Scania nudi nova rješenja – Električni kamioni
Scania nudi nova rješenja – Električni kamioni
Korištenje električne energije u drumskom saobraćaju nije nova ideja, a nudi obećavajuće mogućnosti. U cilju smanjenja potrošnje goriva, zaštite okoline kroz smanjenje emisije polutanata, Scania još od 1980. godine istražuje mogućnosti ‘hibridizacije’ i ‘elektrifikacije’ kamiona i autobusa.
Razvoj hibridnih tehnologija i njihovo inkorporiranje u drumski saobraćaj već daje vidljive rezultate, a i vozila na električni pogon stiču svoju afirmaciju. U svijetu komercijalnih vozila, kod kojih su opterećanja znatno veća, taj proces se odvija nešto sporije, ali nije zaustavljen. Naime, za pokretanje velike mase, potrebno je mnogo energije, a trenutno raspoložive baterije, za sada, ne mogu osigurati zadovoljavajuću autonomiju.
Jedno od mogućih rješenja ovog problema, poznato je i funkcionalno u željezničkom saobraćaju, pa je firma Siemens sagradila eHighway u dužini od 2 km, u mjestu Gross Dölln, u blizini Berlina u Njemačkoj. Rješenje je zaista jednstavno i prepoznatljivo, jer u gradovima širom svijeta saobraćaju tramvaji i trolejbusi, koji se kreću na isti način.
Scania je pripremila tegljač G 360 4×2 sa pantografom. Kako bi se omogućilo nesmetano kretanje pantograf je širok 2,6 metra, a za razliku od trolejbusa, tokom vožnje, može se uključivati i isključivati iz elektične mreže. Na ovaj način moguće je ‘elektrificirati’ cestovnu mrežu, npr. na mjestima gdje vozila ne smiju zagađivati okolinu, ili na oštrim uzbrdicama, gdje se potrošnja goriva znatno povećava.
Nešto drugačije rješenje je postavka ‘indukcionih’ vodova u samu cestovnu površinu, čime bi se omogućilo nesmetano kretanje vozila, a uz to bi takav vid energije bio dostupan svim vozilima na kolovozu.
U Scaniji su uvjereni da bi se do 2020. godine emisija CO2 (po toni i kilometru) mogla smanjiti i do 50%, a do 2030. godine i za još dodatnih 50%. Ove mogućnosti uključuju poboljšanje transportnih rješenja i logistike, korištenje bio-goriva (iz obnovljivih izvora), poboljšanje aerodinamike i vještine vozača, te eksploatacija već sada postojećih tehničkih rješenja. Proizvođači kamiona i autobusa već rade na mnogobrojnim projektima kako bi unaprijedili cestovni saobraćaj, te smanjili gubitke i troškove.
Za početak, Scania će ‘elektrificirati’ dio svoje testne staze u mjestu Sodertalje (35 km od Stockholm-a), te postaviti 5 ‘električnih’ segmenata u ukupnoj dužini od 200 metara.