Mercedes-Benz Actros SLT i Arocs SLT
Mercedes-Benz Actros SLT i Arocs SLT
Mercedes-Benz predstavio je nove tegljače Actros SLT i Arocs SLT tegljače predviđene za najteže radne zadatke. Radi se o tegljačima velike snage, u konfiguracijama sa 3 ili 4 osovine, koji u različitim izvedbama imaju nosivost i do 16 t po osovini. To su vozila i za specijalne namjene, sposobna za vuču vangabaritnih tereta ili drumskih vozova, ukupne dužine i do 100 m, te mase do 250 t.
U ponudi su konfiguracije Actros SLT 6 x 4 sa međuosovinskim rastojanjima od 3.400 i 4.000 mm, te Arocs SLT 6 x 4 sa međuosovinskim rastojanjima od 3.300 i 3.900 mm, kao i Arocs SLT 8×4, Arocs SLT 8 x 6, Arocs SLT 6 x 6, te naveći Arocs SLT 8 x 8, sa međuosovinskim rastojanjem od 4.850 mm. Osim standardnih, cestovnih varijanti, sa točkovima prečnika 22,5 inča, vozla sa pogonom na sve točkove mogu biti pripremljena i za off-road zadatke, te opremljena adekvatnim felgama i gumama dimenzija 14.00 R 20. Naravno, u ponudi su različite varijante sistema ogibljenja, koje u skladu s potrebama može biti zračno, ili klasično sa čeličnim lisnatim oprugama.
Pogon ovih tegljača povjeren je agregatu sa oznakom Mercedes-Benz OM 473. To je redni 6-cilindrični motor, radne zapremine 15.6-litara, koji dolazi sa tri varijante snage: 517 KS i 2.600 Nm, 578 KS i 2.800 Nm te 625 KS sa 3.000 Nm okretnog momenta (pri 1.100 o/min). Ovaj motor zadovoljava Euro 6 norme zahvaljujući X-Pulse sistemu ubrizgavanja, kao i ‘turbo-compound’ sistemu, što pojednostavljeno znači da je uz uobičajeni turbo punjač, nakon njega, postavljena još jedna turbina, koja koristi preostalu energiju ispušnih gasova, a čija se snaga preko vratila i hidrodinamičkog kvačila prenosi na radilicu. Na taj način postignuta je veća efikasnost, ali i bolji odziv motora.
Vezu između pogonskih točkova i motora uspostavlja mjenjač G 280-16, sa 16 stepeni prijenosa i PowerShift3 automatikom. Stepeni prijenosa su ‘gusto’ raspoređeni u prijenosnim odnosima od 11,7 (u prvom stepenu) do 0,69 (u 16-tom stepenu), a izmjene su ‘glatke’, precizne i 20 % brže u odnosu na prethodni model.
Također, PowerShift3 omogućuje precizno manevrisanje i detektuje da li se vozilo nalazi na uzbrdici ili nizbrdici, te uključuje stepene prijenosa tako da maksimalno iskoristi djelovanje ukupno 720 kW ‘zaustavne’ snage (dekompresiona motorna kočnica i turbo retarder).
Gotovo je nepotrebno pominjati da stručnjaci Mercedes-Benza veliku pažnju posvećuju vozačima, što znači da su kabine udobne, ugodne za korištenje, dobro opremljene i pružaju izdašnu ponudu prostora. Osim toga, CTT (Custom Tailored Trucks) može isporučiti kamion ili tegljač opremljen prema žaljama i potrebama naručioca.
Proizvodnja, ili preciznije prerada ovih modela odvija se u tvornici Molsheim, osnovane 1967. godine. Tu, je na gotovo 500.000 m2 zaposleno 600 radnika, koji rade na 65 platformi za sklapanje.
Testna faza u razvoju ovih tegljača započela je prije više od godinu dana, a u nju je uključeno 12 vozača transportnih kompanija iz Njemačke i Švicarske. O uspješnom okončanju testne faze najbolje svjedoči bez incidenta obavljen prijevoz vangabaritnog tereta (rezervoara) na specijalnoj prikolici ukupne mase 220 t, na relaciji Munchen – Mannheim.