Škodin 11-milioniti motor
Škoda proizvela 11.000.000 motora
Škoda je 8.7.2013. godine proizvela 11-milioniti motor u svojoj historiji. Čast jubilarnog motora pripala je 1.4-litrenom TSI benzincut serije EA211. Motori se u Mladoj Boleslav proizvode od 1899. godine, najprije za motocikle, a od 1905. godine i za automobile. Trenutno u matičnoj fabrici ŠKODE s trake silaze moderne 1.2-litrene i 1.4-litrene varijante serija motora EA211 i EA111. Gotovo 3.600 zaposlenih dnevno proizvodi čak 4.400 jedinica. Svoje znanje u oblasti razvoja i proizvodnje motora češki proizvođač automobila širit će i dalje.
„Škoda je jedan od dizajnera i proizvođača motora sa najdužom tradicijom u automobilskoj hindustriji“, kaže Winfried Vahland predsjednik uprave Škode. „Broj od 11 miliona proizvedenih motora od 1899. godine rezultat je 114 godišnjeg češkog inženjerskog umjeća u oblasti razvoja i proizvodnje motora. Ovo znanje nasavit ćemo širiti u sklopu Škodine strategije rasta“, kaže Vahland.
Od kraja 2012. godine češki proizvođač proizvodi moderne 1.2 i 1.4 TSI varijante ove serije motora koja se koristi u Volkswagen koncernu. Moderni benzinski motori s direktnim ubrizgavanjem namjenjeni su modelima Škode, Audia, Seata i VW-a.
„Proizvodnja motora iz serije EA211 jača našu proizvodnu bazu u Češkoj i naglašava važnu ulogu proizvodnje marke Škoda unutar koncerna Volkswagen“, kaže Michael Oeljeklaus, član uprave marke Škoda zadužen za proizvodnju i logistiku. TSI motori s četiri ventila po svakom od četiri cilindra postavljaju nove standarde po pitanju energetske efikasnosti, lahke konstrukcije i snage. Osim toga Česi trenutno proizvode i motore serije EA111.
U okviru Škodine strategije rasta, proizvođač želi dodatno da poveća svoju kompetenciju u oblasti motora. U tu svrhu je planirana izgradnja novog Powertrain centra u Škodinom razvojnom centru u Česani, u blizini glavnog sjedišta kompanije u Mladoj Boleslav. U ovaj poduhvat uloženo je preko 34 miliona eura, što je trenutno najveća investicija u Češkoj Republici u oblasti razvoja. Novi centar će u osnovi raspolagati s preko 15 postolja za ispitivanje motora snage od 250 do 400 kW. U pogledu sve većih zahtjeva kod globalne primjene motora ovdje će moći razvijati motori za najrazličitija svjetska tržišta.
Početak proizvodnje motora kod češkog proizvođača automobila bio je 1899. godine, kada su osnivači Václav Laurin i Václav Klement četiri godine nakon osnivanja svoje kompanije, koja se najprije bavila proizvodnjom bicikala, po prvi put bicikl opremili pomoćnim motorom: takozvani Motocyclette. Za pogon vozila na dva točka koristili su se alternativno jednocilindarski motori sa 1,25 i 1,75 KS. Vozilo je razvijalo maksimalnu brzinu od preko 50 km/h. To je bio početak proizvodnje automobilskih motora u sjedištu kompanije u Mladoj Boleslav.
Početak motorizacije činio je temelj za jednu od automobilskih kompanija s najvećom tradicijom na svijetu. Laurin i Klement su 1905. godine pod imenom ‚Voiturette A‘ (francuski: autić, mali automobil) razvili prvi automobil. Njegov pogon omogućio je vodom hlađeni dvocilindarski motor sa 7 KS i zapreminom od 1.100 cm3. Zavisno od verzije, snaga motora se prenosila na zadnje točkove pomoću lanca ili kardanskog vratila.
Još jedna prekretnica vezana za motore u početnim godinama dogodila se 1908. godine, kada je proizveden jedan od prvih osmocilindarskih motora na svijetu. Kod Laurina i Klementa 1924. godine su s trake sišli čak i avionski motori.
I nakon spajanja s fabrikama marke Škoda 1925. godine, razvoj motora je i dalje imao veliku ulogu. U 1930-im godinama Škoda je između ostalog bila zapažena i zahvaljujući snažnim trkaćim automobilima. Nakon Drugog svjetskog rata, 1964. godine najveći iskorak u razvoju predstavljao je prvi motor postavljen pozadi. Povratak motoru smještenom naprijed uslijedio je 1987. godine. Glavni okidač za modernu proizvodnju motora bilo je spajanje s koncernom Volkswagen 1991. godine.
Prekretnice u proizvodnji motora marke Škoda:
1899. – Laurin & Klement predstavljaju bicikl s pomoćnim motorom, takozvani Motocyclette. Motocikl razvija maksimalnu brzinu od preko 50 km/h.
1905. – Pod imenom‚ Voiturette A‘ (francuski: autić, mali automobil) L&K predstavlja prvi automobil kompanije. Korist se vodom hlađeni dvocilindarski motor sa 7 KS i zapreminom od 1.100 cm3. Zavisno od verzije snaga motora prenosila se na zadnje točkove pomoću lanca ili kardanskog vratila. Nastavlja se i uspješna proizvodnja motocikala. Iz fabrike izlazi 19 različitih tipova s jedno i dvocilindarskim motorima i jedna četverocilindarska varijanta CCCC 5HP. Vozač trka fabrike L&K Václav Vondoch pobjeđuje s dvocilindarskom trkaćom verzijom na prvoj zvaničnoj utrci‚ Coupe International‘ u Dourdanu u Francuskoj, koja se smatrala svjetskim šampionatom za motocikle.
1908. – Motor FF, sastavljen od dva četverocilindarska motora modela F, predstavlja jedan od prvih osamcilindarskih motora na svijetu. Njegova zapremena iznosi 4.900 cm3.
1924. – Na zahtjev tadašnje čehoslovačke vlade L&K počinje proizvodnju motora za avione. Licenca za dvanaestocilindarski motor 12 CC dobijena je od francuskog proizvođača Lorraine-Dietrich.
1925. – Spajanje s fabrikama Škoda, tada najveće češke kompanije u Pilsenu.
1931. – Modelom 633 Škoda proizvodi jedan od najboljih malih šestocilindarskih motora tog vremena.
1933. – Motorsport: Tri trkaća automobila marke Škoda sa šestcilindarskim motorima startaju na češkoj trci „Mille Miglia“. Impresivni su pouzdanost i brzina motora.
1936. – Modelom Popular Sport ‚ Monte Carlo‘ Škoda zauzima drugo mjesto na reliju u Monte Carlu.
1964. – Premijera za motor postavljen pozadi: jednolitarski motor koristi se u Škodi 1000 MB i predstavlja najmoderniji motor u svojoj klasi. Motor se proizvodi patentiranim postupkom ljevanja aluminijuma pod pritiskom.
1987. – Kraj ere motora postavljenih pozadi kod marke Škoda: novi model Škoda Favorit je moderan kompaktni automobil s motorom postavljenim naprijed.
1991. – Spajanje s koncernom Volkswagen.
1997. – Škoda isporučuje prvi motor koncernu Volkswagen: benzinski motor 1.0-litreni sa 37 kW.
2001. – Početak proizvodnje motora 1.2-litra HTP (EA111)
2009. – Početak proizvodnje agregata 1.2-litra TSI (EA111)
2012. – Početak izgradnje novog centra za testiranje motora u Česani. Početak proizvodnje novih motora 1.2 TSI i 1.4 TSI (generacija motora EA211).