Mercedes-Benz Sprinter 4×4
Mercedes-Benz Sprinter 4×4
Kako bi upotpunio ponudu popularnog Sprintera, Mercedes-Benz je pripremio njegovu varijantu sa pogonom na sve točkove, što će posebno obradovati korisnike u alpsim krajevima, gdje su niske temeperature i visoki snijeg česta pojava. Čak je i odabir lokacije za snimanje bio zanimljiv i adekvatan, jer slike koje gledate nastale su na planinskom prevoju Timmelsjoch, na temperaturi od -15ºC i snijegu dubokom 2 m.
Već na prvi pogled Sprinter 4×4 je visočije postavljen, kako bi imao bolja terenska svosjstva. Tako je prednja osovina podignuta za 110, a stražnja za 80 mm, što mu omogućuje povećanje napadnog ugla za 20º.
Također, značajno je napomenuti da je prijenosni odnos ‘skraćen’ za 42 % (1/1,42), čime je smanjena maksimalna brzina, ali i znatno poboljšano ponašanje na teškim terenima. Uz to, na prednje točkove dolazi 35, a na stražnje 65 % raspoloživog obrtnog momenta, a ovaj odnos se pokazao gotovo idealnim i u najtežim uslovima. Ipak, potrebno je pomenuti, da ovaj sistem prijenosa snage nije lagan i da je njegova masa 115-135 kg u zavisnosti od verzije.
Vozaču su na usluzi brojna elektronska pomagala, prije svega 4ETS (Electronic Traction System), DSR (Downhill Speed Regulation), te već standardni ABS, ASR, EBD i BAS, dok su u opciji Adaptive ESP (Electronic Stability Program), AAS (Start-off Assist system), te LAC (Load Adaptive Control).
Za pogon je predviđen četverocilindrični, dugohodni motor, sa oznakom OM 651, radnom zapreminom 2,15 l, a koji primjenom SCR tehnologije uz upotrbu AdBlue aditiva zadovoljava Euro6 norme. Ovaj motor dolazi u dvije varijante snage: Sprinter 313/513 BlueTec 4×4, raspolaže sa 129 KS (95 kW) pri 3.800 o/min i 305 Nm obrtnog momenta dostupnih u intervalu od 1.200 do 2.400 o/min, te nešto jači Sprinter 316/516 BlueTec 4×4 sa 163 KS (120 kW) pri 3.800 o/min i 360 Nm na 1.400 – 2.400 o/min. Korisnicima kojima je potrebno više snage (Sprinter 319/519 BlueTec 4×4), na raspolaganju je 3.0 V6 agregat oznake M 642 sa 190 KS (140 kW) pri 3.800 o/min i 440 Nm obrtnog momenta u intervalu od 1.600 – 1.800 o/min.
Unatoč snazi, ovi agregati su veoma ekonomični, pa na primejr for the Sprinter 316 BlueTec 4×4, u NEDC ciklusu troši samo 8.3 l/100, što je svega za 0,3 l/100 km više u odnosu na svog 4×2 rođaka. A još zanimljivije zvuči činjenica da snažni Sprinter 4×4 319 BlueTec, troši 9.8 – 9.9 l/100 km, što je gotovo identično sličnom modelu sa pogonom samo na stražnje točkove.
Sa ovakvim Sprinterom, Mercedes-Benz otvara sasvim nove mogućnosti transporta na teško pristupačnim terenima, tim prije, budući da vozilo može biti prilagođeno za različite namjene.