Test: Audi A3 2.0 TDI – Prvi među odabranim
Test: Audi A3 2.0 TDI – Prvi među odabranim
Dolazak novog Audija A3 zvanično je otvorio novo poglavlje u proizvodnji automobila u Volkswagen grupaciji. Upravo ovom modelu pripala je čast da bude prvi automobil napravljen na novoj modularnoj MQB platformi od koje u VW grupaciji očekuju mnogo. Svjetska premijera Audija A3 treće generacije bila je prošle godine (2012.) na ženevskom sajmu automobila, te je izazvala veliko interesovanje javnosti. Nekoliko je razloga za veliko iščekivanje novog A3, a jedan od njih je i činjenica da se prethodni model proizvodio 9 godina uz male kozmetičke korekcije.
Iako je novi A3 postao „konfekcijski“ model u Audi porodici, radi se o potpuno novom modelu, kako u dizajnerskom tako i u tehnološkom pogledu. Nakon predstavljanja mnogi su rekli kako novi A3 nije ništa spektakularno, što se i slažemo, ali postavlja se pitanje, nisu li očekivanja postala prevelika? No, Audi je ipak napravio velike promjene koje su jasno vidljive u svim segmentima.
.
Eksterijer
Dizajn novog A3 izazvao je najviše polemika, da li je on nov ili evolucija? Za nas je bez ikakve dvojbe nov i pripada novom Audi dizajnerskom smjeru, ali ruku na srce novi A3 proširio je „konfekcijsku“ ponudu ako govorimo o dizajnu. Ako ga uporedimo sa ostalim modelima iz Audi porodice vidjet ćemo sve sličnosti sa njima, ali to je „politika kuće“ koja će se nekom svidjeti ili ne, pa tu raspravu odmah završavamo.
Novi A3 u poređenju sa prethodne dvije generacije dobio je značajne promjene koje su ga jasno distancirale od svojih prethodnika, a opet je zadržao prepoznatljivu liniju modela. Gledajući generalno, vanjski dizajn je pretrpio detaljno peglanje linija, pa novi A3 sad ima atletski izgled, bez pokazivanja prenabildanih linija.
Odlikuju ga dosta velike i čiste površina sa kombinacijom oštrih i zaobljenih linija. Dizajnerski gledano to je najopasnija kombinacija (oštre i zaobljene linije) zbog koje su mnogi automobili imali epitet „mutanta“, ali takvo što još nije izašlo iz Ingolstadta pa su dizajneri dobro zavrnuli rukave kako bi napravili pravi posao, u čemu su i uspjeli!
Prednji dio automobila zadržao je formu prethodnog modela sa single-frame maskom i duguljastim prednjim LED svjetlima koja su također dodatno ispeglana i izdužena. Prednji kraj dobio je novu formu svjetala za maglu koja su sad u četvrtastom obliku. Bočna strana automobila izgleda kompaktno, bez pretjerano istaknuti detalja. Automobil izgleda kao da je izliven u jednom komadu, što je samo po sebi značajna razlika u odnosu na prethodni model. Novi model ima nešto manje bočne staklene otvore u odnosu na prethodnika, što značajno utječe da novi A3 izgleda niže od prethodnika, mada je visina ostala identična.
Stražnja strana automobila donosi značajnu promjenu u vidu novog oblika svjetlosne grupe. Treća genracija A3 ima izduženu svjetlosnu grupu, za razliku od prethodne dvije generacije, gdje je bila kockastog oblika. Također, i zadnji dio ima nešto manji stakleni otvor koji je pod manjim uglom u odnosu prethodnika, što ih jasno diferencira.
Piše: Emir Kalender
Interijer
Ako se novi A3 „nije značajno“ promjenio vani, onda unutra sigurno jeste! Novi A3 pretrpio je radikalne promjene u kabini, pa za razliku od prethodne dvije generacije centralna konzola ovog puta izvedena je u nešto manjim dimenzijama, tačnije nije nepotrebno nabildana, pa se na prednjim sjedištima odmah osjeti veća prostranost. Ovakvo rješenje je i logično obzirom na veličinu i ugao prednjeg vjetrobranskog stakla, te poziciju sjedenja.
Pojednostavljenje centralne konzole nastavilo se sa uklanjanjem velikog broja tastera, koji su sada integrisani u Audi MMI sistem. Komande za upravljanje ventilacionim sistemom, te još ukupno pet ON/OFF tastera (Audi select drive, Start Stop sistem, 4x žmigavci, ESC sistem, ekran MMI sistema) ostali su na centralnoj konzoli, a sve ostalo je integrisano u MMI sistem.
Tradicionalna pozicija za upravljanje audio uređajem premještena je na središnji most koji je u novoj formi, koja je viđena na većim A4, A5, A6… modelima. Na središnjem mostu nalaze se i ostale značajnije komande, kao što je kotur i taster za upravljanje MMI sistemom, dva tastera za elektro-mehaničku parkirnu kočnicu. U sklopu novog središnjeg mosta stiglo je i novo rješenje srednjeg naslona za ruku koje je također „prepisano“ sa većih modela iz Audi porodice.
Ergonomija je očekivano dobra, a za privikavanje neće biti potrebe osim za komande i funkcije koje su na MMI sistemu, a to vrlo kratko traje. Pozicija sjedenja značajno je promijenjena u odnosu na prethodni model. Prvi dojam koji smo stekli jeste da se sjedi dosta niže, ali istovremeno zbog oblika i veličine centralne konzole, te vjetrobranskog stakla imate dobru preglednost, što je opet odlika automobila sa povišenom pozicijom sjedenja. Kada je u pitanju testni model, za prednja sjedišta možemo reći da su kompromis udobnosti i sportske profilisanosti, a oba su pružala podešavanja u svim smjerovima, plus produženu potporu za noge i potporu za lumbalni dio leđa.
Trokraki, kožni multifunkcionalni volan sa blagim profilisanjem i ravnim donjim dijelom odlično leži u rukama, posebno pri agilnijoj vožnji. Ručica 6-stepenog ručnog mjenjača bila je presvučena kožom, te je očekivano dobro profilisana. Na instrument tabli vidljive su promjene, pa su tako od analognih pokazivača ostali jedino pokazivač brzine i broja okretaja motora, a startna pozicija kazaljki sada je pod pravim uglom. Pokazivači temperature motora i količine goriva integrisani su u podlogu analognih pokazivača, te stanje pokazuju putem LED dioda.
Ekran MMI sistema automatski se izvlači/uvlači iz centralne konzole prilikom starta/gašenja motora, a moguće ga je ručno otvoriti/zatvoriti putem tastera. Zamjerku bi uputili na poziciju MMI ekrana koja je više pomjerena prema putnicima u kabini, pa se ne nalazi u očekivanom vidokrugu sa instrument tablom, što odvraća pažnju u vožnji. Također, zaobljeni oblik srednjeg retrovizora i njegove dimenzije ne pružaju očekivanu preglednost zadnjeg dijela.
Ponuda prostora
Kada govorimo o ponudi prostora moramo se osvrnuti na sve tri generacije model A3. Prva generacija modela A3 nudila je očekivano dovoljno prostora na prednjim sjedištima, dok je na stražnjim sjedištima bilo više nego oskudno prostora za noge, pa tako za prvu generaciju ne bi pogriješli ako bi rekli da je broj sjedišta bio 2+2. Taj problem riješen je sa drugom generacijom modela A3, koja je nudila puno više prostora na zadnjoj klupi.
Obzirom da je novi A3 napravljen na novoj MQB platformi, koja na papiru nudi više prostora u unutrašnjosti kabine, očekivanja su bila jasna! Tako su svi putnici dobili više prostora za glavu. Generalno novi A3 gotovo da je narastao u svim smjerovima, pa tako i kada je u pitanju prtljažnik koji nudi 365 litara zapremine, što je 15 litara više nego prethodni model. Za veće transportne potrebe preklapanjem stražnje klupe dobije se 1100 litara, što je za 20 litara više nego kod prethodnog modela.
Oprema
Testni model bio je opremljen sa Ambition paketom opreme. Doplatom, lista Ambition opreme proširena je sa: Alatom i dizalicom, rezervnim točkom umanjenih dimenzija, MMI radiom, kožnim sportskim multifunkcionalnim upravljačem, 3 kraka s ravnom donjom stranom, automatskim klima uređajem sa senzorom za sunce, bluetooth interfaceom, Audi Sound Systemom, High Gloss vanjskim paketom, Audi Pre sense basic, Asistentom za duga svjetla, Hill-start assist, dnevnim svjetlom, sigurnosnim vijcima protiv krađe točkova, prednjim srednjim naslonom za ruku, unutrašnjim lajsnama Alu Mistral, Aluminijumskim felgama 7,5J x 17 krakova sa gumama 225/45 R 17, samozatamnjivim unutrašnjim ogledalom, zaštitom protiv sunca (siva traka) na vjetrobranu, senzorom za svjetlo i kišu, paketom svjetala, Xenon plus svjetlima sa električnim podešavanjem visine snopa i sistemom za pranje, pepeljarom naprijed i upaljačem za cigarete, tempomatom, parking control nazad, prvom pomoći i sigurnosnim trokutom, lumbalnom podrškom za prednja sjedišta elektropodesivom.
Listu Ambition i dodatne opreme možete pogledati OVDJE.
Motor i mjenjač
Testni model pokretao je izvrsni 2.0-litreni TDI motor sa Common-Rail direktnim ubrizgavanjem. Radi se o dobro poznatom i provjerenom motoru na kojem su napravljene manje dorade, pa sad raspolaže sa dodatnih 10 KS, što u konačnici znači da 2.0-litreni TDI raspolaže sa 150 KS. Zahvaljujući Audi selection drive sistemu, postavke motora se mijenjaju što možemo osjeti tokom vožnje. Audi selection drive nudi 5 režima rada: efficiency, comfort, auto, dynamic i individual.
Odabirom jednog od ovih pet modova direktno mijenjate i osjetljivost papučice gasa, pa tako, ako odaberete mod efficiency, motor će se nježno odazivati, dok vožnja u brdovitim predjelima neće zahtijevati česte izmjene stepena prijenosa. Za razliku od njega Diynamic mod pokazuje svu raskoš i poentnost ovog motora, a upravljač postaje osjetno krući i precizniji. Također, ono što je mnogo važnije je krivulja snage motora koja je tada mnogo bolje raspoređena, pa Audi A3 već iz niskih okretaja „pokazuje zube“.
Novi dorađeni 2.0-litreni TDI gotovo da nema turbo rupe koju je teško primijetiti u nižim okretajima. Iako motor konstantno dobro vuče, ono po čemu se dodatno ističe jeste među-ubrzanje, a veće brzinske špiceve hvata bez ikakvih problema. Iako se radi o poprilično snažnom motoru on ipak nije previše žedan, pa se na otvorenoj magistralnoj cesti zadovoljava sa potrošnjom cca 6.0 l/100 km, pri tome da ne morate obraćati pažnju na papučicu gasa.
U gradskim uslovima potrošnja varira od 6.0 do 9.5 litara koliko smo najviše izmjerili. Treba napomenuti da je najveća zabilježena potrošnja od 9,5 litara posljedica oštre vožnje. Test smo završili sa prosječnih 7,5 l/100 km u gradskim uslovima, 6,5 l/100 km u kombinovanom režimu i 5,8 l/100 km na otvorenoj magistralnoj cesti.
Odličan 2.0-litreni TDI bio je uparen sa preciznim 6-stepenim ručnim mjenjačem, sa odlično raspoređenim mjernim odnosima. Zahvaljujući ovoj kombinaciji mjenjača i motora novi A3 ima respektabilne performanse. Tako novi Audi A3 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi i hvata maksimalnih 216 km/h. Pri tome u atmosferu ispušta svega 109 g/km CO2, što ga svrstava među najčišće automobile.
Testni Audi A3 opremljen je sa katalizatorom i DPF filterom čađi, a dolaskom MQB platforme stvorio se dodatni prostor u motornom dijelu pa su katalizator i DPF smješteni tik uz izlaz turbo punjača, što dodatno poboljšava proceduru regeneracije DPF-a. Ovo je vrlo važno za one koji većinu kilometara prelaze u gradu, kada se DPF filter ubrzano prlja.
Ovjes i upravljivost
Audi A3 obiluje tehničkim napretkom, pa isti nije zaobišao ni ovjes i upravljivost, gdje je napravljen veliki korak naprijed. Nova MQB platforma donijela je dosad najveći i najbolji balans, mada je i prethodni model bio prepoznatnljiv po tome. Iako je automobil bio opremljen najvećim dizelskim motorom, koji je osjetno teži od ostalih motora u ponudi, automobil ni u jednom momentu nije pokazivao tendenciju podupravljivosti. Ako tome dodamo još da je testni automobil imao sportski ovjes i 17“ inčne točkove, onda je jasno da su limiti ovog automobla visoko postavljeni. Kombinacija snažnog motora i odličnog ovjesa jednostavno vas mami da pritisnete papučicu gasa u svakom zavoju.
Prilikom provođenja poligonskog testa nismo ništa manje očekivali od odličnih rezultata. Iako je automobil bio postavljen na zimske pneumatike, rezultati ni u jednom momentu nisu došli u pitanje. Za razliku od Golfa 7 svog tehnološkog blizanca, Audi A3 ima mogućnost isključenja ESC (Electronic Stability Control) sistema što nas je svakako obradovalo, zbog želje da se uvjerimo u sve mogućnosti ovog automobila na poligonu. Tokom provođenja poligonskog testa, dok je ESC sistem bio aktivan, povremeno se isti palio te „popravljao“ situacije koje je prepoznavao kao „opasne“, pri čemu je redovno smanjivao brzinu automobila.
Isključenjem ESC sistema i provođenjem istih testova jasno smo vidjeli koliko je velik stepen stabilnosti ovog automobila i bez elektronskih pomagala. Slalom test i test izbjegavanja prepreke, Audi A3 napravio je perfektno sa očekivanim reakcijama. Pri tome treba napomenuti da je automobil imao zimske pneumatike. Dobrom balansu treba dodati i odličan upravljački sistem, koji je izuzetno precizan i pruža dovoljno informacija sa podloge.
Sigurnost
Kada je sigurnost u pitanju Audi ništa ne prepušta slučaju, a uvođenje inovativnih tehnologija uvijek ga stavlja u sami vrh po pitanju sigurnosti. Glavna novina kod novog Audija A3 jeste novi ESC sistem koji je dio standardne opreme na svim A3 modelima.
ESC prilikom otkrivanja gubitka kontrole upravljanja automatski primjenjuje kočnice kako bi manevar vozila vratilo u prvobitnu putanju kojom je vozač želio voziti. Kočenje se automatski primjenjuje na pojedinačne točkove ovisno o situaciji. ESC se obično sastoji od elektroničkih sistema kontrola trakcije i ABS-a. ESC sistem testiran je na primjerima dvostrukog manevra prestrojavanja pri brzini od 80 km/h uz nagle rotacije volana do 270 stepeni. Popisu sigurnosnih sistema pridružili su se Park Assist, elektro-mehanička parkirna kočnica i Hold hill.
Tokom testnog perioda imali smo priliku isprobati novi A3 u svim vremenskim uslovima, a našu pažnju najviše je privukla stabilnost automobila na zaleđenoj podlozi zahvaljujući odlično kalibrisanom ESC sistemu. Tokom vožnje po ugaženom snijegu, koji se na nekim djelovima i ledio, novi A3 ponašao se kao da se nalazi na suhoj podlozi. Kontrola proklizavanja pogonskih točkova dozirala je maksimalnu trakciju, a u zavojima i kada smo pokušavali da automobil izbacimo iz putanje, ESC je ekspresno reagovao i sprječavao svaki takav pokušaj.
Kada je u pitanju EuroNCAP crash test, novi Audi A3 osvojio je maksimalnih pet zvjezdica. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.
Zaključak
Kad na kraju sve zbrojimo Audijev slogan „Napredak kroz tehniku“ u potpunosti je opravdan kada govorimo o novom modelu A3. Teško je pronaći segement u kojem novi A3 nije napredovao, pa makar i za „jedan milimetar“. Nova tehnička rješenja prednjače u odnosu na dizajn, ali koji nije ništa manje doprinio stvaranju jednog automobila koji će dugo biti u vrhu svoje klase. Glavni konkurenti modela A3 u premium segmentu s pravom mogu biti zabrinuti jer su dobili jednog ozbiljnog konkurenta koji ima velike apetite, a to je sam vrh!
Glavne karaktereistike automobila
- Odličan kvalitet korištenih materijala
- Odlična finalna obrada
- Odlična stabilnost i upravljivost
- Odlična udobnost
- Očekivano dobre performanse
Ispod očekivanja
- Mala razina opreme u Ambition paketu
- Cijena
Troškovi
- Cijena testnog modela: 64.536,00 KM
- Cijena prve registracije: 736,00 KM
- Cijena prvog servisa: – KM
Ukupni troškovi bez prvog servisa 65.272,00 (sa PDV-om)