Opel danas predstavlja novu Corsu
Opel danas predstavlja novu Corsu
Opel danas predstavlja novu, petu generaciju Corse. Opelov prodajni hit namjerava ponuditi novo iskustvo vožnje u tržišnom segmentu malih vozila tako što će podići ljestvicu performansama svojeg podvozja, motora i mjenjača. Novi profinjeni i efikasni 1.0-litareni trocilindrični turbo motori, profinjeni tečni mjenjači, te novi ovjes i optimizirani upravljač postavljaju novi standard u klasi po pitanju udobnosti vožnje i preciznosti upravljanja.
Nova Corsa dolazi i s posve novom unutrašnjošću koja pojačava doživljaj visoke kvalitete i prostranosti, uključujući tehnologiju IntelliLink koja nudi najbolje mogućnosti povezivanja i ultramoderne sisteme pomoći vozaču. Opelovi dizajneri dali su novoj Corsi i dinamičan oblik u skladu s dizajnerskom filozofijom marke i uveli tekuće skulpturalne oblike i precizne detalje.
Nova Corsa opremljena je svime što je nužno za nastavak 32 godine duge priče o uspjehu na krajnje konkurentnom tržišnom segmentu. Svjetska premijera pete generacije Opelova prodajnog hita bit će na sajmu “Mondial de l’Automobile 2014” u Parizu (od 4. do 19. oktobra), a s proizvodnih će traka u Zaragozi i Eisenachu sići prije isteka godine.
„Opel Corsa uvijek je bila hvaljena, osobito zbog svojeg privlačnog izgleda i učinkovitog iskorištavanja prostora u kompaktnim dimenzijama“, rekao je glavni izvršni direktor Opela, dr. Karl-Thomas Neumann. „To je ključan čimbenik u trajnoj popularnosti tog modela, a mi, razumljivo, tu ključnu privlačnost pronosimo dalje u novu generaciju. Zahvaljujući mnogim novim tehnologijama nudimo i izvanredno iskustvo vožnje koje podiže standarde u toj klasi vozila. Peta generacija Corse bit će puna iznenađenja.“
Recept za uspjeh: mladenački dizajn i pregršt prostora u kompaktnim dimenzijama
Kroz četiri generacije i gotovo 32 godine u Europi je prodano skoro 12 milijuna Corsi, uključujući 2,8 milijuna primjeraka trenutno aktualne, četvrte generacije. Uz prosječnu godišnju prodaju 370 000 primjeraka Opel Corsa je jedan od modela s najdužom popularnosti u segmentu. Ključ njena uspjeha je izvanredna učinkovitost u iskorištenju prostora: u kompaktnoj dužini od 4 metra Opelova prodajna uspješnica nudi pregršt prostora za pet putnika u varijantama karoserije s petorim vratima namijenjenima obiteljima i dinamičnoj i sportskoj varijanti s trima vratima. Istovremeno dizajn Corsine vanjštine odaje zahvaljujući svojem mladenačkom i dinamičnom izgledu dojam praktičnosti i snažne, dojmljive privlačnosti. Nova generacija Corse sada s lakoćom prosljeđuje već iskušani recept za uspjeh, a istovremeno je i drastično različita. Dizajn njene vanjštine svježiji je i profinjeniji, dok se na skulpturalnim bočnim dijelovima nalazi Opelov karakterističan i prepoznatljiv motiv oštrice. Tu je i prepoznatljiv prednji dio koji karakterizira istaknuta rešetka i oštro oblikovana prednja svjetla s LED svjetlima za dnevnu vožnju. Naglašene vodoravne linije u stražnjem dijelu vizualno proširuju automobil i poboljšavaju njegov stav. No kad sjednete u novu Corsu i pokrenete je, tu ćete najbolje zamijetiti promjene. Posve nova kabina s jednostavnim izduženim oblicima i mješavinom profinjenih materijala, znatno udobnije podvozje i preciznije upravljanje, posve novi motori i znatno niža razine buke – sve se to spaja u posve novo iskustvo vožnje.
Apsolutna preciznost: novo podvozje i upravljanje za najveću stabilnost vožnje
Najveći je prioritet Opelovom inženjerskom razvojnom timu bilo ponuditi kupcima Corse iskustvo vožnje koje će biti usporedivo s onim većih i skupljih vozila kada se radi o udobnosti i preciznosti. Novi sistemi podvozja i upravljanja temelj su toga. Podvozje ne nasljeđuje niti jednu jedinu komponentu od trenutne Corse. Vožnja u savršenoj ravnini i stabilnost u zavojima još su poboljšani zahvaljujući 5 mm nižem centru mase, krućem podokviru, novoj geometriji prednjeg ovjesa koja uključuje novi prednji zglob te novougođenom stražnjem ovjesu. Unaprijeđeni su i otklon prilikom nagiba vozila, odziv upravljača i karakteristike podupravljanja. I nova karakteristika amortiziranja omogućuje Corsi pete generacije da bolje filtrira vibracije uslijed vožnje preko rupa i neujednačenih cestovnih podloga, pa se ovaj mali automobil doista može pohvaliti vrhunskom udobnošću.
Posve nova električna arhitektura razvijena za Corsu pete generacije omogućuje još profinjeniju razinu interakcije između raznih sistema. Uz novu geometriju upravljanja i kalibraciju upravljačkog softvera taj unaprjeđeni sistem pomaže novom, električnom servo upravljaču osjetljivom na brzinu: on sada ima još precizniji odziv pa je poboljšan užitak u vožnji i udobnost. Način rada City, nova standardna značajka kod svih modela Corse, omogućuje vožnju pri malim brzinama uz lakše upravljanje i jednostavno se aktivira pritiskom na gumb.
Kao i kod trenutne Corse, kupci mogu birati između dvije postavke podvozja: Comfort i Sport. Podvozje Sport ima kruće opruge i amortizere te specifičnu geometriju upravljanja te je kalibrirano za izravniji odziv.
Izdvojeno: najnovija generacija 1.0 ECOTEC Turbo motora s izravnim ubrizgavanjem
Novost ispod poklopca nove takozvane „Corse E“ pete generacije Opelov je novorazvijeni trocilindrični 1.0 ECOTEC Turbo motor s izravnim ubrizgavanjem, dio velike ofenzive motora ovog proizvođača. Ovaj ultramoderni „džepni“ agregat jedini je trocilindrični motor iz masovne proizvodnje s balansnom osovinom, koja mu omogućuje rad uz iznimno nisku razinu buke i vibracija (NVH), a time i visoku razinu udobnosti u vožnji. Kompaktni 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo posve načinjen od aluminija, koji je usklađen s emisijskim standardom Euro 6, dostupan je u dvije verzije koje se razlikuju po snazi: 66 kW/90 KS ili 85 kW/115 KS. Obje verzije krasi izvrsna responzivnost i snažan okretni moment pri malom broju okretaja pa izvlače 170 Nm pri samo 1800 o/min. Opelov je novi trocilindrični motor Standardno je opremljen Start/Stop tehnologijom.
Ponuda benzinskih motora za novu Corsu proširena je predstavljanjem novog 1,4-litarskog
turbo motora sa 74 kW/100 KS i 200 Nm maksimalnog okretnog momenta, te poboljšanim 1,2 i 1,4-litarskim atmosferskim motorima koji zadovoljavaju Euro6 norme. Dizelsku ponudu čini 1.3 CDTI motor koji je također značajno promijenjen, profinjeniji i također usklađen sa standardom Euro 6, a koji se nudi u dvije izvedbe s 55 kW/75 KS i 70 kW/95 KS.
No nisu samo posve novi i unaprijeđeni motori ti koji čine vožnju nove Corse još zabavnijom i udobnijom. I novi mjenjači pridonose boljem iskustvu vožnje i unaprijeđenoj učinkovitosti. Obje verzije motora 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo uparene su s posve novim kompaktnim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Među prednostima su veća učinkovitost zbog dizajna s manjim trenjem te precizan osjećaj mijenjanja stupnjeva prijenosa. Promjena brzina je kod nove Corse udobna i glatka, a istovremeno i brza i precizna. Predstavljanjem nove Corse Opel nudi i najnoviju generaciju svojeg šesterostupanjskog automatskog mjenjača te posve novi Easytronic 3.0 automatizirani ručni mjenjač koji krasi unaprijeđena i glatkija responzivnost – savršen način cijenom pristupačnog kombiniranja udobnosti automatskog i učinkovitosti ručnog mjenjača.
Najbolje mogućnosti povezivanja uz vrhunsku sigurnost: IntelliLink i pomoćni sistemi namijenjeni vozaču
Elegantno dizajnirana kabina nove Corse organizirana je oko vozačkog kontrolnog centra dojmljiva izgleda čiji je prednji dio ploče s instrumentima dizajnerski utemeljen na vodoravnim crtama koje optički povećavaju ionako veliku unutrašnjost kabine. Dodirni zaslon u boji dijagonale 7 inča sistema IntelliLink savršeno je smješten na središnjoj konzoli u blizini mjenjača. To omogućuje vozaču da brzo i prirodnim pokretom premjesti ruku s mjenjača na dodirni zaslon i obratno. Revolucionarni informacijsko-multimedijski sistem nove Corse nudi najbolje mogućnosti povezivanja, kompatibilan je s Appleovim uređajima kao i onima s operacijskim sistemom Android te se njime može govorno upravljati. Moguće je koristiti i Bluetooth i Siri Eyes Free, a dostupno je i nekoliko aplikacija, npr. BringGo za navigaciju te Stitcher i TuneIn za slušanje internetskog radija i podcasta. Tu je i praktična stanica za odlaganje i punjenje pametnih telefona FlexDock.
S novom Corsom na raspolaganju je cijeli niz sistema pomoći namijenjenih vozaču od kojih mnogi nemaju premca u toj klasi vozila. Povećana je sigurnost zahvaljujući novim sistemima koji su prvi put dostupni s Corsom: biksenonskim prednjim svjetlima sa osvjetljivanjem zavoja, upozorenju na vozilo u mrtvom kutu te prednjoj kameri Opel Eye sa značajkama prepoznavanja prometnih znakova, upozorenja u slučaju napuštanja prometne trake, pomoći pri upotrebi dugih svjetala, pokazatelja udaljenosti od vozila ispred te upozorenja u slučaju sudara s vozilom ispred. Radi maksimalne sigurnosti upozorenje na mogućnost sudara s vozilom ispred koristi crveni znak koji se projicira na vjetrobransko staklo. Osim toga, zaslon sistema za nadzor tlaka u gumama upozorava vozača u slučaju prekomjernog gubitka tlaka u jednoj od guma.
Napredna pomoć prilikom parkiranja povećava udobnost prilikom vožnje tako što automatski upravljaju vozilom tijekom parkirnih manevara, a tu su i stražnja kamera i pomoć prilikom kretanja na uzbrdici. Upravljač, prednja sjedala, a sada i vjetrobransko staklo mogu biti grijani radi ugodne topline u kabini i dobre vidljivosti za hladnih zimskih dana. Među luksuzne značajke interijera možemo ubrojiti lijepo i iznimno stručno oblikovana prednja sjedala, veliki panoramski krov i meko ambijentalno osvjetljenje koje kabini daje toplu i ugodnu atmosferu.
A za aktivne sportaše i sportašice u prepoznatljiv je stražnji dio Corse moguće opcionalno implementirati praktičan nosač za bicikle FlexFix koji se ekskluzivno nalazi samo u Opelovoj ponudi.