Volvo slavi 50 godina posvećenosti sigurnosti djece
Volvo slavi 50 godina posvećenosti sigurnosti djece
Volvo ove godine slavi 50 godina posvećenosti zaštiti najmanjih i najranjivijih putnika. Inovativni sigurnosni rad počeo je 1964. godine, predstavljanjem prvog dječijeg sjedišta u modelu PV 544, a posljednja inovacija je koncept dječijeg sjedišta na napuhavanje, koje se jednostavno sprema u malu torbu kada nije u upotrebi.
Razlika u anatomiji između djece i odraslih je temelj razvoja Volvo sigurnosnih rješenja za najmlađe. Djeca nisu minijaturne izvedbe ljudi, već ipak trebaju posebnu zaštitu prilikom vožnje u automobilu.
„Osnovni princip ostao je isti kao i prije pedeset godina. Djeca starosti do 4 godine moraju se voziti u smjeru suprotnom od smjera vožnje. Starija djeca bi trebala koristiti booster sjedište, kako bi se osiguralo pravilno funkcionisanje sigurnosnog pojasa.“ – izjavila je Lotta Jakobsson, stariji tehnički specijalist pri Volvo Cars sigurnosnom centru.
Ovo su neke od najvažnijih prekretnica u Volvo istoriji zaštite djece:
1964. Prvi prototip dječijeg sjedišta
Inspirisan načinom na koji astronauti putuju u svemir, Bertil Aldman, doktor i profesor sigurnosti saobraćaja na univerzitetu Chalmers, razvio je prvi prototip dječijeg sjedišta. Volvo je bio direktno umiješan u razvoj i testiranje istog u modelu PV544.
1967. Zakretno prednje sjedište sa posebnim sjedištem za dijete
Prvo dječije sjedište, prodavano krajnjim korisnicima, stvaralo se zakretanjem suvozačevog sjedišta. Ovo rješenje je bilo dostupno kao opcija na tek predstavljenom Volvu Amazon.
1972. Prvo Volvo dječije sjedište zakrenuto u suprotni smjer od smjera vožnje
Sjedišta za djecu, zakrenuta u smjeru suprotnom od smjera vožnje dizajnirana su da podrže vrat i pomognu raspršivanje energije udarca na većem području. Frontalni udarci su najčešći, te izazivaju najteže povrede.
1976. Booster jastuk – još jedna Volvo inovacija
Djeca od tri do četiri godine starosti i starija, zahvaljujući booster jastuku putuju u smjeru vožnje, korištenjem standardnog sigurnosnog pojasa. Volvo politika je da bi djeca na ovaj način trebala putovati sve dok ne dosegnu 140 cm visine, odnosno ne budu stara 10 godina. Korištenjem booster jastuka, rizik zadobijanja povreda zbog nevezanja, smanjuje se za 75 posto.
1990. Prvi integrisani booster jastuk za djecu
Prvi integrisani booster jastuk bio je genijalna ideja, predstavljena u modelu 960 (srednja pozicija na stražnjoj klupi) dok su u Volvo S40 iz 1995. godine, ovu opciju dobila dva vanjska sjedeća mjesta na stražnjoj klupi.
1999. Prvo sjedište zakrenuto u suprotnom smjeru sa ISOFIX hvatištima
Prvo solucija za standarizovana ISOFIX sidrišta zapravo je predstavljala dva sjedišta u jednom. Oba sjedišta, jedno za dojenčad, a drugo za stariju djecu, moglo se montirati na isti ISOFIX okvir.
2007. Prvi na svijetu integrisani booster jastuk u dvije faze
Integrisani booster jastuk u dvije faze, prvi je put predstavljen je u modelu V70. Zahvaljujući podesivoj visini, omogućena je idealna zaštita u skladu sa gabaritima djeteta. Dodati su i zatezači pojaseva, prilagođeni djetetu.
2014. Koncept dječijeg sjedišta na napuhavanje
Inovacija, koja je još uvijek u razvojnoj fazi, jednostavno se montira, odnosno skladišti u malu torbu kada nije u upotrebi. To znači, da se dječije sjedište jednostavno prenosi iz automobila u automobil i ne zauzima mnogo prostora.