjezdica, a novi sigurnosni sistemi samo podižu sigurnost na još veći nivo. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.
Upravljanje novim Polom zaista je maksimalno pojednostavljeno, čemu doprinosi precizni elektro-servo upravljač koji šalje dovoljno informacija sa podloge, pri tome da ne prenosi razne vibracije koje bi vožnju učinile napornom. Ovjes novog Pola odlikuje balans između dobrog držanja ceste i udobnosti. Uvođenjem novih aktivnih sigurnosnih sistema otvorio se prostor za doradu ovjesa, kako bi se dobilo na udobnosti, ali bez gubljenja manevarskih sposobnosti u kritičnim situacijama. Zbog toga novi Polo postao je još udobniji ili bolje rečno najudobniji Polo koji je ikad proizveden. Na testnom modelu su bile postavljene Hankook Kinergy Eco gume koje su djelimično doprinijele manjoj potrošnji goriva te nešto boljoj udobnosti. No, zbog navedenih guma novi Polo nije mogao pokazati sav svoj manevarski potencijal, posebno pri većim temperaturama. Novi Polo ostao na istoj PQ25 platformi kao i prethodnik, a koju dijeli sa bratskim modelima kao što je Audi A1, Škoda Fabia i Seat Ibiza. Novi Polo dobio je i novu kodnu oznaku koja je sada 6C.
Na kraju…
Novi Volkswagen Polo sa svim tehničkim unapređenjima sigurno da će se učvrstiti u vrhu malih gradskih automobila. Iako nije dobio revolucionaran dizajn, on je privlačniji nego ikada do sada, a njegov ‘unisex’ izgled, privlači i muškarce i žene, što je zaista veliki plus za jedan automobil. Uz efikasnije motore, veću sigurnost, bolju udobnost i sa bogatijom opremom, novi Polo definitivno će ostati u samom vrhu najboljih malih gradskih automobila.
Na kraju, svi se pitaju koliko košta novi Polo, te strahuju da ovo zadovoljstvo poprilično košta. Na svu sreću Volkswagen je unaprijedio i cijenu, tačnije ona je sad niža! Testni Polo Comfortline sa svom dodatnom opremom do registracije košta 26.272 KM, dok osnovna izvedba Pola košta 21.180 KM. Kome nije potrebna dodatna oprema, Polo pokretan 1.2 TSI motorom i sa Comfortline paketom opreme može dobiti za 24.045 KM. Detaljan popis opreme na testnom modelu možete pročitati OVDJE.