Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi – Umjetnost u pokretu

Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi Exclusive ETG6 – Umjetnost u pokretu

Pablo Picasso, umjetnički kreativni genije poslužio je Citroënu kao inspiracija za stvaranje nove filozofije u dizajniranju monovolumenskih automobila. Citroën Picasso modeli svojim dizajnom u potpunosti opravdavaju naziv koji nose. Kroz Picasso modele  Citroën želi prikazati svu maštovitost u kreiranju automobila koji će plijeniti svojom pojavom, ali pružiti i potpunu funkcionalnost.

Prethodne generacije C4 Picasso modela bile su ispred svog doba, a isto je sa novom generacijom, koja pomalo “koketira” sa naučnom fantastikom. Novi C4 Picasso sa kompaktnim vanjskim dimenzijama nudi obilje prostora u putničkoj kabini, što će višečlane porodice svakako cijeniti, a kvaliteti materijala na zavidnom su nivo. Vozne karakteristike su vrlo dobre, što smo i očekivali od ovakvog automobila.

.Dizajn

Umjetnici među automobilima, tako bi mogli osloviti nove Citroën modele koji sigurno nikog ne ostavljaju ravnodušnim svojim dizajnom. Novi C4 Picasso još jedan je produkt odlične dizajnerske filozofije koju generacijama gaji francuski Citroën. Već pri stvaranju prve generacije Picasso modela postavljeni su jasni standardi, dizajn izvan aktuelnog vremena uz maksimalnu praktičnost, standardi su od koji se ne smije odstupiti!

Uticaj ekskluzivne DS linije na standardne Citroën modele sve je više izražen kroz svaki novi model, pa tako i na novi C4 Picasso. Jedan od glavnih aduta novog C4 Picasso modela je moderan i elegantan dizajn. Prednji dio automobila je možda i najupečatljiviji, jer donosi jednostavnost i eleganciju. Na njemu se najviše ističe dizajnerska originalnost u vidu podjeljene svjetlosne grupe u dvije sekcije. Tako su LED svjetla odvojena hromiranom letvicom od segmenta u kojem su smješteni projektori za kratka i duga svjetla.

Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 02
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 03
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 04
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 05
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 07
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 06
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 08
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 09
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 10
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 11
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 12
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 13
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 14
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 15
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 16
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 17
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 18
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 19
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 20
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 21
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 22
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 23
previous arrow
next arrow
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 02
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 03
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 04
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 05
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 07
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 06
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 08
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 09
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 10
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 11
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 12
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 13
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 14
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 15
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 16
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 17
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 18
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 19
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 20
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 21
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 22
Test Citoren C4 Picasso Technospace -2013- 23
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Iako se radi o porodičnom monovolumenu, novi C4 Picasso dobio je novu formu. U odnosu na prethodnika novi C4 Picasso kraći je za 40 mm i niži za 60 mm. Ipak, međuosovinski razmak povećan je za 57 mm. Novi C4 Picasso dobio je i širi trag točkova, 82 mm prednji i 31 mm stražnji. Značajno su smanjeni i prevjesi, što u konačnici daje puno ljepšu sliku u odnosu na prethodnika.

Interijer automobila modernog je dizajna, a osjetan je rast kvaliteta upotrijebljenih materijala za koje je teško naći zamjerku. Preglednost bi mogla biti i bolja, dok je ergonomija na vrlo dobrom nivou. Udobnost je na zavidnom nivou, čemu najviše doprinosi odlična zaštita od buke i vibracija, te očekivano udobna i dobro profilisana sjedišta.

Ono što ovaj automobil čini posebnim jeste uvođenje potpuno digitalno-upravljačkog okruženja. Jednostavnije rečeno, svi parametri očitavaju se putem ekrana, dok za upravljanje uređajima, poput ventilacije, navigacije, radia…, koristite isključivo ekran osjetljiv na dodir (touch screen). Ekrani su integrisani u centralnu konzolu, manji sa svojih 7 inča osjetljiv na dodir i veći sa svojih 12 inča. Manji ekran zadužen je za upravljanje funkcijama vozila, dok veći ekran prikazuje osnovne podatke o vožnji. Nikako ne treba zaboraviti napomenitu da je moguće mijenjati grafički prikaz (theme) na većem ekranu.

Sama promjena u konfiguraciji automobila donijela je praktičnost u putničku kabinu koju ćete svakako osjetiti, ponajprije u vidu 40 litara većeg prtljažnika koji ima 537 litara zapremine. Također, isti je moguće povećati do 630 litara kada su sjedišta u drugom redu pomjerena naprijed. U drugom redu nalaze se tri zasebna sjedišta koja nude mogućnost potpunog  preklapanja i pomjeranja po dužini, što ostavlja mogućnost fleksibilnog kreiranja prostora u prtljažniku.

Test Citoren C4 Picasso Technospace

Tu nije kraj priči o korisnom prostoru, jer korisni pretinci za odlaganje stvari su gotovo u čitavoj kabini. Onaj iznenađujuće veliki, a ujedno i izuzetno korisni, nalazi se između vozačevog i suvozačevog sjedišta. Za njegovu veličinu zaslužno je prebacivanje ručice mjenjača iza kola upravljača. Za potrebe prijevoza dužeg predmeta, preklapanjem suvozačevog sjedišta dobijate dužni prostor od 2,5 metra.

Vozne karakteristike

Novi C4 Picasso prvi je Citroën model koji dolazi na novoj modularnoj EMP2 platformi. Naime, radi se o potpuno istom konceptu kao kod Volkswagen MQB platforme na kojoj će biti postavljen veliki broj budućih modela iz C i D segmenta. S novom EMP2 platformom stigli su i novi materijali koji su omogućili značajno smanjenje mase vozila, a sama platforma lakša je za 70 kg. Zahvaljujući novoj platformi napravljene su značajne uštede u proizvodnim procesima, a novi C4 Picasso u odnosu na prethodnika lakši je za 140 kg. Nova EMP2 platforma dijelom je napravljena od aluminijuma i čelika visoke elastičnosti, a za izradu nekih dijelova korišteni su i kompozitni materijali.

Test Citoren C4 Picasso Technospace

Kako bi se poboljšale vozne karakteristike i povećala efikasnost, pored umanjene mase automobila unaprijeđena je i aerodinamika. Novi C4 Picasso pokreću savremeni motori, a naš testni model pokretao je 1.6-litreni HDI motor sa 115 KS i 285 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Obzirom na proporcije automobila mnogi će pomisliti da ovaj motor nije adekvatno rješenje, ali on sa 1.373 kg  sasvim korektno izlazi na kraj. Tek na otvorenoj cesti pri većim opterećenjima pokazuje da se radi o motoru koji je više sklon turističkoj vožnji.

Prema fabričkim podacima ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,3 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 189 km/h. Kada je riječ o potrošnji, tokom testa u gradskim uslovima naš C4 Picasso trošio je prosječnih 6,8 litara dizela, dok se na otvorenoj cesti prosječna potrošnja iznosila 4,5 litara. Na kraju smo test završili sa 5,8 litara u kombinovanom režimu.

Test Citoren C4 Picasso Technospace

Motor je bio uparen sa 6-stepenim automatskim mjenjačem koji je po nama i najslabija tačka ovog automobila. Naime, Citroënov ETG6 mjenjač jednostavno presporo mijenja stepene prijenosa, uz neizostavne trzaje i prekide vuče, što može biti vrlo iritantno tokom gradske vožnje. Ako se odlučite za vožnju u M režimu, gdje ćete vi sami mijenjati stepene prijenosa, situacija će biti znatno bolja, ali u tom slučaju automatski mjenjač nema svoj smisao. U svakom slučaju, naša preporuka je klasični ručni mjenjač.

Ovjes je vrlo dobro podešen te nudi dobar kompromis između udobnosti i držanja u zavojima. Uspješno izlazi na kraj sa sa balkanskim neravninama kojim putevi obiluju, a najviše zahvaljujući dužem hodu amortizera i produženom međuosovinskom rastojanju. Upravljač odilikuje preciznost i lakoća okretanja pa u kombinaciji sa kompaktnim dimenzijama novi C4 Picasso ima krug okretanja od 10,8 metara, što ga čini vrlo okretnim i jednostavnim za vožnju u gradskim uslovima.

Test Citoren C4 Picasso Technospace

Prilikom konstruiranja novog C4 Picasso posebna pažnja posvećena je sigurnosti putnika. Novi C4 Picasso nudi bogatu listu sigurnosne opreme, pa pored neizostavnih prednjih zračnih jastuka, sigurnosne zračne zavjese, testni model bio je opremljen i sistemom pomoći pri kretanju uzbrdo, električnom parkirnom kočnicom, sistemom pomoći pri nadzoru razdaljine između vozila, sistemom za samostalno parkiranje automobila, samostalnim prilagođavanjem pritiska sigurnosnog pojasa, koji se aktivira pri većoj brzini od 10 km/h, regulatorom i limitator brzine, samozatamnjujućim unutrašnjim ogledalom …

Zaključak

Nova generacija C4 Picasso nudi izvanvremenski dizajn, koji nikog ne ostavlja ravnodušnim, ekskluzivnost, komfor, savremenu tehnologiju, te visok stepen efikasnosti. Novi C4 Picasso sa kompaktnim vanjskim dimenzijama nudi obilje prostora u putničkoj kabini, što će višečlane porodice svakako cijeniti, a kvaliteti materijala na zavidnom su nivo. Vozne karakteristike su vrlo dobre, što smo i očekivali od ovakvog automobila. Sjenu na sveukupno vrlo dobru sliku bacio je ETG6 – robotizirani mjenjač, bez kojeg bi ovaj automobil ocijenili sa najvećom ocjenom!

Test Citoren C4 Picasso Technospace

Tokom testnog perioda često su nas pitali za cijenu automobila, koja iznosi 60.332 KM s uključenim popustom. Iako se mnogima to učinilo mnogo, jasno naglašavamo da je automobil bio opremljen izuzetno bogatom opremom, bez koje se može živjeti! Cijena osnovnog benzinskog VTi 120 Attraction modela iznosi 30.467 KM, dok cijena osnovnog HDi 90 Attraction modela iznosi 34.088 KM. Ko se može zadovoljiti sa osnovnim paketom opreme za prihvatljivu cijenu dobit će zaista lijep, kvalitetan i funkcionalan porodični automobil.

Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Tehničke karakteristike automobila možete pročitati OVDJE.

Test Citoren C4 Picasso Technospace

Kategorije: Auto test