Sebastian Vettel odbranio je naslov svjetskog prvaka u Formuli 1!
Sebastian Vettel je novi stari prvak u Formuli 1. Na utrci za veliku nagradu Japana osvojio je treće mjesto koje mu je donijelo odbranu titule iz 2010. godine. Sebastian je u utrku krenuo sa prve startne pozicije, koju je grčevito branio sve do prve krivine od napada Jensona Buttona. Button je odlično startao, kao i Lewis Hamilton, ali Vettel je uspio ostati na prvoj pozicji i prvoj polovini utrke konstantno je gradio svoju prednost. Button u pokušaju da preuzme prvo mjesto na startu utrke, izgubio svoju drugu startnu poziciju od timskog kolege Hamiltona. Hamilton je kako tako držao priključak za letećim Vettelom sve do momenta kada mu se probušila prednja guma te je izgubio dosta vremena, te je morao u boks. Nakon prvih odlazaka u boks sve pozicije su se manje više promješale, osim Vettelove. Utrku su svi vozili manje više konzitentno, gdje su dolazili vozački kvaliteti do izražaja, ali isto tako i snaga automobila. Ono što bi bilo značajno izdvojiti jeste da Lewis Hamilton je opet imao kontakt sa Massom. Čini se da Hamilton ima vrlo teško razdoble u svojoj vozačkoj karijeri. Očito da je veliki pritisak na njegovim leđima, koji ruku na srce pravi sam sebi! Činjenica da je došao kao veliki talenat i izdanak velikog Mclarena, samo je jedan od razloga što konstantno vozi pod pritiskom. Ali isto tako, samo najvećim optimistima nije bilo jasno da je već polovinom sezone Red Bull u rukama Sebastiana Vettela, bolid protiv kojeg se može dobiti poneka bitka ali ne i trkaći rat u 2011.
Mclaren je tokom čitave sezone pokušavao stići prejaki Red Bull, kad-kad im je to polazilo za rukom, ali Sebastian je odvezao maestralno sam početak sezone. To se ispostavilo da je bilo ključno u odbrani titule. Poslije je samo održavao prednost koju je napravio do drugog dijela sezone. Jenson Button danas je pokazao kako je “ispekao zanat” zajedno sa Fernandom Alonsom. Jenson tokom čitave sezone je vozio nekako u sjeni Lewisa, nekad sa dobrim, nekad sa lošim rezultatima, ali nije tu bilo nekog sepktakla, bar kada je u pitanju prvi dio sezone. Njegova uzlazna forma nekako kreće VN Kanade kada je pobjedio Vettela u direktnom okršaju, bolje rečeno natjerao ga je da pogriješi. Button je jedini vozač koji je ove godine pobjedio Sebastiana u direktnim okršajima. Dokaz tome je fenomenalna vožnja u Japanu, gdje se vratio nakon starnog šoka i gubljenja pozicija. Konzistentni krugovi, dovoljno brzi da ostane u borbi, super nježan prema gumama, su činjenice koje su obilježile Buttonovu vožnju u Japanu. Takav razvoj situacije zasigurno da je još više frustrirao Hamiltona, koji htio on ili ne, do kraja sezone mora popraviti utisak jer Jenson s pravom traži i sigurno će dobiti bolji status u Mclarenu.
Frenando Alonso je imao takođe odličnu utrku. Ako pogledamo sa čim se Alonso bori, bez uvrede za navijače Ferraria, onda plasman na podiji, ravan je pobjedi. Startao je kao peti, al zahvaljujuci iskustvu, trudu i sreci, zavrsio je drugi. Pred kraj trke majstorski je zatvarao Vettela u njegovim napadima na drugu poziciju. Ruku na srce, Sebastian nije baš puno rizikovao, ali kako god, Alonso je odvezao odlično. Ferrari je odavno odavno izgubio korak sa Red Bullom i Mclarenom i okrenuo se razvoju novog bolida. Takva politika, čini se odavno je izgubila svoju prednost. To će biti treća godina za redom kako rade istu stvar, a nemaju rezultate. Mclaren i Red Bull su do kraja sezone razvijali bolid, a Mclaren je “skrpio” ovogodišnji bolid pred sam početak sezone, gdje je na prvu utrku došao sa ne testiranim dijelovima, jer filozofija koju su testirali tokom zimske pauze, bila je promašena. Pokazalo se da je vrlo važno imati auto sa malim zaostatkom na kraju sezone, mada to ne mora uvijek biti pravilo. Red Bull sada do kraja sezone može raditi šta hoće, obzirom da su osigurali oba naslova. Ferrariu i Mclarenu ostaje borba za to drugo mjesto, mada se čini da će ovako ostati ako ne bude nekih udesa ili kazni.
Sad kada je borba za prvaka završena, možemo očekivati nešto opuštenije utrke, gdje bi mogli vidjeti više borbe. Manje će se taktizirati, jer više niko niša ne može izgubiti osim trenutne pozicije. Posljednje trke zasigurno će neki iskoristiti za testiranje nekih novih dijelova tako da nas niša ne treba iznenaditi, ako bude kakvih padova ili skokova u formi.