Volvo Cars slavi 60 godina dijeljenja znanja o bezbjednosti
Volvo Cars slavi 60 godina dijeljenja znanja o bezbjednosti digitalnom bibliotekom koja je svima na raspolaganju
Volvo Cars svoje znanje iz oblasti bezbjednosti prvi put nudi putem jednostavnog pristupa centralnoj digitalnoj biblioteci, na čije korištenje podstiče automobilsku industriju, u interesu bezbjednijih cesta za svakog.
Najava simbolizira filozofiju kompanije za unapređenje bezbjednosti putem razmjene znanja koja pomaže u spašavanju života te se podudara sa 60. godišnjicom pronalaska koji bi mogao biti i najvažniji u historiji automobilske bezbjednosti – sigurnosni pojas sa tri tačke vezivanja.
Sigurnosni pojas sa tri tačke vezivanja, prvi put predstavljen u Volvo automobilima 1959. godine, prema procjeni je spasio više od milion života širom svijeta, i to ne samo u automobilima Volvo već i u mnogim drugim automobilima, zahvaljujući odluci kompanije da pronalazak dijeli sa drugima u svrhu unapređenja bezbjednosti u saobraćaju. Od tada je društveni napredak uvijek imao prednost u odnosu na isključivi finansijski dobitak u kompaniji Volvo Cars.
U čast te prekretnice i da bi naglasili da tradicija dijeljenja upotrebe nadmašuje patente i fizičke proizvode, Volvo Cars sada pokreće Projekat E.V.A. Ta inicijativa otjelovljuje i slavi šezdeset godina razmjene istraživanja u oblasti automobilske bezbjednosti sa svijetom, a istovremeno ističe temeljno pitanje o nejednakosti sa aspekta razvoja bezbjednosti automobila.
“Imamo podatke o više desetina hiljada stvarnih nezgoda, koje potvrđuju da su naši automobili bezbjedni koliko je to moguće po pitanju onog što bi se moglo desiti u stvarnom cestovnom saobraćaju”, izjavio je Lotta Jakobsson, profesor i viši tehnički specijalista u bezbjednosnom centru Volvo Cars. “To znači da su naši automobili razvijeni u cilju da zaštite sve ljude, bez obzira na spol, visinu, oblik ili težinu, nezavisno od “prosječne osobe” koju predstavljaju lutke na testiranjima sudara.”
Projekat E.V.A na osnovu istraživačkih podataka Volvo Cars i brojnih drugih istraživanja ukazuje na to da su žene izložene većem riziku od zadobivanja određenih povreda u saobraćajnoj nesreći. Neke razlike, na primjer, u anatomiji i jačini vrata između prosječnog muškarca i žene znače da žene češće mogu zadobiti povrede kičme uslijed trzaja glave.
Na osnovu tih studija i vlastitih podataka o sudarima, Volvo Cars je napravio virtualne testne lutke za bolje razumijevanje takvih nezgoda te je razvio bezbjednosne tehnologije koje pomažu podjednako zaštititi sve, kako muškarce, tako i žene. Prva razvijena tehnologija bila je zaštita od povreda vrata WHIPS, koja je uvedena 1998. godine i koja je doprinijela jedinstvenom izgledu sjedišta i naslona za glavu u automobilima Volvo.
Ideja da se prioritet pruža društvenom napretku još uvijek podstiče razvojni rad Volvo Cars u oblasti bezbjednosti. Nove tehnologije se ne razvijaju samo zato da bi se ispunili bezbjednosni standardi ili uspješno obavili propisani testovi, već zato što vlastiti podaci iz istraživanja, zasnovani na preciznoj analizi više desetina hiljada stvarnih nezgoda, pokazuju gdje se bezbjednost može unaprijediti.
U osamdesetim godinama prošlog vijeka Volvo Cars se počeo fokusirati na bočne udare, nakon što su podaci pokazali da se zbog kratkog rastojanja između udarca i putnika u takvim nezgodama povrijedilo previše ljudi. To je dovelo do više inovacija koje su se pojavile u devedesetim godinama, kao što su sistem za zaštitu od bočnog udara (SIPS), bočni zračni jastuci i zračne zavjese. Sve te informacije, koje se zasnivaju na istraživačkim podacima Volva, sada čine industrijski standard.
Nedavno su istraživački podaci Volvo Cars upozorili na problem povrede lumbalnog dijela kičme ili donjeg dijela leđa kod svih ljudi, bez obzira na spol i tjelesnu visinu. Dodatne analize i istraživanjima fokusirale su Volvo na opasnost povreda uslijed napuštanja vozne trake. Nastala tehnologija, koja je prvi put predstavljena u modelu XC90, a sada je u svim automobilima zasnovanim na platformi SPA, predstavlja apsorpciju energije u sjedištima, što u velikoj mjeri nadmašuje regulatorne zahtjeve za proizvođače automobila.