Počinje proizvodnja BMW i8 modela
Počinje proizvodnja BMW i8 modela
BMW i8 je drugi model BMW-ovog ‘i’ brenda i prvi plug-in hibird ovog proizvođača sa kojim stupa na tržište. Da podsjetimo, BMW i8, u formi koncepta, premijerno je predstavljen 2013. godine na sajmu u Frankfurtu, a simbolizirao je vizionarsko vozilo, inspirativnog dizajna koje uvodi novo značanje pojma ‘premium’, sa održivošću kao ključnim elementom te definicije.
To je luksuzni četverosjed (2+2 sjedišta) sa ‘LifeDrive’ arhitekturom, odličnom aerodinamikom (Cd = 0,26) i putničkom ‘ćelijom’ sa karbonskim vlaknima ojačanom plastikom ‘CFRP’ (carbon-fibre-reinforced plastic). Osnovu vozila čini aluminijski ‘Drive module’, odnosno strukturalna šasija sa integrisanim visokonaponskim ćelijama. Tako je postignuto da ukupna masa vozila bude svega 1.485 kg, težište je od tla udaljeno 460 mm, a raspored mase gotovo idealana, što se značajno odražava na odlična vozna svojstva.
Plug-in hibridni sistem predstavlja najnoviju razvoju fazu u BMW Efficient Dynamics produkciji. Sastoji se od 3-cilindarskog TwinPower Turbo benzinskog motora u kombinaciji sa eDrve tehnologijom. Benzinski motor, radne zapremine 1,5 litara razvija 231 KS, uz maksimalni okretni moment od 320 Nm, te pokreće stražnje točkove putem 6-stepenog automatskog mjenjača. Elektromotor, maksimalne snage 96 kW (cca 131 KS) i sa 250 Nm okretnog momenta napaja se iz Li-Ion baterija napona 355 V, a pokreće prednje točkove preko 2-stepenog automatskog mjenjača.
U ‘zajednici’ ova dva sistema raspolažu sa ukupno 362 KS, što omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,4 s, te maksimalnu, elektronski limitiranu brzinu od 250 km/h. Tako pokretano vozilo, u prosjeku troši veoma malo goriva, svega 2,1 l/100 km, uz emisiju CO2 od 49 g/km, dok je ‘električna autonomija 37 km, uz maksimalnu brzinu do 120 km/h. Naravno, zbog takvih opterećenja baterije se zagrijavaju, a za njihovo hlađenje zadužen je sistem direktnog hlađenja kapaciteta 7,1 kWh.
Kako bi maksimalno iskoristio potencijale ovakvog pogonskog sistema, vozaču je na raspolaganju Driving Experience Control sa ukupno 5 operativnih modova. U hibridnom pogonu, na raspolaganju su: COMFORT mod, SPORT mod i ECO PRO mod, a uključenjem eDrive (samo) električnog sistema, tu su COMFORT i ECO PRO mod. Kako bi se izbjegla zabuna, u skladu sa modom, mijenja se i boja osvjetljenja kontrolne table i kompletnog kokpita.
Standardna oprema je veoma bogata, pa vozaču nudi zaista sve što je potrebno, a sa opcijama i više od toga. Pomenimo samo da u osnvnu opremu spadaju 20 inčne felge sa gumama dimenzija 195/50 R20 naprijed i 215/45 R20 straga, dok su alternativa gume dimenzija 215/45 R20 naprijed i 245/40 R20 straga. Za vrhunski muzički ugođaj standardno je zadužen ‘Radio Professional’ sa 6 zvučnika, a bolja opcija je Harman Kardon Hi-Fi sistem sa 6-kanalnim pojačalom i 11 zvučnika, ukupne snage 280 W.
Vrhunac ekskluzivnosti na putovanjima osigurava specijalna kolekcija karbonskih torbi produkcije Louis Vuitton sa laserski ugraviranim logotipom.
Prvi modeli i8 već se sklapaju u pogonima u Leipzigu, a očekuju se u prodajnim salonima tokom juna ove godine.