Volvo Duett
Dva automobila u jednom – Volvo Duett slavi šezdeseti rođendan
Četvrtog jula obilježena je šezdesetogodišnjica Volvo modela Duett, prvog serijski proizvedenog Volvo karavana koji je označio početak uspješne tradicije Volvo karavana.
Bilo je to davne 1952. godine kada je koncipiran Volvo Duett – prvi karavanski Volvo model. Mladi inženjer Erik Skoog i njegov mali tim stručnjaka počeli su raditi na stvaranju svestranog automobila na podlozi prijašnjeg modela Volvo 445, koji je bio jednako dobar za transport ljudi kao i za prevoz najrazličitijih stvari.
Predsjednik Volva Assar Gabrielsson naredio je proizvodnju ovog karavanskog modela sa željom da se bolje odgovori potrebama tadašnjih vozača i da se potakne neprodana zaliha Volva 445. Samo 15 mjeseci nakon njegove inicijalne naredbe, tačnije 4. jula 1953. godine, na svjetlo dana je izišao prvi Volvo 445 Duett. Njegov prvi kupac i korisnik bio je glavom i bradom Gabrielsson. Najveći dio proizvodnje obavljao se u Volvo tvronici u Olofströmu. Tamo su sklapane i karoserije, a finalno dovršavanje obavljalo se u tvornici Lundby u Gothenburgu.
Volvo Duett označio je veliku prekretnicu za Volvo jer je ovaj proizvođač sada mogao ponuditi automobil kako za komercijalne svrhe tako i zadovoljiti porodične kupce koji streme nešto luksuznijem automobilu. Duett je koncipiran kao „2 automobila u jednom“ – jedan aspekt automobila služio bi tokom radne sedmice dok bi drugi aspekt ovog automobila dolazio do izražaja tokom slobodnog vremena i vikenda. Otud i njegovo ime – Duett – dva automobila u jednom.
Praktičan i prostran model idealan za manje poslovne korisnike
Poput svog prethodnika, Volva 445, Duett se također isporučivao i s baznim podvozjem za alternativne prerade, ali se vrlo brzo napustila ova praksa. Naime, standardne verzije sa svojim praktičnim rješenjima i izdašnim prtljažnim prostorom (sa ili bez stražnjih prozora) bile su sasvim dobre jer su mogle zadovoljiti sve potrebe kupaca za prevozom tereta srednje veličine. Bio je to automobil savršen za vlasnike malih biznisa. Različite verzije ovog modela nazvane su i klasificirane kao dostavna verzija, karavanska, kombi i putnička karavanska verzija 210 Duett.
Duett je postao legenda tokom svog života i danas je jedan od najtraženijih kolekcionarskih modela za kojim luduju brojni automobilski entuzijasti. U izvjesnom smislu, bio je to pravi „konj za vuču“ jer je mogao izdržati gotovo sve i djelovao je kao da će trajati zauvijek. Imao je i dosta šarma. I danas se može naći pokoji Duett u upotrebi, kako kod privatnih vlasnika tako i kod manjih firmi.
Promjene, poboljšanja i prestanak proizvodnje
Prve verzije ovog modela označavane su brojkom 445, te kombinacijom slova koja su određivala tip i namjenu vozila. Tek je 1960. godine automobil iz temelja prerađen – dodani su vjetrobransko staklo iz jednog dijela i mjenjač sa 4 brzine, te je automobil preimenovan u 210. Dvije godine kasnije dobio je i B18 motor. Duett je bio posljednji Volvov automobil izgrađen na vlastitoj platformi uprkos konstantnim tehničkim poboljšanjima. A svoj je izgled iz 1940-tih zadržao i dalje.
Tokom posljednje godine proizvodnje ovog modela (bilo je to 1969.), Švedska je uvela novu zakonsku regulativu o sigurnosnim testovima pa je Volvo uvidio da dizajn Duett modela sa svojim izgledom iz četrdesetih nikako ne može proći nove testove. Zato je Volvo okončao proizvodnju modela i svi posljednji primjerci završili su u izvozu. Posljednji proizvedeni model nosi oznaku karoserije 97299 i može se vidjeti u Volvo muzeju. Izrađen je u tamnoplavoj boji s unutrašnjošću od žućkastosmeđeg vinila. Totalni broj proizvedenih primjeraka Duett modela bio je 97.000, a uz dodatak specijalno proizvedenih verzija karoserije broj se penje na 101.492.
Kada je 1969.prekinuta proizvodnja u gami Volvo modela se u to vrijeme nudilo još dva elegantna i praktična karavana koji su kao i Duett služili poslodavcima. Bili su to Amazon 220 i Amazon 145. I ovi su modeli postali klasici u svojim područjima i ponosni podsjetnici na šezdeset godina dugu i uspješnu tradiciju Volvo karavana.