Kijini noviteti na BH tržištu – Novi Sportage i pro_c'eed GT
Kijini noviteti na BH tržištu – Novi Sportage i pro_c'eed GT
FIFA World Cup Trophy Tour, na svojoj turneji kroz 90 zemalja svijeta, stigao je i u Sarajevo. Kia je kao sponzor Svjetskog prvenstva i zvanični prevoznik Trophy Toura neizostavni dio tog spektakla, iskoristila dobru priliku, te predstavila dva nova modela.
Kia pro_c'eed GT svakako je atraktivan model koji svojom brzinom i snagom osvaja simpatije širom svijeta. Također, predstavljen je i obnovljeni model Sportage, koji na tržište stupa sa novim stylingom, proširenom ponudom pogonskih agregata, ali i prihvaljivim cijenama.
Kia je jedan od rijetkih proizvođača automobila, koji je tokom prošle godine ostvario zavidne rezultate na tržištu Bosne i Hercegovine i značajno povećao svoj tržišni udio. Sa novim modelima, atraktivnim cijenama i prodajnim akcijama, Kia se opravdano nada još boljem uspjehu, unatoč teškom ekonomsko-političkom okruženju.
Kia pro_cee’d GT
Novi snažni modeli Kia pro_cee’d GT i cee’d GT najmoćniji su modeli marke Kia u njenoj historiji. Oba modela su opremljena s turbobenzinskim motorom, jedinstvenom stilskom vanjštinom i unutrašnjosti i ovjesom koji stvara jedinstveni užitak u vožnji. GT pokreće novi Kijin 1,6-litarski GDI motor s turbopunjačem i pojačanim unutrašnjim komponentama. Snaga i okretni moment iznimno su povećani (u odnosu na 1,6-litarski benzinski motor bez turbopunjača), a dolaze uz impozantne 204 KS (+51%) i okretnim momentom 265 Nm (+61%).
Uz serijski šeststepeni ručni mjenjač i prednji pogon, GT-u za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 7,7 sekundi i dostiže najveću brzinu od 230 km/h. Zahvaljujući najvećem okretnom momentu koji postiže 1.750 okretaja u minuti za ubrzanje od 60 do 100 km/h u 4. stupenu prenosa treba mu 5,4 sekunde, od 80 do 120 km/h u 5. stepena prenosa 7,3 sekunde, od 80 do 120 km/h u 6. Stepenu prenosa, 8,8 sekundi.
»Naši novi modeli Kia pro_cee’d GT i cee’d GT ističu raznolikost trenutne modelne palete i predstavljaju korak prema širenju na tržište vozila visokih performansi, a to je važan korak naprijed za marku Kia« naglašava Michael Cole, jedan od vodećih ljudi u Kia Motors Europe. “Novi Kia pro_cee’d GT će privući vozače u potrazi za stilom, performansama i dinamičnosti – jednako moćan cee’d GT još omogućava dodatan stepen praktičnosti za kupce koji preferiraju 5 vrata.”
Prepoznatljiv dizajn
Dizajniran u Evropi pod vodstvom predsjednika i šefa dizajna, Nijemca Petera Schreyera, oba GT modela karakteriziraju prednja maska i svjetla, masivni branici, LED dnevna svjetla u obliku 4 kocke leda, nova svjetla za maglu, dvostruka ispušna cijev, 18-inčni naplatci, atraktivne crvene kočione čeljusti i nekoliko posebnih detalja. U kabini, GT modeli su serijski opremljeni s Recaro sportskim sjedalima, aluminijskim 2 papučicama, središnjom konzolom s TFT premazom i 7-inčnim sportskim mjernim instrumentom koji stvara dinamičniju atmosferu u unutrašnjosti za vozača i putnike. Po prvi puta u jednom Kia modelu u unutrašnjosti će biti središnja upravljačka ploča koja pruža mogućnost odabira između dva načina prikazivanja informacija – ‘analogni’ način prikazuje tradicionalni mjerač brzine i putne informacije dok ‘GT’ način sa žutim brojkama označava brzinu vozila na velikom brojaču i manjem mjernom instrumentu na lijevoj strani koji pokazuje opterećenost turbine.
Iznimna upravljivost na cesti i u zavojima
Pogon i podvozje GT-a su izrađeni u Koreji, a potom razvijeni kroz stroge testove na cestama i stazama u različitim dijelovima Europe. Zbog konačne prilagodbe isključivo evropskim cestama (GT verzije su, kao i ostala tri člana porodice cee`d, namijenjene isključivo za Evropu) test program je uključivao 160.000 km pređenih po njemačkim autocestama pri prosječnoj brzini od 150 km /h.
Zbog testova izdržljivosti, Kijini test vozači su s GT modelima, među ostalim testovima, također vozili 480 krugova po 21 km dugoj stazi Nürburgring Nordschleife. Iako ovaj automobil u osnovi nije namijenjen trkaćim stazama, ostvareni su izvrsni rezultati najbržeg kruga. Kia cee'd GT i pro_cee'd GT također dolaze sa 7-godišnjom garancijom (ili 150,000 km) za cijelo vozilo kao i svi ostali Kia modeli, no GT-i su jedini modeli ovako velike snage u svijetu s takvom garancijom. Ovjes GT-u omogućava visoke performanse i savršeno se uklapa s izvrsnim dinamičkim karakteristikama, ali u isto vrijeme i dalje pruža izniman kvalitet vožnje. To znači da će GT oduševiti sportski nastrojenog vozača, ali je također pogodan za svakodnevnu vožnju.
Čvrstoća prednjeg branika povećana je za 30% kod rastezanja i 10% kod gužvanja, dok je pozadi povećana za 50% kod rastezanja i za 20% kod gužvanja. Prednje i zadnje opruge ojačane su za 10%, zadnji stabilizatori su deblji od 18 mm do 19 mm, a prednji ovjes poboljšan je zbog gumenih nosača na prednjim rukama. Zahvaljujući tim promjenama Kiijini inženjeri smanjili su podupravljanje i naginjanje karoserije, što omogućuje bolju upravljivost vozila. Blago prerađeni ABS sistem, zajedno s 18-inčnim širokim Michelinovim gumama dimenzija 225/40 R18, omogućava GT-u put kočenja od 100 do 0 km / h u samo 36,4 metara.
Inžinjeri su takođe promijenili zvuk, kao i sistem za dovod zraka i ispušni sistem posebno prilagođen GT-u za sportski zvuk motora i ispusta. Prilikom ubrzanja između 1.000 i 4.000 okretaja u minuti zvuk ispušnog sistema porastao je 10 dB u odnosu na osnovnog cee'da, čime se postiže poboljšanje protoka zraka kroz glavni prigušnik ispušnog sistema 3 i skraćuje udaljenost dovoda zraka.
Dodatak porodici cee'd
Oba modela GT proizvedena su na istoj proizvodnoj liniji u Žilini u Slovačkoj kao i svi ostali članovi porodice cee`d druge generacije koji se proizvode od proljeća 2012. Osim većine istih dijelova imaju i istu dužinu (4310 mm), širinu (1780 mm) i međuosovinski razmak (2.650 mm). U odnosu na klasičnu verziju cee'a, GT verzija ima liniju krova spuštenu za 40 mm, B-stub pomaknut unazad za 220 mm, dok su nove bočne stranice prilagođene B stubovima prozora, C-nosača, a pozadi su promijenjeni kraj šasije, svjetla i branik.
Novi Sportage
Kia Motors je netom predstavila osvježenog bestselera – sportskog terenca Sportage-a. U svom novom ruhu Sportage je doživio dosta naizgled malih, ali značajnih modifikacija kako vanjskog izgleda tako i materijala u kabini.
Vanjski izgled donosi novu masku, nova LED zadnja svjetla, nove aluminijske 16-, 17- ili 18-inčne naplatke i „ajkula“ krovnu antenu. U unutrašnjosti se novi Sportage može pohvaliti upotrebom mekših materijala na armaturnoj ploči i oblogama vrata, novim Supervision sportskim mjeračima sa 4,2-inčnim LCD ekranom i tapacirungom s novim kombinacijama kože i/ili tkanine.
Novi Sportage je takođe dobio i mnoštvo novih dodataka koji bi trebali privući brojne stranke širom Evrope. U ponudi su između ostalog novi audio sistem sa 4,3-inčnim touchscreen ekranom u boji s kamerom za prikaz događanja iza vozila, novi premium zvučni sistem Infinity by Harman (uvezan sa 4,3-inčnim ekranom radio uređaja i 7,0-inčnom navigacijom) s vanjskim pojačalom, subwoofer i 7 zvučnika, FlexSteer sistem tvrdoće volana, grijanje volana, električno podešavanje vozačevog sjedišta i modifikovani priključci za USB i iPod.
Vožnja s novim Sportagem je sada još bolja zahvaljujući brojnim promjenama koje smanjuju buku i vibracije. Bolja je i zvučna izolacija vjetrobranskog stakla, koje se zahvaljujući višeslojnošću osim manjom bukom vjetra može pohvaliti i boljom zaštitom putnika u slučaju pucanja stakla.
Tri tehnička poboljšanja smanjila su vibracije – okvir prednjeg ovjesa sada dolazi s gumenom čahurom (prethodnik je bez gumenog bloka i direktno na karoseriju), srednja osovina dodana je na pogon što rezultuje simetričnim (jednake dužine) osovinama prednjeg pogona, a tu je i novo kućište mjenjača koje je čvršće i tiše. Dodatne modifikacije šasije i ovjesa poboljšavaju vožnju, upravljivost te smanjuju buku i vibracije.
Osim sistema podešavanja tvrdoće volana (FlexSteer) koji je takođe novitet u ponudi povećanjem ugla okretanja volana poboljšani su stabilnost i povratne informacije volana. Letva upravljača sada je 4,5% brža u odnosu na prethodnika, a volan pravi 2,7 okretaja od jednog do drugog krajnjeg položaja, što omogućava bolji odaziv i veću stabilnost. Novi 17- i 18-inčni naplaci pružaju bolju upravljivost u svim vremenskim uslovima i bolje povratne informacije upravljača.
U motornoj ponudi novog Sportaga su dizelski i benzinski motori, šestostepeni ručni ili automatski mjenjač i pogon na prednje (2WD) ili sva četiri točka (AWD). Zbog veće sigurnosti tokom vuče novi model dobio je unaprijeđen ESC sistem (elektronska kontrola stabilnosti), koji sada uključuje elektronsku kontrolu stabilnosti prikolice i zaštitu od prevrtanja.
Bestseler i u Evropi i u BiH
Sportage je sa prodatih 89.553 primjeraka u 2013. Kijin najprodavaniji model u Evropi (+11% u odnosu na godinu ranije). Novajlija kojeg proizvode u fabrici u Slovačkoj, jednoj od najmodernijih automobilskih fabrika na svijetu, sasvim sigurno će i dalje biti lider u svojoj klasi i u našoj zemlji.