Porsche održava profitnu maržu na više od 15 posto
Porsche održava profitnu maržu na više od 15 posto
Porsche prkosi globalnoj nestašici poluprovodnika.
Proizvođač sportskih automobila iz Stuttgarta ostvaruje profitnu maržu od 15,5 posto nakon trećeg kvartala u 2021. godini i tako ostaje jedan od najprofitabilnijih proizvođača automobila na svijetu. U prvih devet mjeseci prodaja je porasla za 19,1 posto na 23,1 milijardu eura (prethodna godina: 19,4). Poslovni rezultat iznosio je 3,6 milijardi eura (prethodna godina: 2,0), što je 78,4 posto više nego 2020. godine.
U istom periodu prethodne godine, profitna marža na kraju septembra iznosila je 10,4 posto. „Možemo biti ponosni, ali također moramo u četvrtom kvartalu djelovati u apsolutnom režimu radne grupe“, kaže Lutz Meschke, glavni izvršni direktor i član uprave za finansije i IT u Porsche AG. „Ostvarili smo snažan rezultat u izazovnim vremenima. S jedne strane zahvaljujući našim vrhunskim vozilima, kao što su 911 i Taycan, koji inspirišu ljude širom svijeta. S druge strane, jer smo odlučno pooštrili naše već strogo upravljanje troškovima.“
Od početka godine, Porsche je isporučio 217,198 vozila svojim kupcima širom svijeta. To je 13 posto više nego u prvih devet mjeseci prethodne godine. Da nije bilo nestašice čipova, proizvođač sportskih automobila mogao bi prodati još više vozila. Knjige narudžbi su dobro popunjene. Naročito Tycan, potpuno električni sportski automobil, bilježi konstantno povećanje prodaje. Isporučen je 28,640 puta u prvih devet mjeseci.
„Taycan je vrlo inovativno vozilo i veoma popularno kod naših kupaca. Naša strategija e-mobilnosti, koju smo pokrenuli u ranoj fazi, se isplati”, kaže Oliver Blume, glavni izvršni direktor u Porsche AG. „Velika potražnja za našim modelima pokazuje da se sa našom atraktivnom linijom proizvoda nalazimo na idealnoj poziciji.“
Napeta globalna situacija na tržištu poluprovodnika bila je posebno uočljiva između jula i septembra. Tokom ovog perioda, prodaja i zarada su bili ispod visokih nivoa prethodnih mjeseci. Prema Lutz Meschkeu, sljedećih nekoliko mjeseci će također dominirati globalna nestašica: „Četvrti kvartal će biti izazovan. Trudit ćemo se svim silama da uprkos nedostatku poluprovodnika proizvedemo što više vozila, kako bismo postigli još jedan snažan rezultat na kraju godine.“ Meschke se drži svog strateškog cilja od 15 posto profitne marže: „Uprkos svim izazovima, zajedno ćemo učiniti sve što možemo da ostvarimo ovu oznaku za cijelu godinu.“
Proizvođač sportskih automobila nastavlja ulagati u digitalizaciju i elektrifikaciju. Ipak, neto stopa novčanog toka bi se mogla značajno povećati: 30. septembra iznosila je 2,9 milijardi eura. To je 74,4 posto više nego prethodne godine (2020: 1,7 milijardi eura). 30. septembra, Porsche je imao 36,663 zaposlenih (krajem 2020: 36,359).