Test: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance – Kompakt u formi karavana
Test: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance – Kompakt u formi karavana
Na krilima blagostanja i nekih boljih vremena koja su izgleda trajno prošla, Škoda je napravila izvrsne prodajne rezultate na BiH automobilskom tržištu. Ipak, godine globalne recesije najviše su pogodile autoindustriju, na što i Škoda nije bila imuna. No takva činjenica čelne ljude u Škodi nije ‘poljuljala’ već im je dala inspiraciju da stvore novi model koji će im pomoći da krizu ne osjete, a kupci da dođu do zaista adekvatno njima, potrebnog automobila.
Do unazad samo par godina svi koji su poželjeli kupiti Škodin model imali su zaista jedan problem, a to je veliki jaz između modela. Bolje rečeno, mogli su birati malu Fabiu ili veliku Octaviu. Takve situacije teško je bilo riješiti na pravi način, bez kupovine automobila drugog brenda. Svakako, postojala je i osjetna cjenovna razlika, koja je danas možda i jedan od odlučujućih faktora pri kupovini automobila. Zbog toga Škoda je 2012. godine uvela model Rapid koji će poslužiti kao temelj za novu Škodinu klasu u kojoj do sada nije imala predstavnika.
Riječ je o kompaktnoj klasi ili narodnim jezikom rečeno ‘Golf’ klasa. Upravo u toj klasi Škoda je imala najveći deficit, a sa novim modelom Rapid Spaceback definitivno zatvara jedan krug odlične ponude svojih automobila.
Nova era Škode u novom formatu automobila…
Prilikom stvaranja Spaceback modela kao temelj poslužio je limuzinski Rapid model. Limuzinski Rapid i Rapid Spaceback identični su do B-stuba, ali iza njega zajedničko imaju samo poneku dizajnersku liniju i Škodin znak. Upravo taj zadnji dio Spacebacka daje mu formu kompaktnog karavana, od čega je daleko, ali zato ono s čim bi se najprije mogao uporediti jeste Audi A3 Sportback. Zbog ovakvog formata Spaceback je sa svojih 4.304 mm kraći za 179 mm od Rapid limuzine.
Dizajn novog Rapid Spacebacka uklapa se u trenutni Škodin dizajnerski pravac, koji kombinuje moderne linije i bezvremenu klasiku. Ovakve dizajnerske kombinacije zaista su ‘opasne’ jer iz takvih kombinacija nerjetko se rađaju ‘neugledna’ vozila, ali Škodini dizajneri su zaista pogodili pravu mjeru. Prednjim dijelom dominira maska hladnjaka sa vertikalnim prorezima za zrak, a tu je i prepoznatljiv novi Škodin oblik svjetlosne grupe.
Zadnji dio automobila skladno je dizajniran i na njemu je najveća promjena u odnosu na limuzinski rapid. Sapaceback sa novim petim vratima, zaista izgleda mnogo kompaktnije, a zašto ne reći i ljepše? Otvaranjem petih vrata dočekat će vas veliki prtljažnik sa 415 litara zapremine koji se preklapanjem zadnjih sjedišta može proširiti na 1.380 litra zapremine. Prevedeno u praksu, to znači da ćete moći bez problema staviti dječija kolica, veće kofere, a preklapanjem zadnjih sjedišta ni prevoz većeg LED/LCD TV-a neće predstavljati problem.
Kada govorimo o prostoru, samo ime ovog modela Spaceback nagovještava da automobil obiluje prostorom, što se potvrđuje ulaskom u putničku kabinu. Vozač i suvozači imaju dovoljno prostora i u visinu i širinu. Na zadnjoj klupi situacija je ista, a u odnosu na Rapid limuzinu, Spaceback čak nudi nešto više prostora za noge putnika. Osjećaj velike prostranosti svakako doprinosi panoramski krov koji pruža zaista jedinstven osjećaj u vožnji, bilo da je sunčan ili kišan dan. Naravno, panoramski krov dostupan je u sklopu dodatne opreme, a za njegovu doplatu treba izdvojiti prihvatljivih 1.167 KM. Čitav prostor u putničkoj kabini osmišljen je prvenstveno da bude maksimalno iskoristiv, u kojem nema nelogičnih rješenja. Bolji poznavaoci modela iz VW grupacije prepoznat će zaista veliki broj preuzetih rješenja od drugih većih modela iz drugih brendova. Naravno, Rapid Spaceback zadržao je Škodinu prepoznatljivost.
Mnogi će spremno dočekati takav potez za kritikom, što takav način kreiranja unutrašnjosti nije inspirativan, ali je zato maksimalno učinkovit. Ipak, preuzeta su dizajnerska rješenja iz novije generacije automobila pa se može reći da je Spaceback dobio najbolja rješenja iz svih brendova VW grupacije. Unutrašnjost nema nelogičnih rješenja i sve je maksimalno pojednostavljeno za upotrebu. Vozač vrlo lahko može pronaći idealnu vozačku poziciju, a pozicije komandi i prekidača nalaze se na logičnim mjestima, tako da vozač za vrijeme vožnje može intuitivno, bez skretanja pogleda, upravljati svim važnijim funkcijama kao što su, ventilacija i klima uređaj, radio, grijač zadnjeg stakla, opciono grijana sjedišta itd. Kada govorimo o funkcionalnosti, svakako treba spomenuti jedan zanimljiv detalj. Naime, stakla prozora na stražnjim vratima mogu se u potpunosti spustiti, rekli bi smo konačno, jer na velikom broju automobila to nije moguće.
Da se Škodini modeli mogu pohvaliti dugotrajnošću i izdržljivošću, nije nova vijest, pa isto važi i za Rapid Spaceback. Za izradu unutrašnjosti korištena je tvrda plastika, ali sa odličnom njemački preciznom finalnom obradom što u konačnici daje dobar omjer izdržljivosti i estetski prihvatljivih rješenja. Ipak, da sve ne bude savršeno, pobrinula su se prednja sjedišta. Očekivano su tvrda, ali glavna zamjerka na sjedišta je nešto kraći sjedeći dio i slaba podrška za lumbalni dio leđa. Ovaj problem može se rješiti odabirom paketa sa komfornim sjedištima koja su dostupna u nadoplati.
Dobar balans sa adekvatnom motorizacijom
Za pokretanje Rapid Spaceback modela zadužena je posljednja generacija motora iz Volkswagena kojoj pripada i 1.2-litreni TSI motor sa 86 KS i 160 Nm maksimalnog okretnog momenta. Upravo takav motor pokretao je naš testni automobil. Na prvi pogled učinit će se da je taj motor nedorastao ovom automobilu, ali sa prvim kilometrima mišljenje se mjenja. Ovaj motor je iz posljednje generacije VW motora koji zadovoljavaju Euro5 norme o ispušnim plinovima, a u testnom modelu je bio uparen sa izvrsnim ručnim 5-stepenim mjenjačem.
Ovaj motor odlikuje miran i uglađen rad, a u kabini je primjetna tek malo veća buka kada se motor vrti na visokim okretajima. Buka bi u kabini bila i manja da je nešto bolja zvučna izolacija između motornog prostora i putničke kabine, ali ipak ne radi se o nečemu ‘dramatičnom’. Maksimalnih 85 KS razvija na 4.800 okretaja, a okretni moment od 160 Nm dostupan je od 1.500 do 3.500 okretaja. Ipak, automobil će tek bolje „povući“ kada kazaljka okretomjera motora dođe iznad 2.000 okretaja.
Motor je elastičan pa ne traži česte promjene stepena prijenosa. Sa svojih 85 KS ne pruža vrhunske „sportske“ užitke, a samo nerealni vozači će tako nešto očekivati, da ne kažemo nešto grublje, ali će bez problema od 0 do 100 km/h doći za 11,7 sekundi i razviti maksimalnu brzinu od 180 Km/h. Sve u svemu, Spaceback pokretan ovim motorom, neće biti najbrži na cestama, ali neće biti ni najsporiji…
Kada govorimo o potrošnji goriva, a to mnoge najviše interesuje, fabrika obećava nisku potrošnju: Grad 6,5 l/100 km, otvoreno 4,4 l/100 km, kombinovano, 5,1 l/100 km. Naš testni model ostvario je približne rezultate onim navedenim iz fabrike. Tako smo u gradskim uslovima zabilježili prosječnu potrošnju od 7,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti potrošnja je iznosila 6 l/100 km. U obzir treba uzeti svakako dvije stvari, da je motor potpuno nov, te je u fazi „razrade“ te lošiji kvalitet goriva na našem tržištu, a ta dva faktora značajno utiču na potrošnju goriva.
Već smo navikli da vozila iz VW grupacije dolaze sa odličnim voznim karekteristikama, pa ni Spaceback nije izuzetak. Uz navedeni turbo benzinski motor automobilom se zaista lahko upravlja, kako u gradu tako i na otvorenoj cesti pri većim brzinama. Stabilnost automobila je na visokom nivou u što smo se uvjerili tokom poligonskog testa. Automobil odlikuje odličan balans i teško ga je izbaciti iz zadate putanje, a tome svakako doprinosi i nešto tvrđe podešeni ovjes.
Zahvaljujući relativno maloj masi automobila od skoro 1.200 kg, kočnice automobila imaju zaista odličnu učinkovitost. Tako će se Rapid Spaceback na suhoj podlozi sa 100 km/h zaustaviti za svega 35 metara, a sa 130 km/h za 55 metra, što su zaista fantastični rezultati. Doprinos ovako dobrom rezultatu svakako daju i Bridgeston gume dimenzije 205/45 R16. Kada je sigurnost u pitanju novi Rapid na EuroNCAP testu osvojio je maksimalnih 5 zvjezdica, a detalje sa tog testa možete pročitati OVDJE.
Zaključak
Dolazak Rapid Spaceback modela teško se drugačije može opisati osim kao pravi potez čelnika Škode, a jedino se može postaviti pitanje zašto ranije nisu uveli ovakav model u svoju ponudu. Škoda ulaskom u „Golf“ automobilsku klasu definitivno će mnogima pomrsiti planove, jer zaista nudi jedan konkurentan automobil. Rapid Spaceback nudi sve što je potrebno mladim porodicama, atraktivan dizajn, odličnu funkcionalnost i iskoristivost, provjeren kvalitet i prihvatljivu cijenu.
Kao najbolji dokaz tome bio je naš testni model koji je u svakom navedenom segmentu zaista ponudio dosta toga za 29.934 KM. Tako za navedenu cijenu automobil opremljen sa Elegance paketom opreme, a tu je bila i dodatna opciona oprema u vidu Panoramski stakleni krov, sunset – tamniji prozori zadnjeg putničkog prostora bočno i nazad, čelični rezervni točak, dizalica i priručni alat, aluminijumske felge ANTIA 7J x 16, paket za prtljažni prostor II, xenon svijetla + svjetla za maglu sa CORNER funkcijom, pod prtljažnog prostora (kombinacija platno/guma), klavir crni dekorativni umetci, MAXI DOT board computer, posebna boja (crvena).
Za one koji nisu previše zahtijevni po pitanju dodatne opreme, Rapid Spaceback sa Elegance paketom opreme i 1.2-litrenim TSI motorom od 85 KS košta osjetno jeftinijih 26.749 KM. Ipak, o potrebama i ukusima nećemo pisati, a u cjenovnom rangu od 21.035 KM koliko košta osnovni Spaceback do 31.443 KM koliko košta najskuplji (bez opciono dodatne opreme) svako može pronaći za sebe najbolju kombinaciju. Detaljan popis modela i dodatne opreme sa cijenama možete pročitati OVDJE.