Manje povreda sa Volvo Dynamic Steering sistemom
Volvo Dynamic Steering – Manje povreda sa Volvo Dynamic Steering sistemom
Prema ispitivanju koje je provo Volvo Trucks više od polovine vozača kamiona u Evropi ima poteškoće s bolovima u leđima, vratu i ramenima. Novi Volvo Dynamic Steering sistem omogućava upravljanje kamionom uz minimalan napor, čime se smanjuje opasnost od povreda vozača. Problemi povezani s profesionalnim povredama već su dugo poznati. Prema ispitivanju koje je provo Volvo Trucks na oko 160 vozača kamiona u Evropi, više od polovine njih imalo je poteškoće s bolovima u leđima, vratu i ramenima.
U ispitivanju provedenom 2011. i 2012. godine većina sudionika bili su muškarci koji su vozili na dugim relacijama. U drugom ispitivanju iz 2011. godine koje je provela Evropska agencija za sigurnost i zdravlje na radu pokazalo se da 54% žena i 37% muškaraca u transportnom sektoru u Evropi ima probleme s mišićima i skeletom, a bolovi su koncentrisani u leđima, ramenima i vratu.
Peter Bark, koji provodi istraživanja o zdravlju i sigurnosti u Institutu za istraživanje transporta i logistike, objašnjava zašto.
„Zatezanje mišića u rukama i vratu, zajedno s ponavljajućim pokretima značajno opterećuje određene skupine mišića. Rekao bih da čvrsto stezanje volana dovodi do još jačeg naprezanja. Veći mišići poput bicepsa nisu toliko osjetljivi, ali kada se zatežu mišići podlaktice i neki mišići koji su povezani s prstima i šakama, postoji opasnost od osjećaja zamora. Zatezanje ramena također uzrokuje zamor koji se može proširiti u stražnji dio vrata”.
Novi Volvo Dynamic Steering sistem značajno smanjuje trzanje upravljača do kojeg inače dolazi zbog neravnina na cesti. On ne samo da čini život vozača lakšim i udobnijim, već i dugoročno manje utječe na mišiće i zglobove. Vožnja malim brzinama na normalnim cestama s Volvo dinamičkim upravljačkim sistemom smanjuje napor potreban za okretanje upravljača za otprilike 75%. Pri vožnji neravnim cestama gotovo potpuno smanjuje vibracije za 95-100%. U kombinaciji s automatiziranim I-Shift mjenjačem to znači znatno smanjenje pritiska na vozača.
Ponavljajući pokreti uzrokovani neravnim cestama te upravljanjem i prebacivanjem stepeni prijenosa (takozvane „vibracije cijelog tijela”) najveći su uzrok povreda na radu. Cesta nikada nije potpuno ravna, a tijelo će se tresti zajedno s kretanjem kamiona. To uzrokuje ono što se u ergonomiji naziva ‘povrede od ponavljajućeg naprezanja’ (RSI – Repetitive Strain Injury). Riječ je o opterećenju mišića sličnom teniskom laktu.
Kako funkcioniše Volvo Dynamic Steering sistem?
Volvo dinamički upravljački sistem temelji se na klasičnom, mehaničkom upravljačkom sistemu gdje je osovina volana spojena na upravljački prigon. Hidraulička servo jedinica proizvodi snagu koja vozaču pomaže okretati pogonske točkove kamiona. U sistemu firme Volvo dodan je elektronički upravljani elektro-motor koji je pričvršćen na osovinu volana. Taj motor sa okretnim momentom od 25 Nm djeluje zajedno s hidrauličnim servoupravljačem i podešava se 2.000 puta u sekundi putem elektroničke upravljačke jedinice.
Pri malim brzinama kretanja, elektro-motor pruža dodatnu silu, a pri velikim, automatski reguliše upravljanje i neutralizira nepravilnosti koje dolaze do volana, a uzrokovane su, npr. bočnim vjetrovima ili neravninama na površini ceste.
Način rada: Volvo Dynamic Steering
Volvo Dynamic Steering je sistem koji čine veći broj mehaničkih komponenti i sofisticirani softver.
- Upravljačka spona je izmenjena kako bi se prilagodila novoj instalaciji.
- Upravljačka jedinica prikuplja informacije o kretanju kamiona, poput njegove brzine i bočnog ubrzanja. Ove informacije se obrađuju u upravljačkoj jedinici, koja zatim šalje signale elektromotoru koji koriguje silu upravljanja.
- Hidraulički upravljački prenosnik: Elektro-motor uvrće torzionu šipku u hidrauličkom upravljačkom prenosniku. Što se više torziona šipka uvrće, to se više otvara hidraulički ventil koji pojačava hidrauličku potporu.
- Elektromotor se podešava 2.000 puta u sekundi radi usaglašavanja snage okretanja volana. Motor ima izlazni okretni moment od 25 Nm.
- Unutrašnji senzor unutar elektro-motora mjeri uvijanje torzione šipke. Na osnovu tih podataka proračunava se kako sistem može obezbijediti idealan odziv na upravljanje.
- Spoljni senzori sistema: djeluju na osnovu informacija prikupljenih različitim senzorima postavljenim po cijelom kamionu i te informacije se objedinjuju kako bi se opisali stvarni uslovi okruženja.