Sistem detekcije
Volvo predstavio inovativni sistem detekcije biciklista
Volvo je na sajmu automobila u Ženevi, predstavio još jedan svjetski novitet u svijetu automobilske sigurnosti. U pitanju je inovativni sigurnosni sistem koji detektuje bicikliste koji se iznenada pojave ispred vozila, te po potrebi koče automobil.
Novi sistem detekcije biciklista je zapravo dodatna mogućnost već postojećeg sistema detekcije i automatskog kočenja, a paket će se zvati Pedestrian and Cyclist Detection with full auto brake (Detekcija pješaka i biciklista sa funkcijom automatskog kočenja). Dakle svi automobili opremljeni sistemom detekcije pješaka, dobit će i mogućnost detekcije biciklista.
„Kao vodeći na polju automobilske sigurnosti, bili smo i prvi koji su predstavili tehnologiju detekcije i automatskog kočenja, od prve generacije pomoći pri kočenju iz 2006. godine do detekcije pješaka iz 2010. godine“ – tvrdi Doug Speck, stariji potpredsjednik odjela za marketing, prodaju i brigu o kupcima pri Volvo Car Group.
Suprotstavljanje nesrećama
Prema statističkim podacima, oko 50 posto svih biciklista koji poginu na evropskim saobraćajnicama, stradaju zbog kontakta sa automobilom. No, Volvo želi smanjiti taj negativan postotak, a rješenje je nova tehnologija detekcije pješaka i biciklista.
Novi napredni softver, koji podrazumijeva brže procesuiranje podataka, omogućio je je povećanje mogućnosti postojećeg sistema detekcije u cilju smanjenja stradanja biciklista.
„Naša solucija za izbjegavanje nesreća sa nezaštićenim učesnicima u saobraćaju je unikatna u industriji. Pokrivanjem većeg broja objekata i situacija, jačamo našu vodeću poziciju u automobilskoj sigurnosti. Nastavljamo se kretati prema našoj dugoročnoj viziji stvaranja automobila koji se nikad neće sudariti“ – kaže Speck.
Automatsko kočenje
Biciklista u istoj saobraćajnoj traci u kojoj je i vozilo, koji naglo skrene ispred vozila je vrsta situacije koju novi sistem detekcije pješaka i biciklista može bezbolno riješiti. Ovaj će sistem od sredine maja 2013. godine biti dostupan u Volvo modelima V40, S60, V60, XC60, V70, XC70 i S80.
Napredni senzor skenira prostor ispred vozila. Ukoliko biciklista naglo skrene ispred vozila, automatski se pojavljuje upozorenje i automobil samostalno koči. Naime, brzina automobila ima velik uticaj na posljedice nesreće, tako da smanjenje brzine prilikom kontakta sa biciklistom automatski znači i smanjenje rizika od zadobijanja teških povreda.
Kombinacija kamere i radara
Sistem se sastoji od radara integrisanog u masku hladnjaka, kamere smještene u vrh vjetrobranskog stakla iza unutrašnjeg retrovizora i kontrolne jedinice.
Zadatak radara jeste da otkrije objekte ispred vozila i odredi udaljenost od istih. Zatim kamera određuje o kojem se objektu radi. Zahvaljujući dvostrukom vidnom polju radara, razlika između pješaka i bicikliste se brzo otkriva. Usto, kamera visoke rezolucija omogućava detekciju uzorka kretanja svojstvenog pješacima i biciklistima. Kontrolna jedinica konstantno nadgleda i procjenjuje situaciju u vožnji.
Sistem automatskog kočenja zahtijeva simultani rad radara i kamere, kako bi se potvrdilo o kojem se objektu radi. Sa naprednom senzorskom tehnologijom, moguće je aktivirati automatsko kočenje u djeliću sekunde.
Značajna obnova šest modela
Na press konferenciji u Ženevi, Volvo je predstavio čak šest opsežno obnovljenih modela – Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70, S80 i Volvo V60 Plug-in Hybrid.
„Ovo je najopsežnije osvježenje postojeće modelske ponude u istoriji kompanije. Svako od napravljenih poboljšanja, stvoreno je da zadovolji potrebe kupaca. Fokusirali smo se na kvalitet i pažnju prema detaljima, kako bismo navedenim modelima dali dodatni tržišni zalet i povećali njihovu konurentnost“ – tvrdi Doug Speck.
CO2 emisija od 88 g/km
U Ženevi je osvanuo i Volvo V40 čiji D2 motor sa 115 KS uparen sa manuelnim mjenjačem emitira tek 88 g/km ugljen dioksida, što odgovara potrošnji od 3,4 l/100 km. „Smanjenjem emisije ugljen dioksida za 6 g/km, još jednom smo potvrdili našu vodeću poziciju na polju poboljšanja efikasnosti“ – zaključuje Speck.