1.0 TSI u modelu up! GTI osvojio nagradu u svojoj kategoriji
Međunarodni motor godine 2018.: 1.0 TSI u modelu up! GTI osvojio nagradu u svojoj kategoriji
Inovativni 1.0 TSI motor u novom modelu up! GTI proglašen je Međunarodnim motorom godine 2018. Drugim riječima, održivi, no svejedno snažni trocilindrični motor sa turbopunjačem uspio je osvojiti jedan od najprestižnijih trofeja u području proizvodnje motora.
Ovu nagradu dodijelio je međunarodni žiri koji se sastoji od vrhunskih novinara. Za ovogodišnje su izdanje stručnjaci ocjenjivali motore u 12 kategorija, a 1.0 TSI uspio je pomesti snažnu konkurenciju u svojemu razredu zapremine (manji od 1,0 litre) i odnijeti pobjedu.
Volkswagen proizvodi zaista kompaktne, lagane i tehnološki vrlo napredne motore. Ovaj benzinski motor sa snagom od 85 kW / 115 KS prvi je svoje vrste koji će se kombinirati s četverostaznim katalizatorom i montirati u up!. Također se isporučuje sa benzinskim filtrom za čestice. Sistem za naknadnu obradu ispušnih plinova u kombinaciji sa inovativnim karakteristikama unutar motora omogućuje da pogonski sistem u modelu up! GTI bude u skladu sa novom normom za ispušne plinove EU 6AG (Euro 6d-TEMP).
Detaljan pogled na motor i sistem kontrole ispušnih plinova: 1.0 TSI verzija modela up! GTI najnoviji je izdanak serije motora EA211. Nagrađeni motor sa zapreminom od 999 cm3 sadrži turbopunjač sa električnim aktivatorom sistema Wastegate, usisni kolektor sa integriranim hladnjakom zraka punjenja i kolektor ispušnih plinova integriran u glavu cilindara. Sa tlakom od 350 bara (što je visoka vrijednost za benzinski motor) mješavina goriva ubrizgava se direktno u komore za izgaranje.
Zahvaljujući spomenutim karakteristikama ovaj se kompaktni, lagani motor sa četiri ventila odlikuje snagom od 115 KS u području između oko 5000 i 5500 o/min. Od 2000 o/min. 1.0 TSI motor – koji je opremljen dvama namjestivim bregastim vratilima – prenosi snagu od 200 Nm na pogonsku osovinu. Najveći okretni moment ostaje konstantan do vrijednosti od 3500 o/min.
Jedan od ključnih ciljeva tokom razvoja novog TSI motora bio je osigurati najnižu moguću emisiju ispušnih plinova. To je postignuto zahvaljujući inovacijama unutar motora kao što su piezoelektrični injektor sa 5 otvora, visok tlak ubrizgavanja, novorazvijeni turbopunjač, novi klipovi i inovativni sistem za naknadnu obradu ispušnih plinova.
Održiv rad stoga je osiguran zahvaljujući mjerama u pogledu motora i kontrole emisije ispušnih plinova. Temeljni je element sistema za naknadnu obradu ispušnih plinova novi četverostazni katalizator sa integrisanim benzinskim filtrom za čestice (OPF). OPF smanjuje emisije čestica za 95 posto. Drugi trostazni katalizator u podnici garantuje usklađenost sa pragom koji propisuje norma EU 6AG – čak i u slučaju velikih opterećenja.
Norma za ispušne plinove EU 6AG (Euro 6d-TEMP) uključuje mjerenja potrošnje goriva u skladu sa novim, realističnim ispitnim postupkom za osobna i laka gospodarska vozila (WLTP) te ispitnim postupkom za realne emisije ispušnih plinova (RDE). Mjerenja su provedena na dinamometru te u stvarnim uvjetima cestovne vožnje.